سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

مجموعه : غذاهای رژیمی
سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

سوپ یکی از اصلی ترین پیش غذاهای هر مجلس و مهمانی است و به یکی از بهترین غذاهای رژیمی محسوب می شود. این که متناسب با غذایی که آماده کردید چه نوع سوپی بایدبه عنوان پیش غذا قرار دهید انتخاب سختی است. گروه وبسایت ناز وب مجلسی ترین سوپ های پیش غذا ویژه مجالسی و مهمانی را در این بخش گردآوری کرده است با ما و دستور تهیه این سوپ های مجلسی و خوشمزه همراه باشید.

 

Soup is one of the main fasts of each house and party. It’s hard to choose what kind of soup you should cook as a meal

 

شروع می کنیم با سوپ خوشمزه مرغ و نخود و با سوپ ترکیه ای این بخش را می بندیم.

 

1- سوپ مرغ و نخود

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

حتماً شما هم با شنیدن اسم سوپ گرما را حس می کنید. حس خوب لم دادن روی یک کاناپه گرم و نرم در یک روز سرد پاییزی و خوردن یک سوپ مرغ داغ و لذیذ با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

سوپ مرغ و نخود علاوه بر تأمین مقدار قابل توجهی از پروتئین مورد نیاز بدن شما سیرکننده هم هستند، پس سوپ مرغ و نخود را می توانید به عنوان یک شام سبک و رژیمی هم میل کنید.

مواد لازم سوپ مرغ و نخود
آب مرغ 6 پیمانه
رب گوجه 1 قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا 1 قاشق چایخوری
زیره سبز 1/2 قاشق چایخوری
تخم گشنیز، پودر سیر و نمک هر کدام نوک انگشت
نخود پخته شده 400 گرم
مرغ پخته ریش ریش شده 3 پیمانه
نمک و فلفل به مقدار کافی
گشنیز تازه خرد شده 1/4 پیمانه
آووکادو 1 عدد
لیمو ترش به مقدار کافی
نان خشک

اگر مرغ و نخود را از قبل بپزید، تهیه سوپ مرغ و نخود زمان خیلی کمی نیاز دارد به سادگی انجام می شود.
طرز تهیه سوپ مرغ و نخود
اول از همه سس مخصوص سوپ را آماده کنید. رب گوجه، پودر پاپریکا، زیره سبز، تخم گشنیز، پودر سیر و کمی نمک را در کاسه کوچکی بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. آب مرغ را همراه با این سس در قابلمه بزرگی بریزید و روی شعله قرار دهید تا جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید. درب قابلمه را ببندید و بگذارید 15 دقیقه روی شعله ملایم بماند. پس از آن نخود برتر و مرغ پخته، نمک و قدری فلفل سیاه برتر اضافه کنید و کمی صبر کنید تا همه مواد داغ شوند (5-10 دقیقه).
سوپ مرغ را در کاسه های مورد نظرتان بکشید. آووکادو را پوست بکنید و خرد کنید. روی کاسه های سوپ را با آووکادو، گشنیز خرد شده، نان خشک و لیمو ترش تزیین کنید.
نکته: حین پخت سوپ مرغ، می توانید از آب یک عدد لیمو ترش کوچک هم در آن استفاده کنید.

***

2- سوپ مرغ ایتالیایی

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

مواد لازم سوپ مرغ ایتالیایی
کره یا روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده 1 عدد متوسط
هویج نگینی خرد شده 2 عدد متوسط
ساقه کرفس خرد شده 2 عدد
سیر رنده شده 4 حبه
قارچ خرد شده 100 گرم
آرد همه منظوره 1/3 فنجان
آب مرغ 3 فنجان
شیر 2 فنجان
مرغ پخته و خرد شده 3 فنجان
سیب زمینی نگینی خرد شده 450 گرم
ذرت تازه یا منجمد 1 فنجان
نخود فرنگی تازه یا منجمد 1 فنجان
ادویه ایتالیایی( اختیاری) 1 قاشق چایخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

سوپ مرغ ایتالیایی با طعم لذیذ خامه ای، رنگ آمیزی زیبا و عطر دلپذیری که دارد انتخابی مناسب برای روزهای سرد سال است. این سوپ مقوی و هیجان انگیز را بصورت گرم نوش جان کنید.

 

طرز تهیه سوپ مرغ ایتالیایی

کره یا روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز، هویج و ساقه کرفس خرد شده را اضافه کنید. مواد را حدود 6 تا 7 دقیقه در روغن سرخ کنید تا پیاز نرم و شفاف شود. سپس سیر و قارچ خرد شده را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه دیگر تفت دهید. هراز چندگاهی مواد را هم بزنید و حرارت دهید تا عطر سیر بلند شود.

آرد را اضافه کنید و خوب با مواد ترکیب کنید و حدود 1 دقیقه تفت دهید. کم کم آب مرغ و شیر را اضافه کنید. مرتب سوپ را هم بزنید. سپس مرغ پخته شده، سیب زمینی خرد شده، نخود فرنگی، ذرت، ادویه ایتالیایی، نمک و فلفل را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

سوپ را حرارت دهید تا آهسته به جوش بیاید. ( مراقب باشید که سوپ به قل قل نیفتد) هرازچندگاهی سوپ مرغ را هم بزنید تا ته نگیرد. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ حدود 15 تا 20 دقیقه ریز بجوشد. پس از این مدت سیب زمینی ها را با چنگال چک کنید، اگر نرم و پخته شده اند یعنی سوپ خوشمزه شما آماده است.

سوپ مرغ ایتالیایی را بچشید و اگر دوست دارید باز هم نمک و فلفل اضافه کنید. این سوپ مجلسی و خوش طعم را در ظرف سوپخوری بریزید و همراه با نان دلخواه سرو کنید.

***

3- سوپ اسفناج و خامه

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

مواد لازم برای تهیه سوپ اسفناج و خامه
اسفناج تازه 500 گرم
خامه سفت 6 فنجان
آب نمک رقیق 5 لیوان
آرد سبوس دار 3 قاشق
تخم مرغ پخته 2 عدد
آب گوشت 1/2 فنجان
پیاز کوچک خرد شده 2 عدد
کره 25 گرم
نمک و فلفل سیاه

سوپ اسفناج و خامه نه تنها طعم دلنشینی دارد بلکه سرشار از ویتامین ها و آهن است و برای بدن مقوی است. این سوپ خوشمزه در کشورهای اروپایی طرفدار دارد.

 

طرز تهیه سوپ اسفناج و خامه
برگ های اسفناج را کاملا پاک کرده و ساقه های اضافی را جدا کنید. آب نمک رقیق را بجوشانید و در آن بریزید. اجازه دهید تا مواد 5 تا 6 دقیقه بجوشد. اسفناج را بیرون بیاورید و آب اضافی آن را بگیرید. اسفناج ها را با چرخ گوشت یا مخلوط کن کاملا خرد کنید.

سپس پیازهای خرد شده را در کره تفت دهید تا زمانی که پیازها طلائی شوند، آنگاه از روی حرارت برداشته و روی آن آرد بپاشید. مجددا آن را روی حرارت بگذارید و حدودا 1 تا 2 دقیقه کاملا هم بزنید تا آرد پخته شود.

آب اسفناج ها را گرفته و همراه با آبگوشت اضافه کنید. کاملا هم بزنید تا تبدیل به سوپ یکدست شود. مجددا آن را از روی حرارت برگردانید و بجوشانید. پوره اسفناج چرخ شده و خامه را به آن اضافه کنید و پس از آن ادویه را اضافه کنید و کمی حرارت دهید. سوپ را در کاسه ریخته و روی آن را با فلفل و تخم مرغ حلقه شده تزئین کنید.

***

The Cute Web Site Group has the most up-to-date meal and party specialties soups in this section with us and you can order these delicious dessert soups

 

4- سوپ شیر

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

مواد لازم برای سوپ شیر
سینه مرغ متوسط 2 عدد
جو پرک 200 گرم (2 پیمانه)
قارچ 500 گرم
هویج متوسط 3 عدد
شیر 1 لیتر
نمک 3 قاشق چایخوری
زردچوبه 2 قاشق چایخوری
پیاز درشت 2 عدد

سوپ شیر را میتوان به شکل های مختلفی تهیه کرد. مثلاً سوپ جو با شیر که قبلاً طرز تهیه آن را در سایت داشتیم با جو درست میشد که کمی زیر دندان میرود لعاب خیلی خوبی به سوپ شما میدهد.

در این دستور از جو پرک استفاده شده و به همین دلیل اگر وقت کمتری دارید یا دوست ندارید دانه های جو را در سوپ حس کنید انتخاب مناسبی برای شماست.

 

طرز تهیه سوپ شیر
ابتدا پیاز را خرد کنید و آن را در قابلمه کمی تفت بدهید تا نرم شود. سپس کمی زردچوبه به آن بزنید. سینه مرغ را با مقداری آب اضافه کنید و بگذارید مرغ بپزد. مرغ پخته را خارج کنید و وقتی کمی خنک شد آن را ریش ریش کنید.جو پرک و هویج را در آب مرغ بریزید و دو ساعت روی شعله ملایم بگذارید تا لعاب دهد.

سپس شیر و مرغ را با کمی نمک اضافه کنید و 30 دقیقه دیگر بگذارید سوپ بپزد.قارچ را به صورت جداگانه تفت بدهید. میتوانید 1 قاشق آبلیمو هم به آن اضافه کنید تا رنگش تیره نشود.
وقتی قارچ نرم شد آن را به سوپ اضافه کنید. سوپ شیر را بچشید و مقدار نمک آن را تنظیم کنید. اگر مایل هستید سوپ غلیظ تر شود بگذارید مدت بیشتری روی شعله بماند.

سوپ شیر را درون کاسه مورد نظر بریزید. برای تزیین میتوانید از خامه و جعفری استفاده کنید. نوش جان!

***

5- سوپ سیب زمینی

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

مواد لازم برای سوپ سیب زمینی
سیب زمینی بزرگ 5 عدد
شیر 5 فنجان
آرد 2 قاشق غذاخوری
خامه 1 فنجان
پنیر چدار رنده شده 1 فنجان
کالباس 200 گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه سوپ سیب زمینی
سیب زمینی ها را درون قابلمه آب قرار دهید تا بپزند ( داخل پوست سیب زمینی ها را با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید تا زودتر پخته شوند ).

پس از پخت سیب زمینی ها را پوست بکنید، سپس له کنید و بصورت پوره در اورید. قابلمه ای را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید ، آرد را درون قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی ارد گرفته شود.

 

سپس شیر را کم کم به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. 10 دقیقه با حرارت کم اجازه دهید بجوشند. پس از 10 دقیقه سیب زمینی پوره شده و نمک و فلفل را به مخلوط شیر و ارد اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند. قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سپس پنیر چدار رنده شده را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید و بهم بزنید تا پنیر اب شود. در اخر نیز خامه را اضافه نمائید. کالباس ها را خرد کنید. سپس در مقداری روغن تفت دهید تا برشته شود ، سوپ سیب زمینی را در ظرف بریزید و روی ان را با کالباس های برشته ، مقداری پنیر چدار و … تزئین کنید.

نکته ها : بهتر است برای تهیه این سوپ از خامه ساده کم چرب استفاده کنید. در صورت تمایل میتوانید بجای کالباس از مرغ پخته خلال شده استفاده کنید. همچنین پنیر چدار را میتوانید بنابر سلیقه تان کمتر یا بیشتر کنید.

***

6- سوپ برش روسی

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

مواد لازم جهت پخت سوپ برش روسی
چغندر (لبو) 3 عدد متوسط
سیب زمینی 2 عدد متوسط
پیاز 1 عدد متوسط
کنسرو لوبیا 400 گرم
برگ بو 2 عدد
آب 10 فنجان
آب مرغ 6 فنجان
سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری
آب لیمو 4 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری
شوید خرد شده 1 قاشق غذاخوری
روغن 4 قاشق غذاخوری
هویج 2 عدد
کلم پیچ یک نصفه

 

سوپ برش (Borsch) یک غذای سنتی متعلق به روسیه و اروپای شرقی است. ماده اصلی سوپ برش چغندر ( لبو) است و همین باعث قرمزرنگ بودن سوپ می‌شود. برای طعم بهتر، سوپ برش روسی را معمولاً با ماست ترش، مایونز یا خامه سرو می‌کنند. این سوپ جدید و خوشمزه دستور پختی بسیار ساده دارد و بدلیل ترکیباتش یک سوپ رژیمی و مقوی برای فصل پاییز و زمستان محسوب می شود.

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

طرز تهیه سوپ برش روسی
چغندرها (لبوها) را با 10 فنجان آب در قابلمه بزرگی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. اجازه دهید لبوها به مدت 1 ساعت بپزند. طوریکه کاملا پخته و نرم شوند و چاقو به راحتی داخل آن فرو برود. لبوها را از آب خارج کنید و کنار بگذارید. آب لبو را نگه دارید.
سیب زمینی را بشویید و پوست بگیرید. آنها را مانند شکل خرد کنید و داخل آب لبو بریزید. حدود 15 تا 20 دقیقه سیب زمینی ها را بپزید تا نرم شوند.

 

هویج را بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را رنده کنید. پیاز را نیز پوست بکنید و ریز خرد کنید. در یک ماهیتابه 4 قاشق روغن بریزید و پیاز و هویج را داخل آن بریزید و به مدت 7 الی 10 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. در انتها کچاپ را اضافه کنید و مجددا چند دقیقه تفت دهید.
نصف کلم را ریز خرد کنید و به قابلمه سیب زمینی اضافه کنید.

 

لبوهای پخته شده را با رنده درشت رنده کنید. می توانید آن ها را بصورت خلالی نیز خرد کنید. سپس لبوهای خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. 6 فنجان آب مرغ، آب لیمو، برگ بو، فلفل و کنسرو لوبیا( به همراه سس کنسرو) را به سوپ برش اضافه کنید و هم بزنید.
هویج و پیاز تفت داده شده را همراه با شوید خرد شده را داخل سوپ برش بریزید. اجازه دهید سوپ به مدت 10 الی 15 دقیقه بپزد تا جا بیفتد و کلم ها کاملا نرم شوند.

سوپ برش روسی خوشرنگ و خوش طعم را داخل ظرف بریزید. با خامه ترش یا مایونز و کمی شوید تازه آن را تزیین کنید و همراه با عزیزانتان نوش جان کنید.

نکته: بهتر است این سوپ را همراه با خامه ترش سرو کنید. می توانید خامه ترش را خودتان در منزل درست کنید.

 

طرز تهیه خامه ترش
1 لیوان ماست را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس 1 لیوان خامه را به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید ، پس از اینکه داغ شد از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا سرد شود سپس داخل شیشه تمیزی بریزید و در یخچال قرار دهید.

بهتر از ماست پر چرب و غلیظ برای تهیه خامه ترش استفاده کنید ، دقت کنید که سس نجوشد و فقط داغ شود ( داغ به اندازه ای که دست تان را نسوزاند ) ، خامه ترش تا 1 هفته داخل یخچال قابل نگهداری و مصرف می باشد.

***

7- سوپ اسپانیایی

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

مواد لازم برای تهیه سوپ اسپانیایی

آرد سفید 8 قاشق غذا خوری
آب 8 لیوان
گوجه فرنگی گوجه فرنگی 8 عدد
جوپرک 1 لیوان
زردچوبه (برای رنگ گرفتن) به میزان لازم
رشته سوپی به میزان دلخواه
عصاره مرغ (اگر نبود گالیلابلانکا) یک لیوان یا بیشتر در صورت دلخواه
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
سبزی سوپ (ریز شده) به میزان دلخواه

 

طرز تهیه سوپ مجلسی و مقوی خیلی خوشمزه (اسپانیایی)

1-ابتدا ارد را روی گاز قرار داده و تقت میدهیم به صورتی که نه خیلی طلایی باشد نه خیلی قهوه ای بشه بوی زخم ارد گرفته بشه.

2-سپس از روی گاز برداشته و 8لیوان اب ولرم را کم کم به ارد اضافه کرده و باهم زن هم میزنیم تا گوله گوله نشه.

3-در صورت گوله گوله شدن ارد آب آن را از صافی رد میکنیم.

4-سپس بعد از رقیق شدن باز روی گاز قرار داده و مدام هم میزنیم تا جوش بیاد.

 

5-وقتی که ارد به صورت جوش در امد گوجه را به ارد اضافه میکنیم و هم میزنیم و درب قابلمه را بصورت نیمه بسته میگذاریم تا مواد سر نره.

6-سپس عصاره مرغ یا گالیابلانکا و زرد چوبه را به یک لیوان اب جوش اضافه میکنیم و هم میزنیم تا رقیق شود سپس به سوپ اضافه میکنیم.

7-بعد از گذشت نیم ساعت جو پرک شسته شده و سبزی سوپ خرد شده را به سوپ اضافه میکنیم و به مدت یک ربع با شعله ملایم به حالت پخت میگذاریم سپس نمک و فلفل را ریخته و تست میکنیم.

 

8-سپس رشته سوپی را اخر سر به سوپ اضافه کرده و بعد از گذشت 5الی 10دقیقه سوپ را از روی گاز برمیداریم.

9-اکنون سوپ ما اماده سرو است.

10-این سوپ را میشه با ابلیمو هم سرو کرد.

11-و همچنین مواد های بیشتری رو در صورت دلخواه بهش اضافه کرد از جمله نخود فرنگی ذرت هویج سیب زمینی.

 

***

8- سوپ ترکیه ای

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

 

مواد لازم سوپ ترکیه ای ساده و خانگی

دال عدس نصف لیوان، ۹۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری، ۲۰ گرم
آب لیمو ۲۰ گرم
پیاز ۱ عدد کوچک، ۳۰ گرم
آب ۷ لیوان، ۱۴۰۰ گرم
نمک یک و نیم قاشق مرباخوری، ۹ گرم
بلغور گندم یک چهارم لیوان، ۵۰ گرم
فلفل قرمز نصف قاشق مرباخوری، ۱ گرم
نعنا خشک یک و نیم لیوان، ۲ گرم
مارگارین یا کره ۴ قاشق غذاخوری،۴۰ گرم

 

طرز تهیه سوپ ترکیه ای ساده و خوشمزه

پیاز را پوست بگیرید، بشویید و رنده کنید. در یک قابلمه دو قاشق روغن ریخته پیاز را چند دقیقه تفت دهید. عدس و بلغور را پاک کرده، بشویید و در قابلمه بریزید.

رب گوجه فرنگی، آب نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. بگذارید نیم ساعت ( با زود پز یک ربع ) بپزد. سوپ که غلیظ شد، در یک کاسه بکشید و روی آن را با نعنا تزیین کنید.

هنگام سرو کردن این سوپ از لیمو ترش تازه استفاده کنید. به همین سادگی یک سوپ بسیار خوشمزه را در خانه درست کردید که زمان زیادی از شما نگرفت و بسیار سریع تهیه شد.

تجربه خود را درباره درست کردن این سوپ برای ما بنویسید.

 

سوپ های مجلسی/ انواع سوپ با دستور تهیه

Soup / Soup with recipes

 

سوپ خوشمزه برای سوزاندن چربی ها

طرز تهیه سوپ میگو سوپ بوشهری

طرز تهیه سوپ پیاز ویژه سرماخوردگی

دستور تهیه سوپ تره فرنگی عالی و مجلسی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان