ramazan
ramazan

هیپنوتراپی چیست با هیپنوتراپی فرد مورد نظر را کاملا تغییر دهید!

هیپنوتراپی چیست با هیپنوتراپی فرد مورد نظر را کاملا تغییر دهید!

هیپنوتراپی چیست با هیپنوتراپی فرد مورد نظر را کاملا تغییر دهید!

 

هیپنوتراپی و هیپنوتیزم چیست و چه تفاوتی و کارآیی هایی دارند؟ این بخش بسیار کمک کننده به کسانی که نمی توانند فرد مقابل خود را تغییر دهند! با نازوب و این بخش جذاب روانشناسی همراه باشید.

 

اگه دنبال موفقیت هستی حدس می زنم اسم روش هایی مثل هیپنوتیزم، هیپنوتراپی، خلسه، تلقین، مراقبه و مدیتیشن رو شنیدی. امروز قصد دارم تفاوت بین این حالات رو توضیح بدم تا کامل متوجه تفاوت بین هیپنوتیزم و هیپنوتراپی و مراقبه و حالات دیگه بشی .

 

من خیلی به وقت شما و چشمان زیبای ارزش قائلم و دوست ندارم به خاطر به رخ کشیدن اطلاعاتم! ، وقت تون رو بگیرم و یا چشم های خوشگلتون رو اذبت کنم، پس سریع می رم سر اصل مطلب:

هیپنوتیزم رشته مادر روش های فوق هست و هیپنوتراپی یا خلسه یا تلقین یا مراقبه یا … زیر شاخه های هیپنوتیزم هستن . هیپنوتیزم یک حالتی مثل خوابیدن هست که در این حالت ذهن خودآگاه شخص آرام یا غیر فعال میشه و میشه به ضمیر ناخودآگاه راحت تر دسترسی پیدا کرد .

 

هیپنوتیزم قدیمی ترین روش روان درمانی هست و در خط مقدم دانش تعامل “روان ، مغز ، بدن” قرار داره .

 

کلمه هیپنوتیزم از ریشه لاتین “هیپنو” به معنای “خواب” گرفته شده است ، و به نظر من این یک تعبیر قدیمی و غلطه ! چون مراحل خواب کجا و مراحل هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی کجا !

 

برای انجام هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی، لازمه که بدن و ذهن خودمون رو به هر روشی که دوست داریم، آرام کنیم . به این آرام شدن بدن و پرت شدن حواس از محیط اطراف، حالت خلسه میگن.

 

وارد شدن به حالت خلسه ، نشانه های مخصوص به خود رو داره که البته وجود یکی از این نشانه ها کافیه:

سرعت تنفس کم میشه ضربان قلب آروم میشه بدن کمی کرخت و سنگین میشه حس تمرکز شدیدی به موضوع مورد بحث پیدا میشه همه چی رو شفاف میبینی میتونی به طور شفاف تجسم ها و رویاهای خودتو ببینی از بودن در این حالت ، لذت می بری

 

حالت مراقبه ورژن ضعیف تر خلسه هست و فقط جسم ات آروم میشه و روی مطلبی که می خوای، تمرکزت بیشتر میشه.

اینم بگم که نشانه های بالا در اولین تمرین های تو خودشونو نشون نمیدن و مثل هر کار جدید دیگه ای، وقتی برای اولین بار می خوای خود هیپنوتراپی کنی، یکم حالت ناشناسی بهت دست میده ولی به مرور زمان، به نشانه ها میرسی .

 

هیپنوتراپی چیه پس؟

 

هیپنوتراپی کاربرد هیپنوتیزم در درمان اختلالات روانشناختی هست . البته کاربرد مدرن هیپنوتراپی تلقین های مثبت جهت بهبود کارایی فردی هست. هیپنوتیزم فی النفسه درمان نیست و لازمه درمان با هیپنوتیزم، دادن تلقینات مستقیم درمانی هست .

در هیپنوتراپی هر کسی می تونه با الگو گرفتن از یک هیپنوتراپیست، مراحل رو یاد بگیره و با کمی تمرین به راحتی کار خود هیپنوتراپی رو انجام بده.

 

نتیجه گیری:

هیپنوتیزم کار درمانی نمی کنه ولی هیپنوتراپی به شاخه ای از هیپنوتیزم می گن که با ورود به مراقبه یا خلسه، تلقین های مد نظر رو مستقیم به ذهن ناخودآگاه تزریق می کنن.

 

البته این فقط یک توضیح کوتاه از این علم بزرگ هست و برای تست می تونی از نمونه های هیپنوتراپی که در سایت قرار میدیم استفاده کنی.

البته یادت باشه که رسیدن به موفقیت و اهداف، نیازمند کلی تکنیک و روش هست که هیپنوتراپی فقط به این فرایند سرعت می بخشه .

 

مطالب مرتبط

 

زایمان یک زن در ایران با هیپنوتیزم (تصویری)

جراحی جنجالی فک خانم مشهدی با هیپنوتیزم !

هیپنوتیزم چیست

عکس های هیپنوتیزم کننده از بلوک های آپارتمانی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان