ramazan
ramazan

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

بادمجان سیفی جاتی بسیار خوشمزه و پرطرفدار. که می توان آن را یکی از اصلی ترین غذاهای مجلسی، خاص و خوشمزه نام برد. اما نکته ای که باید بدانید و در مصرف آن باید حتما رعایت شود میزان روغن مصرفی برای سرخ کردن و طبخ بادمجان است ما در این بخش به دستورات لازم برای کاهش روغن در سرخ کردن بادمجان اشاره می کنیم.

Eggplant Saifi is very tasty and popular. Which can be called one of the most important specialties and delicious dishes

 

ابتدا نگاهی داریم به خواص بی نظیر این سبزیجات یا سیفی جات خوشمزه سپس به نکات مهم در خصوص سرخ کردن بادمجان با روغن کم توجه کنید. هم چنین دستور تهیه کشک و بادمجان که یکی از محبوب و پرطرفدارترین غذای سنتی به شمار می آید با تزئین های زیبا و لذیذ. با بخش ترفندهای آشپزی مجله ناز وب همراه باشید.

 

بادمجان چیست؟

بادمجان به خانواده بادمجانیان تعلق دارد و در سراسر جهان در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه اغلب به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود، بادمجان ها از نظر فنی یک میوه هستند، زیرا از یک گیاه گل دهنده رشد می کنند و حاوی دانه هستند.

انواع مختلفی از بادمجان در اندازه و رنگ های مختلف وجود دارند. و در شرایطی که بادمجان هایی با پوست بنفش تیره رایج‌ترین نوع محسوب می شوند، آنها در رنگ های قرمز، سبز یا حتی سیاه نیز وجود دارند. افزون بر بافت و عطر و طعمی که به غذا می بخشد، بادمجان میزبان فواید سلامت مختلفی نیز است. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

سرشار از مواد مغذی است

بادمجان ها یک ماده غذایی با تراکم بالای مواد مغذی هستند و بر همین اساس از محتوای ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر بهره می برند، در شرایطی که کالری پایینی دارند.

 

یک فنجان (82 گرم) بادمجان خام حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 20

کربوهیدارت ها: 5 گرم

فیبر: 3 گرم

پروتئین: 1 گرم

منگنز: 10 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه

فولات: 5 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه

پتاسیم: 5 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه

ویتامین K: 4 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه

ویتامین C: 3 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه

همچنین، بادمجان ها حاوی مقدار کمی از مواد مغذی دیگر، از جمله نیاسین، منیزیم و مس هستند.

 

از محتوای بالای آنتی اکسیدان ها سود می برد

افزون بر در اختیار داشتن انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی، بادمجان از محتوای بالای آنتی اکسیدان ها برخوردار است.

آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به محافظت از بدن در برابر آسیب ناشی از موادی مضر که به نام رادیکال های آزاد شناخته می شوند، محافظت می کنند.

مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها می توانند به پیشگیری از بسیاری انواع بیماری های مزمن، مانند بیماری قلبی و سرطان کمک کنند.

به طور ویژه، بادمجان سرشار از آنتوسیانین ها، نوعی رنگدانه با ویژگی های آنتی اکسیدانی و عامل رنگ پر طراوت بادمجان، است.

یک آنتوسیانین به نام ناسونین در بادمجان ها بسیار مفید است. چندین مطالعه آزمایشگاهی کارایی آن در محافظت از سلول ها برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را تایید کرده اند.

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

به لطف محتوای آنتی اکسیدانی، برخی مطالعات نشان داده اند که بادمجان ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک کند.

در یک مطالعه، خرگوش هایی با کلسترول بالا روزانه و به مدت دو هفته 10 میلی لیتر آب بادمجان دریافت کردند. در پایان مطالعه، سطوح کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید، دو نشانگر خون که افزایش بیش از اندازه آنها می تواند به خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری قلبی منجر شود، کاهش یافته بودند.

مطالعات دیگر نشان داده اند که بادمجان ممکن است یک اثر محافظتی روی قلب داشته باشد. در یک مطالعه، حیوانات با بادمجان خام یا گریل شده به مدت 30 روز تغذیه شدند. در هر دو حالت پژوهشگران شاهد بهبود عملکرد قلب و کاهش شدت حمله قلبی بودند.

در شرایطی که نتایج کسب شده امیدوارکننده هستند، باید به این نکته توجه داشت که پژوهش های فعلی محدود به حیوانات و مطالعات آزمایشگاهی بوده و به پژوهش های بیشتر برای ارزیابی تاثیر بادمجان بر انسان نیاز است.

But what you need to know and must be taken into account is the amount of oil used to fry and cook eggplant. In this section, we give instructions on how to reduce the oil in the frying of eggplant

خواص شگفت آور بادمجان

افزودن بادمجان به رژیم غذایی ممکن است به زیر کنترل داشتن قند خون کمک کند. بادمجان ها از محتوای بالای فیبر سود می برند. فیبر می تواند قند خون را با کند کردن جریان گوارش و جذب قند در بدن کاهش دهد. سطوح قند خون با جذب کندتر پایدار باقی می ماند و از فراز و فرودهای ناگهانی آن جلوگیری می شود.

مطالعه ای دیگر نشان داده است که پلی فنول ها، ترکیبات گیاهی طبیعی، که در مواد غذایی مانند بادمجان یافت می شوند، ممکن است جذب قند را کاهش دهند و ترشح انسولین را افزایش دهند، که هر دو می توانند به کاهش قند خون کمک کنند.

 

بادمجان به کاهش وزن کمک کند

بادمجان ها از محتوای فیبر بالا و کالری کم برخوردار هستند و از این رو، گزینه ای عالی برای افزودن به رژیم کاهش وزن محسوب می شوند.

فیبر موجود در بادمجان به آرامی از دستگاه گوارش عبور می کند و می تواند احساس سیری و پری را افزایش داده و میزان کالری دریافتی را کاهش دهد.

هر فنجان (82 گرم) بادمجان خام حاوی 3 گرم فیبر است و تنها 20 کالری دارد.

 

فواید ضد سرطانی داشته باشد

بادمجان حاوی مواد مختلفی است که پتانسیل مبارزه با سلول های سرطانی را نشان داده اند. به عنوان مثال، سولاسودین رامنوسیل گلیکوزیدها (SRGs) نوعی از ترکیباتی هستند که در برخی گیاهان، از جمله بادمجان، یافت می شوند.

برخی مطالعات روی حیوانات نشان داده اند که SRGs می توانند موجب مرگ سلول های سرطانی شوند و ممکن است به کاهش امکان عود انواع مشخصی از سرطان کمک کنند. اگرچه مطالعات در این زمینه محدود هستند، SRGs نشان داده اند می توانند به طور ویژه در برابر سرطان پوست، هنگامی که به صورت مستقیم روی پوست اعمال می شوند، موثر عمل کنند.

افزون بر این، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف میوه ها و سبزیجات، مانند بادمجان، ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند. یک بررسی که شامل تقریبا 200 مطالعه می شد، نشان داد که مصرف میوه ها و سبزیجات با محافظت در برابر سرطان های لوزالمعده، معده، روده بزرگ، مثانه، دهانه رحم، و پستان مرتبط بوده است.

 

آموزش و روش های سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

روش اول: بعد از پوست کندن بادمجان ها، آنها را بشویید و روی آن ها را نمک بریزید و یا در آب نمک می خوابانیم و بعد از خشک شدن بادمجان ها آنها را سرخ می کنیم.

روش دوم: بعد از شستن و پوست کندن بادمجان ها می توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. یعنی سفیده ی تخم مرغ را هم بزنید و بعد دستتان را خیلی خیلی کم آغشته با تخم مرغ کنید و بادمجان ها را تخم مرغی کنید. سپس داخل روغن سرخ کنید.

روش سوم: این روش به نظرم بهترین روش است و این روش را توصیه می کنیم. قبل از سرخ کردن بادمجان ها را به کمی ماست اغشته کنید و بعد آن ها را سرخ کنید. می توانید بادمجان ها را رد ماست بخوابانید و در یخچال یک ساعتی بماند سپس بادمجان ها را کاملا از ماست پاک کنید و بعد سرخ کنید. خیلی خوب سرخ می شوند و طلایی خوشرنگ می شوند.

روش چهارم: بادمجان ها را بعد از پوست کندن بشویید و بعد از اینکه مقداری آبشان رفت، با قلمو آشپزی (فرچه سیلیکونی) روغن را روی آن بمالید. سپس آن ها را درون سینی بچینید و بعد درون مایکروفر بگذارید و به مدت 10 دقیقه با مایکروفر بادمجان ها را سرخ کنید. هر جقدر دوست دارید طلایی شود از گریل هم استفاده کنید. این روش هم مناسب هست.

روش پنجم: بعد از شستن بادمجان ها را درون مایکروفر بگذارید و 3-5 دقیقه بگذارید آب شان کشیده شود و بعد درون روغن سرخ کنید. اینطوری نصف روغنی که همیشه استفاده می کنید مصرف می شود.

روش ششم: بعد از برش زدن و شستن بادمجان ها بگذارید خشک شوند، و برش بزنید. سپس در ماهیتابه بچینید و کمی نمک روی آن ها بپاشید و حدود نصف استکان آب به آن اضافه کنید.

در صورتی که بادمجان ها نازک برش داده شده مقدار آب کمتری بریزید، در ماهیتابه را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. زمانی که آب به خورد بادمجان رفت و بادمجان نرم شد، یکی دو قاشق روغن و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید و بگذارید سرخ شود.

روش هفتم: در این روش برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم ، آب و نمک می‌گذاریم. (نمک به مقدار لازم، که بادمجان ها شور نشوند.) به جوش بیاید و بادمجان‌ها را که به تیکه‌های دلخواه برش دادیم؛ حدود دو الی سه دقیقه می‌گذاریم بجوشند. آنها را داخل آبکش می ریزیم تا آب زیادی بادمجان برود. سپس آن ها را سرخ می کنیم.

روش هشتم: بعد از خرد کردن و شستن بادمجان ها بگذارید خشک شوند، درون ماهیتابه مقدار کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن، بادمجان ها را داخل روغن بچینید و سپس درب ماهیتابه را بگذارید و شعله را زیاد کنید تا هم بخار پز شوند و هم سرخ شوند در این روش هم خواهید دید که بادمجان ها را با روغن کم سرخ کرده اید در این روش روغن هم به اطراف کمتر پاشیده می شود.

تصاویری خوشمزه از تزئین کشک و بادمجان را در بین نکات اصلی برای سرخ کردن بادمجان مشاهده می کنید.

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

نکاتی نیز در خصوص نگهداری بادمجان های سرخ شده در فریزر

*بادمجان که اصالتاً از هندوستان آمده، یک میوه بزرگ، خوش خوراک و بنفش‌ رنگ است. طعم بادمجان یک طعم اکتسابی است ممکن است در ابتدا ناخوشایند باشد، اما اگر شما از طعم آن لذت می برید، می توانید از طعم غذاهایی که از آن درست می شود نیز لذت ببرید.

*فرقی نمی کند که مقدار کم یا زیادی بادمجان خریداری کرده اید، در اینجا روشی مناسب برای نگهداری از بادمجان ها آورده شده است تا فاسد نشوند.

*اگر شما مقداری بادمجان برای مصرف یک هفته خریده اید، نگهداری آن ها راحت تر از نگهداری مقدار زیادی بادمجان است. برای نگهداری مقدار کم بادمجان، همه کاری که نیاز است انجام دهید، قرار دادن آن ها در یک کیسه پلاستیکی مناسب و گذاشتن در یخچال است. بادمجان ها با این روش تا یک هفته در یخچال تازه می مانند و شما می توانید در این بازه زمانی آن ها را مصرف کنید.

*بهتر است همیشه به مقدار کم بادمجان خریداری کنید که مجبور به نگهداری درون فریزر نباشید زیرا خاصیت آن خیلی کمتر از بادمجان تازه می باشد. بنابراین اگر شما مقدار زیادی بادمجان خریده اید که نمی توانید قبل از فاسد شدنشان آن ها را استفاده کنید، پس مجبورید که به شیوه دیگری آن ها را نگهداری کنید. ابتدا بادمجان ها را را با آب سرد و یا ولرم بشویید.

*پوست بادمجان ها را بگیرید. سپس بادمجان را به همان روشی که موز را برش می دهید، قطعه قطعه کنید.

*قبل از اینکه به مرحله بعد برویم، توضیح خواهم داد که چرا ما باید این کار را انجام دهیم. میوه ها و سبزی ها آنزیم ها و باکتری هایی دارند که اگر بدون تکمیل مرحله بعدی منجمد شوند، می تواند طعم و رنگ غذا را عوض کنند.

*حال شما به یک قابلمه بزرگ که برای جوشاندن آب مناسب باشد نیاز دارید. آب لیمو به این آب اضافه کنید در حدود نصف فنجان آب لیمو برای هر چهار لیتر آب. شما همچنین به یک کاسه بزرگ که با آب و یخ پرشده نیاز دارید. بعد از جوشاندن بادمجان ها، شما آن ها را در ظرف آب و یخ خواهید گذاشت.

*وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، بادمجان ها را داخل آن بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه در آب جوش بماند. وقتی این زمان به اتمام رسید به سرعت بادمجان ها را از آب جوش خارج کرده و داخل کاسه آب یخ قرار دهید تا به سرعت سرد شود. بادمجان ها را برای پنج دقیقه دیگر در آب یخ نگهدارید و سپس از آب خارج کرده و بگذارید تا خوب خشک شود.

*حالا که بادمجان ها را جوشانده، سرد و خشک کرده اید، می توانید آن ها را داخل پلاستیک فریزر قرار داده و در فریزر منجمد کنید. اگر بادمجان ها به خوبی آماده شوند تا مدت شش ماه در فریزر به خوبی حفظ می شوند.

*شما می توانید بادمجان ها را با یکی از روش های بالا سرخ کنید و بگذارید تا روغن اضافی آن خارج شود و بعد از خنک شدن بادمجان ها را درون کیسه های زیپ دار قرار بدهید و هوا را کاملا از داخل کیسه خارج کنید و داخل فریزر قرار بدهید در این روش مدت زمان کمتری می توانید بادمجان ها را نگهداری کنید.

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

***دستور تهیه کشک بادمجون :

 

مواد لازم برای ۴ نفر:

بادمجان ۵عدد متوسط
نعناع ۲ قاشق غذا خوری
سیر ۴ حبه(در صورت عدم تمایل میتوان حذف کرد)
پیاز ۱ عدد متوسط
گردو ریز شده نگینی یک پیمانه
کشک رقیق شده یک لیوان
نمک فلفل زردچوبه به مقدار لازم

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

طرز تهیه:

بادمجان را پوست کنده نمک میزنیم و در آفتاب میگذاریم بعد از ۱۵ دقیقه آن را میشوییم و در روغن سرخ میکنیم.بادمجان های سرخ شده را ساطوری میکنیم.پیاز و سیر را هم خوب سرخ کرده فلفل و زردچوبه به آن اضافه میکنیم و نعناع خشک را هم به آن اضافه میکنیم کمی که تفت داده شد کشک را به مواد اضافه میکنیم جوش که خورد بادمجان را به آن اضافه میکنیم و در آخر گردو را.

کشک بادمجان غذای مقوی و خوش مزه میباشد اگر نسبت به بادمجان حساسیت دارید مقدار نعناع و گردو را افزایش دهید.

(بادمجان نفخ آور است و استفاده از گردو و نعناع باعث خنثی شدن ان میشود)

افزودن آن به رژیم غذایی آسان است

بادمجان را می توانید به شیوه های مختلف در رژیم غذایی خود جای دهید. شما می توانید بادمجان را به صورت پخته، گریل شده، کبابی و … مصرف کنید.

بادمجان می تواند جایگزینی کم کالری برای بسیاری از مواد تشکیل دهنده پر کالری باشد. بر همین اساس، میزان کربوهیدارت و کالری دریافتی خود را می توانید کاهش دهید، در شرایطی که میزان دریافت مواد مفید مانند فیبر و مواد مغذی دیگر افزایش می یابد.

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

تزئین های زیبا و رنگارنگ مجلسی کشک و بادمجان

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

زیبا آرایی بادمجان مجلسی

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

دستور تهیه کشک و بادمجان با مدل دیزاین و تزئین آن!

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

کشک و بادمجان با زیباترین ایده های تزئین مناسب، مجالس رسمی، دورهمی، پیک نیک، عصرانه، سفره های افطار و ماه رمضان، غذای سریع و بیرون بر

 

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

کاهش وزن با بادمجان و روش های سرخ کردن با روغن کم

 

Weight loss with eggplants and low frying methods

 

طرز تهیه بادمجان مجلسی

طرز تهیه خورشت گردو بادمجان

این زن سنگ قبرش بادمجان است!! (تصویری)

کشتن چاقی با بهترین روش های سرخ کردن غذاها

خارج کردن بادمجان 35 سانتی از رحم یک دختر جنجالی شد + عکس


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان