ramazan
ramazan

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

مجموعه : آرایش صورت
آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

ابرو؛ آرایش و اصلاح ابرو یکی از مهم ترین مسائلی است که باید مثل چشم و لب به آن توجه داشته باشید. متاسفانه بسیاری از خانم ها تنها روی آرایش چشم و لب زوم می کنند و توجه دارند

در حالی که ابرو نیز یکی از اجزاء مهم صورت در زیبایی و میکاپ است. به همین منظور بخش زیبایی پایگاه ناز وب در این قسمت اشتباهات رایج در اصلاح ابرو را آموزش می دهیم و در ادامه با توجه به فرم صورتتان مدل ابروهایتان را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

 

ابروهایتان را خیلی روشن یا خیلی تیره می کنید

انتخاب رنگی مناسب برای ابروها، یکی از نکات مهمی ست که در زیبایی تان تاثیر مثبتی می گذارد. برای این منظور شما باید رنگی را انتخاب کنید که یک درجه از رنگ موهایتان روشن تر باشد، در این صورت چهره تان طبیعی به نظر می رسد. به عنوان مثال اگر موهایتان قهوه ای تیره است، ابروهایتان را یک درجه روشن تر، یعنی قهوه ای متوسط کنید.

البته ابن موضوع در مورد رنگ های خیلی روشن صدق نمی کند. اگر موهای بلوند روشن دارید، باید ابروهایتان را یک درجه تیره تر کنید زیرا اگر ابروهایتان را هم مانند موهایتان خیلی روشن کنید، بی روح و سرد به نظر خواهید رسید. بنابراین تفاوت رنگی ابرو و موهایتان باید یک درجه باشد نه بیشتر که توی ذوق زند.

 

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

 

از آینه های ذره بینی استفاده می کنید

اکثر خانم ها، زمانی که می خواهند ابروهایشان را بردارند، از آینه های ذره بینی استفاده می کنند تا موهای ریز صورت شان را به خوبی ببینند اما این مدل آینه، برای زمان هایی که می خواهید به ابروهایتان فرم دهید، انتخاب خوبی نخواهد بود، از این جهت که شما یک زاویه دید کلی و پرسپکتیو نسبت به ابروهایتان نخواهید داشت که ممکن است در نهایت به تا به تا شدن ابروهایتان ختم شود.

بنابراین آینه را با فاصله ای مناسب ازابروهایتان نگه دارید تا کل آن را هنگام برداشتن تحت کنترل داشته باشید. هنگام برداشتن ابرو، نور طبیعی نیز بهترین انتخاب خواهد بود.

 

 

دم ابروهایتان را کوتاه می کنید

هر چه سن ما بالاتر می رود، ابروهایمان نیز کم پشت تر، باریک تر و کوتاه تر می شوند. برای پر پشت تر شدن ابروها می توان از روش های سنتی استفاده کرد یا حتی می توانید به ابروهایتان ژل ابرو بزنید تا حجیم تر به نظر برسند اما برای قد ابروها باید چه کرد؟ اصلا قد طبیعی ابروها باید چقدر باشد؟

برای این کار یک مداد بردارید و آن را گوشه بینی تان بگیرید و انتهای آن را از گوشه چشم هایتان رد کنید. سر مداد شما در هر جایی ایستاد، قد ابروی شما نیز باید تا آنجا باشد. بنابراین از کوتاه کردن ابروهایتان خودداری کنید که هیچ زیبایی برایتان نخواهد داشت.

 

آرایش ابرو، اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم‎

مقدار زیادی هایلایتر می زنید

اگر شما ابروهایتان را با مداد پر رنگ کردید، می توانید با کمی هایلایتر در زیر ابروهایتان به آنها فرم دهید اما اگر در استفاده از آن زیاده روی کنید، تمام زحمات تان را بر باد داده اید.

کارشناسان می گویند که از سفید کردن بیش از حد زیر ابروها به شدت خودداری کنید. در واقع کانسیلر شما تنها باید یک درجه از تن پوست تان روشن تر باشد.

 

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

 

ابروهایتان را بند می اندازید

بند انداختن شیوه مناسبی برای از بین بردن موهای صورت است اما برای برداشتن موهای اطراف ابرو، خیر. در واقع این کار موجب می شود که مسن تر به نظر آیید.

اگر به صورت مدام اطراف ابرویتان را وکس یا بند بیاندازید، به مرور پوست دور چشم شما شما شل و چروک می شود. حتی ممکن است به اشتباه بخشی از ابروهایتان را بردارید که مانع از رشد مجدد موهای ابرویتان شود. بنابراین بهتر است که با این کار زیبایی تان را به خطر نیاندازید.

 

 

کرم صورت به ابروهایتان می زنید

مطمئنا شما از کرم های مختلف برای صورت تان، مانند کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده، استفاده می کنید اما آیا می دانید که نباید آن را به اطراف ابروهایتان بزنید؟

 

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

 

اگر این کرم ها به ابروهایتان بخورد و به ریشه آن برسد، مانع از رشد ابروها شده و حتی منجر به ریزش آنها نیز می شود.

البته در این میان یک استثنا وجود دارد، حالت دهنده یا ژل ابرو… شما می توانید از این ماده برای فرم دادن و حجیم کردن ابروهایتان استفاده کنید بدون این که نگران ریزش آنها باشید. مدل ابرو

 

 

بر ابروهایتان تاکید می کنید

اگر چه زمانی ابروهای بولد و توی چشم روی مد بود اما اکنون دوره آن تمام شده است. در واقع شما با این کار از زیبایی طبیعی چهره تان می کاهید.

بنابراین بهتر است از رنگ کردن ابروهایتان به رنگ تیره یا کشیدن مداد ابرو تیره در داخل آن، بپرهیزید. هر چه ابروهایتان طبیعی تر باشد، بهتر است.

 

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

 

لوازم آرایش تان را نمی شناسید

زمانی که ما به خرید لوازم آرایش می رویم، با حجم زیادی از لوازم آرایش روبه رو می شویم اما آیا می دانیم که هر کدام از آنها چه کارایی دارند؟

شاید اولین چیزی که برای فرم دادن به ابروها به ذهن تان خطور کند، مداد ابرو باشد اما بدانید که مداد ابرو تنها برای کشیدن خط های نازک در داخل ابرو مناسب است.

به عنوان مثال شما اگر جایی از ابروهایتان ریخته باشد می توانید به کمک آن چند خط بکشید اما اگر کلا ابروهای کم پشتی دارید و می خواهید کل آن را پر کنید، مداد ابرو انتخاب خوبی برایتان نخواهد بود.

در این شرایط بهتر است که از سایه ابرو استفاده کنید تا ابروهایتان یکدست درآید. بنابراین قبل از انتخاب لوازم آرایش بهتر است که از کارکرد هر کدام اطمینان حاصل کنید.

 

فرم صورت تان را در نظر نمی گیرید

آیا هنگام فرم دادن به ابروهایتان، فرم صورت تان را در نظر می گیرید؟ همانطور که مدل موهای شما باید با توجه به فرم صورت تان باشد، مدل ابروهایتان را نیز باید با فرم صورت تان تطبیق دهید.

 

شکل و اندازه مدل ابرو ابروهایتان به میزان زیادی به فرم صورت تان بستگی دارد. به عنوان مثال اگر صورت گردی دارید، ابروهایتان را زاویه دار بردارید، اگر صورت تان قلبی شکل است، از مدل ابروهای خیلی پر و چشمگیر خودداری کنید، کافی ست که ابروهای طبیعی تان را تمییز کنید و دیگر دست به آن نزنید.

خانم هایی که صورت کشیده ای دارند، باید ابروهایشان فرمی افقی داشته باشد تا تعادل را در صورت شان برقرار کند. برای صورت های مربعی نیز ابروهای پهن قوس دار پیشنهاد می شود. افرادی که صورت بیضی شکلی دارند شانس با آنهاست زیرا می توانند هر مدل ابرویی را که می پسندند، انتخاب کنند.

 

ابروهایتان را در مرحله آخر آرایش می کنید

هر کسی در آرایش شیوه خاص خود را دارد. به عنوان مثال بعضی ها اول خط چشم می کشند و برخی دیگر کرم پودر می زنند. اما اگر شما فکر می کنید که آرایش کردن ترتیب خاصی ندارد، سخت در اشتباهید. این موضوع حداقل برای ابروها باید رعایت شود.

در واقع شما باید قبل از هر کاری ابتدا برای ابروهایتان وقت بگذارید و سپس به سراغ آرایش چشم، لب ها و دیگر بخش های صورت تان بروید.

 

کل ابروهایتان را با مداد پر می کنید

زمانی که مداد ابرو را به دست می گیرید، طبیعی ست که بخواهید از ابتدای ابروهایتان آغاز به کشیدن کنید، اما کارشناسان معتقدند که مداد ابرو باید از آنجایی که ابرو به طور طبیعی پر پشت است آغاز شود.

پس با این اوصاف شما باید ابتدای ابروهایتان را دست نخورده باقی بگذارید و از وسط ابروهایتان کار را آغاز کنید.

 

سپس به سراغ دم آن بروید. پس از این که این مراحل را پشت سر گذاشتید، به ابتدای ابروهایتان نگاهی بیاندازید، اگر لازم دیدید که کمی آن را سایه بزنید تا با قسمت های دیگر در تعادل باشد، این کار را انجام دهید اما حواس تان باشد که از پر رنگ کردن و به تبع غیر طبیعی کردن آن خودداری کنید.

 

اینک با توجه به یادگیری و رفع اشتباهات در آرایش و مدل دادن ابرو با توجه به فرم صورتتان مدل ابروهایتان را انتخاب کنید.

صورت گرد

افرادی که صورتی گرد دارند، طول پیشانی و چانه شان هم اندازه است. به علاوه صورت شان گرد است یعنی هیچ زاویه در آن دیده نمی شود.

 

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

 

برای این فرم صورت، ابروها باید حالتی عمودی یعنی قوسی زیاد، داشته باشند. در این حالت، قوس ها صورت را کشیده تر نشان داده و کمی از گردی آن می کاهد. به علاوه، از گذاشتن ابروهای خیلی باریک خودداری کنید، زیرا با ابروهای قوس دار هماهنگی ندارد.

صورت مربع

در مقایسه با صورت گرد، صورت مربعی دارای زاویه است. چانه ها به جای این که گرد باشند، حالتی تخت و مربعی دارند.

 

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

 

برای این که تعادل در این صورت ها برقرار شود، ابروها باید کمی قوس داشته باشد. البته طول ابروها نیز اهمیت دارد. ابروهای کوتاه عرض صورت را بیشتر نشان می دهد و بر فرم مربعی آن نیز تاکید می کند، به همین دلیل بهتر است که طول ابروها را بلندتر بگیرید.

قلبی

صورت های قلبی شکل چانه های کوتاه و جمع و جور و پیشانی پهنی دارند. اکثرا این فرم صورت را با یک مثلث وارونه مقایسه می کنند.

 

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

 

برای این فرم صورت باید از ابروهای زاویه دار به شدت خودداری کرد زیرا بر باریکی چانه و پهنی پیشانی تاکید می کند. بهترین فرم ابرو برای این صورت، ابروهای صاف است.

بیضی

صورت بیضی درست شبیه صورت گرد است، با این تفاوت که کمی کشیده تر از آن است. در این فرم صورت نیز زاویه ای دیده نمی شود، به جای آن کشیدگی بیشتری دارد.

 

آموزش آرایش و اصلاح ابرو مناسب فرم صورت با تصویر

 

صورت های بیضی شکل در اجزای خود تعادل دارند، بنابراین احتیاجی نیست که ما این تعادل را ایجاد کنیم. اگر فرم صورت شما هم چنین است، تنها کافی است که بهترین فرم ابروهایتان را پیدا کنید و بگذارید که فرم طبیعی خود را حفظ کنند. به بیان دیگر، شما می توانید هر مدل ابرویی را که دوست دارید، امتحان کنید.

 

عکس و آموزش اصلاح مدل ابرو نوروز 95

مدل ابرو بر اساس فرم صورت (تصویری)

مدل آرایش چشم و ابرو سال 2017

زیباترین مدل میکاپ چشم، ابرو، مو و لب زنانه 2017


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان