ramazan
ramazan

مشخصات گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ / Xperia XZ2

مشخصات گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ / Xperia XZ2

مشخصات گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ / Xperia XZ2

 

ناز وب در این بخش به بررسی کامل گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد ۲ / Xperia XZ2 می پردازد علاقمندان به دنیای فناوری در این بخش بهترین اطلاعات را در خصوص این گوشی موبایل کسب کنید.

 

برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند که به بهره‌گیری از طراحی بدون حاشیه و نمایشگر‌های کشیده با نسبت تصویر ۱۸:۹ گرایش پیدا کرده‌اند، سونی تاکنون ترجیح داده بود تا به طراحی قدیمی با حاشیه‌های قطور نمایشگر و نسبت تصویر مرسوم ۱۶:۹ وفادار بماند؛

 

اما به‌نظر می‌رسد که این روند در آینده‌ی نزدیک تغییر خواهد کرد؛ چرا که دقایقی پیش، ایوان بلس، فاش‌کننده‌ی نام‌دار دنیای فناوری، تصویری از نخستین گوشی‌های سونی با حاشیه‌های باریک نمایشگر منتشر کرد.

 

گفته می‌شود که سونی این گوشی‌ها را با نام‌های اکسپریا ایکس‌زد ۲ و ایکس‌زد ۲ کامپکت در جریان رویداد MWC 2018 معرفی خواهد کرد.

 

 

به گفته‌ی افرادی که تجربه‌ی استفاده از پرچم‌داران جدید سونی را داشته‌اند، اکسپریا ایکس‌زد ۲ از نمایشگری ۵.۷ اینچی بهره می‌برد، در حالی که نسخه‌ی کامپکت این گوشی به یک نمایشگر ۵.۰ اینچی مجهز شده است.

 

قلب تپنده‌ی هر دو محصول، تراشه‌ی قدرتمند کوالکام، موسوم به اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود و سونی آن‌ها را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۸.۰.۰ اوریو روانه‌ی بازار خواهد کرد.

 

مشخصات گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ / Xperia XZ2

 

اکسپریا ایکس زد ۲ Xperia XZ2

 

مشخصات گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ / Xperia XZ2

 

Xperia XZ2 از طراحی مبتنی بر ترکیب شیشه‌ی سه‌بعدی و آلومینیوم بهره می‌برد و به‌لطف بهره‌گیری از زبان طراحی مدرن، نسبت تصویر نمایشگر آن، بالاتر از نسل پیشین پرچم‌داران سونی است.

پنل‌های شیشه‌ای این گوشی براق هستند و ژاپنی‌ها آن را در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، سبز و صورتی به بازار عرضه خواهد کرد. در طرف دیگر، نسخه‌ی کامپکت پرچم‌دار جدید سونی از بدنه‌ی ضدخش پلی‌کربنات بهره خواهد برد.

 

نمایشگر هر دو گوشی فول‌ اچ‌دی خواهد بود و پوششی از نوع گوریلا گلس ۵ از آن‌ها در برابر ضربه و خراشیدگی محافظت خواهد کرد.

 

 

پرچم‌دار جدید سونی از همان سنسور ۱۹ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به‌کاررفته در گوشی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم بهره می‌برد؛

این سنسور قادر به ثبت ویدیوهای 4K HDR و فیلم‌های سوپر اسلوموشن با رزولوشن فول اچ‌دی خواهد بود؛ البته چینش اجزای دوربین ایکس‌زد ۲ کمی متفاوت خواهد بود.

 

درست‌مانند گوشی‌های میان‌رده‌ی ایکس‌ای ۲ و ایکس‌ای ۲ اولترا که در رویداد CES امسال رونمایی شدند، حسگر اثر انگشت مدل‌های جدید سونی نیز در پشت آن‌ها قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب از کلید پاور جدا خواهد شد.

 

 

اسپیکرهای استریوی «S Force» در پنل جلوی گوشی جای خواهند گرفت و در مدل ایکس‌زد ۲، صدای خروجی به‌لطف یک سیستم فیدبک هپتیکی، با لرزش گوشی هماهنگ خواهد شد؛

البته این قابلیت در نسخه‌ی کامپکت ارائه نخواهد شد. اکسپریا ایکس‌زد ۲ از یک باتری ۳۱۸۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ از طریق پورت USB-C و به‌صورت بی‌سیم بهره خواهد برد؛

اما باتری نسخه‌ی کامپکت، ۲۸۷۰ میلی‌آمپرساعتی بوده و امکان شارژ بی‌سیم آن فراهم نخواهد بود.

 

مطالب مرتبط

 

مشخصات گوشی فوق العاده زیبای لنوو وایب مکس (عکس)

گوشی های موبایل با کیفیت زیر 800 تومان

مشخصات گوشی های سامسونگ گلکسی C7 و C5

مشخصات کامل گوشی سامسونگ S7 + عکس

مشخصات گوشی گالکسی اس 6 پلاس (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان