جدیدترین و عجیب ترین شارژ همراه موبایل + عکس

مجموعه : علم و فناوری
جدیدترین و عجیب ترین شارژ همراه موبایل + عکس

جدیدترین و عجیب ترین شارژ همراه موبایل + عکس

 

نگاهی به جدیدترین شارژ موبایل و ویژگی ها و نحوه عملکرد این شارژ جدید

تصاویری از جدیدترین شارژر موبایل را مشاهده می‌کنید که مورد استفاده شهروندان هندی است.استفاده از «پنل» انرژی خورشیدی برای شارژ تلفن همراه در حاشیه تظاهرات کشاورزان در هند را مشاهده می کنید.

 

جدیدترین شارژر موبایل در هندوستان

 

جدیدترین و عجیب ترین شارژ همراه موبایل + عکس

 

رونمایی از جدیدترین شارژر موبایل

درمورد صفحه های خورسیدی بیشتر بدانید

به گزارش نازوب، صفحهٔ خورشیدی از مونتاژ سلول‌های خورشیدی بوجود می‌آید. از آنجا که یک صفحهٔ خورشیدی مقدارمحدودی انرژی تولید می‌کند، به همین دلیل تأسیسات شامل چند صفحهٔ خورشیدی هستند.

 

صفحه‌های خورشیدی انرژی نورانی خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. صفحات خورشیدی،از ترکیبات نیمه هادی ساخته شده‌اند که وظیفه آن‌ها تبدیل انرژی نورانی خورشید به انرژی الکتریکی می‌باشد.این صفحات با نام فتوولتائیک (PhotoVoltaic) یا سولار (Solar) شناخته می‌شوند.صفحات فتوولتائیک (PhotoVoltaic) از نظر تکنولوژی به ۳ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

صفحات فتوولتائیک پلی کریستال (Photovoltaic Polycrystalline Panels)صفحات فتوولتائیک مونوکریستال (Photovoltaic Monocrystalline Panels)صفحات فتوولتائیک نواری (Thin Film).

 

 

همه چیز از رشد کریستالهای فتوولتائیک، استفاده از پوشش‌های خاص یا استفادهاز نانوتیوب‌های کربنی ما را تحریک می‌کند تا با انرژی خورشیدی ارزانتر و کارامدتر استفاده کنیم.

 

 

اخبار اخیر حاکی از آن است که دانشمندان در حال استفاده از تکنولوژی با یک ساختار آرایه‌ای متفاوت هستندکه چهار برابر تأثیر گذارتر و سه برابر ارزان‌تر از سلولهای خورشیدی فعلی می‌باشد.

 

این تکنولوژی در مرکز تکنولوژی رویال ملبورن (RMIT) توسعه یافت و توسط یک شرکت با نام تکنیک خورشیدیبه تولید تجاری رسید. هر واحد خورشیدی از نه فرورفتگی تشکیل شده استکه با ساختاری از لنزهای اکریلیک و دیواری بازتابنده که اشعه‌های خورشیدی را در سلولهای فتوولتائیک متمرکز می‌کند، تهیه شده است.

 

جدیدترین و عجیب ترین شارژ همراه موبایل + عکس

پنل های خورشیدی چه کاربرد هایی دارند؟
جدیدترین شارژر موبایل
صفحه های خورشیدی

این کار تعداد سلولهای PV را به تعداد ۷۵ درصد کاهش می‌دهد. سلولهای PV در تولید الکتریسیتهاستفاده می‌شود. یک تغییر دهندهٔ دما در زیر این قسمت قرار دارد و به تولید گرما برای گردش آب می‌پردازد.همچنین در این قسمت یک تانک ذخیره‌سازی وجود دارد که به منظور نگه داری آب گرم استفاده می‌شود.

 

به علاوه برای به حداکثر رساندن اشعه‌های خورشید، این آرایه دارای موتوری می‌باشدکه اشعه‌های خورشید را هدایت می‌کند. شرکت سازندهٔ این پنل می‌گوید: این پنل بر روی سیستم انرژیخورشیدی جهانی تمرکز دارد (CUESS) و این قابلیت را ایجاد کرده استکه انرژی خورشید را با هزینه‌ای کمتر و کارایی بیشتر نسبت به پنلهای فعلی به دست آورد.

هر ۳٫۵ متر مکعباز این آرایه، به اندازه ۲٫۱ کیلووات انرژی تولید می‌کند. این در حالی است که پنلهای استاندارد PV با متراژی در حدودی۱۲ الی ۱۴ متر مکعب همین مقدار انرژی را تولید می‌کنند.

 

 

تکنیک خورشیدی می‌گوید پنلهای خورشیدی می‌توانند با یک چهارم هزینه‌هایپنلهای معمولی انرژی و گرمای یکسانی تولید کند. این مدل پنل باید ده نمونهٔ آزاد برای تست و آزمایش داشته باشدو به عنوان یک نمونهٔ متفاوت در سراسر دنیا شناخته شود.

 

در آینده نه چندان دور بحران آب کشور را فرا خواهد گرفتو استفاده از گولرهای گازی راندمان بالا در کنار سیستم خورشیدی بهترین گزینه می تواند باشد.

 

جدیدترین و عجیب ترین شارژ همراه موبایل + عکس

 

میزان انرژی تولیدی صفحه های خورشیدی

از طرفی وزارت نیرو هم شروع به تصمیم گیری هایی در زمینه برق خورشیدی خانگی کرده که باید آن را به فال نیک گرفت.

متاسفانه انرژی ارزان و سود بانکی بالا هر دو باعث می شود که هزینه کردن در سیستمبرق خورشیدی در کشور ما مقرون به صرفه به نظر نیاید در صورتی که در دراز مدت این سیستم هابسیار مقرون به صرفه هستند و تاثیر بسزایی در کم کردن آلودگی هوا نیز خواهند داششت.

 

 

هر متر مربع از سطحی که خورشید – در یک روز بدون ابر و الودگی – بر اون می تابد حدودا ۱۰۰۰ واتتوان تابشی دریافت می کند. (در جاهایی این مقدار کمی کمتر یا بیشتر است)

این انرژی تقریبا شامل تمام طیف های مرئی و نامرئی نور هست که تبدیل همه اون به الکتریسیته ممکن نیست.

پنل های خورشیدی موجود در بازار تجاری، راندمان حدود ۱۲ تا ۱۷ درصد دارند و با توجه با اینکه تمامیسطح یک پنل خورشیدی شامل سیلیکون های دریافت انرژی نیست،هر متر مربع از این پنل ها حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات دریافت انرژی می توانند داشته باشند.

 

البته باید توجه کرد که این مقدار انرژی در صورت تابش عمود نور خورشیدبه پنل است و زاویه پنل ها در فصول مختلف سال باید تنظیم بشود. ( برای مثال در مناطق مرکزی ایران در تابستانتقریبا عمود و در زمستان حدود ۴۰ درجه نسبت به خط عمود)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان