ramazan
ramazan

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

مجموعه : اخبار
سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

مروری بر اهم اخبار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ایران در شرایط بحرانی اقتصاد ایران

 

سر خط خبرها
خودکشی سیاسی العبادی با اعلام پایبندی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران؟
یوسفیان ملا: حتی یک پرونده فساد سیستمی هم در کشور نداشته‌ایم
نماینده تهران: شاید بخواهند روحانی را عصبانی کنند/سوال از رئیس‌جمهوری در راستای تخریب روحانی است
احتمال تعطیلی صنعت خودروسازی از شهریورماه 97
بهشت جدید تهرانی‌ها!
لاریجانی: برای جلوگیری از فشار بر مردم، مذاکره با اروپا را پذیرفتیم/ آسیب‌های نقدینگی بالا به اقتصاد ربطی به تحریم‌ها ندارد
محسنی‌اژه‌ای هم راهی مجلس شد
طوفان شن وحشتناکی که ۲۵۰ زابلی را راهی بیمارستان کرد

 

 

خودکشی سیاسی العبادی با اعلام پایبندی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران؟

 

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

 

مشرق ريسان در القدس العربی نوشت: موضعگیری اخیر نخست وزیر عراق در مورد اعلام پایبندی به تحریمهای واشنگتن علیه تهران، سهم زیادی در کاهش شانس های او برای به دست آوردن دوباره این منصب شده است؛ علاوه بر اینکه این مساله در تعمیق شکاف در داخل ائتلاف نصر به رهبری عبادی نیز سهیم بوده است.

به گزارش نازوب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: همچنین موضع ائتلاف «دولت قانون»به رهبری مالکی و ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری، نسبت به بحران بین ایران و ایالات متحده، فرصت آنها برای تشکیل یک تشکل پارلمانی بزرگ و انتخاب نخست وزیر، به دور از ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر را بیشتر کرده است.

 

 

یک منبع سیاسی مطلع از سیر مذاکرات بین تشکلهای سیاسی برای تشکیل یک ائتلاف بزرگ، در گفتگو با القدس العربی تصریح کرد که عبادی با موضعگیری اخیر خود در مورد تحریمهای امریکا علیه ایران، در واقع خودکشی کرده و خود را از رقابت بر سر منصب نخست وزیری دور نمود.

این منبع که نمی خواست نامش فاش شود افزود:«وزیر دفاع سابق، خالد العبیدی و همینطور مستشار امنیت ملی، فالح الفیاض از ائتلاف نصر جدا شده اند و این جدایی ها قبل از موضع عبادی در مورد تحریمهای آمریکا اتفاق افتاد، اما حزب «الفضیله» پس از اعلام پایبندی عبادی در خصوص تحریمها از النصر جدا شد. سنی های الانبار نیز از ائتلاف النصر جدا شده اند و تنها 6 تن با عبادی باقی مانده است. علاوه بر اینکه بخش بزرگی از النصر نیز به ائتلاف«دولت قانون» خواهند پیوست».

 

 

به گفته این منبع نزدیک به مالکی، صحبتهای اخیر عبادی موجب عمیقتر شدن اختلافات در داخل ائتلاف النصر شده است.

وی صحبتهای وزیر دفاع سابق، خالد العبیدی در مورد نزدیکی بین النصر، سائرون و حزب دموکرات کردستان، به اضافه حزب ملی و فتح را بی اساس دانست و تصریح کرد:«فتح و دو حزب کردی، بخشی از ائتلاف نصر و بخشی از سنی های صلاح الدین و الانبار، به همراه دولت قانون هستند و در ضمن ائتلاف واحدی قرار می گیرند، اما محور ائتلافی بزرگتر از فتح و دولت قانون نیز تشکیل می شود.

 

 

این در حالی است که به گفته منبع مذکور، هنوز در مورد منصب نخست وزیری صحبتی نشده و تنها ویژگی های ان مطرح شده است.

همچنین وزیر سابق، وائل عبداللطیف در گفتگو با القدس العربی گفت:« دو حزب کردی، فتح، نیمی از حزب نصر، به دولت قانون نزدیکتر هستند، اما اینکه سائرون به دولت قانون بپیوندد واقعا دشوار است. ضمن اینکه صحبتهای سیستانی حق عبادی برای دوره دوم ریاست را ساقط کرد».

 

 

وی افزود:ویژگی های شجاعت، قاطعیت و قدرت تصمیم گیری و اجرای آن، که مرجعیت برای نخست وزیری تعیین کرده، قابل انطباق بر عبادی نیست.

 

***

 

یوسفیان ملا: حتی یک پرونده فساد سیستمی هم در کشور نداشته‌ایم

 

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

 

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در ایران فساد سیستمی وجود ندارد، گفت‌: فساد سیستماتیک یعنی اینکه یک تشکیلات مخفی در ادارات و دستگاه‌ها وجود داشته باشد که به صورت شبکه‌ای و هماهنگ اقدام به فساد می‌کنند و اگر قرار شد تا در جایی فسادی رخ دهد تمامی افراد آن مجموعه در آن فساد دخیل هستند.

وی افزود:‌ تجربه اینگونه فاسد سیستمی در کشورهای آمریکای لاتین و برخی کشورهای اروپایی در دهه‌های 70 تا 90 میلادی وجود داشت.

 

یوسفیان ملا با بیان اینکه منظور رهبر انقلاب عدم وجود چنین نوع فسادی در کشور بود، خاطرنشان کرد: ممکن کسی فاسد باشد اما این فساد در محدوده کاری خودش است و این دلیل بر این نیست که این افراد با کسان دیگری در پشت پرده همدست هستند. ما در ایران تا کنون فسادی که به صورت باندی، سازمانی و تشکیلاتی باشد تا کنون نداشته‌ایم.

 

 

نماینده مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: عده زیادی در رابطه با پرونده‌های مختلف فساد محاکمه شده‌اند اما اینطور نبوده که با یکدیگر همدست بوده و به صورت باندی با هم ارتباط داشته باشند. دستگاه‌های ما از لحاظ فاسد سیستمی پاک هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس بیانات رهبر انقلاب مقدار کم فساد هم زیاد است، تاکید کرد: برخی اینگونه القا می‌کنند که فساد سیستماتیک در کشور وجود دارد و این روند دیگر قابل اصلاح نیست، اما باید توجه داشت در تمام مفاسدی که کشف شده هیچکدام باندی و سیستمی نبوده است و خوشبختانه حتی در یک مورد هم شاهد فساد سیستمی در ایران نبوده‌ایم. این به معنای آن نیست که کشف نشده است بلکه به آن معنا است که فساد سیستمی وجود ندارد.
***
نماینده تهران: شاید بخواهند روحانی را عصبانی کنند/سوال از رئیس‌جمهوری در راستای تخریب روحانی است

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فضای سوال از رییس جمهوری برجسته‌سازی ناکارآمدی دولت است، گفت: اگر ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی به درستی استفاده نشود کارآمدی آن را زیرسوال خواهد برد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برابر اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی سوال از رییس جمهوری باید از وظایف ایشان باشد. برهمین اساس محورهای سوال باید ارزیابی شود که در حیطه وظایف رییس جمهوری هست یا نه.

 

 

وی با بیان این‌که استیضاح ربیعی گره‌ای از مشکل کشور باز نکرده است، یادآور شد: قاعدتا سوال و استیضاح و ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرد ممکن است کارآمدی مجلس را نزد مردم زیر سوال ببرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فضای سوال از رییس جمهوری برجسته‌سازی ناکارآمدی دولت است، افزود: پروژه تعریف شده رقبا، پروژه تخریب روحانی و تضعیف دولت است باید توجه داشته باشیم که سوال از رییس جمهوری معادل ۷۲ سوال از وزرا از نظر تعداد امضاءهاست. طبیعتا طرح چنین سوالی باید منجر به رفع ابهامی شود در حالی که پاسخ‌ سوالات بارها توسط رئیس جمهور و وزیران در قبل داده شده است و این شائبه سیاسی بودن اهداف سوال را تقویت می‌کند.

 

 

رحیمی اضافه کرد: آقای روحانی در مقاطع مختلف از جمله در مجلس شورای اسلامی مکررا در مورد همه محورهای پنج‌گانه سوال توضیح داده است نه این سوالات جدید است و نه پاسخ‌های مورد انتظار سوال کنندگان. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که اقدامات نظارتی نمایندگان حرکت دولت را کند و تضعیف نکند. سوال از رییس جمهور باید بتواند منجر به بهبود شرایط شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جو قالب این فراکسیون استقبال از توضیحات رییس جمهوری است، تاکید کرد: اکثر اعضای فراکسیون امید ضرورتی برای طرح سوال از رییس جمهوری در این شرایط نمی‌بینند. ما معتقدیم اگر پیش از طرح سوال آقای روحانی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کرد شاید اصلا کار به اینجا نمی‌رسید. ممکن است در فضای کلی مجلس این برداشت به وجود آمده باشد که رییس جمهوری نسبت به حضور در مجلس مقاومت دارد در حالی که دکتر روحانی می‌توانست با حضور خود در مجلس شورای اسلامی یا حین رسیدگی سوال در کمیسیون این برداشت تقابل را از بین ببرد.

 

وی خاطر نشان کرد: فقط چند نفر از اعضای فراکسیون امید امضا کننده از سوال رییس جمهوری هستند و اساسا سوال به صورت فراکسیونی در مجلس مطرح نشده، اما به طور کلی اکثر امضاکنندگان سوال از فراکسیون ولایی و مستقلین هستند.

رحیمی با اشاره به برخی محورهای سوال از رییس جمهوری اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ و معاون اول بارها درباره کنترل قاچاق توضیح داده‌اند و رییس جمهوری هم در مواردی گزارش‌هایی در این رابطه ارائه کرد و دولت دراین زمینه کارنامه قابل قبولی دارد. موضوع افزایش نرخ ارز هم مساله‌ای است که باید روشنگری بیشتری درباره آن انجام شود. در زمینه‌ی تحریم‌های بانکی و برجام هم این موضوع مربوط به پرونده هسته‌ای است و ارتباطی با وظایف رییس جمهوری به شکل مستقیم ندارد. البته دولت تلاش کرده موانع انتقال ارز و چالشهای پولی ناشی از تحریمها را رفع کند و اینها مواردی است که آقای روحانی با حضور در مجلس شورای اسلامی درباره آن توضیح بیشتری ارائه خواهد کرد.

 

 

این عضو هیات رییسه مجلس در پایان با اشاره به حاشیه های جلسه استیضاح ربیعی خاطرنشان کرد: طبیعتا ممکن است برخی نمایندگان متقاضی سوال از رییس جمهوری فضای روانی سوال را به سمت عصبانی کردن آقای روحانی ببرند که امیدواریم این فضا به خوبی مدیریت شود و آقای روحانی با سخنان تازه مانع سازیهای سیاسی و تلاش‌های پنهان تقابلی را بیان کند چرا که به نظر می‌رسد اگر دکتر روحانی در مجلس حرف تازه نزند فضای حمله به دولت توسط جریان رقیب تشدید می‌شود.

 

***

 

 

احتمال تعطیلی صنعت خودروسازی از شهریورماه 97

 

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

 

انجمن صنفی خودروسازان ایران و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در نامه‌ای سرگشاده به وزیر صنعت اعلام کرد که در صورت عدم تامین فوری ارز، مواد اولیه داخلی مورد نیاز قطعه سازان و خودروسازان و سایر احتیاجات آنها، صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور از شهریور ماه 1397 متوقف و تولید خودرو در کشور به میزان حداقل 80 درصد کاهش خواهد یافت.

احمد نعمت بخش و مازیار بیگلو در شرایطی از لزوم تامین 3 میلیارد دلار ارز صحبت می کنند که در شرایط فعلی ظرفیت بازار ثانویه ارز برای پاسخ دهی به کلیه نیازهای ارزی صنعت گران مشخص نیست. از طرف دیگر قطعه سازان از عدم تامین ارز مورد نیاز خود در طی هفته گذشته خبر داده اند و پرداخت ما به التفاوت بین نرخ ارز 4200 تومانی و ارز 8800 تومانی بازار ثانویه نیز برای ایشان به معضلی فراگیر تبدیل شده است.

 

وزیر صنعت در راستای رفع مشکل در نامه به گمرکات کشور درخواست همکاری بیشتر برای ترخیص قطعات را کرده است اما در نهایت مشخص نیست که مجموع این عوامل می تواند دردی را از کشتی به گل نشسته صنعت خودروسازی کشور درمان کند یا خیر. چراکه خودروسازان و قطعه سازان علاوه بر تامین 3 میلیارد دلار ارز در خواست آزاد سازی قیمت خودرو متناسب با نرخ ارز بازار ثانویه را نیز مطرح کرده اند که از این درخواست به معنای صدور مجوز برای فروش پراید با قیمت بیش از 40 میلیون تومان یاد می‌شود.

 

***

 

تعطیلی صنعت خودروسازی

 

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

 

بنابراین سه سناریو پیش روی صنعت خودروسازی کشور قرار دارد. تامین ارز مورد نیاز و صدور مجوز فروش به نرخ آزاد که موجب رشد شدید قیمت ها و کاهش تیراژ خواهد شد اما احتمالا می تواند نجات بخش صنعت خودروسازی از شرایط فعلی باشد. حالت دوم به تامین ارز قطعه سازان و عدم صدور مجوز افزایش قیمت مربوط می‌شود که ضمن تشدید شرایط فعلی باعث ادامه حیات خودروسازان برای چند ماه می‌شود و در نهایت پاسخ منفی به هر دو درخواست که به بیکاری 550 هزار نفر در صنعت قطعه سازی و 150 هزار نفر در صنعت خودروسازی منجر می‌شود.

در این صورت سرنوشت ایران خودرو و سایپا نیز مبهم خواهد بود و می‌توان آینده‎ای همانند برند‌‎هایی نظیر ارج یا آزمایش را برای این دو شرکت متصور شد. از سوی دیگر با توقف تولید خودرو در کشور (یا کاهش 80 درصدی تیراژ) میزان عرضه و تقاضا در بازار خودرو برهم خواهد خورد که نتایج کوتاه مدت این امر افزایش شدید قیمت‌هاست و در بلند مدت نیز ممکن است برخی از نیاز های حمل و نقل کشور بی‌پاسخ بماند.

 

***

 

بهشت جدید تهرانی‌ها!

 

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

 

«دو نقطه مشترک همه ما انسان‌ها این روزها محل تولد و دیگری محلی است که در آنجا آرام می‌گیریم؛ بیمارستان و قبرستان! در ایران با جمعیت بیش از ۸۰ میلیونی روزانه ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند. جسد این افراد در قبرستان‌های سراسر ایران به خاک سپرده می‌شود و با توجه به انواع مرگ و میرها در کشور از تصادفات رانندگی گرفته تا بیماری‌های قلبی که بخش اعظم مرگ و میرها را رقم زده‌اند، ظرفیت قبرستان‌های رو به پایان است.

راه بیشتر تهرانی‌ها پس از ملاقات با فرشته مرگ بهشت زهرا است؛ آنجا که بر اساس بررسی‌های انجام شده تا ۵ سال دیگر ظرفیتی برای اجساد ندارد. از این روز گمانه‌هایی از ایجاد آرامستان‌های مختلف در چهار گوشه تهران به گوش می‌رسد.

 

در سال ۱۳۴۵ بود که بهشت زهرا(ع) احداث شد و از تیر ماه ۱۳۴۹ رسما به بهره‌برداری رسید. یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اموات و ۲۵۰۰ نفر از مشاهیر و بزرگان ایران و همچنین ۳۴ هزار شهید و شهید گمنام در بهشت زهرا دفن شده‌اند.

بهشت زهرا را می‌توان شهری فرهنگی با جمعیت حدود یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفری نامید؛ شهری که در چند سال اخیر زمزمه‌هایی از پر شدن آن به گوش می‌رسد. از راهکارهای اصلی برای جلوگیری از پر شدن این شهر بزرگ ساخت قبور چند طبقه بود؛ راهی که چاره‌ساز شد و ظرفیت داشتن آن را برای چند سال تمدید کرد.

حال بر اساس آماری که از سازمان بهشت زهرا(ع) ارائه شده این آرامستان تا ۵ سال دیگر بیشتر پذیرای اجساد نخواهد بود؛ موضوعی که در چند سال اخیر باعث شده تا مسئولان به فکر احداث آرامستان‌های جدیدی در شهر تهران افتاده و برای آن برنامه‌ریزی کنند.

 

 

این تنها دلیلی نیست که مسئولان را به فکر ایجاد آرامستان‌های جدیدی انداخته است. با توجه به عبور و مرور بسیاری که در تعطیلات و روزهای پایان هفته در محدوده پشت زهرا(ع) به وقوع می‌پیوندد؛ شاهد ترافیک شدیدی در این ایام هستیم. موضوعی که باری از بر دوش خانواده‌های فوت‌شدگان و البته پلیس راهور که باید برای تسهیل مسیر عبور و مرور از نیروهای بیشتری استفاده کند.

صدراعظم نوری، رئیس کمسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت‌: «موضوع ضرورت احداث آرامستان‌های جدید در تهران در کمیسیون بررسی شده و قرار است سازمان بهشت زهرا(ع) مکان‌های مورد نظر در شرق و غرب تهران را پیشنهاد دهد تا پس از بررسی‌ها ساخت این آرامستان‌ها آغاز شود.»

 

 

وی با اشاره به این‌ که تردد به بهشت زهرا(ع) در سال‌های اخیر به سختی صورت می‌گیرد، می‌افزاید: «ظرفیت بهشت زهرا همان گونه که رئیس سازمان گفتند رو به پایان است؛ هر چند در محیط بهشت زهرا(ع) طرح‌های توسعه آغاز شده است و با برنامه‌ریزهای انجام گرفته برای نیازهای آتی مردم تهران کافی خواهد بود. با این حال قرار است ۲-۳ نقطه از تهران در شرق و غرب برای احداث آرامستان جدید در نظر گرفته شود و چون این کار نیاز به مطالعه بسیار دارد، ممکن است چند سال طول بکشد.»

 

احداث یک قبرستان به سادگی صورت نمی‌گیرد، مطالعات فراوانی روی محیط، خاک منطقه، مسیرهای عبوری، ساخت وسازها و مواردی از این دست باید مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به این موارد از سازمان بهشت زهرا(ع)، شورای شهر تهران، شهرداری و دولت انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر در این باره اقدام کنند.

صدراعظم نوری در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت محل جدید احداث آرامستان در تهران تا پایان سال ۹۷ می‌گوید:

«پیش از پیشنهاد منطقه‌ای که آرامستان باید در آنجا ساخته شود از سازمان و سپس بررسی همه جانبه آن از طریق شورا و عوامل شهرداری، باید به فکر تامین زمین مورد نظر باشیم.

اگر زمین برای شهرداری باشد که مشکلی در پیش‌ رو نخواهد بود؛ حال این که اگر به طور مثال زمین برای دولت، شخصی یا مسکن و شهرسازی باشد می‌توان این زمین را خریداری کرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.»

 

 

مشکلات مربوط به بهشت زهرا(ع) بسیار است. چند سازمان بهشت زهرا(ع) در این نیم‌قرن با تلاش فراوان و اقداماتی که انجام داده، همیشه در تلاش بوده تا خانواده متوفی جز غمی که بر آنها وارد شده، چیز دیگری را حس نکند.

مطمئناً پر شدن ظرفیت بهشت زهرا(ع) و کاهش قبر در افزایش قیمت قبور نیز موثر است که در ماه‌های اخیر خبرهایی در این باره نیز منتشر شد و قیمت قبر در این آرامستان به ۱۶ میلیون هم رسیده است. حال این که در مقابل در سال ۹۶ بیش از ۲۲ هزار قبر رایگان نیز در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفت.

 

 

روز دوشنبه سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (ع) در ارتباط با گشترس محیط این آرامستان گفته بود: «یکی دیگر از اقدامات بهشت زهرا اجرای پروژه‌های عمرانی در سازمان به‌ صورت وسیع است که در طول سال ۲۵ هزار قبر برای دفن اموات استفاده می‌شود و این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی سالانه بیش از ۴۰ هزار قبر در سازمان بهشت زهرا احداث می‌شود.»

خال با تاکید بر این که ظرفیت سازمان بهشت زهرا تا ۵ سال آینده به پایان می‌رسد، گفت: «از همین امروز باید به ‌فکر زمین برای بهشت زهرا (ع) باشیم و در حال حاضر الگوی دفن آرامستان یا آرامستان‌های تهران را مورد توجه قرار دهیم و ممکن است از لحاظ کارشناسی در چند نقطه تهران آرامستان داشته باشیم.»

 

 

وی با تصریح به این که سازمان بهشت زهرا و مجموعه شهرداری توان ساخت و احداث و بهره‌برداری بهشت زهرا را دارند اما تامین زمین آرامستان نیازمند به کمک دولت است گفت: «ان‌شاءالله این زمین از سوی دولت در اختیار سازمان بهشت زهرا (ع) قرار بگیرد.»

فرض کنید در تهران زلزله بیاید! چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بسیاری می‌گویند بیشتر افرادی که جان خود را از دست می‌دهند را باید در همان جایی که به مرگ رسیده‌اند دفن کرد و بهشت زهرا(ع) پاسخگوی اجساد تهرانی‌ها پس از وقوع زلزله نیست. شاید هم رو به قبرهای دسته جمعی آوریم! فکرش را بکنید!»

 

 

***

 

لاریجانی: برای جلوگیری از فشار بر مردم، مذاکره با اروپا را پذیرفتیم/ آسیب‌های نقدینگی بالا به اقتصاد ربطی به تحریم‌ها ندارد

 

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

 

به گزارش گروه نازوب، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه‌های استان قم اظهار داشت: تلاش‌های شما برای ارتباط با مردم همیشه دیده می‌شود و در شرایط دنیای امروز ضروری است و می‌دانیم که سختی‌های بسیار زیادی دارید و برخی از مشکلات شما تاکنون حل نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی برای بیمه و رفع مشکلات خبرنگاران انجام داده‌ایم اما به علت داشتن بار مالی مجلس نمی‌تواند تصمیم گیری کند، گفت: خوشبختانه دولت لایحه مطبوعات و لایحه سازمان نظام رسانه‌ای را تنظیم کرده است که دو سوم آن تصویب شده در صورتی که این لوایح به مجلس برسد هرچه زودتر آن را تصویب می‌کنیم.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه افرادی باید باشند که صحبت‌های آن‌ها بتواند سپهری از منطقه را در بربگیرد، ادامه داد: هیکل زمانی که مقاله می‌نوشت نشان می‌داد که به زوایای مخفی توجه دارد.

وی با تأکید بر اینکه در مسائل اجرایی دخالت نمی‌کنیم عنوان کرد: بنای ما باید این باشد که در قوه مجریه دخالت نکنیم و باید در صورتی که کمک بخواهند و قصد داشته باشند مشورت بگیرند به آن‌ها کمک و مشورت دهیم، هر بخشی باید کار خود را انجام دهد.

 

 

فرمایشات مقام معظم رهبری بیان عصاره مشکلات کشور بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه همه ما آبادانی قم است و آن میزان که بتوانیم آن را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته مطالب مهمی را مطرح کردند که عصاره مسائل و مشکلات کشور بود و چارچوب‌های نظری محکمی داشت، در شرایط فعلی در مصافی قرار داریم که باید مختصات آن را بدانیم این مصاف از جنس مصاف‌های سخت گذشته نیست و قدری پیچیده و همه جانبه است، پیچیده بودن آن باعث می‌شود تا با عوامل روانی مسائل جور دیگری مطرح شود.

وی ادامه داد: برخی اشکالاتی که در شرایط فعلی داریم مربوط به درون کشور است، زمانی که نقدینگی زیاد است و آسیب می‌زند ربطی به تحریم ندارد باید راهکارهایی برای حل این مسائل داشته باشیم و برخی از تصمیمات شورای اقتصادی در این راستا است.

لاریجانی با اشاره به اینکه ۴ سال است که در بودجه اعلام می‌کنیم طرح‌های نیمه تمام را واگذار کنید، اگر این اتفاق صورت می‌گرفت این حجم از نقدینگی وجود نداشت، ادامه داد: ساختار بانک‌ها باید عوض شود و باید به این موضوع پرداخت.

 

 

کشور باید با مالیات اداره شود

وی با تأکید بر اینکه کشور باید با مالیات اداره شود و راه دیگری نداریم، اما اینکه در شرایط سخت مالیات برخی اقلام کاهش یابد، اقدامی مناسب است، عنوان کرد: کاغذ در قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس استثناء شده است و کاغذ جزء کالاهای اساسی قرار گرفته شد، همچنین صادرات آن نیز ممنوع شده است و در شورای اقتصادی تصمیم گرفته شد تا کالاهایی که کم داریم صادرات آن‌ها ممنوع و این اختیار به وزیر صنعت داده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور گره‌هایی وجود دارد که باید با صبر آن‌ها را باز کرد، ادامه داد: برخی رسانه‌ها جنس منفی اخبار را پوشش می‌دهند و اثرگذاری زیادی نیز دارد.

 

 

لاریجانی با بیان اینکه آیا راهی وجود داشت که می‌توانستیم به سمت آن برویم و نرفته‌ایم، گفت: با قبول غنی سازی اورانیوم در ایران توسط آمریکا مذاکرات آغاز شد و بعد از ۲ سال به توافق هسته ای رسیدیم، این یک راه بود که آن را رفتیم اکنون نیز برای جلوگیری از فشار بر مردم و تولیدی‌ها مذاکره با اروپا را پذیرفتیم در حال حاضر باید وحدت داشته باشیم برخی افراد مسائلی را مطرح می‌کنند که انگار نظام مسیر غلطی را طی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها راه ما این است که به تولید داخل تکیه کنیم تا اقتصاد ما ثروت زا شود، تصریح کرد: در گذشته بعد از انقلاب براساس روح عدالتخواهی پول خود را صرف آبادانی کرده و آب، برق و تلفن را به روستاها بردیم اما چرخه اقتصادی به روستاها برده نشد و پولی که باید باعث تولید ثروت و ایجاد کارخانه شود ضعیف بود.

 

 

وی با تاکید بر اینکه میزان ثروتی که بعد از انقلاب اسلامی به سمت ایجاد زیربنا رفت براساس روحیه عدالتخواهانه بود که بخش‌های اجرایی را سنگین کرد، ادامه داد: در شرایط فعلی اگر رویکرد ما به سمت بالفعل کردن ظرفیت اقتصادی حرکت کند تاب آوری اقتصادی را افزایش می‌دهد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه می‌توانیم بر روی زنده کردن اقتصاد درونی تأکید کنیم و آن را انجام دهیم باید امکان‌های موجود را به کار ببریم، اظهار داشت: بخش زیادی از دستورالعمل‌ها در ادارات مانع انجام کارها می‌شود و رسانه‌ها باید این موضوع را تبیین کنند که شرایط سخت فعلی می‌تواند زایش مبارکی را صورت دهد و آینده روشنی را داشته باشیم.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر هم رأی و هم فکر باشیم و تئوری داشته باشیم می‌توانیم شرایط سخت پیش رو را پشت سر بگذاریم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بیشتر از بقیه دردها را می‌بینند از شما می‌خواهیم دردها را به سمتی ببرید که راهی را پیش رو بگذارید.

 

***

محسن اژه ای راهی مجلس شد

 

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها

 

؛حسینعلی حاجی دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی از حضور محسنی‌اژه‌ای در مجلس خبر داد و گفت: از آقای محسنی‌اژه‌ای برای حضور در مجلس و گزارش از روند برخورد با مفسدین اقتصادی و اخلال‌گران بازار ارز و سکه دعوت شده است.

وی گفت: با توجه به نامه رئیس‌قوه قضائیه و دستور مقام معظم رهبری، انتظار می‌رود برخورد با اخلا‌ل‌گران ارز و سکه با سرعت بیشتری دنبال شود و کسانی که برای منافع شخصی، بازار ارز و سکه را ملتهب کرده‌اند شناسایی و به مردم معرفی شوند.

 

***

طوفان شن وحشتناکی که ۲۵۰ زابلی را راهی بیمارستان کرد

 

سرخط داغ ترین خبرهای ایران/ از خودکشی مقامات تا بهشت جدید تهرانی ها


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان