ramazan
ramazan

آموزش اسکن لپ تاپ و کامیپوتر بدون آنتی ویروس

آموزش اسکن لپ تاپ و کامیپوتر بدون آنتی ویروس

بسیاری از افراد مشکل اسکن کردن سیستم هاشون و دارند و اطلاعات کافی برای اسکن کردن دستگاه بدون آنتی ویروس را ندارند و یا گاها آنتی ویروس نمی تواند اسکن کند در این بخش ما روش اسکن کردن لپ تاپ و کامیپوتر را به شما آموزش می دهیم. با وبسایت ناز وب همراه باشید. 

Many people have trouble scanning their systems and have enough information to scan the device without antivirus, or sometimes antivirus can not scan.

In this section, we teach you how to scan your laptop and computer. Come along with the cute website.

 

هنگامی که کامپیوتر شما دچار ویروسی می شود که امکان اسکن و تشخیص آن توسط آنتی ویروس وجود ندارد و یا آنکه ویروس با تشخیص نصب بودن آنتی ویروس بروی سیستمتان عملکرد آن را دچار اختلال می کند و مانع از این می شود که شما بتوانید از آنتی ویروس خود برای اسکن کامپیوتر استفاده کنید.

در این شرایط چه باید کرد؟ آیا راهی وجود دارد که بتوان در این شرایط کامپیوتر را خودمان اسکن کنیم و مشکل به وجود آمده در آنتی ویروس را برطرف کرد؟

 

روش‌اسکن‌ کردن لپ‌تاپ بدون نیاز به آنتی‌ویروس:

برای این کار ابتدا با مراجعه به my computer بر روی منوی organize کلیک کنید و از منوی حاصل بر روی عبارت folder and search option کلیک کنید

سپس از منوی حاصل به تب view بروید و در این برگه تیک کنار عبارتshow hidden files ,folder and drive را فعال کنید و در قسمت پایین تیک کنار عبارت Hide extension for known file types را بردارید و سپس OKرا بزنید.

اکنون به منویstart بروید و در قسمتsearch program and files عبارتC:/windows/system32 را تایپ کنید.

 

آموزش اسکن لپ تاپ و کامیپوتر بدون آنتی ویروس

 

پس از ورود به پوشه system32 بر روی جدا کنندهdata modified کلیک کنید و ان را به سمت راست بکشید به طوریکه تاریخ تمامی فایل‌ها به طور کامل نمایش داده شود.

در پوشهsystem32 فایل‌های سیستمی مربوط به ویندوز است که اکثراً با پسوند dll است و این بخش معمولاً مورد هدف ویروس‌ها و spyware قرار می‌گیرد.

اگر دقت کنید تمامی این فایل‌ها دارای یک تاریخ مشخص هستند .این زمان معرف این میباشد که ماکروسافت در این تاریخ برنامه مربوط به فایل های مورد نظر را به پایان رسانده است.

 

حال اگر ویروس یا spyware به این بخش حمله کند زمان آن با زمان فایل‌های سیستمی مطابقت ندارد‌ و زمان جدید‌تری دارد. البته باید توجه کرد که نصب یک سخت افزار جدید یا نرم افزار خاص می‌تواند فایلی را در این بخش کپی کند که زمان آن با زمان فایل‌های سیستمی مطابقت ندارد.

 

پس برای اینکه فایلی را در این بخش به اشتباه پاک نکنید روشی را مطرح می‌کنیم که این اشتباه رخ ندهد:

اگر میان فایل‌های واقع در پوشه system32 به فایلی برخورد کردید که تاریخ آن با تاریخ فایل‌های سیستمی ویندوز مطابقت ندارد بروی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید، سپس در پنجره Properties بروی برگه Version کلیک کنید و در این برگه نام کمپانی و ورژن فایل مورد نظر را مطالعه کنید.

 

اگر اطلاعات این فایل شامل نام کمپانی و خیلی اطلاعات دیگر برایتان آشنا نبود نام فایل مورد نظر را در موتور جستجوگر گوگل تایپ کنید و اگر در نتایج جستجو به این اشاره شده بود که این فایل ویروس است حتماً آن را پاک کنید ولی اگر در نتایج جستجو به آلوده بودن این فایل اشاره نشده بود این فایل به واسطه یک سخت افزار و یا نرم افزاری به وجود آمده است.

 

 

اولین قدم برای اسکن کردن کامپیوترتان نمایش فایل های مخفی در کامپیوتر می باشد.

روش کار به این صورت است:

ابتدا با مراجعه به My Computer بروی منوی Tools کایک کنید و از منوی حاصل بروی عبارت Folder Options کلیک کنید.

سپس بروی برگه View کلیک کنید و در این برگه تیک کنار عبارت های Show Hidden Files and Folders را فعال کنید و تیک کنار عبارت Hide Extensions For Known File Types را بردارید و بروی عبارت OK کلیک نمایید.

 

 

آموزش اسکن لپ تاپ و کامیپوتر بدون آنتی ویروس

 

اینک از طریق مسیر C:/Windows/system32 به پوشه System32 مراجعه کنید. پس از ورود به پوشه system32 بروی منوی View کلیک کنید و از منوی حاصل عبارت Details را انتخاب کنید.
حال در پوشه system32 بروی جدا کننده Date Modified کلیک کنید و آنرا به سمت راست بکشید به طوری که تاریخ تمامی فایل ها یه طور کامل نمایش داده شود.

 

فایل های نمایش داده شده در پوشه system32 فایل های سیستمی مربوط به ویندوز می باشد که اکثرا با پسوند dll می باشد و این بخش معمولا مورد هدف ویروس ها و Spyware قرار می گیرد و خود را در بین این فایل ها مخفی می کنند.

 

اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که اکثر این فایلهای قرار گرفته در این بخش دارای یک زمان مشخص می باشد و این زمانها (مثلا 8/10/2004) معرف این می باشد که مایکروسافت در این تاریج برنامه مربوط به فایل مورد نظر را به پایان رسانیده است و در واقع این زمان ها هیچ ربطی به زمان نصب ویندوز ندارد.

حال اگر ویروس و یا spyware به این بخش حمله کند زمان آن با زمان فایل های سیستمی موجود در پوشه system32 مطابقت ندارد و زمانی جدید تر از زمان مربوط به فایلهای سیستمی ویندوز خواهد بود و به راحتی از طریق مشاهده زمان های قرار گرفته در Date Modified قابل تشخیص می باشد.

 

نکته بسیار مهم:

باید توجه شود این است که نصب یک سخت افزار جدید و یا یک نرم افزار خاص می تواند فایلی را در این بخش کپی کند که زمان آن با زمان فایل های سیستم مطابق ندارد.

پس برای اینکه فایلی را در این بخش به اشتباه پاک نکنید روشی را مطرح میکنیم که این اشتباه رخ ندهد:

 

اگر میان فایل های واقع در پوشه system32 به فایلی برخورد کردید که تاریخ آن با تاریخ فایل های سیستمی ویندوز مطابقت ندارد، بروی این فایل کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید.

سپس در پنجره Properties بروی برگه Version کلیک کنید و در این برگه نام کمپانی و ورژن فایل مورد نظر را مطالعه کنید.

اگر اطلاعات این فایل شامل نام کمپانی و خیلی اطلاعات دیگر برایتان آشنا نبود، نام فایل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تایپ کنید و اگر در نتایج جستجو به این اشاره شده بود که این فایل ویروس است حتما آن را پاک کنید.

ولی اگر در نتایج جستجو به آلوده بودن این فایل اشاره نشده بود این فایل احتمالا به واسطه یک سخت افزار و یا نرم افزار به وجود آمده است.

 

به همین سادگی لپ تاپ و کامپیوتر شما بدون هزینه و بدون آنتی ویروس اسکن شد.

 

آموزش ریکاوری کردن عکس های پاک شده در گوشی یا دوربین

آموزش خاموش نشدن لپ تاپ برای دانلود شبانه

لپ تاپ های مناسب دانش آموزان و دانشجویان / عکس

دلایل داغ شدن لپ تاپ را بدانید

 

آموزش اسکن لپ تاپ و کامیپوتر بدون آنتی ویروس

Learn to scan your laptop and computer without antivirus


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان