ramazan
ramazan

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

معرفی دیدنی ها و مکان های تفریحی و گردشگری مالزی

در قاره آسیا کشورهای بسیار زیبایی وجود دارند که هر یک سعی می کنند با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم، گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشانند. به گزارش نازوب، از جمله بهترین کشورها در این زمینه، می توان به چین و ژاپن اشاره نمود. یکی دیگر از کشورهایی که توانسته جایگاه خود را بیابد، مالزی است.

 

 

زیباترین مساجد و معابد مالزی
مالزی یک کشور چند قومی در جنوب شرق آسیا است. با وجود مردم چین، هند، تایلند و مالایی در این کشور، مذهب های مختلفی مانند اسلام، بودائیسم و هندوئیسم دیده می شود که در این میان اسلام به عنوان دین رسمی معرفی شده است.

شما می توانید بازتاب این جامعه چند دینی را در مساجد و معابد زیبای آن ببینید که ما در اینجا تعدادی از این مکان های زیبا را برایتان آورده ایم.

 

 

مسجد مالاکا در جزیره مالاکا
این مسجد در سال 2006 روی جزیره ای دست ساز نزدیک شهر مالایا، در جنوب کوآلالامپور ساخته شده است. هنگام بالا آمدن آب دریا، گویی معبد روی آب شناور است. هزینه ساخت این بنا 10 میلیون رینگیت، یا حدود 3165000 دلار تخمین زده شد.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

مسجد مالاکا، روی جزیره ای دست ساز نزدیک شهر مالایا، در جنوب کوآلالامپور ساخته شده است

 

 

معبد باتوکیو، کوالالامپور
باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش (متعلق به 400 میلیون سال قبل) و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد و یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان است.

این مکان توریست های بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. برای این که به 3 غار اصلی برسید باید از 272 پله بالا روید.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است.

 

 

مسجد شناور در کوالا ترانگانو
مسجد شناور یا «Tengku Tengah Zaharah» روی دریاچه ای نزدیک کوالا ترانگانو در شمال شرق مالزی قرار دارد. این ساختمان سفید رنگ در سال 1993 ساخته و در سال 1995 افتتاح شده است. بازدید از معماری این بنا که تلفیقی از معماری مالایایی و معماری مدرن است، برای همه جذابیت دارد.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

 

مسجد شناور، روی دریاچه ای نزدیک کوالا ترانگانو در شمال شرق مالزی قرار دارد.

 

 

مسجد آهنی پوتراجایا
مسجد آهنی که به «انکو میزان زین العابدین» نیز شهرت دارد در پوتراجایا، جنوب کوالالامپور وجود دارد. ساخت این بنا 5 سال به طول انجامید. از سال 2004 شروع و بعد از نوسازی و ساخت بناهای جانبی در سال 2009 بطور کامل به بهره برداری رسید و سرانجام در 11 ژوئن 2010 بطور رسمی افتتاح شد. این مسجد به دلیل استفاده 70% از فولاد به این نام شهرت یافت.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

 

مسجد آهنی که به «انکو میزان زین العابدین» نیز شهرت دارد در پوتراجایا، جنوب کوالالامپور وجود دارد.

 

 

مسجد کریستال در کوالا ترانگانو
نام گذاری این مسجد به دلیل استفاده زیاد فولاد و شیشه در ساخت آن بوده است. در این مسجد با طراحی مدرن، شما می توانید از امکانات آی تی و اینترنت بی سیم بهره ببرید.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

 

مسجد کریستال در کوالا ترانگانو، از فولاد و شیشه ساخته شده

 

 

معبد کک لوک سی در پنانگ
معبد کک لوک سی در جنوب جورج‌تاون، واقع در پنانگ، قرار دارد. این معبد تاریخی بودایی در اواخر دهه 1800 و از تلفیق معماری های چین، تایلند و برمهای ساخته شده است. گفته می شود که معبد کک لوک بزرگ ترین معبد بودایی در جنوب آسیا است که توریست های زیادی را از نقاط مختلف کشور به خود جذب می کند.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

معبد کک لوک سی در جنوب جورج‌تاون، واقع در پنانگ، قرار دارد

 

 

مسجد پوترا در پوتراجایا
مسجد پوترا با گنبد صورتی رنگ اش، در مرکز پوتراجایا واقع شده است. این مسجد می تواند 15000 نمازگزار را به صورت یک جا در خود جای دهد. مناره این مسجد با ارتفاع 116 متر، یکی از بلندترین مناره های این منطقه به شمار می رود که پنج ردیف دارد که نماینده پنج رکن اصلی اسلام هستند.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

مسجد پوترا با گنبد صورتی رنگ اش، در مرکز پوتراجایا واقع شده است

 

 

سری ماهاماریامان، کوالالامپور
این معبد یکی از قدیمی ترین معابد هندو در مالزی است که ارتفاع دروازه آن 22 متر بوده و ایوان های آن با تصاویر حکاکی شده از خدایان هندو، تزیین شده است. این مسجد در سال 1873 ساخته، سپس برج رنگی آن در سال 1968 به آن اضافه شد که بازتاب سبک سنتی جنوب هند است.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

این معبد یکی از قدیمی ترین معابد هندو در مالزی است

 

 

مسجد جامع جامک در کوالالامپور
این مسجد که در تقاطع دو رودخانه « Kelang» و « Gombak» واقع شده، در سال 1909 افتتاح و جزو یکی از قدیمی تریم مساجد کوالالامپور است. بومی های این منطقه نام این مسجد را «مسجد جمعه» گذاشتند زیرا در روزهای جمعه زائران زیادی از تمام شهر برای عبادت به این مکان می آیند، طوری که جمعیت به علت کمبود جا به ناچار در خیابان های اطراف می ایستند.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

مسجد جامع جامک، جزو یکی از قدیمی تریم مساجد کوالالامپور است

 

 

معبد تین هو در کوالالامپور
این معبد برای بزرگداشت الهه چینی ها در مالزی، بین سالهای 1981 و 1987 ساخته و در سال 1989 افتتاح شده است. در نمازخانه این معبد، مجسمه 4 الهه رو به روی در ورودی قرار دارد که اولی خدای ثروت دومی خدای قدرت و سومی خدای سلامت است.

 

مکان های دیدنی و گردشگری مالزی بخش اول

 

معبد تین هو در کوالالامپور، برای بزرگداشت الهه چینی ها در مالزی، ساخته شده است


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان