ramazan
ramazan

روش های ذهن خوانی/ ذهن خوانی چیست

روش های ذهن خوانی/ ذهن خوانی چیست

ذهن خوانی چیست؟ آیا در حقیقت می توان ذهن افراد را خواند و بفهمیم به چه چیزی فکر می کنند؟ آیا ذهن خوانی همان تله پاتی است؟ در ادامه این مبحث جالب و خواندنی به شناخت بیشتر ذهن خوانی و روش های ذهن خوانی می پردازیم با ما مثل همیشه همراه باشید.

 

ذهن‌خوانی اشاره به تکنیک جدیدی دارد که دانشمندان را قادر می‌سازد با بازخوانی سیگنال‌های الکتریکی دریافتی از مغز افراد، افکار آن‌ها را در مدت زمان بسیار کمی (در حدود چند میلی ثانیه) رمزگشایی کنند.

این قابلیت رمزگشایی خود به خودی ناخودآگاه افراد به صورت بلادرنگ، می‌تواند پیامدهای بسیار وسیعی داشته باشد، و پتانسیل این را دارد که روش‌های جدیدی برای درمان آسیب‌های مغز مورد استفاده قرار گیرد، یا به افرادی که مشکل سندروم (locked-in syndrome) دارند برای ارتباطاتشان کمک کنند.

 

روش های ذهن خوانی/ ذهن خوانی چیست

 

این نتایج جدید می‌تواند در آینده به افرادی که نمی‌توانند صحبت کنند یا در ارتباطات کلامی دچار مشکل هستند برای بیان افکارشان کمک‌های شایانی بکند.

 

طبق مطالعات، کامپیوترها برای رمزگشایی تصاویر به دو نوع سیگنال مغزی نیاز دارند:

پتانسیل وابسته به رخداد و تغییرات طیفی پهنای باند. پتانسیل وابسته به رخداد یک ویژگی (تیز) در سلول‌های مغز است که زمانی که مغز به هر محرکی واکنش و پاسخ نشان می‌دهد، ظاهر می‌شود. در حالیکه تغییرات طیفی پهنای باند توسط الکترود‌ها به عنوان تغییرات کلی توان در کل ناحیهٔ مغز تشخیص داده می‌شود.

 

در ذهن‌خوانی از پاسخ‌های دریافتی از چندین واکسل در مغز که توسط محرک برانگیخته شده‌اند و سپس توسط fMRI برای رمز گشایی از محرک اصلی تشخیص داده شده‌اند، استفاده می‌شود.

مطالعات ذهن‌خوانی در انواع رمزگشایی بکار گرفته شده (برای مثال رده‌بندی، تشخیص و بازسازی)، هدف (رمزگشایی الگوهای تصویری، الگوهای شنیداری، حالت‌های (روانشناسی) شناختی)، و الگوریتم‌های رمزگشایی (رده‌بندی خطی، رده‌بندی غیر خطی، بازسازی مستقیم، بازسازی بیزین و غیره) به کاربرده شده، تفاوت دارند.

تله پاتی عبارت است از ارتباط دو ذهن که با فاصله مکانی از یکدیگر جدا شده‌اند بدون استفاده از حواس پنجگانه. پس آیا تله پاتی واقعی است؟ آیا واقعا اتفاق می‌افتد؟

 

روش های ذهن خوانی/ ذهن خوانی چیست

 

دین رادین– محقق ارشد موسسه علوم معرفت بخشانه– میگوید: ” بیش از ۲۰۰ آزمایش منتشرشده اتصالاتی ذهنی را نشان می‌دهند که “چیزی فراتر از تصادف و شانس هستند””. هیچ دلیلی وجود ندارد که بتواند اثبات کند چطور یا چرا چنین چیزی اتفاق می‌افتد.

با این وجود، در دنیایی که همه ما خواستار این هستیم که توانایی برقراری ارتباط سریع تر و موثرتر داشته باشیم پس چرا شانسی به تله پاتی نمی‌دهیم؟ در ادامه این مطلب چند روش و راهکار خواندن ذهن مطرح می‌شود که مهارت‌های روانی شما را هم تقویت می‌کند.

۱. بودن دو نفر لازم است

درست همانطور که تانگو تمرینی دو نفره است، برای انجام تله پاتی هم دو نفر باید وجود داشته باشند، یک فرستنده و یک گیرنده. اگر شما احساس می‌کنید که استعدادی ویژه و خاص برای یکی از این دو نقش دارید پس آن را شروع کنید اما از تغییر دادن آن نترسید.

و برای انتخاب شریک خود این احتمال بیشتر وجود دارد که شما افکار و سیگنال‌های کسی را خواهید خواند که با او نزدیک هستید پس آن شخص را اول امتحان کنید.

۲. مهارت در نتیجه تمرین به‌دست می‌آید

درست مثل هر مهارت جدیدی شما باید شیوه‌های خواندن ذهن را تمرین کنید و به همین دلیل است که تله پاتی مهارت نامیده می‌شود ( نیاز به تمرین جهت ارتقاء آن).

در ابتدا باید انتظارات خود را مدیریت کنید و این را درک کنید که ممکن است نتایج چشمگیری در ابتدای تمرین هایتان به‌دست نیاید. اما اگر پشتکار داشته باشید و به تمرین هایتان ادامه دهید، پیشرفت حاصل خواهد شد.

 

 

روش های ذهن خوانی/ ذهن خوانی چیست

 

۳. دور کردن شک و تردیدها

درمورد این تمرین خود فقط با افرادی صحبت کنید که به امکان‌پذیر بودن آن باور و اعتقاد دارند در غیراینصورت انرژی منفی شک و تردیدها توانایی‌های شما را محدود خواهد کرد. بگذار مردم هرچه می‌خواهند بگویند، از قدیم گفته‌اند درب دروازه را می‌شود بست ولی دهان مردم را نه!

۴. ذهن خود را باز کنید

شما باید محدودیت‌های ذهن خود را بزدایید و ذهن خود را رو به این باور بگشایید که تله پاتی واقعا حقیقت دارد. اگر به امکان‌پذیر بودن آن باور ندارید پس امکان‌پذیر نخواهد بود- حداقل برای شما.

۵. بدنتان را ریلکس کنید

طب چینی، آیورودا و غربی هرسه بر این باورند که تنش و فشار مانع از جریان آزادانه انرژی‌ها در بدن شما می‌شود. به عبارت دیگر، اگر بدن شما تحت فشار و استرس قرار داشته باشد، تله پاتی موثر نخواهد بود.

درحقیقت، چیزهای بسیار زیادی بی‌تاثیر خواهد بود. بهترین کارایی و اثرگذاری شما زمانی خواهد بود که آزاد و رها باشید پس استرس زدایی را در بالاترین اولویت قرار دهید.

۶. ذهن خود را رها کنید

زمانیکه می‌خواهید چیزی را به‌دست آورید، علاوه بر داشتن جسمی آرام باید از نظر ذهنی نیز پاک و آرام باشید؛ چه رسد به اینکه بخواهید شیوه‌های خواندن ذهن را تمرین کنید. بویژه آنکه شما قصد دارید ذهن خود را برای فرد دیگری باز کنید. اگر تا کنون مدیتیشن یا یوگا را امتحان نکرده اید، اکنون زمانی مناسب برای تمرین آنهاست.

۷. تصویرسازی کنید

شما تنها نمی‌توانید از کلمات برای این کار استفاده کنید بلکه باید پیغامی که منتقل می‌کنید را مجسم کنید. همچنین، سعی کنید ذهن خود را آگاهانه در برابر دریافت پیام هایی که تصویری هستند هم باز کنید.

مغز ما کلمات و اعداد را به سادگی پردازش نمی‌کند بلکه تصاویر را هضم کرده و دربرابر محرک‌های بصری عکس العمل نشان می‌دهد. به موضوع اینگونه نگاه کنید که زمانیکه یکی از عزیزان خود را تصور می‌کنید تنها حروف تشکیل دهنده نام او را نمی‌بینید بلکه صورت او را نیز می‌بینید.

در اینجا نیز همین کار را انجام دهید. پیامی که قصد دارید به اشتراک بگذارید یا دریافت کنید را در ذهن خود تصویرسازی کنید.

 

روش های ذهن خوانی/ ذهن خوانی چیست

 

۸. مکانی آرام انتخاب کنید

اگر در جایی شلوغ قرار داشته باشید حتی انجام یک مکالمه معمولی هم کاری دشوار خواهد بود. بنابراین زمانی که صداهای منحرف‌کننده توجه شما را به خود جلب می‌کنند و حواس شما را پرت می‌کنند، هیچ راهی برای نتیجه گرفتن از تله پاتی وجود ندارد.

برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه از این شیوه‌های خواندن ذهن باید مکانی آرام و بی‌صدا برای تمرین پیدا کنید.

۹. حساس باشید

حتی زمانیکه بگونه‌ای فعالانه برای خواندن ذهن دیگران تلاش نمی‌کنید هم سعی کنید که دربرابر نیازها و احساسات آنها پذیرا بوده و آنها را مستقیما درک کنید. به زبان بدن و نشانه‌های اجتماعی دقت کنید تا به شما در آموزش دادن مغزتان کمک کنند و بتوانید از دیگران آگاه شده و روی آنها تمرکز کنید.

۱۰. بر استفاده از انرژی خود تمرکز کنید

تله پاتی در مورد چیزی بیشتر از ذهن شماست. شما باید به این فکر کنید که چگونه افکار خود را با استفاده از انرژی منتقل می‌کنید. هنگامی که به شکلی موثر در تلاش هستید تا افکار یک نفر را بخوانید، سعی کنید تا تونلی از انرژی بسازید تا ازطریق آن انتقال پیام را دریافت کنید.

۱۱. بنویسید

هم پیام هایی که می‌فرستید و هم پیام هایی که دریافت میکنید را بنویسید. تمامی تمرین‌ها و تلاش هایتان را یادداشت کنید و نتایج خود را بررسی کنید تا ببینید که همچنان که عضله تله پاتی را در خود تقویت می‌کنید آیا پیشرفتی به‌دست آورده‌اید یا خیر.

۱۲. فاکتورهای دیگر را خنثی کنید

سعی کنید هنگامی که پیغامی را می‌فرستید به دیگری نگاه نکنید تا زبان بدن چیزی را منحرف نکند. در ابتدا استفاده از زبان بدن می‌تواند به شما کمک کند اما می‌تواند گمراه‌کننده هم باشد زیرا از نظر تکنیکی، تله پاتی دربردارنده هیچ یک از حواس پنجگانه شناخته شده شما نیست.

۱۳. زمان توقف را بدانید

اگر بیش از اندازه خسته و ناامید هستید یا اگر به دلیل انجام تمرین‌های بسیار زیاد روش‌های خواندن ذهن مغز شما خسته شده است پس بهترین زمان برای متوقف کردن تمرین و صبر کردن برای زمان دیگری است تا تمرین خود را ادامه دهید. زمانی که بخوبی استراحت می‌کنید، آرام و پرانرژی هستید، بیشتر میتوانید در انجام تله پاتی موفق شوید.

۱۴. به نتایج و دستاوردهای خود فکر کنید

مثل هر مهارت دیگری تنها نباید به تمرین بسنده کنید بلکه رشد، موفقیت و تجربه‌های خود را نیز ارزیابی کنید. خود را مثل موسیقیدانی بدانید که یکی از آثار جدید خود را دوباره می‌نوازد یا تیم بسکتبالی که صحنه‌ای از بازی قبلی خود را تماشا می‌کند تا آنچه که انجام داده است را بازبینی کند.

 

روش های ذهن خوانی/ ذهن خوانی چیست

 

نتایج خود را با فرد مقابل خود در تمرین تله پاتی مقایسه کنید و در مورد احساسات خود در فرآیند تله پاتی به گفت‌وگو بپردازید.

۱۵. برای موفقیت، شکست و شگفتی آماده باشید

تا زمانیکه چیزی را امتحان نکنید نمی‌توانید بدانید که قادر به انجام چه کاری هستید و چنین چیزی درمورد تله پاتی هم صدق می‌کند. پس هنگامی که در این مسیر قدم می‌گذارید برای تجربه کردن لحظات موفقیت و ناامیدی آماده باشید. اما بالاتر از همه آن ها، همانطور که دقت شما در این حوزه افزایش یافته و یادگیری اتفاق می‌افتد، آماده باشید که مهارت هایتان شما را شگفت زده کند.

 

تمرین و راه های دیگری از ذهن خوانی

1 – این واکنش ها بر اساس افراد راست – دست نوشته شده اند و در صورتی که فرد مورد نظر چپ دست است، باید آنها را برعکس در نظر بگیرید.

2 – منظور از راست یا چپ، دید شما نسبت به فرد انجام دهنده واکنش می باشد.

 

روش های ذهن خوانی/ ذهن خوانی چیست

 

حرکات و واکنش های چشمی

1 – بالا – سمت راست:نشانگر جستجو و بازسازی رویدادی تصویری که در گذشته رخ داده است.

2 – بالا – سمت چپ:در حال ساختن تصویر و یا رویداد جدید.

3 – مستقیم – سمت راست:بخاطر آورن صوتی که در گذشته شنیده شده است.

4 – مستقیم – سمت چپ:در حال ساختن کلمه و یا صوتی که در گذشته رخ نداده است.

5 – پایین – سمت راست :صحبت کردن شخص با ضمیر داخلی اش

6 – پایین – سمت چپ:به خاطر آوردن و یا تصور یکی از حواس، لامسه، بویایی و یا چشایی

7 – چند حرکت و یا بدون حرکت:ممکن است شما سوالی را از فرد مورد نظر بپرسید و فرد هیچکدام از حرکات فوق را انجام ندهد و به یک نقطه خیره شود. این بدین معنی است که فرد دارد سوال و جواب را به صورت تصویری بررسی و شبیه سازی می کند.

البته باید بدانید که این حرکات برای تمام افراد یک معنا و مفهوم را نمی رساند.

 

شاید با تمرین و کسب اطلاعات این بخش بتوانید ذهن افرادی که علاقمند به آنه هستید را با این علم روانشناسی بخوانید.

 

 

بااین 7 روش جالب ذهن دیگران را بخوانید

چگونه می توان افکار دیگران را تغییر بدهیم

6 اشتباهی که هر روزمغز ما مرتکب می شود!!

تله پاتی چیست؟ آیا تلپاتی حقیقت دارد


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان