بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

عینک طبی و عینک آفتابی یکی از مهم ترین ملزومات محافظت از چشم می باشد. افرادی که به دلیل ضعف بینایی از عینک استفاده می کنند یا افرادی که به طور ضروری در آفتاب عینک آفتابی استفاده می کنند باید روش های مراقبت از آن استفاده و خرید عینک های استاندارد را نیز بدانند.

 

یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد عینکی با آن مواجه هستند خط و خش هایی که خیلی زود روی شیشه عینک نمایان می شود و بی شک در کاهش دید افراد نیز تاثیر می گذارد.

 

در این بخش جندین راه حل برای رفع خط و خش های شیشه عینک به شما عزیزان آموزش می دهیم.

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

خط افتادن عینک ( آفتابی یا طبی ) اتفاقی طبیعی میباشد که دید را مختل میکند . عوض کردن عینک آفتابی یا عوض کردن لنزهای عینک طبی قیمت بسیار بالایی دارند و بهتر است به جای عوض کردن آنها روش های ارزان و خانگی زیر را روی لنز عینک خود استفاده کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید .در صورت تاثیر گذار نبودن یک روش از چند روش مختلف استفاده نمایید.

 

خش گیری با استفاده از خمیر دندان

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

خمیر دندان را روی لنز خش دار بزنید . خمیر دندان دارای مواد ساینده میکروسکوپی میباشد که باعث پولیش کردن لایه خارجی لنز میشود .

حتما از پارچه بسیار نرم و بدون پرز برای اینکار استفاده کنید زیرا در غیر اینصورت باعث ایجاد خط و خش بیشتری در شیشه عینک خواهید شد . حتما از خمیر دندان غیر ژله ای استفاده نمایید .

 

خشگیری عینک

با حرکت عرضی خمیر دندان را روی شیشه عینک بمالید ، از حرکات چرخشی برای مالیدن خمیر دندان استفاده نکنید . مقداری خمیر دندان را روی شیشه مالش دهید سپس با آب گرم و دستمال آن را تمیز کنید .

 

خش گیری با استفاده از جوش شیرین

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

مقداری جوش شیرین و کمی آب را با یکدیگر مخلوط کنید . آب را تا جایی به جوش شیرین اضافی کنید که حالت خمیری پیدا کند سپس به صورت یک لایه کلفت روی تمام سطح شیشه بمالید . مقداری صبر کنید سپس آبکشی نمایید .

 

با استفاده ازپولیش ، واکس ماشین یا واکس وسایل منزل

 

چگونه شیشه عینک را خش گیری کنیم؟

نصف قاشق چایخوری واکس ماشین را روی پارچه بزنید . سپس با حرکات چرخشی تمام سطح شیشه عینک را با آن تمیز کنید تا زمانیکه دیگر هیچ خط و خشی را روی شیشه مشاهده نکنید . از پولیش و واکس وسایل منزل نیز میتوانید استفاده کنید .

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

 

خط روی عینک آفتابی

از واکس یا پولیش نقره و برنز نیز میتوانید استفاده کنید . مقداری از پولیش را روی دستمال عینک ریخته و شیشه عینک را با حرکات چرخشی تمیز کنید تا زمانیکه خط و خش ها از بین بروند . حواستان به فریم عینک باشد زیرا امکان آسیب دیدن به آن میباشد .

 

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

نکات مهم

اگر عینک طبی شما دارای لایه رنگی با آنتی رفلکس میباشد از روش های گفته شده استفاده نکنید زیرا باعث اسیب زدن به لنز عینک خود خواهید شد .

حواستان باشد که تمامی روش های گفته شده یک لایه خارجی از لنز عینک را بر میدارند .

 

در ادامه نیز نشانه های استاندارد بودن شیشه های عینک را نیز بدانید.

هم اکنون 3 نوع استاندارد برای ارزیابی عینک های آفتابی وجود دارند و مهمترین مسئله ای که در این استانداردها لحاظ شده مقدار حفاظت آن ها در مقابل اشعه ماوراء بنفش است.

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

مواردی مانند پولاریزه و محافظت در مقابل نور جانبی هم در بعضی از این استانداردها مورد استفاده قرار گرفته اند .

استاندارد استرالیا شامل 5 سطح است . سطح صفر محافظت حداقلی در مقابل اشعه uv و سطح ۵ حداکثر محافظت را در مقابل این اشعه دارد .

 

در استاندارد اروپایی ، صفر حداقل محافظت ، 2 محافظت کافی ، 6 محافظت خوب و 7 محافظت کامل در مقابل اشعه uv را نشان می دهد . محصولاتی که استاندارد اروپایی را کسب می کنند نشانه CE دارند.

 

از آنجا که استاندارد اروپایی محافظت تا طول موج nm 380 لحاظ می شوند ( نه nm 400 ) ، چشم پزشکان معتقدند برخی از محصولاتی که حتی علامت CE بر روی آنها درج شده ممکن است کیفیت ایده آل را نداشته باشند.

 

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

عینک آفتابی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

استاندارد ایالات متحده آمریکا شامل 3 سطح است . بر اساس استاندارد آمریکا لنز های عینک آفتابی نباید اشعه ماوراء بنفش را بیش از 1% انتقال دهند .

در تست ضربه یک توپ فلزی یک اینچی از 50 سانتی متری روی لنز انداخته می شود و انواعی که مقاومت کافی را داشته باشند ، استاندارد دریافت می کنند.

 

مدل های مختلف در بازار

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

خلبانی

برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ توسط شرکت Bausch & Lomb برای خلبان های نیروی هوایی آمریکا طراحی شد و دارای لنزهای شبیه قطره اشک و یک قاب فلزی نازک است . اکثر این لنز ها به شکل آیینه ای و رنگی ساخته می شوند.

 

Clip – on

نوعی از عینک های آفتابی هستند که روی عینک های طبی قرار گرفته تا در مقابل نور شدید اثر محافظت کنندگی ایجاد نمایند .

 

عینک های دارای لنز های گرادیانی یا سایه روشن

این لنز ها در قسمت های فوقانی رنگ تیره تر و در بخش های پایینی رنگ روشن تر دارند. در واقع قسمت بالایی محافظت بیشتری در مقابل نور خورشید داشته و قسمت پایینی برای دید بهتر فرد هنگام فعالیت طراحی شده است. این عینک ها در محیط های بسته نیز به راحتی قابل استفاده هستند. همچنین به نظر می رسد برای رانندگی یا خلبانی نیز مناسب باشند.

 

بهترین روش رفع خش های عمیق شیشه عینک

 

عینک های آیینه ای

لنز این عینک ها دارای یک سطح متالیک بوده و جایگزین مناسبی برای عینک های پولاریزه می باشند و به علت حذف نکردن بخش عمودی موج نور ، باعث افزایش درک عمق مانند تشخیص فرورفتگی های هنگام اسکی می شوند . این عینک ها با انعکاس بخشی از کل نور ، اختلالی در درک عمق دید و یا دید کنتراست ایجاد نمی کنند .

 

عینک های قاب بزرگ

این نوع از عینک های آفتابی در دهه ۸۰ قرن بیستم مورد توجه بودند . معمولاً رنگ روشن داشته و قیمت آنها ارزان است . امروزه بسیاری از هنر پیشه های مشهور برای اینکه شناخته نشوند دوباره به این نوع از عینک های روی آورده اند . همچنین به علت اندازه بزرگ ، برای افرادی که تمایل به پنهان کردن قوس بینی خود دارند مناسب است .

 

عینک های Way Farer

این عینک شامل یک قاب پلاستیکی بزرگ ذوذنقه ای بوده که در بالا پهن و در پایین باریک تر می شود . لنزهای این عینک توسط شرکت RAY – BAN تولید شده و از سال ۱۹۵۲ تاکنون محبوبیت خود را در بین افراد جامعه حفظ کرده است.

 

رنگ لنز عینک آفتابی

رنگ های مختلف شیشه عینک آفتابی نه تنها برای افراد جذابیت داشته و قابلیت تبدیل شدن به بخشی از پوشش روزانه را دارند ، بلکه از نظر کیفیت بینایی نیز دارای اهمیت هستند.

 

رنگ سبز: این لنز تمام شعاع های نوری را به یک اندازه از خود عبور می دهد و برای انواع فعالیت های ورزشی و بیرونی مناسب است و برای کاهش پراکندگی نور باعث افزایش شفافیت سایه روشن ها می شود . در شرایط آب و هوای بارانی ، این رنگ بهترین گزینه است.

 

رنگ قهوه ای و عنابی: این رنگ ها باعث افزایش دید کنتراست شده و ته رنگ قرمز موجود در آنها موجب افزایش دید عمق می شود و برای تمام ورزش هایی که نیازمند تخمین فاصله ها می باشند مانند گلف ، تنیس ، ماهی گیری و قایق سواری مناسب هستند.

 

رنگ زرد: در شرایط مه و آلودگی هوا و یا هر شرایط کم نوری این رنگ باعث افزایش وضوح تصویر می شود . این رنگ بیشتر از هر رنگ دیگری طول موج آبی نور را که برای چشم مضر است فیلتر می کند . این رنگ برای ورزش اسکی و کوه نوردی ایده آل است .

 

رنگ آبی: این رنگ به دلیل عبور دادن نور آبی از خود چندان توسط چشم پزشکان توصیه نمی شود اگرچه این عینک ها از نظر ظاهری بسیار مورد پسند می باشند . به علت عبور نور آبی از این لنز ها ، کیفیت بینایی چندان بالا نیست .

 

رنگ خاکستری: مانند رنگ سبز بوده و برای انواع فعالیت های ورزشی مناسب می باشد .

 

رنگ قرمز: این رنگ باعث افزایش عمق دید شده و این موضوع بزرگترین ویژگی این رنگ می باشد . سایر خواص این رنگ عبارتند از کاهش خستگی چشم ، بهبود دید کنتراست و افزایش وضوح جاده . به همین دلیل این رنگ برای ورزش دوچرخه و موتور سواری بهترین گزینه است.

 

امیدواریم با نکاتی که در این بخش آموزش داده شده به راحتی از عینک های طبی و آفتابی مراقبت بیشتری داشته باشید.

 

راهنمای خرید عینک آفتابی استاندارد

راهنمای خرید عینک آفتابی برای آقایان همراه با تصویر

راهنمای انتخاب عینک متناسب با فرم صورت با تصاویر

راهنمای انتخاب بهترین عینک آفتابی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان