ramazan
ramazan

فیلم های فوق وحشتناک سیل شیراز با تصاویر دلخراش 18+

مجموعه : اخبار حوادث
فیلم های فوق وحشتناک سیل شیراز با تصاویر دلخراش 18+

متاسفانه شمال و جنوب کشور در آغازین روزهای نوروز 98 درگیر سیلاب شد صبح امروز با بارش کوتاه اما بسیار شدید شهر شیراز به ویژه دروازه قرآن به زیر آب رفت.

بسیاری از مسافران در دروازه قرآن قربانی این سیل هولناک شدند. در ادامه جزئیاتی از این سیل نابهنگام و علت جاری شدن آب در سطح شهر و سیلاب را می خوانید.

برخی تصاویر حاوی صحنه های دلخراش است.

به گزارش وبسایت ناز وب، باران که از حوالی ساعت 8 صبح دوشنبه پنجم فروردین ماه 98 شروع به باریدن کرد،به یکباره ریتمی تند و شدید به همراه بارش تگرگ به خود گرفت و پس از حدود یکساعت و نیم بارش مداوم شهر را سیل در برگرفت.

ساعتی پس از شروع بارندگی شدید امروز، در شیب ورودی شهر شیراز از سمت دروازه قرآن خودروهایی مشاهده می شد که سیل با خود به داخل شهر می آورد و از کنار طاووس می گذراند.

 

فیلم های فوق وحشتناک سیل شیراز با تصاویر دلخراش 18+

 

سیل شیراز که در سراشیبی هم افتاده و ویرانگر شده بود خودروها را واژگون می کرد و به قطاری از خودروهای انباشته دیگر پیوند می داد.
در سمت دیگر و مرکز شهر نیز وضعیت بهتری حاکم نبود بگونه ای که بسیاری از کوچه های مرکز شهر شیراز نظیر چهارراه پارامونت، بلوار امیرکبیر، بلوار زند، بولوار هفت تنان و … دچار آبگرفتگی شد و رفته رفته این آبگرفتگی دامان خانه و خانواده های ساکن این مناطق را گرفت.

 

آب آمد و همه چیز را با خود برد…

یکی از شهروندان ساکن حوالی چهارراه پارامونت به خبرنگار ایرنا گفت: ساعاتی پیش و پس از شدت گرفتن بارندگی منزل ما نیز زیر آب رفت و آب به داخل خانه ما آمد.

 

فیلم های فوق وحشتناک سیل شیراز با تصاویر دلخراش 18+

 

قادری اضافه کرد: به هر شماره امدادی هم که تماس گرفتیم برای امدادرسانی جوابی دریافت نکردیم.
او ادامه داد:

به هر شماره تماس امدادرسانی که زنگ زدم به شماره ای دیگر ارجاع دادند و هیچکس پاسخگو نیست.
این شهروند شیرازی عنوان کرد: تمام وسایل منزل ما زیر آب رفت.شهروند دیگری که کارمند بانک بود با ارسال فیلمی از محل کار خود در بلوار امیرکبیر به ایرنا اعلام کرد تمام محوطه بانک را آب گرفته و ما مشغول نجات پرونده ها و تجهیزات هستیم.

جسد کودکی که در شیراز بر اثر رها شدن از دستان پدرش مفقود شده بود در لا به لای خودروها پیدا شد

 

فیلم های فوق وحشتناک سیل شیراز با تصاویر دلخراش 18+

 

جسد کودکی که در سیل امروز شیراز جان سپرد

 

فیلم های فوق وحشتناک سیل شیراز با تصاویر دلخراش 18+

 

پاساژ شهر شب که یکیاز مراکز تجاری اصل در خیبان زند است دچار آبگرفتگی شد و مغازه داران را به تلاطم انداخت.
سایر نقاط شیراز نیز وضعیت مشابه و نابسامانی دارند به گونه ای که ترافیک شدید در تمام نقاط شیراز وجود دارد و زیرگذرها نیز مملو از آب شده و بعضی خودرو ها نیز در آن غوطه ور دیده می شوند.

در این شرایط تنها نیروهای امدادرسانی که در سطح شهر شیراز دیده می شود نیروهای آتش نشانی است.
خبرنگار ایرنا تا لحظه انتشار این گزارش بارها اقدام به تماس با مسئولان و مدیران شهری شیراز نظیر معاون خدمات شهری و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ،شهردار و فرماندار شیراز کرد که از اقدامات این دستگاه ها مطلع شود اما پاسخی از سوی این افراد داده نشد.

بنا بر اعلام اورژانس شیراز، سیل امروز(ساعت 15:00 روز دوشنبه)، تا کنون به کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر ازهموطنانمان منجر شده است.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز پیشتر گفت: بیش از 6 مورد آبگرفتگی منازل و مجتمع های مسکونی و تجاری در بارندگی دوشنبه پنجم فروردین 98 در این شهر رخ داده که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.
علیرضا عدلو دوشنبه در ساعات اولیه بروز سیل در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون این شش مورد آبگرفتگی در شیراز به سامانه 125 آتش نشانی گزارش شده است که کارکنان شهرداری های مناطق و ماموران آتش نشانی برای تخلیه آبگرفتگی ها به محل اعزام شده اند.

 

فیلم های فوق وحشتناک سیل شیراز با تصاویر دلخراش 18+

 

وی ادامه داد: قطعا تعداد آبگرفتگی ها تا ساعات آینده در شیراز افزایش خواهد یافت و اولویت تخلیه آبگرفتگی با منازل ناایمن است که احتمال تخریب آنها وجود دارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ماموران آتش نشانی و کارکنان شهرداری مناطق شیراز در حال تخلیه آبگرفتگی این منازل هستند.
عدلو بیان کرد: لازم است شهروندان با سعه صدر با نیروهای شهرداری و آتش نشان همکاری کنند تا عملیات امداد به صورت درست انجام شود.

بارش شدید باران از اوایل دوشنبه پنجم فروردین 98 در شیراز موجب بسته شدن کنارگذرهای رودخانه خشک و آبگرفتگی معبر در دروازه قرآن شد که این دروازه، محل ورود به شمال این شهر است.

 

فیلم های فوق وحشتناک سیل شیراز با تصاویر دلخراش 18+

 

کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز بسته شدند

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز نیز با انتشار اطلاعیه ای گفت: کنارگذرهای رودخانه خشک به علت بارندگی بسته شده و شهروندان و مسافران می توانند برای تردد از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

محمدرضا دهقانی با توجه به هشدار مدیریت بحران مبنی بر بارندگی شدید در این کلانشهر توصیه های ایمنی را به شهروندان و مسافران داد و افزود: شهروندان و مسافران به منظور افزایش ایمنی حتی المقدور از خودرو شخصی استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون خط یک مترو و ناوگان اتوبوسرانی آماده خدمت رسانی به شهروندان و مسافران است، اضافه کرد: شهروندان و مسافران نوروزی از ایستادن در حاشیه رودخانه خشک و پل های آن خودداری کنند.

دهقانی اضافه کرد: مسافران نوروزی برای اسکان از سالن های سرپوشیده مشخص شده توسط شهرداری شیراز و به ویژه نمایشگاه بین المللی شیراز واقع در شهرک گلستان استفاده کنند.
کنارگذرهایی چسبیده به خیابان ساحلی و رودخانه خشک شیراز برای تردد خودروها ساخته شده است که هنگام بارندگی های شدید، این کنار گذرها بسته می شوند.

رودخانه خشک در واقع محل عبور سیل (مسیل) است که شیراز را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می کند.
این رودخانه غربی – شرقی نهایتا به دریاچه مهارلو یا نمک در شرق شیراز می ریزد.

 

فیلم دیگری از سیلاب شیراز در روز 5 فروردین 98


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان