معرفی غذاهای رژیمی بدون چربی و کربوهیدرات

مجموعه : غذاهای رژیمی
معرفی غذاهای رژیمی بدون چربی و کربوهیدرات

معرفی غذاهای رژیمی بدون چربی و کربوهیدرات

 

با شناخت غذاهای بدون چربی یا کم چرب و بدون کربوهیدارت برای پخت غذا بهتر تصمیم گیری کنید تا علاوه بر خوردن خوشمزه ترین غذاها استرس چاق شدن و عدم تناسب اندام را نداشته باشید. در این بخش با نازوب همراه باشید/ گروه تغذیه، مشاوره و غذاهای رژیمی نازوب.

 

 

آیا با انواع غذای کم چرب و بدون کربوهیدرات آشنا هستید ؟

بهتر است بدانید که کربوهیدرات ها، دشمن بدن شما و علت اصلی اضافه وزن نیستند؛ بلکه این گروه غذایی، منبع اصلی تامین انرژی و قند خون بدن هستند؛ در نتیجه بهتر است که روزانه به میزان کافی، پروتئین، ویتامین و کربوهیدرات و انواع غذای کم چرب به بدن برسد.

خوردن صبحانه کامل که به میزان کافی کربوهیدرات، ویتامین و پروتئین را در خود جای داده باشد؛ در کنار کمک به سلامت عمومی، باعث بالا رفتن متابولیسم بدن می شود که این موضوع می تواند کمک های زیادی به داشتن بدنی با میزان چربی کم و وزن مناسب می کند.

بر خلاف ذهنیت بسیاری از مردم، تنها برنج، ماکارونی نان دارای کربوهیدرات نیستند؛ بلکه بسیاری از میوه ها هم دارای کربوهیدرات های مفید برای بدن هستند که بسیاری از ما نسبت به آن ها آگاهی کامل نداریم.

 

 

در یک رژیم غذای کم کربوهیدرات ساده و سالم، بهتر است روزانه بین 60 تا 120 گرم کربوهیدرات به بدن برسد که در کنار سیر کردن، , و استفاده از انواع غذای کم چرب قند مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند.

این میزان کربوهیدرات دریافتی بهتر است بین چند وعده غذایی تقسیم شود؛ برای مثال بهتر است 15 تا 20 گرم برای صبحانه، میان وعده اول، نهار، میان وعده دوم و در آخر عده غذایی شام، تکمیل کننده کربوهیدرات روزانه وردی به بدن باشد.

 

این رژیم غذایی سالم، در کنار رساندن مواد مورد نیاز بدن در زمان مناسب همچنین تامین قند مصرفی بدن، می تواند راه حل مناسبی برای افراد با مشکل اضافه وزن باشد.

در ادامه مطلب به بررسی خوراکی هایی با کربوهیدرات پایین و چربی های سالم و مفید برای بدن خواهیم پرداخت که مصرف هر کدام از این خوراکی ها برای این رژیم بسیار مناسب است.

 

انواع غذای کم چرب : آجیل

گردو، یکی از بهترین گزینه ها به عنوان انواع غذای کم چرب است؛ چراکه در هر 15 عدد گردو، حدود 10 گرم کربوهیدرات وجود دارد.

برای بهتر سیر شدن در یک میان وعده غذایی مثل آجیل، بهتر است آن را با میوه های سبز مثل کرفس و سیب ترکیب کرده و سپس میل کنید؛ این میان وعده در کنار تامین قند مورد نیاز بدن، یک وعده کاملا سالم و رژیمی به حساب می آید که روزانه می توان از آن استفاده کرد.

گفتنی است که پسته، بادام و فندق هم از دیگر آجیل هایی هستند که میزان کربوهیدرات پایینی دارند که می توان در این رژیم از آنها استفاده کرد.

 

 

معرفی غذاهای رژیمی بدون چربی و کربوهیدرات

 

انواع غذای کم چرب : ماست کم چرب

ماست یونانی و ایسلندی، در مقایسه با دیگر ماست ها، دارای پروتئین بیشتر هستند؛ از سوی دیگر میزان چربی این دو نوع ماست بسیار پایین است.

در نتیجه هر زمان و البته به میزان دلخواه، می توانید از این دو نوع ماست به عنوان یک وعده غذایی کامل یا یک میان وعده استفاده کنید؛ به خاطر داشته باشید که استفاده از این دو نوع ماست به همراه وعده غذایی اصلی مانعی ندارد.

توجه داشته باشید که ماست چکیده با چربی بالا، بر خلاف یونانی و ایسلندی، گزینه مناسبی برای این رژیم غذایی به حساب نمی آیند.

 

معرفی غذاهای رژیمی بدون چربی و کربوهیدرات

 

انواع غذای بدون کربوهیدرات : تخم مرغ آب پز

تا می توانید سفیده تخم مرغ آب پز بخورید! یک عدد تخم مرغ آب پز به همراه زرده، حدود یک گرم و حتی کم تر کربوهیدرات دارد. همچنین تمام ویتامین های تخم مرغ درون زرده آن قرار گرفته اند.

از سوی دیگر تمام پروتئین و املاح تخم مرغ درون سفیده بوده و سفیده تخم مرغ هیچ نوع کربوهیدراتی ندارد؛ در نتیجه خوردن سفیده تخم مرغ به عنوان وعده غذایی یا میان وعده، محدودیت خاصی ندارد.

 

به خاطر داشته باشید که یک تکه نان گندم یا جو تست‌شده به همراه یک عدد تخم مرغ آب پز به همراه زرده، گزینه بسیار مناسبی برای این رژیم غذایی به حساب می آید.

گفتنی است که کسانی که در رژیم های حجم ورزشی هستند، بهتر است روزانه بین 8 تا 12 عدد سفیده تخم مرغ در سه عده غذایی مصرف کنند؛ این تغذیه به رشد خالص عضله ها بدون چربی کمک می کند.

 

معرفی غذاهای رژیمی بدون چربی و کربوهیدرات

 

ذرت بوداده

برخلاف ذرت زرد شیرین که میزان کربوهیدرات بسیار زیادی دارد؛ ذرت بوداده دارای کربوهیدرات کمی بوده و در نتیجه گزینه بسیار مناسبی برای این رژیم غذایی به حساب می آید.

از سوی دیگر برای مزه دار کردن ذرت بوداده، به جای استفاده از کره های پرچرب، بهتر است از سیر، فلفل و پنیر های طعم دار استفاده کنید؛ گفتنی است که با ترکیب کردن ذرت بوداده با کرفس، آب لیمو ترش و کاهو، می توانید یک سالاد خوشمزه رژیمی درست کنید.

 

 

معرفی غذاهای رژیمی بدون چربی و کربوهیدرات

 

سالاد تن ماهی

تن ماهی، یکی از بهترین وعده های غذای برای رژیم های لاغری و رژیم های خاص ورزش مثل رژیم حجم عضلات به حساب می آید.

توجه داشته باشید که بهتر است از تن ماهی محلول در آب استفاده کنید؛ چراکه تن ماهی های محلول در روغن، میزان چربی نسبتا بالایی دارند؛ به طور کلی به روش های مختلفی می توان تن ماهی را میل کرد؛ راه پیشنهادی ما برای شما، درست کردن سالاد تن ماهی است؛

برای انجام این کار بهتر است کمی پیازچه و کاهو را خرد کرده و در ظرفی بریزید؛ سپس تن ماهی را بعد 20 دقیقه جوشاندن در آب گرم، داخل سالاد ریخته و به آن روغن زیتون اضافه کنید. این سالاد گزینه بسیار مناسبی برای رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین است.

 

 

معرفی غذاهای رژیمی بدون چربی و کربوهیدرات

 

اگر به دنبال یک غذای رژیمی و سالم با کربوهیدرات کم هستید و زمان یا شرایط مناسب برای تهیه آن را ندارید، به کمک سامانه سفارش آنلاین غذای ریحون، در کمتر از 2 دقیقه، از میان بیش از 2000 رستوران، می توانید غذای رژیمی خود را انتخاب کرده و پس از ثبت سفارش و پرداخت هزینه به صورت آنلاین، غذا خوشمزه خود را در محل دلخواه دریافت کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان