ramazan
ramazan

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

مجموعه : دانستنی ها
بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

گربه های خانگی این روزها یکی از محبوبترین حیوانات خانگی بعد از سگ به شمار می رود. به همین منظور تصمیم گرفتیم در این بخش جذاب و دوست داشتنی به معرفی بهترین نژادهای گربه های خانگی بپردازیم تا علاقمندان به نگهداری حیوانات خانگی به ویزه گربه آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشند. با مجله اینترنتی ناز وب همراه باشید.

 

قبل از هر چیز عجیب ترین اطلاعات درباره گربه ها را بدانید

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

1- اکثر گربه های سفید که دارای چشمهای آبی هستند کر بدنیا می آیند. گربه سفیدی که یک چشمش آبی باشه و یکی سبز… گوشی که نزدیک چشم آبی رنگ است کر خواهد بود.

2-قدرت دید گربه درشب ۶ برابر قدرت دید انسان است.
3- گربه ها میتوانند به یکدیکر خون بدهند.
4- گربه ها حافظه خوبی دارند. افرادی را که رفتاری دوستانه با آن ها داشته یا کسانی را که به آن ها حمله و اذیت کرده را به خاطر می آورند.
5- در غذای گربه ها باید حتما”‌مقداری چربی وجود داشته باشد برای اینکه بدنشان خود بخود نمیتواند چربی بسازد.
6-گربه می تواند کارهایی را یاد بگیرد از جمله:

باز کردن در یا به صدا در آوردن زنگ خانه، برخی از گربه ها میتوانند شیر آب را باز کنند و پس از آزمایش حرارت آن با چنگال خویش آن را بنوشند اما گربه ها به نظر مغرور می رسند و اغلب از انجام بازی ها و شوخی های احمقانه خودداری می کنند.
گربه ها از اینکه اسمشان را صدا کنید و با آنها صحبت کنید خیلی لذت میبرند.

7- بر عکس باور های قبلی گربه ها رنگ را تشخیص میدهند.
8- قرص های ضد درد انسان از جمله استامینوفن (تیلنول) برای گربه ها سمی میباشند. شکلات هم برای گربه ها سمی میباشد.
9- سبیل ها و موهای اطراف گونه و چانه گربه مثل آنتن عمل میکنند و گربه به کمک آنها میتواند تنگی و گشادی یه محل را برای عبور کردن تخمین بزند.
10- گربه ها ۱۶ ساعت در روز میخوابند. یعنی بیشتر از پستانداران دیگر.
11- از نظر علمی ثابت شده که نوازش گربه فشار خون را پائین میاورد.

 

معرفی و آشنایی با بهترین نژادهای گربه خانگی در جهان

 

گربه اسکاتیش فولد « Scottish Fold»

این نژاد گربه بسیار دوست‌داشتنی و جذاب اسـت و بـه این خاطر کـه اغلب گوش‌هایش را تا می کند، بـه آن Fold بـه معنی تا کردن لقب داده‌اند. چهره این نژاد گربه اغلب غمگین و گرفته اسـت و همین باعث می شود ناخواسته توجه بیشتری بـه آن نشان دهید. اسکاتیش فولد همانند قورباغه‌ها مینشیند و گربه بسیار باهوش و تقریباً فعالی اسـت. این گربه 11 تا 14 سال عمر مفید دارد.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

اگر قصد نگه‌داری از این گربه را دارید توصیه می کنیم حتماً گربه دیگری نیز در خانه داشته باشید تا اسکاتیش فولد تنها نماند. مو هاي تن گربه فولد اسکاتلندی را باید هر هفته شانه بزنید تا مو هاي مرده از بین بروند و روغن پوست بطور برابر پخش شود. هم چنین لازم اسـت دندان‌هاي این حیوان خانگی را هرروز مسواک بزنید تا از بیماری‌هاي پریودنتال جلوگیري شود.

گربه پرشین اگزاتیک «Exotic Persian»

چهره این نژاد گربه پرشین مثل این اسـت کـه یک چیزی محکم بـه صورتش برخورد کرده اسـت. هم چنین حسی از ناامیدی و بی‌اعصاب بودن را هم میتوان در چهره‌اش دید. اما در عین حال با چشمان درشت و زیبای خود بامزه و دوست‌داشتنی بنظر می رسد. سر گربه اگزاتیک پهن ودر کنار آن گوش‌هایي وجوددارد کـه کوچک و خم شده اسـت.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

بدن، پاها و دم این حیوان خانگی، کوتاه ودر اندازه‌اي متوسط نسبت بـه سایر گربه‌هاست. این نژاد گربه در رنگ‌هاي مختلفی وجوددارد. این گربه‌ها طبق معمول گربه‌هایي آرام و بی سر و صدا هستند کـه بیشتر دوست دارند با نگاه کردن با صاحب خود ارتباط برقرار کنند نه با صدا کردن و میو میو گفتن. هر گاه کـه صاحبش در جایی مینشیند دوست دارد برود در بغل او بنشیند.

این گربه‌ها عاشق بازی کردن هستند و می توانند ساعت‌ها خودرا با یک اسباب بازی سرگرم کنند. رفتار این گربه با بچه‌ها و حیوانات دیگر خیلی خوب اسـت. آراستن و تمیز کردن گربه اگزاتیک موکوتاه از نوع مو بلند خود یعنی گربه پرشین خیلی راحت تر اسـت. شـما باید هفته‌اي یک بار مو هاي این گربه را شانه بزنید تا مو هاي کوتاه او کنده نشوند و همینطور دور چشمانش رابا دستمال یا پارچه خیس تمیز کنید تا چرک نکنند.

گربه هیمالین «Himalayan»

گربه هیمالین واقعا زیبا و دوست داشتنی‌اسـت. مو هاي پرحجم و نرم بدنش باعث شده تا خیلی راحت بتواند خودرا در دل صاحبش جا کند. بـه نژاد هیمالین هیمی هم می گویند. این گربه در واقع یک گربه پرشین در ظاهر گربه سیامی اسـت؛ یعنی از آمیزش این دو نژاد گربه بـه وجود آمده و یک نژاد طبیعی نیست. هیمالین بسیار باهوش و مهربان اسـت.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

هیمالین‌ها شیرین، فرمانبردار و آرام هستند. از نشستن روی پای صاحب خود لذت میبرند. این گربه سر بزرگ، چشمان درشت، بینی کوتاه، بدن عضلانی و پاهای کوتاه، پهن و قوی دارد. باید هرروز مو هاي این گربه را شانه بزنید. هرماه یک بار حمامش کنید. دندان‌هایش را مسواک بزنید. بهتر اسـت گربه هیمالین رابا هیچ حیوان خانگی دیگری همراه نکنید. محیط‌هاي شلوغ مناسب این نژاد نیست.

گربه مو کوتاه بریتانیایی «British Shorthair»

گربه بریتانیایی مو کوتاه، شیرین و دوست‌داشتنی بـه‌نظر میرسد. البته کمی هم چاق و مقداری گستاخ اسـت. این گربه در هر کجای خانه کـه راه بروید دنبال شـما خواهد آمد. گربه مو کوتاه بریتانیایی دوست دارد در بغل شـما مورد نوازش قرار بگیرد. نگه داری از این گربه بسیار راحت اسـت.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

هفته‌اي یک بار موهایش را شانه بزنید و دو ماه یک بار حمامش کنید. البته برای جلوگیري از بیماری‌هاي پریودنتال لازم اسـت هرروز دندان‌هایش را مسواک بزنید. دوهفته یک بار ناخن‌هایش را کوتاه کنید. بریتانیایی مو کوتاه، پوشش ضخیم، چشم‌هاي گرد بزرگ و بدن گرد دارد و خیلی شبیه یک خرس عروسکی اسـت. پوشش بدن این گربه بـه رنگ‌هاي مختلفی دیده می شود اما خاکستری رایج ‌ترین رنگ این نژاد اسـت.

گربه پرشین «Persian»

گربه‌هاي پرشین با گربه‌هاي اگزاتیک پرشین تفاوت‌هایي دارد. پخ بودن صورت این گربه بیشتر اسـت و وادار هستند از داخل بشقاب غذا بخورند زیرا تخت بودن صورتشان اجازه نمی دهد تا از ظرف مخصوص گربه‌ها تغذیه کنند. تقریباً تمامی گربه‌هاي پرشین زیاد می خوابند. بنظر می رسد این نژاد بـه خوبی می داند زیباست و بهمین خاطر ناز کردن را دوست دارد اما اغلب اوقات دوست ندارد لمس شود.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

گربه پرشین یک گربه اشرافی اسـت کـه نیاز بـه توجه بیشتری نسبت بـه سایر نژادهای گربه دارد. او دوست ندارد تنها بماند و حتی دنبال اعضای خانواده می رود تا از آن ها جدا نماند. البته محیط شلوغ هم مناسب این گربه نیست. گربه‌هاي پرشین، طبق معمول وزنی بین ۳ تا ۵٫۵ کیلو گرم دارند. باید هرروز مو هاي گربه پرشین را شانه کنید. حداقل ماهی یک بار موهایش را کوتاه کنید. هرروز دندان‌هایش را مسواک بزنید

مین‌کون «Maine Coon»

گربه مین کون می تواند بـه یک غول دوست‌داشتنی تبدیل شود. جثه این گربه بـه قدری زیاد اسـت کـه میتواند بـه اندازه یک سگ رشد کند. بهمین خاطر هم این نژاد شهرت و محبوبیت دارد. خوب اسـت بدانید وزن مین کون نر حدود ۶ تا ۸ کیلو گرم و ماده بین ۵ تا ۷ کیلو گرم اسـت. این نژاد گربه رنگ‌هاي متنوعی دارند از جمله می توان بـه چند رنگی کـه شامل قرمز، مشکی یا سفید اسـت، رنگ‌هاي موج‌دار اشاره کرد.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

مین کون‌ها در سن ۳ تا ۵ سالگی بـه حداکثر اندازه خود می رسند. از بارزترین ویژگی‌هاي گربه مین کون میتوان بـه بدنی عضلانی با استخوان‌بندی درشت اشاره کرد. این گربه علیرغم داشتن جثه بزرگ، بسیار مهربان اسـت و از رفت و آمد با انسان‌ها لذت می برد و بـه خوبی می داند چگونه آن‌ها را خوشحال و مجذوب خود کند. دوبار در هفته مو هاي گربه را شانه کنید.

گربه مانچکین «Munchkin»

این نژاد گربه برعکس مینکون‌ها بسیار کوچک اسـت و پاهای کوتاهی دارد. این طور بنظر میرسد کـه رشدش هرگز کامل نمیشود. همین پاهای کوتاه، سر گرد با چشمان درشت باعث شده تا گربه مانچکین محبوبیت زیادی پیدا کند. این گربه شیرین، آرام و مهربان اسـت. بازیگوشی و تفریح را دوست دارد و فعال و باهوش نیز هست. طول عمر این نژاد ۱۲ تا ۱۵ سال اسـت.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

باید هرروز مو هاي این گربه را شانه بزنید. هرماه یک بار حمامش کنید. دندان‌هایش را مسواک بزنید. در آخر هم بگوییم کـه مانچکین‌ها یکی از برترین و بهترین حیوانات خانگی شناخته شده برای خانواده‌ها هستند و بـه خوبی و اسانی با کودکان کنار می آیند.

گربه مو بلند بریتانیایی «British Longhair»

گربه‌هاي بریتیش بسیار دوست‌داشتنی و شیرین هستند. مو هاي بلند بدن انها نرم اسـت. البته بـه نگه داری و مراقب زیادی هم نیاز دارند. بدلیل بلند بودن موها باید هرروز انها را شانه بزنید تا در هم گره نخورند.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

هم چنین خوب اسـت کـه ماهی یک بار قد موهای شان را کوتاه کنید. دندان‌هایشان را هرروز مسواک بزنید و ناخن‌هایشان را دوهفته یک بار کوتاه کنید. این گربه با دیگر نژادهای گربه بـه خوبی کنار می آید و می توانید آن رابه همراه دیگر حیوانات خانگی در خانه نگه‌داری کنید.

گربه سیبرین «Siberian»

گربه‌هاي نژاد سیبری بسیار جذاب و شیرین هستند. مو هاي پرحجم و بلند چهره‌اي زیبا بـه این نژاد گربه بخشیده اسـت. این گربه‌ها بشدت بغلی، فعال و بازیگوش هستند. سیبرین هم چنین بـه آوردن اسباب‌بازی پرتاب شده علاقه زیادی دارد. مو هاي گربه سیبرین بـه‌طور فصلی در بهار و پاییز می‌ریزد ودر این زمان لازم اسـت موها را بیشتر شانه بزنید. هرروز دندان‌هایش را مسواک بزنید و ناخن‌ها را دوهفته یک بار کوتاه کنید.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

گوش ​​بزرگ، چشم تقریباً گرد و بدن قوی از مشخصات سیبرین اسـت. خونسرد و آرام بودن دیگران وی را خشمگین و دلخور میکند. در عوض گربه نژاد سیبری با سگ و گربه‌هاي دیگر سازگار اسـت و محیط شلوغ را دوست دارد. گربه‌هاي سیبری آب بازی را دوست دارند.

گربه رگدال «Ragdoll»

گربه‌هاي رگدال را میتوان شبیه بـه گربه‌هاي سیامی دانست با این تفاوت کـه مو هاي بیشتر و پرحجمی دارد. گربه‌هاي سیامی دوست‌داشتنی نیستند اما رگدال‌ها شیرین و بانمک هستند. راگدل هم چنین گربه مطیعی اسـت، عاشق مردم اسـت و هر زمان کـه فرصت پیدا کند بـه بغل شـما می آید و علاقه زیادی بـه باز آوردن اشیا پرتاب شده دارد. مو هاي بدن راگدل‌کت را باید دو بار در هفته شانه بزنید.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

توجه داشته باشید کـه تغییرات فصلی و هم چنین نوسانات هورمونی در گربه میتواند در اندازه پوشش تاثیر بگذارد. پوشش در زمستان بلند اسـت اگر وی را عقیم کنید اندازه پوشش در طول سال تغییر نمی کند. هر چند هفته تا چند ماه یک بار لازم اسـت وی را حمام کنید. دم نژاد راگدل را بررسی کنید تا مدفوع بـه آن نچسبیده باشد. هم چنین مراقب اضافه وزن این گربه هم باید باشید.

اما محبوب ترین و پرفروش ترین ها کدام نژادها هستند؟

شـما چـه بـه دنبال گربه‌اي باشید کـه پرسروصدا باشد و توجه تعداد زیادی از شـما بخواهد یا ترجیح دهید گربهٔ کوچولویی ملایم داشته باشید، حتماً می توانید نوع دلخواه خودرا پیدا کنید. زیرا گربه‌هاي متعددی از نژادهای متخلف وجوددارد کـه میتوانید گربه‌اي مناسب با سلیقهٔ خود بیابید.

گربه شرقی

این گربه کـه از خانوادهٔ سیامی‌هاست، گوش‌هاي بزرگ نوک‌تیز و شخصیتی کنجکاو دارد. گربه شرقی باهوش و اجتماعی اسـت و ارتباط عمیق عاطفی با صاحب خود برقرار می کند. این گربه میتواند همراهی باوفا و بازیگوش باشد. بدن صاف و براق آن، بیشتر از انچه کـه بنظر می رسد، ماهیچه‌اي اسـت.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

خیلی پرسروصدا و خواستار توجه اسـت. این گربه رفتاری بسیار شبیه سگ دارد. در واقع آن ها با حیوانات خانگی دیگر بازی میکنند و رفتار دوستانه‌اي با کودکان دارند. انها ۲,۵ تا ۳,۵ کیلو گرم وزن دارند و متوسط عمرشان حدود ۱۵ سال اسـت. البته ممکن اسـت گرفتار مشکلات دندانی شوند. هم چنین آن ها طبق معمول بـه نوعی بیماری ژنتیکی کبد و کلیه بنام آمیلوئیدوز «amyloidosis»، مبتلا میشوند.

گربه مو کوتاه آمریکایی

این گربه تنومند، از نوادگان گربه‌هاي موکوتاه بریتانیایی اسـت، ولی کمی بزرگ تر، لاغرتر و نیرومندتر از همتایان خود در آن‌سوی اقیانوس اطلس بـه‌نظر می رسد. این گربه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌هاي متعددی دارند و کوچولو‌هایي با عمری بسیار طولانی‌اند. در واقع عمر ۱۵ تا ۲۰ سال برای انها عجیب و غیر معمول نیست.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

موکوتاه آمریکایی، رابطه بسیار خوبی با کودکان دارد و حتی با سگ‌ها نیز سازگار اسـت. این نوع گربه، سالم، ملایم و راحت‌گیرست. درضمن فعالیت‌هاي مراقبتی مناسب او نیز چندان سخت و پیچیده نیست. این گربه از ۳,۵ تا ۶,۵ کیلو گرم وزن دارد کـه البته نرهای آن، بسیار بزرگ تر هستند.

گربه بیرمن

میگویند خاستگاه این گربهٔ زیبا برمه اسـت. در افسانه‌ها آمده اسـت کـه گربهٔ بیرمن، محافظ معابد برمه‌اي اسـت. این گربه بزرگ، بلندقامت و قوی با موهایی بلند و هم چون ابریشم اسـت «البته بـه ضخامت مو هاي گربه پرشین –ایرانی- نمیرسد». این گربه بـه داشتن چشم‌هاي آبی و نقاط تیره روی گوش، صورت، پاها و دم، مشهور اسـت.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

اطراف پنجه‌هاي هر چهار دست و پای آن، چنان زیباست کـه گویی چکمه‌هاي سفید برفی پوشیده اسـت. این گربه ملایم و دوست‌داشتنی، عاشق بازیگوشی اسـت. اما وقتی سرتان شلوغ اسـت، می تواند گوشه‌اي ساکت بنشیند و میان دست و پای‌تان نیاید. بهمین دلیل این گربه، برای خانواده‌هایي کـه چند کودک یا حیوانات خانگی دیگری دارند، ایده‌آل اسـت. وزن متوسط این گربه‌ها ۳,۵ تا ۵,۵ کیلو گرم اسـت.

گربه اسفینکس

قرار نیست از بنای یادبود یا اسطورهٔ افسانه‌اي مصری صحبت کنیم. اسفینکس، فقط نوعی گربهٔ عجیب‌وغریب اسـت. البته اسفینکس بی‌مو، کاملا هم بی‌مو نیست. درواقع تمام بدن او پوشیده از پرزهای هلومانند اسـت کـه آن رابه نور خورشید و عناصر دیگر، بسیار حساس میکند. بدلیل این حساسیت، اسفینکس را فقط باید گربه‌اي برای فضاهای بسته دانست.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

این گربه عاشق لمس شدن، بغل و پرانرژی و خونگرم اسـت. اسفینکس، حتی دوست دارد زیر پتو جمع شده و کنار شـما بخوابد. این گربه با گوش‌هاي نوک‌ تیز و طبیعت کنجکاو خود، بـه هر خانواده‌اي کـه چـه صاحب کودک یا حیوان خانگی دیگری باشند، لحظات شادی هدیه می دهد. اسفینکس بین ۳,۵ تا ۶,۵ کیلو گرم وزن دارد اما اگر مراقب آن نباشید، بـه اسانی دچار چاقی و اضافه‌وزن میشود.

گربه رگدال

این گربه بدلیل این کـه وقتی بـه آن دست می زنید، بسیار آرام اسـت و وقتی آنرا بلند می کنید، سست و شل اسـت، نام رگدال رابه خود گرفته اسـت. بـه عروسک‌هاي نرمی کـه با پارچه درست میشوند، رگدال می گویند. رگدال، گربه‌اي بسیار ملایم و مهربان اسـت و بیشتر مواقع مانند یک سگ کوچولو، از این اتاق بـه اتاق دیگر، دنبال صاحب خود راه می‌افتد.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

گربهٔ رگدال خیلی پرمو و پشمالوست و بـه مراقبت و مرتب کردن دائمی نیاز دارد. رگدال، گربه‌اي آرام اسـت کـه از سبک زندگی آرام و بی‌دردسر، واقعا لذت میبرد. وزن این گربه‌ها بطور کلی بین ۴,۵ و ۷ کیلو گرم اسـت و البته وزن گربه‌هاي نر بـه ۹ کیلو گرم هم میرسد. بنابر این اگر بـه دنبال حیوان خانگی کوچک تر هستید، این موضوع را درنظر بگیرید.

گربه سیامی

اجازه ندهید فیلم «گربه‌هاي اشرافی» ذهن شـما را نسبت بـه این گربه‌هاي زیبا خراب کند. بله، انها می توانند بسیار پرسروصدا و دائما دنبال جلب توجه باشند. اما انها، گربه‌هاي بسیار دوست‌داشتنی، اجتماعی و مهربان هستند. هم چنین گربه‌هاي سیامی حساس و عصبی‌اند و البته بـه داشتن زندگی روتین علاقه‌مند هستند.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

بنابر این اگر شـما دائم بـه مسافرت میروید و بـه گربه‌اي نیاز دارید کـه اهل سفر باشد «و البته گربه‌اي می خواهید کـه بین ۱۱ تا ۱۵ سال عمر کند»، این گربه مناسب شـما نیست. با این حال گربه‌هاي سیامی بازیگوش هستند و با حیوانات خانگی و کودکان، نسبتا ارتباط خوبی دارند. البته از این نظر بـه خوبی گربه‌هاي قبلی نیستند.

گربه حبشی

گربهٔ حبشی کـه بدلیل اندام لاغر، گوش‌هاي بزرگ نوک تیز و پاهای قلمی، شبیه گربه‌هاي مصری باستان اسـت، یکی از قدیمی ترین نژادهای گربه اسـت. این محبوب پشمالو، یکی از کوچکترین گربه‌هاي این لیست اسـت و بطور متوسط فقط ۲,۵ تا ۴,۵ کیلو گرم وزن دارد. این گربه خودسر، باهوش و برون‌گرا، عاشق کشف کردن و بازی اسـت. هم چنین این گربه بـه‌شدت از آب‌بازی لذت می برد.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

بنابر این باید مراقب باشید، چون ممکن اسـت وقتی در وان حمام هستید، خودش رابه درون وان بیندازد. گربهٔ حبشی علی‌رغم طبیعت کنجکاوش، کنار غریبه‌ها طبق معمول خجالتی و ترسو اسـت. این گربه حیوان خانگی خوبی اسـت و با سگ‌هایي کـه گربه‌دوست هستند، بـه‌خوبی کنار می آید. اگر بـه دنبال گربه‌اي هستید کـه خودنمایی کند، این گربه انتخاب خوبی نیست.

گربه مو کوتاه عجیب و غریب

این گربه نوع موکوتاهِ گربه پرشین اسـت. این گربه مو کوتاه عجیب غریب، با صورتی شبیه کدو و گوش‌هاي گرد، بیشتر شبیه خرس‌هاي عروسکی نرم و دوست‌‌داشتنی اسـت تا یک گربه. این گربه کـه از نظر خلق‌وخو شبیه پسرعموهای موبلند خود اسـت، کمی از انها کنجکاوتر و دوست‌‌داشتنی‌تر اسـت. البته هنوز هم بسیار آرام‌تر اسـت و دوست دارد گوشه‌اي بنشیند.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

این گربهٔ مو کوتاه انتخابی عالی برای کسانی اسـت کـه گربهٔ پرشین میخواهند، اما وقت یا حوصله مرتب کردن مو هاي گربه‌هاي پرشین را ندارند. یک توضیح دیگر: این گربه‌هاي کوچولو شبیه خرس‌هاي عروسکی هستند و اگر چـه با کودکان و حیوانات خانگی دیگر هم سازگاری دارند، اما دراین خصوص، چندان عالی بنظر نمی آیند.

گربه مین کوون

این گربهٔ زیبا، بومی ایالت مین در آمریکای شمالی و بـه‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین گربه‌هاي خانگی، وزنش بیش از ۸ کیلو گرم اسـت. البته عده اي از این گربه‌ها بـه بیش از ۹ کیلو گرم هم می رسند. این گربه ۳ تا ۴ سال طول می کشد تا بـه بلوغ برسد. موی او بسیار ضخیم اسـت و یک لایهٔ ضدآب دارد. پنجه‌هایش بسیار پهن و درست شبیه کفش مخصوص برف اسـت کـه باعث میشود بـه‌اسانی روی برف راه برود.

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

این گربه هم چنین دم بلندی دارد کـه وقتی در هوای سرد اسـت، دم خود رابه دور صورتش می‌پیچاند و صورتش را از سرما محفوظ نگه می‌دارد. مین کوون، نه تنها از نظر خلق‌ و خو نژاد محبوبی اسـت، بلکه گربه‌اي اسـت کـه بـه خوبی موش‌ها را شکار می کند. علاوه بر این، آن سالم و مقاوم اسـت و با کودکان و حیوانات خانگی دیگر مانند سگها سازگاری دارد.

 

 

احساس گربه ها به صاحبانشان/ گربه ها چه احساسی با صاحبشان برقرار می کنند؟

اگر شما هم صاحب یه گربه هستین حتما براتون جالبه که بدونین آیا گربه من منو میشناسه؟ احساس گربه به صاحبش که من باشم، چیه؟

گربه ها به بی وفا و بی چشم و رو بودن معروف هستن، برای همین خیلی از افراد فکر میکنن اونا فقط بخاطر غذا به صاحبشون اهمیت میدن و احساسی بهش ندارن. ولی شواهد خلاف این رو ثابت کرده.

بله، گربه صاحبش را میشناسد!

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

احتمالا گربه ها برای شناسایی صاحبشون از حواس دیگشون کمک میگیرن، نه حس بینایی.

بر خلاف سگ ها، گربه ها در طول تاریخ خودشون اهلی شدن رو ترجیح دادن چون شانس بقا و پیدا کردن غذای اون ها در کنار انسان ها بیشتر بود.

پرسه زدن در کنار مزارع آدم ها به اونا این شانس رو میداد که از جوندگانی که آفت مزارع بودن تغذیه کنن و زنده بمونن. البته انسان ها هم از این قضیه بدشون نیومد و اون ها رو در کنار خودشون پذیرفتن.

شاید به همین دلیل باشه که برخلاف سگ ها، گربه ها هیچ وقت نیاز پیدا نکردن چهره انسان ها و حالت های اون ها رو تشخیص بدن.

عکس گربه زیبا

آیا گربه ها صدای صاحبشان را میشناسند؟

شواهد نشون میدن گربه ها با صدای صاحب خودشون آشنا هستنو مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ در دانشگاه توکیو ثابک کرده گربه ها بین صدای صاحبشون و صدای غریبه ها تفاوت قائل هستن.

در این مطالعه گربه ها صدای غریبه هایی که اسمشون رو صدا میزدن کاملا نشنیده گرفتن ولی وقتی صاحبشون اسمشون رو صدا میزد، گوش هاشون رو به نشانه توجه به سمت صدا برمیگردوندن و توجه بیشتری نشون میدادن.

عکس های هنری از گربه های زیبا

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

قوه بویایی گربه ها قویه. با اینکه به خوبی نیست اما از قوه بویایی آدم ها بسیار قوی تره. مانند حیوانات دیگه، گربه ها هم از قوه بویاییشون برای شناسایی محیط اطرافشون استفاده میکنن. اونا به احتمال خیلی قوی بوی شما رو احساس میکنن و براشون خوشایند و آرامش بخشه

 

گربه و نوزاد
آیا گربه ها عادت های ما رو میشناسن؟

گربه ها استاد یاد گرفتن الگوهای زندگی ما هستن. دقیقا برای همینه که دقیق میدونن کدوم عضو خونواده و چه ساعتی بهشون غذا میده و سر ساعت میرن سراغ همون شخص. این رفتار اون ها نشون میده حتی در یک خونواده هم بین اعضا تفاوت قائل میشن و یه نفر رو به عنوان صاحبشون بیشتر قبول میکنن.

گربه لوس

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

دوست داشتنی ترین کشفی که درباره گربه ها شده اینه که افراد آشنا، به مدت طولانی در حافظه گربه ها باقی میمونن، حتی بعد از چندین و چند سال.

برای همین نگران نباشین، درسته که گاهی به نظر میاد گربه شما هیچ اهمیتی بهتون نمیده ولی این کاراش غیرواقعیه، اون شما رو میشناسه و براش مهم هستین. مخصوصا وقتی موقع شام و نهار میشه!

 

شناختی بیشتر از گربه ها

 

بهترین نژادهای گربه خانگی با تصویر

 

 

گربه که اغلب به عنوان گربه اهلی (نه گربه‌ایان یا گربه‌ایان کوچک) شناخته می‌شود، یک پستاندار کوچک گوشتخوار با بدن معمولاً پوشده از خز است؛ وقتی این حیوان به عنوان حیوان خانگی نگهداری شود آن را گربه خانگی و گربه‌های غیر خانگی را گربه اهلی می‌نامند.

این حیوان به جهت ارتباطی که با انسان برقرار می‌کند و شکار برخی آفت‌ها برای انسان ارزشمند است. در حال حاضر ۷۰ گونه مختلف گربه به ثبت رسیده است.

گربه‌ها از نظر فيزيولوژي با بدنی قوی و منعطف، واکنش‌های سریع، دندان‌های تیز و پنجه‌های جمع شده که مناسب کشتن طعمه‌هایند شبیه دیگر گربه‌ایان هستند.

 

خانمی که با حمام رفتن گربه اش شیطانی می شود! + عکس

9 روشی که گربه خانگی به شما علاقه پیدا کند

عجیب ترین گربه ی جهان را ببینید! + ( عکس)

گنده و چاق ترین گربه جهان را هم ببینید! wow

عکس های دیدنی از انواع گربه های ناز و خانگی


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان