ramazan
ramazan

آموزش بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه | زبان دوم

آموزش بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه | زبان دوم

آموزش بهترین و ساده ترین روش یادگیری زبان انگلیسی | زبان دوم

 

آموزش زبان انگلیسی که زبان بین المللی دنیاست و به عبارتی ساده تر آموزش زبان دوم برای بسیاری از دانش آموختگان دشوار است به خصوص این که هنوز متد جدید و اصولی برای یادگیری زبان در ایران ارائه نشده به همین دلیل راه های زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد سایت نازوب جدیدترین متد آموزش یادگیری زبان را در این بخش برای شما عزیزان گردآوری کرده است. با ما همراه باشید.

 

روشی ساده برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان دوم در عصر تکنولوژی و ارتباطات تقریبا برای همه مردم دنیا یک ضرورت بشمار می‌رود. ما برای توسعه بخشیدن به دایره دوستان خود و در راستای ارتقای موقعیت اجتماعی‌مان لازم است زبان‌های دیگری غیر از زبان مادری خود را بیاموزیم.

 

اهمیت این مساله به‌ خصوص در سفرهای خارجی و مکاتبه با موسسات یا دانشگاه‌های خارج از کشور نمود پیدا می‌کند.
اگر همیشه به خاطر مشغله‌های کاری یا فعالیت‌های زیاد زندگی فرصت کافی برای رفتن به آموزشگاه‌های زبان را ندارید، بهتر است به روش‌های خودآموزی روی بیاورید.

 

در چنین روشی، داشتن نظم و پشتکار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یعنی مهم نیست چند ساعت وقت صرف یادگیری زبان دوم می‌کنید، مهم این است که در انجام آن پیشتکار داشته باشید و بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق و درست رو به جلو پیش بروید.

 

از آنجا که کمبود وقت مشکل اغلب مردم است، ما در ادامه این مطلب روشی را آموزش داده‌ایم که فقط ۲۰ دقیقه از هر روز شما را می‌گیرد. برای آشنایی با این روش در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

انباشت اطلاعات

اولین موضوع حائز اهمیت که بدانید اگر اطلاعات زیادی را به طور یکجا دریافت کنید، مغزتان قادر به حفظ و نگهداری همه آن نخواهد بود. این مساله را «انباشت اطلاعات» یا «آگاهی بیش از حد» می‌نامند.

مغز انسان وقتی داده‌های زیادی را به‌طور یکجا دریافت می‌کند، آنها را گزینش می‌کند. یعنی به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد که کدامیک از اطلاعات دریافتی برای زندگی روزمره ما مفید است و کدام یک ارزش نگهداری ندارد. آنهایی که کم‌ارزش شناخته می‌شوند، از حافظه پاک می‌شوند و به همین خاطر هرگز به حافظه بلندمدت راه پیدا نمی‌کنند.

 

احتمالا برایتان پیش آمده که شب امتحان همه وقت خود را به خواندن و حفظ کردن درس موردنظر سپری کنید. اما آیا واقعا به این روش چیزی هم یاد می‌گیرید؟ آیا یک هفته بعد از امتحان اطلاعاتی که حفظ کرده بودید را به خاطر می‌آورید؟ بدون شک خیر.

 

 

مشکل کجاست؟ همان که در بالا هم اشاره کردیم. داده‌هایی که در حجم زیاد و به یک‌باره وارد مغز می‌شوند، غربال شده و فقط بخشی از آنها به حافظه بلندمدت راه پیدا می‌کنند. پس چاره چیست؟ اینکه اطلاعات موردنظر را به بخش‌های کوچک تقسیم کرده و با تکرار آنها را در مغز و حافظه خود حفظ کنید.

برای اینکه هر لغتی که می‌آموزید برای همیشه در حافظه‌تان ثبت شود باید آن را تکرار کنید. تکرار و خواندن‌های مکرر و پشت‌سر هم یکی از ارکان اصلی یادگیری زبان دوم بشمار می‌رود.

 

 

تمرین ۲۰ دقیقه‌ای برای یادگیری زبان دوم

برخی از دانشمندان اعتقاد دارند که بهترین عملکرد مغز این است که ۷ داده جدید را به‌طور کامل حفظ می‌کند. وقتی این موضوع را در نظر داشته باشید می‌توانید در یک مدت زمان معین و معلوم، به حفظ اطلاعات جدید از زبان دوم بپردازید.

 

روش ۲۰ دقیقه‌ای به این صورت است که شما ۵ دقیقه از زمان خود را به تکرار ۱۰ لغت جدید اختصاص دهید. ۱۵ دقیقه باقی‌مانده را نیز به یادگیری درسی تازه از زبان دوم بپردازید. به این ترتیب، هر روز چندین لغت را تکرار کرده و به حافظه بلندمدت می‌فرستید و طریقه استفاده آنها در جملات را نیز می‌آموزید.

 

البته باید توجه داشته باشید که لغات انتخابی شما همان‌هایی باشند که در دروس جدید نیز وجود داردند. بدین ترتیب علاوه بر تکرار لغت‌ها، جمله‌بندی صحیح آنها را نیز می‌آموزید.
شما با هر بار تکرار یک لغت یک قدم بیشتر به هدف خود یعنی حفظ آن برای همیشه نزدیک‌تر می‌شوید.

 

 

ترفندهای یادگیری زبان دوم به روش ۲۰ دقیقه‌ای در هر روز
خواندن زبان در مسیر رفت و برگشت به خانه

احتمالا با ما موافق هستید که بیشتر زمان ما در مسیر رفت و برگشت از سرکار به خانه تلف می‌شود. اما از این ترافیک می‌توان به نفع خود بهره گرفت. به این صورت که ۲۰ دقیقه از آن را به یادگیری لغت‌ها و درس‌های جدید از زبان دوم اختصاص دهید. با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید، علاوه بر یادگیری زبانی دیگر از خستگی راه هم کم می‌کنید.

 

 

بهترین الگوی یادگیری خود را پیدا کنید

زبان‌آموزان را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: کسانی که روش‌های روتین را می‌پسندند و افرادی که از آن گریزان هستند. آن دسته از اشخاصی که به یک روند همیشگی عادت دارند می‌توانند برنامه‌ریزی شخصی را بر این اصل بگذارند که هر روز یک درس جدید آموخته و درس قبلی را تکرار کنند.

اما دسته دوم که روش‌های روتین باب‌میلشان نیست، می‌توانند هر روز به طرق مختلف دروس جدید را بیاموزند. مثلا برخی روزها روی دیکته خود تمرین کنند و بعضی روزها تمرکزشان را روی تلفظ کلمه‌ها بگذارند.

 

 

در طول تمرین اعتماد به نفس خود را هم افزایش دهید

یک روز در هر هفته را به استفاده از دروس و کلماتی اختصاص بدهید که در طول هفته آموخته‌اید.

 

 

یادگیری روزانه را به عادت همیشگی خود تبدیل کنید

فاکتور بسیار مهم در یادگیری زبان دوم این است که هر روز آن را تکرار کنید. حتی اگر لازم است ۲۰ دقیقه را به ۱۰ دقیقه کاهش دهید، اما روند همیشگی تمرین کردن‌ها را قطع نکنید و در این مسیر وقفه نیندازید. بدون شک اگر هر روز ۲۰ دقیقه به‌طور منظم تمرین کنید، نتیجه بهتری بدست خواهید آورد و می‌توانید در زمانی کوتاه به یک زبان دیگر صحبت کنید.

 

مطالب پیشنهادی

اصولی ترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه

آموزش زبان فرانسه قسمت اول

آموزش ساده ترین راه یادگیری جدول ضرب

آموزش زبان فرانسه قسمت چهارم

آموزش کامل و جالب زبان ترکی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان