ترفندهای پاک کردن میگو و نکات مهم پخت میگو

ترفندهای پاک کردن میگو و نکات مهم پخت میگو

ترفندهای پاک کردن میگو و نکات مهم پخت میگو

 

میگو یکی از آبزیانی است که به دلیل بوی زهم و ظاهر چندش آور آن باب میل خیلی از افراد نیست ولی به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد نمی توان از آن چشم پوشی کرد. در این بخش نازوب به شما روش های پاک کردن و مهم ترین نکات پخت میگو را بیان می کنیم تا متفاوت تر از آن چه دیدید و شنیدید میگو را طبخ کنید.

 

سوالی که برای بسیاری کدبانوهای جوان وجود دارد این است که چگونه می توان میگو را تمیز کرده و بوی زهم آن را از بین برد و این بوی زهم برای چیست؟

میگو شامل سر، بدنه و دم است. قسمت بدنه آن مورد استفاده است، یعنی سر تا زیر گردن و دم آن قابل مصرف نیست.

 

 

پاک کردن میگو

سر میگو با دست به راحتی جدا می شود، پوست آن نیز به راحتی برداشته می شود.
رگی که در پشت میگو قرار گرفته بوی زهم آن را ایجاد می کند و باید آن را از میگو جدا کنیم. به وسیله چاقو پشت کمر میگو را برش نازکی می دهیم و آن رگ را جدا می کنیم. سپس شست وشو داده و در صافی می گذاریم تا آب آن کاملا گرفته شود. حالا میگو برای سرخ کردن یا پختن آماده است.

 

 

روش های طبخ میگو

1- روش پختن:
میگوها را داخل یک صافی می گذاریم، درون قابلمه ای آب ریخته و روی شعله می گذاریم تا جوش بیاید. به هنگام جوشیدن مقداری سرکه و نمک داخل آن می ریزیم و میگوهای داخل صافی را در آب جوش می ریزیم. مدت پخت میگو سه دقیقه است زیرا بعد از آن سفت شده و قابل مصرف نیست.

 

2-  پن فراین کردن:
در این روش ابتدا میگو را آماده کرده و پشت کمر آن را برش بزرگ داده تا میگو کاملا باز شود و برای از بین بردن بوی زهم آن را آغشته به آبلیمو می کنیم و به وسیله نمک آن را خوش طعم کرده و برای سوخاری کردن از تخم مرغ و آرد استفاده می کنیم. سپس یک تخم مرغ را درون ظرفی مخلوط می کنیم و میگو را به آن آغشته کرده و داخل آرد می غلتانیم و سپس در روغن با حجم کم قرار می دهیم تا سرخ شود.

 

ترفند پخت میگو

طرز تهیه میگو سو خاری یا پفکی

روش تهیه میگو با ادویه هندی

بهترین روش برای پخت و مزه دار کردن ماهی و میگو

طرز تهیه قلیه میگو (محلی)

طرز تهیه خورش میگو


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان