ramazan
ramazan

سکانس های جنسی که باعث توقیف سینمایی رحمان 1400 شد!

سکانس های جنسی که باعث توقیف سینمایی رحمان 1400 شد!

اکران سینمایی رحمان 1400 پس از یک ماه به دستور وزارت ارشاد توقیف شد در پایان همین بخش سکانس هایی که باعث توقبف این فیلم شد را مشاهده می کنید.

 

جزئیاتی از فیلم سینمایی و پرفروش رحمان 1400

نمایش نسخه توقیفی و غیرمجوزدار فیلم سینمایی «رحمان 1400» در اکران نوروز، روز گذشته توسط محمدرضا فرجی مدیر کل سازمان سینمای حرفه‌ای اعلام شد؛ خبری که نمونه مشابه تقریباً در سینمای ایران ندارد و اکنون توقیف این فیلم باعث حیرت سینماگران و اصحاب رسانه شده است.

 

سکانس های جنسی که باعث توقیف سینمایی رحمان 1400 شد!

 

فیلم سینمایی «رحمان 1400» را منوچهر هادی کارگردانی کرده است. علیرضا سرتیپی نیز تهیه‌کنندگی این اثر نمایشی را بر عهده دارد. حضور بازیگران مطرحی مثل مهران مدیری و محمدرضا گلزار در این فیلم تاکنون فروش بیش از 21 میلیارد تومان را در بازه زمانی سی‌روزه برای این اثر به ارمغان آورده است.

تصاحب سالن‌های سینما توسط یک فیلم توقیفی!
«رحمان 1400» از دیدگاه بسیاری از منتقدان، کمدی سطح بالا و قابل‌بحثی نیست. این فیلم که با نقدهای بسیار تندی از سوی خبرنگاران و منتقدان حوزه سینما مواجه شده است، با تصاحب سالن‌های زیاد، پخش تیزرهای فراوان در تلویزیون و تبلیغات گسترده شهری، در جدول فروش نوروز یکه‌تازی می‌کرد.

اما توقیف این فیلم به دلیل پخش نسخه غیرقانونی، مطمئناً این‌ امکان را به فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» می‌دهد که به فروش آخرین اثر سینمایی منوچهر هادی نزدیک شود.

 

سکانس های جنسی که باعث توقیف سینمایی رحمان 1400 شد!

 

تخلف آشکار چطور از چشمان بازرسان ارشاد دور مانده است؟
اما از روز گذشته این سؤال برای خبرنگاران و افکار عمومی ایجاد شده است که چگونه بعد از گذشت حدود یک ماه از اکران فیلم «رحمان 1400» بازرسان نظارتی مدیر کل سازمان سینمای حرفه‌ای متوجه نمایش نسخه توقیفی این اثر سینمایی شده اند و این تخلف آشکار چطور از چشمان بازرسان ارشاد دور مانده است؟

رحمان را دوباره اکران می‌کنم
منوچهر هادی کارگردان فیلم سینمایی «رحمان 1400» در واکنش به خبر نمایش نسخه غیرقانونی این اثر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:« تبریک به دوستانی که منتظر این خبر بودند. تمام سینماهای کشور نسخه اصلاح شده را روی پرده اکران می‌کردند و تازه سینماهای حوزه نسخه اصلاح‌شده‌تری را.

 

سکانس های جنسی که باعث توقیف سینمایی رحمان 1400 شد!

 

هیچ باکی نیست تمام تلاشم را خواهم کرد که رحمان را دوباره اکران کنم، فیلمی که حرف مردم را می‌زند و خوشحالی را به مردم هدیه می‌داد.»

از سوی دیگر، علیرضا سرتیپی تهیه کننده «رحمان 1400» گفته است که «نسخه فعلی فیلم دقیقاً همان نسخه مجوز گرفته از سازمان سینمایی است. ما هم طبق پروانه نمایشی که داریم همان نسخه را به اکران درآورده‌ایم.»

سؤال‌های پر ابهام
اظهارات سازندگان «رحمان 1400» به ابهامات موجود در رابطه با نمایش نسخه غیر مجوزدار این فیلم سؤالات بیشتری را در ذهن‌ها به وجود می‌آورد.

اطلاع بازرسان سازمان سینمایی از نمایش نسخه توقیفی «رحمان 1400» پس از گذشت اکران یک ماه، آیا با منطق جور درمی‌آید؟ حال که این تخلف قطعیت پیدا کرده است، چه جریمه‌ای در انتظار تهیه‌کننده و‌ پخش‌کننده است؟ آیا بهتر نیست دستگاه نظارتی از همان ابتدا پیگیر ارائه نسخه مجوزدار به سینماداران باشد؟

 

سکانس های جنسی که باعث توقیف سینمایی رحمان 1400 شد!

 

آیا وزارت ارشاد از شوخی‌های زننده این فیلم شاکی شده و خواستار پیگیری چگونگی اکران این فیلم پر از اشارات جنسی، توسط سازمان سینمایی شده است؟

سؤال آخر اینکه منوچهر هادی کارگردان «رحمان 1400» مدعی نمایش دو‌ نسخه‌ای‌ این اثر در سینماها شده که نسخه ارائه شده به سینماهای حوزه هنری این فیلم با جرح و تعدیل‌هایی همراه بوده است. حال اگر این ادعا را قبول کنیم، آیا حق و حقوق مخاطبان این فیلم در سینماهای حوزه هنری ضایع نمی‌شود؟

Sexual sequences that caught the criminals of Rahman 1400!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان