ramazan
ramazan

دمنوش هایی برای پسر شدن جنین | غذاهای پتاسیم و سدیم دار

مجموعه : تغذیه مناسب
دمنوش هایی برای پسر شدن جنین | غذاهای پتاسیم و سدیم دار

معرفی دمنوش، نوشیدنی یا مواد غذایی و خوراکی های که جنین شما پسر می شود.

مهم ترین مسئله ای که در تمام دوران زندگی مشترک برای زوجین مهم است داشتن فرزند دختر یا پسر است. در زمان های قدیم به علت عدم اگاهی و تفاوت سلیقه آن قدر تعدد فرزند بالا می رفت تا به دختر یا پسر بودن برسند!!

 

اکنون با پیشرفت علم و تحقیقات بسیار زیاد در زمینه پزشکی، بارداری و جنین به این نتیجه رسیده اند که برای تشکیل کروموزوم و تغییراتی که در هنگام تشکیل تخمک روی می دهد اگر میزان پتاسیم و سدیم در تخمدان بیشتر از سدیم و کلسیم شود تا 80 درصد جنین پسر می شود.

 

وب سایت نازوب با جمع آوری اطلاعات کامل در این زمینه دمنوش و خوراکی هایی که برای پسر شدن جنین موثر است را برای شما زوجین عزیز در این بخش قرار دادیم آقایان تهیه کنند و مادران استفاده کنند!

 

دمنوش هایی برای پسر شدن جنین | غذاهای پتاسیم و سدیم دار

 

نکته ای که حتما باید رعایت کنید

 

رعایت این نکته ها و استفاده از این خوراکی ها و نوشیدنی ها باید باید باید قبل از تشکیل تخمک و تخمگذاری باشد تا محیط رحم آمادگی لازم برای جذب اسپرم پسر را داشته باشد.

 

دمنوش چیست؟

 

به طور کلی استفاده از میوه های خشک، گیاهان و ترکیب آن با آب جوش و دم کشیدن آن به مدت 5 تا 15 دقیقه دمنوش گفته میشود.

پس تنها لازم نیست دمنوش ها را از عطاری ها تهیه کنید با کمی وقت گذاشتن بهترین و سالم ترین دمنوش را در خانه تهیه کنید.

 

دمنوش هایی برای پسر شدن جنین | غذاهای پتاسیم و سدیم دار

 

منابع و دمنوش هایی که حاوی پتاسیم هستند

 

از دیگر خواص پتاسیم

پتاسیم با محافظت از رگ های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو، به بدن کمک می کند. هر بزرگسال باید روزانه 4700 میلی گرم پتاسیم دریافت کند. پتاسیم زیادی می تواند خطرناک باشد.

خوراکی های زیر به بدن شما کمک می کنند تا پتاسیم کافی را دریافت کنید و بهترین کار این است که با پزشک متخصص تغذیه برای پسر شدن جنین خود صحبت کنید.

 

دمنوش چای سیاه و چای سبز

 

چای سیاه:

226 گرم از چای سیاه می‌تواند 88 میلی گرم پتاسیم برای بدن شما تامین کند. از آنجایی که این مقدار کمتر از 200 میلی گرم برای هر وعده است ، یک فنجان چای دارای پتاسیم بسیار کمی خواهد بود.

اگر کمی شیر به چای خود اضافه کنید ، مقدار و محتوای پتاسیمی آن افزایش پیدا می‌کند زیرا شیر سرشار از پتاسیم است.

28 گرم از شیر معمولی و یا دو قاشق غذاخوری از آن، حاوی 40 میلی گرم پتاسیم است وهمین مقدار از شیر کم چرب نیز دارای 46 میلی گرم پتاسیم می‌باشد.

 

چای سبز

چای سبز و چای سیاه هر دو از یک گیاه بدست می‌آیند، اما برگ‌های چای سبز تخمیر نمی‌شود. یک فنجان چای سبز حاوی 17 میلی گرم پتاسیم است.

بنابراین نوشیدن چای سبز برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند می‌تواند بی خطر باشد.بر اساس مطالعات انجام شده بر روی حیوانات که در مجله‌ی اورولوژی در سال 2005 منتشر شد، مصرف چای سبز باعث کاهش تشکیل کلسیم اگزالات در موش‌ها شده بود.

بنابراین می تواند کمک کند برای جذب بیشتر پتاسیم و سدیم و پسر شدن جنین

دم کرده‌های گیاهی

 

بسیاری از چای‌های گیاهی ( که معمولا یک قاشق چایخوری گیاه تازه در ۲۲۶ گرم آب داغ دم کرده می‌شود)، به طور طبیعی دارای پتاسیم پایینی هستند.

 

چای بابونه و یا چای گل بامیه 

 

هر کدام دارای ۲۱ میلی گرم پتاسیم در یک فنجان هستند. با اینحال، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، لیستی از گیاهان را ارائه کرده است که می‌توانند سطح پتاسیم بدن را افزایش دهند.

این گیاهان شامل

قاصدک، یونجه، گیاه دم اسبی و گزنه می‌باشد. بنابراین اگر محدودیت مصرف پتاسیم دارید باید در مصرف این گیاهان محتاط باشید. 

 

مقدار مصرف:

 

نوشیدن چند فنجان چای می‌تواند سطح پتاسیم بدن را افزایش دهد. اگر شما باید پتاسیم بیشتری دریافت کنید ، می‌توانید مصرف چای را افزایش دهید.

اما افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند باید مقدار مصرف پتاسیم را کاهش دهند. به یاد داشته باشید که چای منجمد و یخ زده‌ی آماده اغلب دارای پتاسیم زیادی هستند.

به عنوان مثال، یک بطری چای منجمد آماده‌ی ۴۸۱ گرمی ، حاوی ۹۸ میلی گرم از پتاسیم است.

 

دم نوش برگ چغندر

 

اگر همیشه وقتی چغندر می خریدید، برگ هایش را دور می انداختید، دیگر این کار را نکنید. برگ های پخته شده و کمی تلخ چغندر باید در سفره شما جا پیدا کنند، زیرا حدود ۶۴۴ میلی گرم پتاسیم در هر نیم فنجان آنها وجود دارد.

چغندر که خود پر از آنتی اکسیدان است هم چه به صورت خام چه پخته، منبع بسیار خوبی از اسید فولیک است.

 

تنها کافی است برگ ها را خوب شسته و بگذارید خشک شود و به اندازه یک قاشق غذا خوری را در ظرف دمنوش با یک فنجان آب جوش ریخته و پس از 15 دقیقه دم کشیدن نوش جان کنیدو

 

دم نوش سیب زمینی

 

بله تعجب نکنید. سیب زمینی را پوست گرفته خلال های ریز کنید و بگذارید خشک شود دقیقا مثل میوه های خشک

و برای دمنوش آن کافی است یک یا دو عدد از آن را با یک فنجان آب جوش در قوری یا ظرف دمنوش به مدت 15 دقیقه بگذارید دم بکشد به همین راحتی دمنوش سیب زمینی دارید !

سیب زمینی بیشترین مقدار پتاسیم را در میان خوراکی ها داراست. یک عدد سیب زمینی ۶۹۴ میلی گرم پتاسیم و فقط ۱۳۱ کالری دارد و پر از فیبر و بتاکاروتن است.

سیب زمینی کبابی، سرخ شده، پوره یا شکم پر یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید بخورید.

 

 

دمنوش هایی برای پسر شدن جنین | غذاهای پتاسیم و سدیم دار

 

 

مواذ غذایی که حاوی پتاسیم هستند

 

رب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه بسیار مفید و خوب است، ولی پوره و رب گوجه فرنگی منبع بهتری از پتاسیم است. یک چهارم فنجان رب گوجه فرنگی ۶۶۴ میلی گرم پتاسیم دارد و نیم فنجان پوره آن ۵۴۹ میلی گرم پتاسیم دارد. آب گوجه فرنگی بیش از ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد. پس اگر می خواهید با گوجه فرنگی غذا درست کنید، سعی کنید از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

حبوبات

لوبیا سفید پتاسیم زیادی دارد و نیم فنجان از آن حدود 600 میلی گرم پتاسیم دارد. لوبیا قرمز، لوبیا لیما، عدس و لپه هم منابع خوبی از پتاسیم هستند. همه حبوبات برای قلب مفید هستند و بهتر است آنها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

صدف

85 گرم صدف کنسروی یا تازه حدود 534 میلی گرم پتاسیم دارد و بیشترین غلظت ویتامین ب 12 در این غذا یافت می شود. از این صدف ها برای درست کردن پاستای دریایی استفاده کنید.

 

 

دمنوش موز

 

همه وقتی صحبت از خوراکی های پرپتاسیم می شود، به موز فکر می کنند و البته درست است. چون یک موز متوسط بیش از 400 میلی گرم از این ماده معدنی مفید برای قلب را دارد.

موز همچنین از بین برنده گرسنگی است و نشاسته مقاوم و کربوهیدرات سالمی دارد که معده شما را پر می کند و متابولیسم تان را تقویت می کند.

موز های خشک شده را با یک فنجان آب جوش به مدت 5 دقیقه بگذارید دم بکشد و بخورید.

 

نوشیدنی شیر

 

شیر منبعی شگفت انگیز از پتاسیم است و هر فنجان شیر بدون چربی، ۳۸۲ میلی گرم پتاسیم دارد. اگر طرفدار شیر نیستید، سعی کنید این مایع پر کلسیم را به اسموتی ها و شیربستنی های سالم بیفزایید.

بهترین کار این است که شیر را با موز مخلوط کرده و بخورید.

 

نوشیدنی آب پرتقال

 

یکی از سالم ترین اجزای میز صبحانه آب پرتقال است و هر سه چهارم فنجان از آن ۳۵۵ میلی گرم پتاسیم دارد. آب پرتقال تازه منبع خوبی از کلسیم، اسید فولیک و ویتامین های ب است.

نوشیدنی آب پرتقال و هم چنین خشک شده ورقه های پرتقال به عنوان دمنوش هر دو به مقدار کافی پتاسیم بدن را بالا می برد.

 

آلو

آب آلو پر از پتاسیم است و هر سه چهارم فنجان آن حدود ۵۳۰ میلی گرم پتاسیم دارد. نیم فنجان خورش آلو 400 میلی گرم پتاسیم دارد.

خوردن آلو خشک زیاد باعث می شود که استخوان های شما محکم شوند. در یک تحقیق مشخص شد که خانم هایی که روزانه 10 عدد آلو می خورند، تراکم استخوانی بیشتری نسبت به خانم هایی که سیب می خورند دارند.

 

آب هویج

 

سه چهارم فنجان آب هویج 500 میلی گرم پتاسیم دارد. هویج و دیگر میوه جات و سبزیجات نارنجی رنگ، علاوه بر داشتن فواید پتاسیمی، برای چشم و بینایی هم مفیدند.

 

 

نوشیدنی یا دمنوش و مواد غذایی حاوی سدیم که باعث پسر شدن جنین می شود

 

همه ما درباره زیان‌های نمک زیاد شنیده‌ایم اما خیلی از ما نمی‌دانیم مصرف حدود ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم (که در حدود یک قاشق چایخوری نمک طعام یافت می‌شود) در طول روز برای بدنمان ضروری است.

بدن ما برای تعادل آب و الکترولیت‌ها، حفظ قدرت عضله‌ها و عملکرد عصب‌هایش به حدود ٢٣٠٠ میلی گرم سدیم در طول روز نیاز دارد.

پس تمام افراد، به جز آن‌ها که منع پزشکی دارند، باید روزانه یک قاشق چایخوری نمک مصرف کنند تا نیاز بدنشان به سدیم تامین شود.

 

البته متاسفانه میزان مصرف نمک و سدیم دریافتی بیشتر مردم، خیلی بالاتر از این مقدار است زیرا آن ها فقط نمکی که مصرف می‌کنند، در نظر می‌گیرند در حالی که بسیاری از خوراکی‌ها دارای سدیم فراوان هستند.

می‌پرسید کدام یک؟ بهتر است ادامه همین مطلب را مطالعه کنید. و در زمینه پسر شدن جنین بدانید چه گروه از مواد غذایی یا دمنوش ها را می توانید بخورید.

 

آب سبزی‌ها

 

هریک فنجان آب انواع سبزی‌ها مانند آب گوجه‌فرنگی یا آب سبزی‌های ترکیبی که بیشتر برای پخت سوپ، استفاده می‌شود هم حاوی 500- 450 میلی‌گرم سدیم است.

به همین دلیل توصیه می‌شود تا می‌توانید از سبزی‌های تازه برای پخت غذا استفاده کنید و اگر مجبور به خرید این محصولات هستید، برندهایی را که سدیم کمتری دارند، انتخاب کنید.

بسیاری از غذاهای آماده و نیمه‌آماده فریزشده مانند انواع پیتزا، همبرگر، ناگت، کباب لقمه و حتی سبزی‌های فریزشده حاضری، حاوی مقادیر قابل‌توجهی نمک و سدیم هستند.

به همین دلیل باید برچسبشان را پیش از خرید یا مصرف به دقت بخوانید.

 

 

دمنوش هایی برای پسر شدن جنین | غذاهای پتاسیم و سدیم دار

 

غلات صبحانه‌

 

برخی از انواع غلات صبحانه که بیشتر ما آن ها را با نام کورن‌فلکس می‌شناسیم، حاوی سدیم هستند.

اگر برچسب این محصولات را به دقت بخوانید، متوجه می‌شوید در هر یک فنجان از بعضی‌ از آنها حدود ۲۵۰ میلی‌گرم سدیم وجود دارد، بنابراین موقع خرید غلات صبحانه، حواستان را جمع کنید و انواع بدون سدیم آن ها را از قفسه بردارید.

 

غذاهای فریزشده

 

بسیاری از غذاهای آماده و نیمه‌آماده فریزشده مانند انواع پیتزا، همبرگر، ناگت، کباب لقمه و حتی سبزی‌های فریزشده حاضری، حاوی مقادیر قابل‌توجهی نمک و سدیم هستند.

به همین دلیل باید برچسبشان را پیش از خرید یا مصرف به دقت بخوانید تا متوجه شوید که با یک وعده مصرف آن ها، چه مقدار سدیم دریافت خواهید کرد و این سدیم دریافتی را از حجم نمک مصرفی روزانه‌تان کم کنید.

ضمن اینکه حتما باید برندهای مختلف غذاهای آماده را با یکدیگر مقایسه و آن ها که سدیم کمتری دارند، خریداری کنید.

 

کنسرو سبزیجات

 

شاید استفاده از نخودفرنگی، ذرت، هویج، قارچ، لوبیا و… کنسروشده، کاری بسیار ساده در زندگی‌های امروزی باشد اما بد نیست بدانید تمام موادغذایی کنسروی و حتی رب‌ها و سس‌ها حاوی مقادیر قابل‌توجهی سدیم هستند.

مثلا یک فنجان ذرت کنسروشده حدود ۷۰۰ میلی‌گرم سدیم دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود یا کنسروهایی که عبارت «بدون نمک» یا «کم سدیم» روی آنها نوشته شده است

 

بخرید یا به جای استفاده مداوم از غذاهای کنسروی، کمی به سلامتتان اهمیت دهید و خودتان اقدام به خرید و پخت سبزی‌های تازه در منزل کنید.

یادتان باشد که کنسرو برای شرایط سخت و بحرانی که امکان دسترسی به موادغذایی تازه وجود ندارد، تولید شده است.

 

 

سوپ‌های حاضری

 

انواع سوپ‌های حاضری از سوپ جو و قارچ گرفته تا سوپ سبزیجات و گوجه‌فرنگی، همه و همه سرشار از نمک و سدیم هستند.

نکته قابل تامل در مورد این محصولات، افزودن نمک هنگام طبخ نهایی به آنهاست که باعث می‌شود حجم سدیم دریافتی بدن در یک وعده غذایی، بسیار بالاتر از حد انتظار رود.

 

به همین دلیل باید به این 3 توصیه درباره سوپ‌های حاضری توجه کنید تا میزان سدیم دریافتی بدنتان پس از مصرف آنها بالا نرود؛ اول، برچسب محصول را پیش از خرید بخوانید و انواعی که کمترین میزان نمک و سدیم را دارند، انتخاب کنید.

دوم اینکه خودتان در منزل، کمی سبزی‌های تازه مانند قارچ، جعفری، گشنیز، گوجه‌فرنگی یا هویج به این سوپ‌ها اضافه کنید.

سوم، به هیچ‌وجه داخل آنها نمک نریزید و برای بالا رفتن ارزش تغذیه‌ای‌شان در صورت تمایل به جای آب، آن‌ها را با شیر بجوشانید و آماده خوردن کنید.

 

مغزها و دانه‌های بوداده

 

بیشتر ما ترجیح می‌دهیم به جای خرید یک پاکت ۲۵۰ گرمی از انواع مغز یا دانه‌های خام، یک پاکت کوچک‌تر و البته گران‌تر از انواع بوداده آنها را برای خود یا فرزندمان تهیه کنیم.

این در حالی است که میزان نمک و سدیم مغزها و دانه‌های بوداده، بسیار بالاتر از نمک و سدیم موجود در انواع خام یا حتی تنوری آنهاست.

 

به همین دلیل هیچ وقت خرید بادام یا بادام زمینی شور به انواع خام و تنوری (برشته) آنها برتری و اولویتی ندارد.

مغزها و دانه‌های خام، می‌توانند برای بدنمان بسیار مفید باشند در صورتی که انواع شور آن‌ها، نه‌تنها فایده چند‌انی برایمان ندارند بلکه ممکن است مصرف مداومشان سلامتمان را هم به خطر بیندازند.

 

مُلاس یا شیره قند

آیا دنبال گزینه ای مغذی برای شکر یا عسل می گردید؟ یک قاشق غذاخوری ملاس (تیره و غلیظ) حدود ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم و میزان زیادی آهن و کلسیم دارد.

 

ماهی

ماهی های پرگوشت مانند هالیبوت و ماهی تن حدوداً در هر 85 گرم 500 میلی گرم پتاسیم دارند. ماهی روغن و حتی قزل آلای رنگین پرورشی هم پر از پتاسیم هستند.

ولی پتاسیم تنها دلیل اضافه کردن ماهی به برنامه غذایی نیست. خوردن دائم ماهی، عمر شما را افزایش می دهد، زیرا چربی های سالمی در ماهی تازه وجود دارد.

به گفته پژوهشگران دانشگاه هاروارد، برنامه ای که در آن ماهی زیاد باشد، ریسک مرگ در اثر بیماری قلبی را نیز تا 35 درصد کاهش می دهد.

 

 

دانه سویا

محصولات فرآوری نشده سویا منبعی غنی از پروتئین هستند و با التهاب در بدن مبارزه می کنند. نیم فنجان سویای پخته حدود 500 میلی گرم پتاسیم دارد.

 

کدو حلوایی زمستانی

 

این نوع کدو حلوایی مانند کدوی اسپاگتی، رویای رژیمی ها است: هر پرس آن 50 کالری دارد و پر از ویتامین آ و فیبر است. همچنین منبعی سرشار از پتاسیم است و هر نیم فنجان آن، 448 میلی گرم پتاسیم دارد. NazWeb


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان