ramazan
ramazan

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها یکی از قشنگترین و لذت بخش‌ترین کارهایی است که پدر و مادرها می‌توانند برای فرزندانشان انجام دهند. اگر دوست دارید یک تولد تمام و کمال برای دخترتان بگیرید؛ این مقاله آموزش‌های لازم را به شما خواهد داد و برای برگزاری یک تولد به یاد ماندنی آماده‌تان خواهد کرد.

 

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

 

  1. انتخاب تم دخترانه برای تولد

یکی از اولین اقداماتی که باید برای برگزار کردن یک تولد دخترانه بامزه در نظر بگیرید، انتخاب تم تولد است. سعی کنید تمی را انتخاب کنید که به روز است، مورد علاقه بیشتر بچه‌هاست و خانواده‌هایشان را به زحمت زیادی نمی‌اندازد.

برای مثال می‌توانید تم یکی از کارتون‌های پرنسسی دخترها را در نظر بگیرید که اغلب آن‌ها عاشقش هستند. انتخاب تم کمکتان می‌کند راحتتر طرح لباس، رنگ رومیزی و وسایل تزئینی و حتی کارت دعوت را انتخاب کنید.

 

  1. انتخاب هدیه بر اساس علایق

انتخاب‌های زیادی برای تهیه هدیه برای دختر بچه‌ها دارید. اغلب پدر و مادرها بر اساس دو معیار دست به انتخاب هدیه تولد برای دخترشان می‌زنند؛ یا بر حسب نیازهای او یا بر اساس علاقه او. برای مثال ممکن است دخترتان به یک کوله یا کیف احتیاج داشته باشد؛ بنابراین می‌توانید بر اساس این نیاز از بین انواع کیف و کوله پشتی فانتزی دختر بچه بهترین گزینه را برایش بخرید؛ با وجود این تجربه نشان داده است خرید هدیه تولد بر اساس علایق بچه‌ها آن‌ها را خوشحال‌تر می‌کند. در نهایت انتخاب با شما و بودجه‌تان است.

 

  1. بازی و سرگرمی برای بچه‌ها

 

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

 

 

یک جا نشاندن بچه‌ها کوچک شاید تا نیم ساعت تا یک ساعت ممکن باشد؛ اما بعد از این زمان یخشان باز می‌شود و آرام کردنشان لحظه به لحظه سختتر می‌شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای سرگرم کردن بچه‌ها و آرام نگه داشتنشان، استفاده از بازی و سرگرمی در تولد است. بعضی از شرکت‌ها با توجه به تم کارتونی تولد، خدمات مربوط به سرگرمی را ارائه می‎‌دهند؛

برای مثال ممکن است کسانی را با گریم و لباس شخصیت‌های کارتون «شجاع» یا «یخ زده» به مهمانی شما بفرستند و بابت آن از شما مقداری هزینه دریافت کنند. اگر بودجه‌تان محدود است، نگاهی به بازی‌های دسته جمعی کودکان بیندازید و از بین آن بهترین مورد را انتخاب کنید.

 

  1. آماده کردن غذاها

برای پذیرایی از مهمان‌های کوچکتان سراغ دستورهای غذایی سالم برای کودکان بروید و از به کار بردن خوراکی‌هایی که ممکن است باعث ایجاد حساسیت در بچه‌ها شود خودداری کنید. بهتر است در کارت دعوت بچه‌ها از والدینشان بپرسید نسبت به چیزی حساسیت دارند یا نه و نسبت به رعایت آن در غذاها دقت به خرج دهید.

اندازه وعده‌های کودکان کوچکتر از بزرگسالان است و حجم آن‌ها کمتر؛ به همین دلیل می‌توانید تنوع زیادی به غذاهای شام یا میان وعده‌های عصرانه بدهید. دقت داشته باشید بهتر است غذاها سفت نباشند و ترجیحا استخوان نداشته باشند تا مشکلی برای بچه‌ها ایجاد نکنند. اگر مهمانی شامل شام است؛ موقع شام بچه‌ها را در فضایی نزدیک هم بنشانید تا بتوانید آن‌ها را تحت نظر داشته باشید.

  1. به خودتان برسید

تمام اتفاقات شب تولد فرزندتان برای شما خاطره خواهد شد؛ به همین دلیل سعی کنید علاوه بر اینکه فرزندتان را زیبا می‌کنید به خودتان هم برسید و در بهترین شکل ظاهر شوید. این کار باعث می‌شود بعدا با دیدن عکس‌ها و یادآوری خاطره‌ها دلتان نخواهد به عقب برگردید و لباس بهتری بپوشید یا آرایش زیباتری داشته باشید.

قبل از شروع جشن لباستان را انتخاب کنید و آماده بگذارید. بسته به فصل و سلیقه‌تان می‌توانید از بلوز و دامن های کلوش، پلیسه و فون شیک و زیبا استفاده کنید یا سراغ شلوار و شومیز بروید. پوشیدن پیراهن هم در صورتی مجاز است که تم مهمانی نیمه رسمی باشد و خیلی خودمانی نباشد، سعی کنید رنگ لباستان خیلی به تم مهمانی بی ربط نباشد.

رنگ آرایشتان را بر حسب رنگ پوست، رنگ موها و رنگ لباس انتخاب کنید تا آراسته و زیباتر از همیشه به نظر برسید. از چند روز قبل از جشن رسیدن به پوستتان را شروع کنید و از ماسک‌های زیبایی برای طراوت بخشیدن به پوستتان استفاده کنید.

 

  1. کمک بگیرید

اگر فکر می‌کنید به تنهایی انجام دادن همه کارها افتخاری است که نصیبتان خواهد شد، دوباره فکر کنید! اینکه فشار همه کارها را روی دوش خودتان بگذارید، به جای احوالپرسی با مهمان‌ها مرتب در آشپزخانه باشید و چیزی از مهمانی نفهمید جز سرویس دادن به مهمان‌ها، کار عاقلانه‌ای نیست.

به همین دلیل است که بهتر است از چند تا از دوستان یا اقوامتان کمک بخواهید تا در انجام کارها کمکتان کنند؛ ضمن اینکه هر چه تعداد مهمان‌ها بیشتر باشد، مراقبت کردن از آن‌ها سخت‌تر خواهد شد و وجود کمک باعث می‌شود نظارت بهتری روی روند برگزاری مهمانی و رفتارهای مهمان‌های کوچکتان داشته باشید.

 

  1. هدیه تهیه کنید

 

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

 

به عنوان اقدام نهایی، تهیه هدیه‌های کوچک برای مهمان‌هایتان را فراموش نکنید. هدیه‌ها می‌توانند بسته به تم تولد انتخاب شده باشند یا هدیه کوچک دیگری باشند که ربطی به تم ندارند.

در بعضی کشورهای غربی در جشن تولدها کار دستی درست می‌کنند و کار دستی را به عنوان کادو به بچه‌ها می‌دهند؛ اما از آنجایی که این روش نیاز به فضای باز و مراقبت چند برابری دارد تا مبادا کسی آسیب ببیند، بهتر است به خرید هدیه‌های ساده اکتفا کنید.

  1. آماده غیرمنتظره‌ها باشید

از مهم‌ترین اصول قبل از برگزاری تولد برای بچه‌ها، داشتن آمادگی برای اتفاقات غیر منتظره است. در هر جشنی احتمال دارد اتفاقات غیر قابل کنترل بیفتد؛ اما در مهمانی بچه‌ها این احتمال چند برابر می‌شود. به همین دلیل بهتر است خودتان را برای موارد زیر آماده کنید:

  • جعبه کمک‌های اولیه را آماده بگذارید. هیچ تضمینی نیست که با وجود مراقبت‌های زیاد کسی زمین نخورد. به همین دلیل مقداری یخ، باند، چسب و پماد اضافه و حتی داروهای ضد حساسیت غذایی در جعبه کمک‌های اولیه‌تان داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.
  • وجود بزرگسالان دیگر در شرایطی که یکی از بچه‌ها بهانه‌گیر شود، به سرگرم کردن او و جدا کردنش از جمع کمک خواهد کرد. خیلی از بچه‌های کوچک ممکن است غریبی کنند یا دلتنگ مادرشان شوند؛ بعضی‌ها هم زود خسته می‌شوند.
  • حیوانات خانگی خیلی بانمک هستند؛ اما نه برای بچه‌هایی که از آن‌ها می‌ترسند یا نسبت به آن‌ها حساسیت دارند. اگر حیوانات خانگی دارید، در طول مهمانی آن‌ها را از جمع بچه‌ها جدا کنید. گاهی وقت‌ها این کار بیشتر از اینکه به نفع بچه‌ها باشد، به نفع حیوان زبان بسته خواهد بود!

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان