ramazan
ramazan

خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

مجموعه : دانستنی ها
خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

 

لیست و معرفی خطرناک ترین غذاهای لوکس و لاکچری معروف ترین رستوران های جهان را بشناسید!

 

غذاهایی که در این مطلب قصد معرفی آنها را به شما داری برخی از لوکس و لاکچری ترین ها در دنیا هستند و به طور حتم باید در لیست هر ماجراجوی دوستدار غذایی قرار بگیرند.

اما به گزارش سابت تفریحی نازوب، در عین حال بدست آوردن این غذاها بسیار خطرناک بوده و جان صدها ماهیگیر شجاع را گرفته است.

 

 

آبالون Abalone – چین، ژاپن و جنوب شرق آسیا

آبالون حلزون های دریایی خوراکی بزرگی هستند که به خاطر گوشت طعمدار و صدف های رنگین کمانی زیبای خود شناخته می شوند.

این حلزون ها را می توان در آب های ساحلی سراسر دنیا جست و جو نمود اما بیشتر آنها از سواحل نیوزیلند، آفریقای جنوبی، استرالیا، غرب آمریکای شمالی و ژاپن جمع آوری شده و به خصوص در آشپزی جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین محبوب هستند.

 

دلایلی از جمله بیماری، صید بیش از حد و کاهش سهام باعث شده اند که قیمت آبالون به شکلی غیر قابل کنترل افزایش یافته و آن را به یکی از خوراکی های بسیار پرطرفدار و گران تبدیل کنند.

البته نکته ای که وجود دارد این است که تنها غواصان می توانند آبالون را جمع کنند، اما در آب های آفریقای جنوبی، نیوزیلند و آمریکای شمالی، غواصی برای آبالون به همراه دستگاه تنفسی زیر آب غیر قانونی است.

 

هر سال صدها نفر بدون وسایل تنفسی، جان خود را برای این حلزون های گران قیمت به خطر می اندازند؛ روشی سخت و خطرناک که در آن غواص ناگزیر از حبس کردن نفس خود تا عمق 10 تا 20 پایی زیر سطح اقیانوس است.

همچنین دقت کنید که این افراد معمولا لباس های شنای سنگین، کمربند سربی و قطعات سنگینی از آهن برای جدا کردن این حلزون های از صخره ها حمل می کنند و به همین دلیل جای تعجب ندارد که سالانه تعداد بسیاری غواص در راه به دست آوردن این مخلوقات غرق می شوند.

 

سال گذشته در یک تعطیلات آخر هفته، 3 نفر در خط ساحلی کالیفرنیا جان خود را از دست دادند. به هر روی شرایط اقیانوسی می تواند غیر قابل پیش بینی باشد و به همین دلیل جای تعجب ندارد که برخی غواصان تازه کار رها کردن کمربند وزنه ی خود را فراموش کرده یا در بازگشت به سطح آب، هوشیاری خود را از دست بدهند.

 

 

چگونه و کجا آنها را امتحان کنیم؟

شما می توانید آبالون را در سوشی های ژاپنی به صورت خام امتحان کرده یا اینکه آنها را به سس سویا آغشته کنید. اگر خیلی شجاع هستید می توانید «توتسرور» را امتحان کنید که در واقع امعا و احشا تخمیر شده ی حلزون است.

در چین، آنها را در حالی که کنار قارچ شیتاکی به آرامی پخته شده اند به سبک کانتونی به همراه سس سویا، زنجبیل و گشنیز میل می کنند. در کره، آبالون را در پودینگ برنج مخلوط می کنند که تبدیل به صبحانه ای بسیار دلچسب می شود.

 

خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

 

صدف های گردن غازی Gooseneck Barnacles – شمال اسپانیا و پرتغال

این سخت پوستان با ظاهر عجیب خود با نام percebes شناخته شده و غذایی هستند که می توان آنها را در شمال اسپانیا یافت. جالب است بدانید که ماهیگیران از یک صید خوب می توانند روزانه تا 1000یورو کاسب باشند. این خوراکی را با گوشت خوش طعم و عطر نمکی و دریایی آن می شناسند.

این موجودات خود را به سنگ ها چسبانده و با استفاده از شاخک های خود، پلانکتون ها را جذب می کنند و امکان پرورش آنها به صورت تجاری وجود ندارد.

 

تصادفی نیست که بهترین مکان برای پیدا کردن آنها در خط ساحلی مرگ Costa de la Muerte یعنی جایی است که بادهای متغیر و صخره ها زندگی هزاران ملوان راگرفته و صدها کشتی را نابود کرده اند.

برای بدست آوردن صدف های گردن غازی ابتدا باید از درون قایق به آب پریده، از تشکیلات سنگی تیزی بالا رفت که دائما در معرض شلاق های شدید امواج قرار دارند. بهترین صدف های گردن غازی در مناطقی با امواج بسیار بلند و قوی زندگی می کنند که این موضوع برداشت آنها را از روی صخره ها بسیار خطرناک می کند.

امواج می توانند متغیر بوده و در ترکیب با جریان های اقیانوسی قوی، جان ماهیگیر را در کسری از ثانیه بگیرند.

 

چگونه و کجا آنها را امتحان کنیم؟

بهترین حالت برای لذت بردن از این صدف ها، این است که آنها را به سادگی با لیمو بخارپز کرده و در مایونز سیردار زد و خورد. در منوهای گالیسیایی و در امتداد سواحل پرتغال می توانید این غذا را بیابید. این غذا همچنین در ایالت واشنگتن و بریتیش کلمبیا کانادا محبوب است.

 

خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

 

لانه ی پرنده – تایلند، ویتنام و بورنئو

سوپ لانه ی پرنده را احتمالا تنها در کارتن ها دیده اید، اما این سوپ یکی از غذاهای خوشمزه در چین به شمار می رود جایی که یک لانه ی متوسط پرنده به قیمتی بالغ بر 2000 دلار به فروش می رسد.

این لانه ها به طور خاص توسط بزاق دهان پرستوها ساخته شده و در معرض هوا خشک می شوند و وقتی در آب قرار می گیرند، بافت ژلاتینی مطبوعی پیدا می کنند.

 

این لانه ها را از غارهایی در بورنئو و تایلند می توان پیدا کرد که شغلی بسیار سخت و خطرناک است و افراد ناگزیرند پابرهنه از ساختارهای سست بامبو در حالی بالا بروند که تنها حائل آنها دیوارهای غار است و در همین میان یک چراغ قوه نیز بین دندان های خود نگه داشته اند.

هر سال در حین انجام این کار مرگ و صدمات بسیار جدی برای این افراد رخ می دهد؛ به هرحال پرستوها لانه های خود را در مکان هایی می سازند که دسترسی به آنها مشکل باشد، اما قیمت بالای این لانه ها همچنان افراد را تشویق می کند که برای بدست آوردن آنها تلاش کنند.

 

البته برداشت این لانه ها از نظر مباحث پایداری و مداخلات زیست محیطی موجب برانگیخته شدن نگرانی هایی برای این پرنده ها شده است. غیر از آنچه گفته شد خط ابتلا به آنفولانزای مرغی از خوردن سوپ هایی که با لانه های وارداتی غیرقانونی تهیه می شوند وجود دارد.

 

 

چگونه و کجا آنها را امتحان کنیم؟

مطمئن شوید که لانه ها از بورنئو، ویتنام یا تایلند می آیند، جایی که قوانین پایداری سختگیرانه تر است. از جمله غذاهای کلاسیکی که با لانه ی پرنده تهیه می شوند سوپ یا دسری شیرین به نام تونگ سوئی (کاستاردی شل که به عنوان دسر سرو می شود) هستند، اما شما می توانید آن را به همراه برنج یا بصورت ژله ی آماده نیز امتحان کنید.

 

خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

 

خرچنگ کینگ آلاسکایی Alaskan King Crab – آلاسکا

فصل صید خرچنگ کینگ که در آب های آلاسکا یافت می شود، بسیار کوتاه است و گاهی تنها چند روز طول می کشد. در این زمان، ماهیگیران در آب های منجمد کننده دریای برینگ میروند تا با استفاده از کوزه هایی که در آب می اندازند این خرچنگ ها را شکار کنند که گاهی تا عمق 180 متری فرو می روند.

جای تعجب نیست که برنامه ی شبکه ی دیسکاوری سفر این ماهیگیران را که در شیفت های 18-20 ساعته کار می کنند دنبال کرده و به آن عنوان مرگبارترین صید را داده است.

 

تخمین زده می شود که در طول این فصل هر هفته یک ماهیگیر جان خود را از دست بدهد و نرخ مرگ و میر این شغل 75% بالاتر از شغل خلبانان و آتش نشانان است.

80 % این مرگ و میرها به دلیل آب گرفتگی عرشه و غرق شدن است، اما ماشین های سنگینی که کوزه های خرچنگ را بلند می کنند نیز مسئول این جراحات وحشتناک هستند.

 

زمانی که خرچنگ ها صید شدند، بسیار آسیب پذیر هستند و امکان یخ زدن و مرگ آنها در هوای سرد وجود دارد که به دنبال آن شروع به ضربه زدن به یکدیگر می کنند یا ممکن است حتی از حرکت های قایق آسیب ببینند.

 

ماهیت خطرناک این شغل بدین معناست که این ماهیگیران می توانند در طول فصل صید، ده ها هزار دلار درآمد داشته باشند.

 

 

چگونه و کجا آنها را امتحان کنیم؟

این خرچنگ ها به سراسر دنیا و مخصوصا آمریکا صادر شده و می توانند در کنار استیک سرو گردند. اما بهترین راه برای طبخ آنها به صورت بخار پز یا جوشانده و سرخ کردن در کره می باشد.

در ژاپن نیز این خرچنگ ها طرفداران زیادی دارند و به شکل تمپورا یا گریل شده با سسی ترش و شیرین می توان از آنها لذت برد.

 

خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

 

مار دریایی – جنوب شرق آسیا و ژاپن

اگر تا به حال به جنوب شرق آسیا سفر کرده اید ممکن است در سوغاتی فروشی ها با بطری هایی مواجه شده باشید که داخل مایعی عجیب، بدن پر پیچ و خم یک مار را به نمایش می گذارند.

مارهای دریایی را برای مصرف غذایی و همچنین اهداف دارویی در خلیج تایلند صید کرده و در سوپ یا به صورت سرخ شده سرو می کنند که در نوع خود بسیار خوشمزه است؛ یکی دیگر از موارد استفاده ی مارهای دریایی برای مصارف دارویی در چین و ویتنام می باشد.

 

روش صید مارهای دریایی بدین شکل است که شب ها به هنگام صید هشت پا، توجه این مارها را با نور جلب می کنند؛ جالب است بدانید که هر ساله برای صید آنها حدود 700 کشتی ماهیگیری مورد نیاز می باشد.

زهر مار دریایی قوی و کشنده است و نکته ی جالب اینجاست که بسیاری از این ماهیگیران، دسته بندی مارها از نظر سایز را با دستان برهنه انجام می دهند و خطر گازهای دردناک و کشنده را به جان می خرند.

 

پادزهر کمی در این منطقه موجود است به همین دلیل ماهیگیران پوست خود را با تیغ می برند و زهر را بیرون می کشند و یا برای کاهش درد از درمان های خانگی مانند قرار دادن رب سیر روی زخم استفاده می کنند.

 

 

چگونه و کجا آنها را امتحان کنیم؟

مارها را در عصاره ای نمکی می جوشانند تا با آن سوپ درست کنند و معمولا به صورت کامل با استخوان و … سرو می شوند.

این غذا را می توانید در ژاپن یا تایلند امتحان کنید؛ در ژاپن، مارهای دریایی را خشک می کنند. در شمال ویتنام پوره با خون مار دریایی یک غذای محبوب به حساب می آید.

 

خطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکسخطرناک ترین غذاهای لاکچری و لوکس جهان + عکس

 

مطالب پیشنهادی

 

18+ دختران برهنه ای که میز سرو غذا می شوند ! + عکس

خوراکی هایی که ترکیب آن ها بسیار خطرناک است!

جنجالی ترین غذای عجیب ژاپنی ها (عکس)

شخصیت افرادی که غذای تند می خورند


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان