ramazan
ramazan

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

مجموعه : آرایش صورت
فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

ترکیب رنگ مو و ابرو کاملا با هم متفاوت است و نمی توان مقدار رنگ مو که با فرمول خاصی ترکیب شده برای ابروها استفاده کرد

چرا که مقاومت ابرو و حجم آن صد البته بسیار کمتر از مو می باشد به همین دلیل گروه نازوب برای شما کاربران عزیز دستور تهیه فرمول و ترکیب رنگ مناسب ابرو همراه با آموزش تصویری رنگ کردن ابرو را گردآوری کرده است

با ما همراه باشید و این بخش زیبایی، خودآرایی و بسیار کارآمد را به دیگر دوستان خود نیز پیشنهاد کنید یا لینک این بخش را برای دوستان خود ارسال کنید. با سپاس؛ گروه نازوب

 

رنگ کردن ابرو در ظاهر کار ساده‌‌ای است اما همین کار ساده نکات و تکنیک‌های ریزی دارد که می‌تواند جلوه متفاوتی به ابروها بدهد و زیبایی را دوچندان کند.

 

ناگفته نماند برخی هم چندان موافق رنگ کردن نیستند و ترجیح می‌دهند با مداد و سایه به ابروها رنگ دهند اما باید بدانید تنها با آرایش نمی‌توانید ابروهای‌تان را روشن کنید و مثلا آنها را با رنگ موی بلوند خود هماهنگ کنید بنابراین برای هیچ‌کس ضرر ندارد که کمی با تکنیک‌های رنگ کردن بیشتر آشنا شود.

 

اول از همه باید بدانید بیشتر آرایشگرها می‌گویند رنگ ابروها باید یک درجه تیره‌تر از رنگ موها باشد اما باز هم همه موافق این امر نیستند و نظرات مختلف اينجا وجود دارد.

برای همین در اینحا ما برای‌تان تمام نکاتی را که برای رنگ کردن ابرو نیاز دارید، آورده‌ایم؛ از انتخاب رنگ گرفته تا تکنیک‌های رنگ زدن. حواس‌تان باشد که رنگ کردن این منطقه بسیار حساس است و باید دقت زیادی به خرج دهید.

 

 

آیا همیشه با تغییر رنگ مو باید ابروها را هم رنگ کنیم؟

اگر رنگ موهای خود را تغییر مختصری داده‌اید، کافی است کمى‌سایه پودری یا مداد ابرو روی ابروها بزنید. این کار ابروها را با هر رنگ مویی که داشته باشید، خوشرنگ و خوش‌فرم‌تر مى‌کند.

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

اما اگر رنگ موهای‌تان را تغییر اساسی داده‌اید ( مثلا موهای قهوه‌ای تیره را به رنگ بلوند روشن درآورده‌اید)، از متخصص ابرو در آرایشگاه‌تان مشاوره بگیرید و رنگ ابروهای‌تان را هماهنگ با رنگ موها عوض کنید.

 

از جدول روبه‌رو و توصیه‌های این گزارش هم می‌توانید برای پیدا کردن رنگ مناسب استفاده کنید.

 

مواد مورد نیاز برای رنگ کردن ابروها

1. رنگ مخصوص ابرو و استفاده روی مناطق ظریف مانند چشم

2. برس رنگ با سر باریک و گوش‌پاک‌کن

3. بید یا ظرف شیشه‌ای کوچک که مواد را درونش مخلوط کنید

4. اکسیدان مخصوص ابرو

5. پنبه برای پاک کردن رنگ‌ها از روی ابرو

6. وازلین یا کرم برای چرب کردن قسمت‌هایی که می‌خواهید رنگ نگیرند .

 

 

از چه اکسیدانی برای ابرو استفاده کنید

شما نباید همان اکسیدانی را که برای رنگ‌ کردن موهای‌تان استفاده مي‌کنید برای ابرو یا مژه‌های‌تان هم به کار برید؛ ابرو و مژه‌ها هم موهای کمتری نسبت به سر دارند و هم موهای‌شان کوتاه‌تر هستند بنابراین خیلی سریع‌تر رنگ می‌گیرند، پس بهتر است برای آسیب دیدن کمتر آنها از اکسیدان ضعیف‌تری استفاده کنید.

 

برای رنگ مژه باید از اکسیدان‌هایی استفاده کرد که حداقل 9/1 وحداکثر 3 است برای رنگ ابرو تا 6 هم می‌توانید استفاده کنید؛ البته توصیه ما این است که برای ابروها هم همان اکسیدان 3 یا کمتر را به کار برید.

 

 

مداد ابرو انتخاب بهتری است یا شانه ابرو؟

مداد ابرو که رنگ را با فشار وارد مو می‌کند می‌تواند باعث ریزش و کم شدن ابروها ‌شود به خصوص اگر این استفاده مداوم و هر روزه باشد که صدمه ممکن است وسیع باشد چرا که ابتدا به تنه مو صدمه می‌زند و سپس ریشه مو را از بین می‌برد

اما سایه ابرو این فشار را به تنه وارد نمی‌کند و در نتیجه موها کمتر دچار تنش می‌شوند تا آسیب ببینند البته نوع سایه هم مهم است؛ برخی از سایه‌‌ها که از مواد نامرغوب تهیه شده‌‌اند می‌توانند به راحتی باعث به وجود آمدن واکنش‌‌هاي آلرژیک شوند که همین می‌تواند دردسرهای بسیاری را به وجود بیاورد.

 

 

رنگ کردن ابروها باعث ریزش آنها مي‌شود؟

رنگ کردن ابروها می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود اما این کار به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه ابروها نمی‌شود ضمن اینکه وقتی خانم‌ها ابروهای خود را روشن می‌کنند به طور طبیعی ممکن است این روشن شدن موها باعث کم پشت‌تر به نظر رسیدن آنها شود.

در هر صورت با از بین رفتن رنگ و رشد مجدد ابروها، آنها دوباره به حالت قبلی خود برمی‌گردند. یادتان باشد با اینکه رنگ مو موجب ریزش نمی‌شود اما مداد ابرو می‌تواند از رویش مو جلوگیری کند.

 

 

به رنگ پوست‌تان فکر کرده‌اید؟

یادتان باشد که رنگ ابروها تنها با رنگ مو مشخص نمی‌شود بلکه رنگ پوست هم بسیار مهم است مثلا گاهی رنگ موی قهوه‌ای تیره با پوستی گندمی دارید اما ابروی‌تان مشکی است و این تضاد نزدیک به هم چهره‌تان را جذاب‌تر کرده ‌است.

 

بسیاری از اوقات می‌توانید برای انتخاب رنگ ابرو ابتدا بدون در نظر گرفتن رنگ مو، به رنگ پوست‌تان توجه کنید و رنگ ابرو را براساس آن تغییر یا ثابت نگه دارید. برای مثال فردی که پوستی روشن با ابروی مشکی داشته و هم‌اکنون رنگ موی خود را بلوند کرده بهتر است

 

یک تا 2 درجه رنگ ابروی خود را روشن کند یا کسی که چهره‌ای سبزه دارد و رنگ مو را به صورت مش یا کامل روشن کرده بهتر است رنگ ابرو را 4 تا 5 درجه نسبت به رنگ ریشه روشن کند چرا که در مورد افراد سبزه برخلاف افراد سفیدپوست روشنی رنگ ابرو چهره را بازتر و زيباتر خواهد کرد.

 

موهای شرابی و فندقی و گروه رنگ موهای قرمز بهتر است با هر رنگ پوستی ابرو را تیره نگه دارند. گروه زیتونی با پوست‌های سفید و روشن رنگ ابرو را تنها یکی، 2 درجه روشن‌تر از رنگ مو کنند و گروه زیتونی با پوست‌های تیره آن را کاملا روشن سازند.

 

 

چه رنگی برای ابرو انتخاب کنید؟

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

 

همیشه رنگ مداد ابروی‌تان را هماهنگ با رنگ موها و پوست‌تان انتخاب کنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگ‌های تندتر استفاده کنید.

اگر رنگ موهای‌تان را اغراق‌‌آمیز تغییر بدهید باید متناسب با آن رنگ ابروی‌تان را کمرنگ یا پررنگ کنید. تنوع رنگ ابروی پودری بیشتر از مداد ابروست. قبل از هر بار استفاده، نوک مداد ابروی‌تان را تیز کنید.

 

اگر از رنگ پودری استفاده می‌کنید، بعد از هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش می‌کند.

 

 

مواظب نقطه حساس باشید

پوست اطراف چشم حساس‌ترین قسمت پوست است و ممکن است به راحتی دچار حساسیت، التهاب و در برخی موارد مشکلات جدی شود بنابراین انجام تست حساسیت بسیار واجب است.

برای انجام تست حساسیتی کمی از رنگ را مخلوط کرده و پشت گوش مشتری یا داخل بازو به اندازه نصف ناخن کوچک با برس بزنيد. بعد از ۱۰ دقیقه اضافه رنگ را با پنبه تمیز کنید و تا ۲۴ ساعت حمام نکرده و آن را نشویید.

 

اگر آن منطقه شروع به خارش کرد و محل موجود قرمز شد به رنگ حساسیت دارید. بعد از ۲۴ ساعت اگر حساسیت نداشته باشيد ابروها را رنگ کنید؛

یادتان نرود اگر فردی تا ۶ ماه ابروی خود را دوباره رنگ نکند باید تست حساسیت پوستی بدهد برای اینکه بدن هر ۶ ماه عوض می‌شود.

 

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

یک اورژانس: ورود رنگ به چشم

هنگام رنگ کردن ابرو و مژه حواس‌تان باید بیشتر از همه به چشم‌ها باشد تا مبادا ذره‌ای از مواد رنگ به آنها وارد شود اما ممکن است با اینکه احتیاط کامل به خرج داده‌اید چشم‌های‌تان شروع به سوزش کنند. در این حالت احتمال رفتن رنگ داخل چشم وجود دارد، وقتی احساس سوزش کردید سریع رنگ را تمیز کنید و چشم‌ها را با آب بشویید و اگر خوب نشد چشم‌های‌تان را داخل کاسه آب باز و بسته کنید تا وقتی که احساس سوزش از بین برود. اگر فکر می‌کنید کافی نیست به چشم پزشک مراجعه کنید.

 

 

چطور ابروها را روشن کنید؟ آموزش رنگ کردن ابروها

کسانی که ابروهایی ضخیم و زبر و بسیار تیره‌ای دارند برای روشن کردن آنها دچار مشکل می‌شوند. این افراد می‌توانند برای روشن‌ کردن ابروها سراغ دکلره و مواد بی‌رنگ‌کننده بروند؛

البته هنگام کار با این مواد باید بیشتر دقت کنند و هیچ‌گاه به طور مداوم ابرو ها را دکلره نکنند چون می‌تواند حسابی آسیب‌زننده باشد.

 

1. کار را با ابروهای تمیز آغاز کنید یعنی باید ابروها پیش از دکلره برداشته و موهای آن مرتب شده‌ باشند؛ همچنین بهتر است قبل از کار با شامپو آنها را بشویید.

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

2. با استفاده از یک گوش‌پا‌ک‌کن پوست اطراف ابرو را با وازلین بپوشانید؛ این کار پوست را از آسیب‌ها و التهابات ناشی از دکلره محافظت می‌کند.

 

 

3. ماده دکلره را آماده کنید و در یک کاسه بلوری بریزید؛ تهیه ماده دکلره با توجه به نوع آن متفاوت است می‌توانید از فروشنده یا آرایشگرتان کمک بخواهید؛ با برس مخصوص رنگ ابرو یا برس تمیز ریمل مواد را روی ابروها بمالید. چندین بار با حرکات رفت و برگشتی موها را برس بزنید.

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

4. بعد از اینکه ابروها کامل با مواد پوشانده شدند ساعت را نگاه کنید. اگر می‌خواهید ابروها فقط کمی روشن شوند و رنگ باز کنند حدود 5 دقیقه زمان بگیرید اما اگر می‌خواهید خیلی روشن شوند مواد باید حدود 10 دقیقه روی ابرو بمانند. مدام موها را چک کنید تا مبادا بسوزند.

 

 

5. مواد را با پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب از روی ابرو پاک کنید.

 

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

6. صورت را بشویید و ابروها را با حوله خشک کنید.

 

7. در اين مرحله ممکن است در رنگ ابروهای‌تان زردی یا نارنجی وجود داشته باشد می‌توانید با واریاسیون بنفش این زردی را بگیرید چند قطره واریاسیون با اکسیدان مخلوط کنید و به ابروها بزنید و حدود 10 دقیقه صبر کنید.

 

 

8. ابروها را بشویید و با حوله خشک کنید و به راحتی می‌توانید تفاوت مرحله 6 را با این مرحله متوجه شوید؛ در اینجا دیگر ابروها زردی ندارند و رنگی طبیعی‌تر به‌دست آورده‌اند.

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

9. اگر کمی ابروها را با مداد و سایه مرتب کنید دیگر می‌توانید ادعا کنید ابروهایی ایده‌آل دارید.

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

راهنمای قدم به قدم تیره کردن ابروها

۱ – با گوش پاک کن دورتا دور ابرو و محلی که نمی‌خواهید رنگ کنید را با وازلین یا کرم بپوشانید.

 

فرمول ترکیب رنگ ابرو + آموزش صحیح و تصویری رنگ کردن ابروها

 

۲ – رنگ انتخابی را حدود يك سانتی‌متر داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و حدود 3قطره اکسیدان روی آن بچکانید. مواد را با برس خوب مخلوط کنید و از قسمت کلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید طوری که همه ابروها با رنگ پوشانده شود.

 

 

۳ – دقت کنید که این رنگ خیلی سریع می‌گیرد، معمولا برای رنگ‌های تیره و مشکی یک دقیقه کافی است، با پنبه مرطوب ابروها را تمیز کنید تا جایی که دیگر پنبه رنگ نگیرد.

 

 

۴ – بیشتر از 2 تا 3 دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینکه شما به‌راحتی می‌توانید دوباره ابروها را تیره کنید ولی روشن کردن رنگ تیره بسیار سخت است.

 

برترین مطالب مرتبط

 

اصول هماهنگ کردن رنگ مو با ابرو

برترین روش های پرپشت کردن ابرو و مژه

ترفند پوشاندن ابروهای خالی

آموزش رنگ کردن ابرو


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان