ramazan
ramazan

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

در این بخش هیجانی به معرفی بهترین فیلم های دیدنی و ماجراجویانه تاریخ سینمای جهان می پردازیم.  علاقمندان به فیلم های سینمایی در بخش فرهنگ و هنر وبسایت نازوب به بهترین فیلم های مورد علاقه خودتان دسترسی پیدا کنید و از تماشای آن لذت ببرید با ما همراه باشید.

 

In this exciting section, we will introduce the best spectacular and adventure films of the world of cinema history. Entertain your cinematic movies in the cinema and art section of our website.

Get the best of your favorite movies and watch them enjoy yourself.

 

این هم فهرست فیلم هایی که مو به تنتان سیخ می شود

 

31. فیلم نخستین انسان (First Man)، (محصول سال ۲۰۱۸)

انسان‌ها از دیرباز آرزوی سفر به فضا را داشته‌اند تا اینکه در سال ۱۹۶۹ نیل آرمسترانگ توانست این رؤیا را به حقیقت برساند و در ماموریت آپولو ۱۱ به کره‌ماه قدم گذاشت، فیلم نخستین انسان، از روی کتابی با همین نام نوشته نیل آرمسترانگ ساخته شده است و رایان گاسلینگ ماجراجویی‌های این فضانورد برای فرود به کره‌ماه را به تصویر می‌کشد.

فیلم نسختین انسان یکی از جدیدترین فیلم‌های ماجراجویانه این فهرست است، اما داستان نفس‌گیر سفر انسان به کره‌ماه در کنار بازی جذاب رایان گاسلینگ باعث شده این فیلم در همین ابتدای اکران خود نظر مخاطبین و منتقدان را به خود جلب کند.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

30. سرگذشت نارنیا: شیر، کمد و جادوگر (محصول سال ۲۰۰۵)

این فیلم از روی یکی از مجموعه‌ کتاب‌های نارنیا ساخته شده است و با داستان بسیار هیجان‌انگیزی طرف هستیم که سرگذشت نوجوان‌هایی را روایت می‌کند که وارد دنیای نارنیا شده‌اند.

در دنیای نارنیا حیوانات با انسان‌ها سخن می‌گویند و با دنیایی از سحر و جادو طرف هستیم که بچه‌ها نماد خوبی هستند و به نبرد با بدی و پلیدی می‌روند. چهار نوجوان با نام‌های پیتر، سوزان، ادموند و لوسی که از گیر و دار جنگ‌جهانی دوم به منطقه‌ای روستایی فرار کرد‌ه‌اند به صورت کاملاً اتفاقی در حین بازی قایم‌باشک یک کمد جادویی روبرو می‌شوند که دری است به دنیای رمزآلود نارنیا.

سرگذشت نارنیا داستان بسیار جذابی دارد و سرشار از ماجراجویی و نبردهای حماسی است که تماشای آن در کنار نوجوانان برای بزرگسالان نیز جذابیت دارد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

29. جومانجی (محصول سال ۱۹۹۵)

بسیاری از ما رابین ویلیامز بازیگر فقید سینما را با فیلم جومانجی شناختیم، این فیلم از روی کتابی با همین نام ساخته شده است و داستان آن پس از پیدا شدن یک جعبه‌بازی توسط یک پسر و دختر نوجوان شروع می‌شود.

پس از مدتی رابین ولیمیامز نیز در نقش آلن پریش به ادامه این بازی به نوجوان‌ها کمک می‌کند. در این بازی جادویی پس از هر نوبت بازی اتفاق‌های عجیب و غریبی می‌افتد و با جلوه‌های ویژه‌ای در آن شاهد هستیم که برای فیلمی که سال ۱۹۹۵ ساخته شده است بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

28. پرومته (Prometheus)، (محصول سال ۲۰۱۲)

خمیرمایه بسیاری از فیلم‌های ماجراجویی را سفر به کرات دیگر تشکیل می‌دهد. در فیلم پرومته که ساخت ریدلی اسکات است تعدادی باستان‌شناس غاری را کشف می‌کنند که در این غار نقاشی از انسان‌های ماقبل‌تاریخ وجود دارد. در این نقاشی چندین انسان به سمت آسمان و ستاره‌های مشخصی اشاره کرده‌اند.

همین نقاشی سوژه‌ای می‌شود برای سفر انسان‌ها به سفینه‌ای بسیار پیشرفته به سمت ستاره‌هایی که در نقاشی وجود دارد. در‌واقع می‌توان گفت شخصیت‌های اصلی این فیلم به دنبال این پرسش هستند که انسان‌ها از کجا آمده‌اند و آیا در کرات دیگر حیاتی وجود دارد؟

این پرسش به اندازه‌ای کافی جذاب و است تا مخاطب را تا انتهای فیلم پرومته سرگرم نگه دارید و نگران مواجهه شخصیت‌های اصلی داستان با موجودات فضایی باشند. اگر از طرفداران فیلم‌های فضایی هستید حتماً فیلم پرومته را به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

27. کینگ‌کونگ (محصول سال ۲۰۰۵)

کینگ‌‌کونگ شخصیت آشنایی برای علاقه‌مندان فیلم‌های ماجراجویانه است و تاکنون اقتباس‌های زیادی از این فیلم را شاهد بوده‌ایم. اما داستان کینگ‌کونگ محصول سال ۲۰۰۵ با بقیه این فیلم‌ها فرق می‌کند چرا که این نسخه را کارگردان پرآوازه سینما، پیتر جکسون ساخته است.

در فیلم کینگ‌کونگ یک کارگردان به همراه بازیگران و عوامل اجرایی فیلم به جزیره‌ای به نام Skull Island می‌روند و در این جزیره با یک گوریل عظیم‌الجثه روبرو می‌شوند و ماجراهای هیجان‌انگیزی در فیلم رقم می‌خورد.

حضور ستارگانی مانند نائومی واتس، جک بلک و آدریان برودی در این نسخه از کینگ‌ کونگ به همراه کارگردانی فراموش نشدنی پیتر جکسون باعث شده تا این فیلم به یکی از بهترین اقتباس‌های کینگ کونگ تبدیل شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

26. ۱۲۷ ساعت (محصول سال ۲۰۱۰)

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

این فیلم روایت واقعی از یک کوهنورد ماجراجو را به تصویر می‌کشد که برای صخره‌نوردی سوار بر دوچرخه در تپه‌‌های یوتا مشغول ماجراجویی است تا اینکه بر اثر حادثه پایش بین صخره‌ها گیر می‌کند.

جیمز فرانکو نقش این جوان ماجراجو را بر عهده دارد و از آنجایی که با یک داستان واقعی طرف هستیم هیجان بیشتری در این فیلم به مخاطب منتقل می‌شود. فیلم ۱۲۷ ساعت ساختار بسیاری نفس‌‌گیری دارد و به لحاظ هنری نیز اثر باارزشی است که در ۶ رشته نامزد اسکار شد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

25. هری پاتر و هری پاتر و یادگاران مرگ، قسمت اول (محصول سال ۲۰۱۰)

هری پاتر برای کتابخوان‌ها و علاقه‌مندان سینما شخصیتی شناخته شده است و انصافاً باید گفت تمامی نسخه‌های هری پاتر جذابیت دارند اما هفتمین عنوان از سری فیلم‌های هری پاتر داستان ماجراجویانه‌تری دارد و هری به همراه هرمیون و ران به قصد مبارزه با لرد ولدمورت عازم نبرد می‌شوند.

این امر باعث شده تا این فیلم به عنوان هفتمین شماره از فیلم‌های هری پاتر به هیجان‌انگیزترین آن‌ها تبدیل شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

24. زندگی پی (محصول سال ۲۰۱۲)

انگ‌ لی کارگردان موفق تایوانی تبار فیلم زندگی پی را بر اساس رمانی با همین نام ساخت و توانست جلوه‌های بصری بسیار زیبا و جذابی به تصویر بکشد. این فیلم داستان پسر نوجوان کشتی‌ شکسته‌ای را روایت می‌کند که در یک قایق نجات با یک ببر درنده تنها مانده است.

کنار آمدن شخصیت اول فیلم با این ببر هیجان و دلهره زیادی به مخاطب منتقل می‌کند اما داستان فیلم به همین‌جا ختم نمی‌شود و با فیلمی طرف هستیم که لایه‌های زیادی در زیر داستان خود دارد که تا انتهای آن مشخص نمی‌شود.

فیلم زندگی پی توانست برای انگ لی جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به ارمغان بیاورد و به شما قول می‌دهیم جلوه‌های زیبا و صحنه‌های پردازی‌های چشم‌نواز این فیلم را هرگز فراموش نکنید.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

23. استاکر (محصول سال ۱۹۷۹)

این فیلم ساخته آندری تارکوفسکی، یکی از بزرگترین سینماگران روس است و در کنار هیجان و ماجراجویی، فیلم استاکر به لحاظ هنری نیز فیلم ارزشمندی است که علاقه‌مندان سینما باید حتماً آن را مشاهده کنند.

فیلم استاکر برداشتی آزادانه از رمان گردش کنار جاده نوشته برادران استروگاتسکی می‌باشد و در کشور ما این فیلم با نام منطقه نیز شناخته می‌شود. فیلم استاکر خمیرمایه‌ای از عناصر علمی‌ تخیلی دارد که تلفیقی از روانشناسی و فلسفه را در این فیلم شاهد هستیم.

ماجرای استاکر داستان منطقه‌ای مرموز را روایت می‌کند که در این منطقه مکانی وجود دارد و مردم بر این باور هستند که این قسمت امکان برآورده کردن آرزوهای انسان‌ها را دارد. این موارد باعث شده تا استاکر در کنار هدف قراردادن تماشاگران علاقه‌مند به فیلم‌های ماجراجویی سایر مخاطبین را نیز ناامید نکند.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

22. کنار من بمان (محصول سال ۱۹۸۶)

این فیلم ماجراجویی‌های جالبی دارد و اضافه کردن چاشنی خنده به آن باعث شده تا لحظات مفرحی را برای مخاطب رقم بزند. فیلم کنار من بمان روایت ماجراجویی‌های چهار جوان را به تصویر می‌کشد که یکی از آن‌ها ظاهراً جسدی را در جنگل پیدا کرده است.

پیدا کردن جسد در جنگل حس کنجکاوی این گروه دوستان را بر می‌انگیزد و به این فکر می‌افتند که از اسرار این جسد سر در بیاورند. پرده برداشتن از این راز ماجراهای مختلفی و جالبی را پیش روی این جوان‌ها قرار می‌دهد و با فیلم جذابی طرف هستیم که سرگرم شدن مخاطب را تضمین می‌کند.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

21. هوگو (محصول سال ۲۰۱۱)

این فیلم اقتباسی از درام ماجراجویانه برایان سلزنیک با همین نام است و نویسندگی فیلمنامه آن را جان لوگان بر عهده داشته و مارتین اسکورسیزی کارگردان فیلم هوگو است. بن کینگزلی، ساشا کوهن و جود لا را می‌توان از هنرپیشه‌های اصلی این فیلم جذاب نام برد.

فیلم هوگو داستان زندگی پسری با همین نام را روایت می‌کند که در یک ساعت بزرگ در ایستگاه قطار زندگی می‌کند و علاقه زیادی به سینما دارد. یک سری اتفاقات مختلف باعث آشنایی هوگو با ژرژ ملیس، به عنوان یکی از اولین سینماگران تاریخ می‌شود.

هوگو به لحاظ هنری فیلم بزرگی است و در جشنواره اسکار توانست در ۱۱ رشته نامزد شود و در نهایت ۵ جایزه اسکار را از آن خود کرد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

20. کپنهاگن (محصول سال ۲۰۱۴)

با فیلمی طرف هستیم که با نگاه اول متوجه خواهید شد یک اثر جذاب و فراموش نشدنی است. منتقدین به سه لایه مختلف برای فیلم کپنهاگن اشاره می‌کنند. لایه اول این فیلم داستان عشق و دلدادگی پسری به نام ویلیام به دختری با نام ایفی است. در زیر این داستان عشق و عاشقی لایه دوم آن نهفته است که از رعایت اخلاق و مقاومت در برابر وسوسه‌ها حکایت دارد.

همان‌گونه که از نام فیلم کپنهاگن پیداست با اثری طرف هستیم که در شهر کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک روایت می‌شود و در نتیجه لایه سوم این فیلم را می‌توان نمایش باشکوه جاذبه‌های زیبای شهر کپنهاگ دانست.

تمامی این موار دست به دست هم داده تا کپنهاگن به فیلمی تبدیل شود که از هر زاویه‌‌ای برای مخاطب جذابیت دارد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

19. به سوی طبیعت وحشی (محصول سال ۲۰۰۷)

شان پن، بازیگر و هنرمند خوش‌آوازه دنیای سینما فیلم به سوی طبیعت وحشی را با اقتباس از روی کتابی به همین نام نوشته جان کراکائر ساخته است. در این فیلم ماجراجویی‌های فردی با نام کریستوفر مک‌کندلس و زندگی او در طبیعت روایت شده است.

این فیلم ممکن است در نگاه اول داستانی ماجراجویانه از زندگی یک فرد در دل طبیعت داشته باشد اما در زیر این داستان شاهد رشد و پیشرفت شخصیت اول آن هستیم که تلاش می‌کند خودش را بیشتر بشناسد و در کنار سفر در طبیعت به روح و ذهن خودش نیز سفر کند.

شان پن به لحاظ کارگردانی در حق فیلم به سوی طبیعت وحشی چیزی کم نگذاشته است و به همین دلیل این فیلم نامزد بهترین نقش مکمل و تدوین در جشنواره اسکار شد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

18. پارک ژوراسیک (محصول سال ۱۹۹۳)

اگر به دنبال ماجراجویی هستید و دنیای دایناسورها علاقه دارید اصلاً نباید فیلم پارک ژوراسیک را از دست بدهید. استیون اسپیلبرگ، کارگردان افسانه‌ای هالیوود این فیلم را بر اساس رمانی با همین نام نوشته مایکل کرایتون ساخت و توانست در زمان اکران خود ۳ جایزه اسکار را از آن خود کند.

دانشمندان در این فیلم توانسته است دایناسورها را بازسازی کنند و این موجودات عظیم‌الجثه در جزیره‌ای با نام ایلا نیوبلار نگهداری می‌شوند. همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود تا اینکه سیستم‌های امنیتی برای نگهداری دایناسورها خراب می‌شود و این موجودات به شکار انسان‌های حاضر در جزیره می‌افتند.

نسخه اول فیلم پارک ژوراسیک فروش بسیار خوبی داشت و اگر از این فیلم خوشتان آمد پیشنهاد می‌کنیم فیلم‌های جهان گمشده : پارک ژوراسیک، پارک ژوراسیک ۳ و چهارمین قسمت این مجموعه با نام دنیای ژوراسیک را حتماً تماشا کنید.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

17. فیلم قلمرو طلوع ماه (محصول سال ۲۰۱۲)

با یک فیلم معصومانه و کودکانه طرف هستیم که از نگاه بچه‌ها ساخته شده و تفاوت‌های میان دنیای بزرگسالان و کودکان را بررسی می‌کند. در فیلم قلمرو طلوع ماه هنرپیشه‌های بزرگی مانند بروس ویلیس و ادوارد نورتون حضور دارند و داستان آن در سال ۱۹۶۵ روایت می‌شود.

در آن زمان دختر و پسری که دلداده‌ هم هستند بنا به فرار می‌گذارند و اطرافیان و ساکنین محل زندگی آن‌ها به دنبال‌شان می‌گردند. این تعقیب و گریز حادثه‌های ماجراجویانه زیادی را برای مخاطب رقم می‌زند.

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

داستان فیلم قلمرو طلوع ماه به‌قدری جذاب و زیبا است که توانست نامزد بهترین فیلمنامه اقتباسی در مراسم اسکار شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

16. مریخی (محصول سال ۲۰۱۵)

ریدلی اسکات، کارگردان مشهور سینِما علاقه زیادی به فیلم‌های فضایی دارد و فیلم مریخی که از روی کتابی با همین نام ساخته شده است داستان گیرافتادن و تنها شدن یک فضانورد در مریخ را به تصویر می‌کشد.

مت دیمون، نقش این فضانورد تنها و غریب را در مریخ بازی می‌کند که باید برای زنده ماندن و برقراری ارتباط با کره‌زمین و درخواست کمک تلاش کند. مشکلات زنده‌ ماندن در مریخ ماجراجویی‌های مختلفی را پیش روی شخصیت نقش اول داستان قرار می‌دهد و با فیلمی طرف هستیم که تا آخرین لحظه مخاطب را نگران سرنوشت قهرمان آن نگه‌ می‌دارد.

بازی چشمگیر مت دیمون در فیلم مریخی جایزه بهترین بازیگر در مراسم گلدن گلوب را برای وی به دنبال داشت و این فیلم در ۷ بخش مختلف نامزد اسکار شد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

15. دزدان دریایی کارائیب نفرین مروارید سیاه (محصول سال ۲۰۰۳)

انصافاً باید گفت در بین تمام ماجراجویی‌های فیلم‌های سینمایی، ماجراجویی‌های کاپتان جک اسپارو جذابیت‌ خاص خودش را دارد و در بین تمامی نسخه‌های مجموعه فیلم‌های دزدان کارائیب، فیلم دزدان دریایی کارائیب نفرین مروارید سیاه یکی از ماجراجویانه‌ترین فیلم‌هاست.

این فیلم اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب است و فروش بالای آن توانست راه را برای تولید نسخه‌های بعدی باز کند. منتقدین یکی از نقاط قوت مجموعه‌ فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب را بازی چشمگیر جانی دپ در نقش کاپتان جک اسپارو می‌دانند. جانی دپ برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر در مراسم گلدن گلوب، بفتا و اسکار شد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به ماجراجویی‌ علاقه دارید حتماً دزدان دریایی کارائیب نفرین مروارید سیاه را تماشا کنید، مطمئن باشید این فیلم شما به تماشای سایر نسخه‌های آن نیز ترغیب خواهد کرد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

14. شمال از شمال غربی (محصول سال ۱۹۵۹)

امکان ندارد به ماجراجویی در سینما علاقه داشته باشید و نام آلفرد هیچکاک به گوش شما نخورده باشد. آلفرد هیچکاک استاد دلهره است و به شما قول می‌دهیم در تمام مدت زمان پخش فیلم شمال از شمال غربی از جای خود تکان نخورید.

این فیلم چهل و ششمین اثر آلفرد هیچکاک است و پختگی و هنر هیچکاک در ساخت آن کاملاً به چشم می‌خورد. فیلم شمال از شمال غربی توانست در ۳ رشته نامزد مراسم اسکار شود و همانند سایر آثار هیچکاک داستان پیچیده‌ و چندلایه‌ای را حکایت می‌کند که در آن فردی به ناگاه درگیر ماجرایی جاسوسی می‌شود و باید راه فراری از مخمصه‌ای که در آن گیر افتاده پیدا کند.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

13. اورست (محصول سال ۲۰۱۵)

جدال با طبیعت یکی از سوژه‌های اصلی فیلم‌های ماجراجویانه است، این جدال زمانی جذاب‌تر می‌شود که انسان عزم صعود به مرتفع‌ترین قله دنیا را داشته باشد. فیلم اورست داستان واقعی کوه‌نوردان شجاع و سخت‌کوشی را روایت می‌کند که عزم صعود به قله اورست را دارند.

این فیلم از روی کتاب در هوای رقیق، نوشته جان کراکائر ساخته شده است و در سال ۲۰۱۵ توانست مخاطبین زیادی را به سالن‌های سینما بکشاند.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

12. جنگ‌ستارگان (محصول ۱۹۷۷ تاکنون)

جورج لوکاس در سال ۱۹۷۷ اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های جنگ‌ستارگان را ساخت و از آن زمان تاکنون شاهد نسخه‌های مختلفی از این فیلم هستیم که هر کدام یکی پس از دیگری عرضه شد.

جورج لوکاس در مجموعه‌ فیلم‌های جنگ ستارگان دنیایی خیالی در کهکشان‌های دور را به تصویر کشیده است و در کنار داستان ماجراجویانه با آثاری طرف هستیم که به لحاظ هنری نیز همیشه توجه منتقدین را جلب کرده‌اند. تاکنون هشت عنوان از فیلم‌های جنگ ستارگان نامزد جایزه اسکار شده‌اند و جذابیت این فیلم‌ها یکی از دیگری بیشتر است.

با این حساب نمی‌توان نسخه مشخصی از فیلم‌های جنگ‌ستارگان را توصیه کرد و اگر به نبردهای فضایی علاقه‌ دارید خودتان را مهمان فستیوالی از فیلم‌های جنگ ستارگان کنید و تمامی این فیلم‌ها را یکی پس از دیگری به تماشا بنشینید.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

11. دورافتاده (محصول سال ۲۰۰۰)

در بیشتر فیلم‌های ماجراجویانه شاهد سفر انسان‌ها به قسمت‌های مختلف و روبرو شدن با ماجراجویی‌های متفاوت هستیم، اما داستان دورافتاده با این فیلم‌ها فرق می‌کند و روایت زندگی یک کارمند معمولی و سخت‌کوش یک شرکت پستی است که هواپیمایش در دریا سقوط می‌کند و جریان آب وی را به یک جزیره دورآفتاده می‌رساند.

تام هنکس نقش این مامور پست را به بهترین نحو ایفا کرده و از آنجایی که در بیشتر قسمت‌های فیلم شاهد تلاش نقش اول داستان برای بقا هستیم بیشتر بار بازیگری این فیلم بر دوش تام هنکس افتاده است. این امر افتخار نامزدی اسکار را برای تام هنکس جهت بازی در فیلم دورافتاده به دنبال داشت.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

10. آواتار (محصول سال ۲۰۰۹)

جیمز کامرون، پس از تایتانیک یک بار دیگر با نویسندگی و ساخت فیلم آواتار هنر خود را اثبات کرد. این فیلم در آینده‌ای دور رخ می‌دهد و تقابل میان انسان‌ها و موجودات پایین‌تری از انسان‌ها با نام ناوی‌ها را در سیاره‌ای فرضی به تصویر می‌کشد. این موجودات پیشرفت‌های انسان‌ها را ندارند اما از فرهنگ بسیار غنی برخوردارند و همین فرهنگ و تمدن غنی باعث می‌شود تا یکی از شخصیت‌های داستان با دختر رئیس قبیله ناوی‌‌ها ارتباط عاطفی برقرار کند و در مقابل سایر انسان‌ها برای محافظت از ناوی‌ها و سیاره آن‌ها به پا خیزد.

آواتار در کنار داستان به لحاظ فنی نیز در زمان خود بسیار پیشرفته‌تر از سایر فیلم‌ها بود و جلوه‌های ویژه‌ این فیلم باعث شد آواتار عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کند و بیشتر از ۲ میلیارد دلار فروش داشته باشد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

9. نگهبانان کهکشان ۱ (محصول سال ۲۰۱۴)

کتاب‌های مصور قهرمان‌های زیادی را معرفی کرده‌اند و داستان نگهبانان کهکشان نیز از سری کتاب‌های مصور الهام گرفته شده است. در این فیلم دزدان فضایی پسر کوچکی ساکن زمین را می‌دزدند و پس از اینکه این پسر در فضا توسط دزدان دریایی بزرگ می‌شود یک گوی اسرارآمیز را به سرقت می‌برد و یک گروه تبه‌کار و قدرتمند برای بازگرداندن این گوی به دنبال این پسر می‌افتد.

این فیلم به لحاظ ماجراجویی چیزی کم و کسر ندارد و صحنه‌های اکشن بسیار دیدنی دارد، جالب است بدانید فیلم نگهبانان کهکشان در میان تمامی فیلم‌های هالیوود عنوان مرگبارترین فیلم تاریخ را با تعداد ۸۳ و ۸۷۱ کشته در حین روایت داستان از آن خود کرده است.

فیلم نگهبانان کهکشان حدود ۲ جین هنرپیشه معروف دارد که در این بین می‌توان به وین دیزل، کریس پرت، دیوید باتیستا و بردلی کوپر اشاره کرد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

8. پیشتازان فضا (نسخه بازسازی شده سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶)

اگر از قدیمی‌های سینما و تلویزیون باشید به احتمال زیاد سریال پیشتازان فضا که فصل اول آن در سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ پخش شد را به خاطر دارید. این سریال لقب موفق‌ترین مجموعه تلویزیونی در تمام دوران‌ها را از آن خود کرد و به همین دلیل شاهد ساخت عناوین مختلف سینمایی از مجموعه پیشتازان فضا بودیم.

در بین این عناوین نسخه بازسازی شده و جدید پیشتازان فضا که در سال ۲۰۰۹ تولید شد و نسخه جدیدتر آن محصول سال ۲۰۱۶ را می‌توان به عنوان یکی از ماجراجویانه‌ترین فیلم‌های فضایی چند سال اخیر دانست.

پیشتازان فضا به‌عنوان یک اسطوره در میان مجموعه‌های فضایی شناخته می‌شود و اگر به فیلم‌های فضایی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً وقت به‌خصوصی را برای مشاهده نسخه‌های جدید سینمایی پیشتازان فضا اختصاص دهید.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

7. میان ستاره‌ای (محصول سال ۲۰۱۴)

کافی است نام کریستوفر نولان روی فیلمی باشد تا با چشم بسته به کیفیت آن اعتماد کرد. فیلم میان‌ ستاره‌ای نیز ممکن است بهترین فیلم علمی‌تخیلی تاریخ نباشد اما با اثری طرف هستیم نامزد ۵ جایزه اسکار شد.

در فیلم میان ستاره‌ای متیو مک‌کانهی، نقش اول داستان را با نام کوپر به‌عنوان یک خلبان بازنشسته ناسا برعهده دارد. به صورت اتفاقی دختر وی یک کرم‌چاله را در اتاقش پیدا می‌کند که راهی به سیاره‌‌ای جدید دارد و از آنجایی که سلامت زمین در خطر است و کوپر به همراه چندین فضا نورد دیگر به قصد پیدا کردن دنیاهای دیگر راهی فضای لایتنهاهی می‌شود.

در این فیلم در کنار متیو مک‌کانهی شاهد هنرممایی ان هتوی نیز هستیم و با فیلمی سروکار داریم نظر مثبت منتقدین را جلب کرده است.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

6. لورنس عربستان (محصول سال ۱۹۶۲)

این فیلم ممکن است به لحاظ مفهوم، رفتار متفقین را در جنگ جهانی دوم اغراق کرده باشد اما اگر از این جنبه فیلم لورنس عربستان بگذریم با شاهکاری هنری طرف هستیم که ماجراجویی‌های زندگی توماس ادوارد لورنس را به تصویر کشیده است.

در این فیلم لورنس به عنوان یک افسر ارتش انگلیس موظف می‌شود اطلاعاتی برای متحد کردن قبیله‌های عرب در جنگ جهانی جمع‌آوری کند. لورنس نیز مجذوب بیابان‌ و صحرا می‌شود اما پس از برتری در چندین نبرد بدست ترک‌ها اسیر می‌شود و داستان‌های جالبی را برای مخاطب رقم می‌زند.

پیتر اوتول در فیلم لورنس عربستان بازی بسیار چشمگیری را در نقش لورنس ارائه داد و همین امر جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به دنبال داشت. لورنس عربستان در مجموع توانست ۷ جایزه اسکار را از آن خود کند و از آن فیلم‌هایی که حتماً باید به فهرست فیلم‌های آخر هفته خود اضافه کنید.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

5. بازگشت به آینده (محصول سال ۱۹۸۵)

این فیلم سرشار از صحنه‌های ناب و معصومانه است و ماجراجویی‌های جذاب آن با لحنی و ساده و سرگرم کننده روایت می‌شود. به لطف این ویژگی مخاطب در حین تماشای فیلم بازگشت به آینده، زمان حال را فراموش می‌کند و در دنیای زیبای فیلم غرق شود.

فیلم بازگشت به آینده داستان پسر نوجوانی را روایت می‌کند که در زمان سفر می‌کند و به دوران آشنایی مادر و پدرش بازمی‌گردد و داستان‌های جالبی را رقم می‌زند. این فیلم در زمان خود عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرد و منتقدان تعریف و تمجید‌های زیادی از این فیلم داشتند.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

4. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها (محصول سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳)

حتی اگر به فیلم‌های ماجراجویانه علاقه نداشته باشید باز هم باید مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها را ببینید. این فیلم‌‌ها از کتاب‌هایی با همین نام نوشته جی.‌آر.‌آر تالکین اقتباس گرفته شده‌اند و پیترجکسون در ارباب حلقه‌ها به عنوان کارگردان این فیلم‌ها هنر خود را به کمال رساند.

جادو، نبرد‌های حماسی، صحنه‌های اعجاب‌انگیز و چشم‌گیر و تعامل میان نژا‌د‌های خیالی را می‌توان در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها مشاهده کرد. این فیلم‌ها مخاطبین نوجوان و بزرگسال را جذب خود می‌کنند و پس از مشاهده مدت‌ها ذهن مخاطب درگیر فضای زیبای فیلم می‌شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

3. ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (محصول سال ۱۹۸۹)

به هر اندازه که به پایان فهرست بهترین فیلم‌های ماجراجویانه تاریخ سینما نزدیک می‌شویم به همان اندازه نیز با فیلم‌های ماجراجویانه‌تری سروکار داریم که در این بین می‌توان به ایندیانا جونز اشاره کرد.

هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز جاودانه شده است و تاکنون در تمامی این سری‌ فیلم‌ها حضور داشته، در فیلم ایندایا جونز و آخرین جنگ صلیبی نیز شاهد حضور هریسون فورد در نقش پروفسور تاریخ‌شناسی هستیم که به دنبال اشیای تاریخی است. ایندیانا جونز برای پیدا کردن یک جام مقدس که از زمان جنگ‌های صلیبی تاکنون ناپدید شده است ماجراجویی‌های جسورانه خود را شروع می‌کند.

فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی در ۳ رشته نامزد اسکار شد و در یکی از این رشته‌ها جایزه اسکار را از آن خود کرد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

2. مهاجمان صندوق گمشده (محصول سال ۱۹۸۱)

این فیلم نیز یکی دیگر از هنرنمایی‌های استیون اسپیلبرگ است و با یکی دیگر از ماجراجویی‌های ایندیانا جونز طرف هستیم. در این فیلم نیز همانند سایری قسمت‌های ایندیانا جونز شاهد تلاش شخصیت اول داستان برای پیدا کردن یک عطیقه باستانی گران‌بها هستیم. این اثر مربوط به مصر باستان است و دست برقضا در کنار ایندیانا جونز، نازی‌ها نیز به دنبال بدست آوردن آن هستند.

فیلم مهاجمان صندوق گمشده در مراسم اسکار غوغا به پا کرد و ۴ جایزه را از آن خود کرد و در بین تمامی سری فیلم‌های ایندیانا جونز یکی از بهترین آن‌ها شناخته می‌شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

1. ادیسه فضایی ۲۰۰۱ (محصول سال ۱۹۶۸)

آرتور سی‌.‌کلارک نویسنده معروف کتاب‌های علمی تخیلی به همراه اسنتلی کوبریک، کارگردان افسانه‌ای سینما نوشتن فیلمنامه ادیسه فضایی ۲۰۰۱ را در پیش گرفتند و با یکی از جاودانه‌ترین آثار سینما طرف هستیم که هر سلیقه‌ای که دارید باز هم باید دست‌کم یک‌بار این فیلم را ببینید.

فیلم ادیسه فضایی ۲۰۰۱ ماجراجویی زیرپوستی دارد و تماشای آن بدون شک مخاطب را به فکر وا می‌دارد. این فیلم در چهار رشته در مراسم اسکار نامزد شد و یک جایزه اسکار برای اسنتلی کوبریک به دنبال داشت.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

***

در ادامه نیز به معرفی بهترین فیلم های سینمایی و ممنوعه برای زیر 13 سال با وب سایت نازوب مثل همیشه همراه باشید.

 

Below you will always be introduced to the thrilling website for the best movies and movies for under 13 years old.

هابیت: سفر غیر منتظره / The Hobbit: An Unexpected Journey

ژانر: ماجراجویی | فانتزی

تاریخ انتشار: 2012/12/12

محصول کشور: آمریکا

ستارگان: Ian McKellen, Martin Freeman, Richard Armitage

کارگردان: Peter Jackson

IMDB: امتیاز 7.9 از 10 – میانگین رای 628,226 نفر

نمره منتقدین: 58/100

تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

 

لندن سقوط کرده است / London Has Fallen

ژانر: اکشن | جنایی | هیجان انگیز

تاریخ انتشار: 2016/03/04

محصول کشور: انگلستان | آمریکا

ستارگان: Morgan Freeman, Gerard Butler, Charlotte Riley

کارگردان: Babak Najafi

IMDB: امتیاز 6 از 10 – میانگین رای 41,092 نفر

نمره منتقدین: 28/100

تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

 

 

یخ زده / Frozen

ژانر: انیمیشن | ماجراجویی | کمدی

تاریخ انتشار: 2013/11/10

محصول کشور: آمریکا

ستارگان: Kristen Bell, Josh Gad, Idina Menzel

کارگردان: Chris Buck, Jennifer Lee

IMDB: امتیاز 7.6 از 10 – میانگین رای 412,781 نفر

نمره منتقدین: 75/100

این فیلم برای تمامی سنین مناسب می باشد.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

دختری جوان بنام « آنا » با « کریستوف » همراه می شود تا به جستجوی خواهرش « السا » که ملکه آدرلان است بپردازد اما در اثر یک اشتباه، سرزمین وی وارد یک زمستان ابدی می شود…

 

 

مزایای دوستی / Friends with Benefits

ژانر: کمدی | عاشقانه

تاریخ انتشار: 2011/07/22

محصول کشور: آمریکا

ستارگان: Mila Kunis, Justin Timberlake, Patricia Clarkson

کارگردان: Will Gluck

IMDB: امتیاز 6.6 از 10 – میانگین رای 265,718 نفر

نمره منتقدین: 63/100

تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

 

شماره 10 کوچه کلاورفیلد / 10 Cloverfield Lane

ژانر: درام | ترسناک | معمایی

تاریخ انتشار: 2016/03/08

محصول کشور: آمریکا

ستارگان: John Goodman , Mary Elizabeth Winstead, John Gallagher Jr.

کارگردان: Dan Trachtenberg

IMDB: امتیاز 7.4 از 10 – میانگین رای 81,004 نفر

نمره منتقدین: 76/100

تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود.

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

جدیدترین سوپر فیلم های سینمایی جهان (8)

جدید و برترین فیلم های سینمایی دنیا (عکس)

بهترین سریال های روز جهان معرفی شد

لیست پرفروش ترین فیلم های کمدی و منتخب هالیوود + عکس

 

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

Top Cinematic Adventure and Adventure Movies + Pictures


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان