ramazan
ramazan

روزهای قمر در عقرب سال 97

روزهای قمر در عقرب سال 97

روزهای قمر در عقرب سال 97

 

قمر در عقرب به چه معناست و چه عواملی در روزه های قمر در عقرب ممانعت شده است؟

قمر در عقرب به این معنی می باشد که برای کسانی که درزمین زندگی می کنند،کره ماه مساوی صورت فلکى عقرب‌‌ واقع گردیده است، ماه در مدت یک سـال قمری، که حدود ۲۹٫۵ روز می باشد،یک بار بطور کلی دور زمین دور می خورد!

که به دوازده بخـش تقسیم بندی شده است و ساختمان های بلندیهم برای هر کدام از این دوازده صورت فلکی گزینش شده است؛در ادامه با روزهای قمر در عقرب ۹۷ بیشتر آشنا می شوید.

 

حمل، ثور، جوزاء، سنبله، میزان،قوس، حوت، دلو، جدی. سرطان، اسد،عقرب. قمر در عقرب به مدت دو و نیم روز است،ولی با دقت به این که در روایات عبارت “قمر در عقرب” آمده و معیـن نگردیده که آیا منظور قمر موقعی فلکی عقرب می باشد یا اینکه قمر در برج عقرب می باشد؟

از این رو مناسـب تر می باشدمراعات احتیاط شود و ۲ روز به آن اضافه شود و به طور کلی ۴ روز و نیم محاسبه نمود،اما ایام قمر در عقرب در هر سـال گوناگون می باشد و می بایست هر سـاله اندازه گیری گردند.

 

روزهای قمر در عقرب ۹۷ که باید حتما آنها را بشناسید

 

روزهای قمر در عقرب سال 97

کارهایی که در قمر در عقرب منع شده بر حسب روایت ها و هم علم نجوم و اخترشناسی؛

 

۱ . مطالعه عقد ازدواج

۲ . رفتن به مسافرت

۳ . اقدام کردن برای صاحب فرزند شدن

۴ . ایجاد کسب و کار و تجارت

۵ . حجامت

۶ . مشخص کردن و تغییر اسم

۷ . قرار دادن سنگ بنای کارهای با ارزش

و اصولا انجام هر یک از امورهای مهم

 

در ایام نحس و قمر در عقرب هم از نظـر علماء دینی و هم از نظـر منجّمین توصیه نمی شودچرا که علما فتوی به کراهت اعمال بالا در روز های قمر در عقرب داده اند.

 

تصویری از تاریخ روزهای قمر در عقرب ۹۷

 

روزهای قمر در عقرب سال 97

روزهای قمر در عقرب سال ۹۷ در تقویم
قمر در عقرب در روایات حجت الاسلام مهدی یوسف وند

 

 

ماه در ایامی خاص با توجه به حرکتش نسبت به زمین، آثاری وضعی بر روی زمین می گذاردآثاری که سبب جزر و مد آب دریا و اقیانوس ها و همچنین تاثیراتی بر جسم انسان می شود.در روایات از اقدام برای انعقاد نطفه و هر کار مهمی در این ایام به صورت جدی نهی شده است .

 

مُحَمَّدِ بْنِ حُمْرَانَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ الإمام الصادق ( علیه السلام ) قَالَ : ” مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ الْقَمَرُ فِی الْعَقْرَبِ لَمْ یَرَ الْحُسْنَى “

 

کافی ج۸-ص۲۷۵/المحاسن ج۲ص۳۴۷/ من لایحضره الفقیه، ج ۲ ص ۲۶۷/الوافی ج۱۲ ص۳۵۴/سائل الشیعه، ج ۱۱ ص ۳۶۷ ؛ بحارالانوار، ج ۱۰۰ ص۲۶۸. کسی که سفر کند و یا ازدواج نماید در حالیکه قمردر عقرب باشد خوشی و خوبی نمی بیند .
نحوه محاسبه قمر در عقرب به چه صورت انجام میپذیرد؟

 

برای فهم زمان قمر در عقرب نیاز به محاسبات دقیق نجومی هستکه ما با دقت آن را برای شما آماده کرده ایم. البته خوب است که یک یا دو روز هم احتیاط در قبل و بعد این ایام داشته باشیم.

 

 

فرض کنید امروز ۲ مهر مصادف با ۱۵ شوال است.

۱- روزها را یک واحد اضافه کنید (روز شمسی برابر ۳ و روز قمری برابر ۱۶)

۲- روز قمری را در عدد ۱۲٫۲ ضرب کنید و حاصل را با روز شمسی جمع کنید.

۳- حاصل جمع را بر عدد ۳۰ تقسیم کنید.

۴- حاصل تقسیم را با عدد برج شمسی (مهر=۷) جمع کنید.

۵– اگر عدد بدست آمده بیشتر از ۱۲ باشد منهای ۱۲ کنید.

عددی که نهایتاً بدست می آید تعیین کننده موضع ماه در برجهای دوازده گانه است.اگر این عدد برابر ۸ باشد نشان دهنده زمان قمر در عقرب است.

 

روزهای قمر در عقرب سال 97

روزهای قمر در عقرب و طریقه قرارگرفتن ماه

نتیجه ای که میگیریم چیست؟

بنابراین با توجه به مطالبی که ذکر شد می توان چنین نتیجه گرفت که موضوع قمر در عقرب امری استحقیقی و واقعی ؛ و تاثیرات آن در زندگی بشر قطعی و مسلم است چنانکه علمای دینی بر طبق آن فتوا نیز داده اندو بهتر این است که در این ایام از کارهای مهمی که در صدر کلام ذکر شد پرهیز شودلکن صدقه و خواندن آیه الکرسی در دفع نحوست این ایام بسیار مفید می باشد.

 

 

 

قمر در عقرب پدیدهٔ نجومی عبور کره ماه از زمینه صورت فلکی عقرب (کژدم)و یا از امتداد برج فلکی عقرب است که هر ماه قمری یک بار رخ می‌دهد و معمولا دو تا سه روز طول می‌کشد.در ستاره‌بینی از قدیم آمیخته به بعضی باورهای خرافی، پدیدهٔ قمر در عقرب نشان از واقعه‌ای شوم دانسته می‌شده‌است.

 

 

جالب است با معنی لغوی قمر در عقرب نیز اشنایی داشته باشید قمر در عقرب در معنای فارسیخود به روز نحس یا روزی که شگون نداشته باشه و روزی که انجام اعمالی که گفته شدهپرهیز شود . ( قمردرعقرب ) The moons in scorpion

 

 

در حکایتی امام صادق (علیه السلام) گفته است:«هر شخصی در زمانـی که قمر در عقرب باشد به مسافرت برود یا تزویج کند، خیری نخواهد دید.

 

روزهای قمر در عقرب سال 97

آشنایی با روزهای قمر در عقرب

قمر در عقرب به این معنا است که برای ساکنین زمین ، کره ماه برابر صورت فلکى عقرب‌‌ واقع شده است ،ماه (قمر) در طول یک ماه قمری ، که حدود ۲۹٫۵ روز است ، یکبار به طور کامل دور زمین می چرخد!

که به دوازده قسمت تقسیم شده و برج هایی نیز برای هر یک از این دوازده صورت فلکی انتخاب شده ؛حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، حوت، دلو، جدی.

 

 

بر اساس روایات و نیز علم نجوم و اخترشناسی ؛خواندن عقد ازدواج ،مسافرت ،اقدام برای بچه دار شدن ،افتتاح کار و کسب و تجارت ،حجامت ،تعیین و تغییر نام ، گذاشتن سنگ بنای کارهای مهم و بطور کلی انجام هریک از کارهای اساسی در روزهای نحس و قمر در عقرب هم از نظر علماء دینیو هم از نظر منجّمین توصیه نمیگردد بلکه علما فتوی به کراهت اعمال بالا در ایام قمر در عقرب داده اند.

 

در روزهای قمر در عقرب ۹۷ بایستی از انجام کارهای اساسی مثل خرید خواستگاری،ازدواج، سفر نقل و انتقال منزل و … خودداری نمود.

‏محمد بن حمران از امام صادق علیه السّلام روایت مى ‏کند که فرمود:هر کــه به هنگام قمـــر در عقرب سفر یا ازدواج کنـد روى نیکى نبیند.بهشت کافى / ترجمه روضه کافى ؛ ص 325

 

مطالب مرتبط

 

قمر در عقرب چه روزی است (جدول)

قمر در عقرب چیست + جدول


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان