ماجرای حبس وحشتناک فوتبالیست های نوجوان در غار تایلند جهانی شد + عکس

ماجرای حبس وحشتناک فوتبالیست های نوجوان در غار تایلند جهانی شد + عکس

ماجرای حبس وحشتناک فوتبالیست های نوجوان در غار تایلند جهانی شد + عکس

 

به گزارش نازوب، مفقود شدن تیم فوتبال نوجوانان کشور تایلند پس از 10 روز کنکاش و جستجو کشف شد! 12 نوجوان پسر به همراه مربی خود که برای در امان ماندن از باران های فصلی شدید به غاری پناه بردند در سیلاب های غار گرفتار شدند و پس از 10 روز بی خبری و جهانی شدن سرنوشت این نوجوانان سرانجام ردی از آنها پیدا شد … ادامه این خبر عجیب و پسران بدشانس را در ادامه همین بخش خبری دنبال کنید.

 

سرانجام غواصان بین المللی روز سه شنبه توانستند؛ 12 نوجوان فوتبالیست و مربی‌ آنها را ۱۰ روز پس از گرفتارشدن در غار «تام لوآنگ» در استان «چیانگ رای» تایلند، زنده پیدا کنند.

پسران که بین ۱۱ تا ۱۶ سال سن دارند به همراه مربی ۲۵ ساله خود روز ۲۳ ژوئن پس از تمرین فوتبال به این غار که در یک پارک جنگلی در نزدیکی مرز میانمار قرار دارد آمدند و درنهایت در سیلاب های غار گرفتار شدند.

 

ماجرای حبس وحشتناک فوتبالیست های نوجوان در غار تایلند جهانی شد + عکس

 

این پسرها در نهایت در چهارصدمتری منطقه‌ای که احتمال داده می‌شد پناه گرفته باشند، پیدا شدند. به گزارش ناز وب، جان ولانتن و ریک استنتون، دو غواص بریتانیایی اولین نفرهایی بودند که به فوتبالیست ها رسیدند. در کنار آنها شماری از غواصان نیروی دریایی تایلند نیز حضور داشتند.

 

برای یافتن این نوجوانان، اعضای تیم نجات از میان لایه‌های ضخیم گل و لای و حجم بالایی از آب در دالان‌های تو در توی غار گذشتند؛ غاری که حدود ۱۰ کیلومتر در درون کوه امتداد دارد.

 

 

حال چه خواهد شد؟

امدادگران باید دربارۀ امن‌ترین راه خارج کردن نوجوانان از غار تصمیم بگیرند؛ کاری که احتمالا زمان زیادی می‌برد.

بارش باران همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی شده است که از امروز نیز شدیدتر شود. این مساله باعث شده است تا مقامات برای تخلیه آب غار و خروج سریع تر فوتبالیست ها تلاش بیشتری کنند.

یکی از اعضای نیروی دریایی تایلند در درون غار در کنار نوجوانان باقی مانده و تجهیزات برق و ارتباطات در نزدیکی آنها نصب شده است.

 

ماجرای حبس وحشتناک فوتبالیست های نوجوان در غار تایلند جهانی شد + عکس

 

برای نجات آنها دو گزینه مطرح شده است: اولین راه حل، انتظار تا زمان فروکش کردن سطح آب است و راه حل دوم، آموزش غواصی به نوجوانان برای عبور از راهروهای پر گل و مملو از آب. اما هر دو کار با چالش‌های بسیار همراه است چراکه هم اکنون نیز غواصان حرفه‌ای برای رسیدن به مکانی که پسران در آنجا گرفتار شده‌اند باید سه ساعت زمان صرف کنند.

 

 

یکی از پزشکان عضو این عملیات می‌گوید: «پسران می‌توانند راه بروند و توانسته‌اند در این مدت با آشامیدن آبی که از استالکتیت‌ها جاری می‌شده است، زنده بمانند.»

خانواده های نگران این نوجوانان که روزهای بسیاری سختی را پشت سر گذاشته اند؛ بیرون غار در حالی منتظرند که فعلا فقط می توانند تصویر فرزندانشان را از مانیتوری که برایشان نصب شده است؛ ببینند.

 

مطالب جذاب و پیشنهادی

بازی با مرگ در خطرناک ترین غار عجیب ایران !! عکس

شهرت جهانی گوسفندی که 6 سال در غار مخفی شده بود! + تصاویر

مکان دیدنی غار دل دل در ایران + (تصاویر)

ماجرای غار اصحاب کهف (+تصاویر)

معرفی زیباترین غار مصنوعی ایران (عکس)

زیباترین غار اصفهان (تصاویر)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان