بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

دراین بخش نگاهی داریم به چهره ها، ستاره های هالیوود، بالیوود، بازیگران ایرانی و خارجی که با بیماری های سخت و بی رحم دست و پنچه نرم می کنند. برخی از آنها پیوند اعضا دارند برخی دیگر در بین ما نیستند و برخی دیگر با گذران روزهای سخت بیماری در بسیاری از اذهان از یاد رفته اند!

برای تمامی این ستاره ها، بازیگران ایرانی و هم وطن آرزوی صحت و سلامتی داریم.

 

سلبریتی هایی که نمی دانستید پیوند اعضا انجام داده اند و با سرطان و بیماری های سخت دست و پنجه نرم می کنند

 

برای میلیون ها طرفداری که در سراسر دنیای ستاره های مورد علاقه خود را ستایش می کنند باورپذیر نیست که این سلبریتی ها دچار مشکل جسمی زیادی شوند و همه آن ها را شکست ناپذیر می دانند. معمولاً این سلبریتی ها همواره در برابر چشمان طرفداران خود بوده و به نظر می رسد که دائماً در بهترین شرایط ممکن قرار دارند.

 

اما نباید فراموش کرد که سلبریتی ها نیز مانند همه ما انسان بوده و نقاط ضعف انسانی خود را دارند. آن ها نیز به همان بیماری هایی دچار می شوند که ما را درگیر خود می سازند و در زندگی روزمره خود با بسیاری از مشکلاتی که ما نیز هر روز با آن ها سروکار داریم روبرو می شوند.

 

بیماری و ناخوشی بین افراد تمایز قایل نمی شوند هر چند ممکن است برخی بیش از دیگران با بیماری دست و پنجه نرم کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با سلبریتی هایی آشنا کنیم که به بیماری های سختی دچار شده و مجبور به پیوند اعضا شده اند.

 

تریسی مورگان

در بسیاری از موارد افراد به دلیل عادت های بد خود دچار بیماری هایی می شوند که برای درمان آن ها باید دست به پیوند اعضا بزنند.

در این موارد معمولاً افراد احساس همدلی و دلسوزی کمی با این افراد دارند. اما در مواردی نیز فرد بدون این که عادت بدی داشته باشد مجبور به پیوند اعضا می شود که معمولاً افراد فکر می کنند فرد بیمار شایسته این همه درد و رنج نیست به خصوص اگر وی فرد شناخته شده ای باشد. تریسی مورگان ستاره ای است که به عنوان بازیگر و کمدین در فیلم ها و سریال های زیادی حضور یافته است.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

تریسی مورگان

استعداد کمدی او باعث شده میلیون ها نفر در سراسر جهان او را ستایش کنند اما اتفاقی که در سال 2010 برای وی رخ داد جای خندیدن نداشت. در این سال بود که مورگان چاره ای جز پیوند کلیه نداشت. کلیه او به دلیل بیماری دیابت و سوء مصرف مشروبات الکلی از کار افتاده بود.

 

مشکل دیابت او نیز روز به روز بدتر می شد زیرا مورگان به این بیماری خود اهمیت زیادی نمی داد. بدین ترتیب وقتی که خبر رسید مورگان به پیوند کلیه نیاز دارد، طرفدارانش همدردی زیادی با او نداشتند زیرا می دانستند که خود مسبب این مشکلات بوده است.

 

ناتاشا ریچاردسون

ناتاشا ریچاردسون یک بازیگر و مجری بریتانیایی است که حرفه بسیار موفقی داشته است. با این وجود بسیاری او را به خاطر شوهرش لیام نیسون می شناسند.

آن ها 15 سال پیش با هم ازدواج کردند و رابطه این دو در این مدت کاملاً استوار و محکم بوده است. با این وجود بعد از یک تصادف مرگبار این زندگی شاد به پایان رسید. ناتاشا در حالی که در کانادا در حال اسکی بود دچار سانحه شده و جان سپرد.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

ناتاشا ریچاردسون

او به خاطر خونریزی داخلی و مغزی درگذشت و کاری نیز از دست کسی برنمی آمد. زمانی که اعلام شد هیچ امیدی برای زنده ماندن او وجود ندارد همه دچار ناامیدی مطلق شدند.

اما خانواده اش با بخشیدن اعضای او به کمی آرامش رسیدند. او با اهدای اعضای بدن خود جان سه نفر دیگر را نجات داد. ناتاشا زمانی که زنده بود نیز به دیگران کمک می کرد و در فعالیت های خیریه زیادی شرکت داشت و بعد از مرگ نیز از این هدف خود دست برنداشت.

 

جورج لوپز

جورج لوپز که یک کمدین و بازیگر آمریکایی است به خاطر بازی در سریال های کمدی ساخته خودش به شهرت رسید. او از شخصیت های مشهور لاتین در ایالات متحده بوده و با از میان برداشتن موانع بسیار توانسته به معضلات روابط اجتماعی مکزیکی های مهاجر در آمریکا بپردازد. او بدون شک یکی از تاثیرگذارترین سلبریتی های اسپانیولی زبان تاریخ است.

همه می گویند که پشت سر یک مرد موفق همیشه یک زن موفق وجود دارد و این موضوع در مورد جورج لوپز کاملاً صدق می کند.

 

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

جورج لوپز

در تمام مدتی که وی برای رسیدن به موفقیت تلاش می کرد تنها یک نفر در کنار او بود. این زن همسرش آن سرانو بود که نه تنها به او کمک کرد به موفقیت برسد بلکه یکی از کلیه هایش را نیز به شوهرش تقدیم کرد. بر اثر یک مشکل ژنتیکی، کلیه های لوپز شروع به تحلیل رفتن کردند. همسرش به کمک او آمد و پیوند کلیه با موفقیت انجام شد. البته این دو بعدها در کمال ناباوری از هم جدا شدند.

 

لوسی دیویس

لوسی دیویس یک بازیگر شناخته شده بریتانیایی است که بیشتر به خاطر نقش های کمدی اش شناخته می شود و سال هاست که تماشاگران بریتانیایی را سرگرم کرده است. او سال گذشته با بازی در فیلم «زن شگفت انگیز» بیش از پیش خود را به جهانیان شناساند.

 

همچنین بازی او در فیلم «غرور و تعصب» (Pride and Prejudice) نیز باعث شد بسیاری بیش از پیش او را تحسین کنند. یک بار که وی مانند همیشه به صورت روتین برای انجام تست های پزشکی به بیمارستان مراجعه کرده بود دریافت که کلیه اش در حال از کار افتادن است.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

لوسی دیویس

مادرش یکی از کلیه هایش را به او داده و پیوند کلیه با موفقیت انجام شد. اما نزدیک به یک دهه بعد دیویس بار دیگر با از کار افتادن کلیه مواجه گردید. اما این بار دیگر نیازی به پیوند کلیه نبود و خوشبختانه با تجویز دارو مشکل حل شد. بعد از آن لوسی به بیماری دیابت دچار شد اما امید خود را از دست نداده و همچنان به فعالیت های هنری خود ادامه می دهد.

 

سلنا گومز

بدون شک سلنا گومز جوان ترین و مشهورترین فرد این فهرست است که پیوند اعضا انجام داده است. او در سن 25 سالگی یکی از مشهورترین و دوست داشتنی ترین سلبریتی های جهان است. او که همیشه به خاطر موفقیت ها و جنجال های زندگی اش خبرساز می شد اما در سال گذشته خبر رسید که سلنا گومز برای انجام پیوند کلیه در بیمارستان بستری شده است.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

سلنا گومز

بدین ترتیب وی به مدت چند ماه از انظار عمومی پنهان بود و دست از تمام فعالیت هایش کشید. تنها بعد از جراحی بود که سلنا گومز با قرار دادن عکسی در اینستاگرام در بیمارستان پرده از راز غیب شدن ناگهانی خود برداشت. او اکنون کاملاً بهبود یافته و به شرایط قبل از عمل پیوند بازگشته است.

 

جری اورباچ

جری اورباچ بازیگری سرشناس بود که در سال 2004 در سن 69 سالگی درگذشت. وی یکی از بازیگران دوست داشتنی سریال «نظم و قانون» (Law and Order ) بود که هنوز در برخی از شبکه های تلویزیونی به نمایش در می آید. جری به دلیل سرطان پروستان جانش را از دست داد.

 

او به مدت یک دهه با این بیماری جنگید تا این که تسلیم بیماری شد. نکته مهم این بود که وی تا یک هفته پیش از مرگ در مورد بیماری خود سخن نگفته و کسی از این ماجرا اطلاع نداشت.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

جری اورباچ

به همین دلیل وقتی اعلام شد وی به سرطان پروستات مبتلاست بسیاری حیرت زده شدند. او خواست که پس از مرگ نه قلب و کلیه بلکه چشم هایش را اهدا کنند. وی از چشمان قدرتمند و نافذی سود می برد و به همین دلیل می خواست بعد از مرگ دیگران نیز از این قدرت او استفاده کنند. در نهایت پس از مرگ قرنیه های او به دو بیمار نیازمند پیوند زده شد.

 

ایمی پوردی

ایمی پوردی یک بازیگر، مدل و یک قهرمان پارالیمپیک در رشته اسنوبورد است. مشکلات جسمی ایمی از سن 19 سالگی آغاز شد. وی به بیماری مننژیت باکتریایی مبتلا شده بود که قابل کنترل نبوده و تاثیر بسیار بدی بر روی سلامتی او داشت. این باکتری به سیستم گردش خون او حمله کرده و به ارگان های دیگر حیاتی بدن او منتفل شد. این موضوع باعث انتشار عفونت در خون ایمی شد. اوضاع او چنان وخیم بود که پزشکان اعلام کردند تنها 2 درصد امکان زنده ماندن ایمی وجود دارد.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

ایمی پوردی

اما او در نهایت زنده ماند، هر چند مجبور شد پاهایش را قطع کند، طحالش را از بدن خارج کند و کلیه هایش را نیز از دست داد. پدرش یکی از کلیه های خود را به او اهدا کرد و بعد از سال ها مبارزه با این شرایط سخت اکنون ایمی پوردی به شرایط مناسب جسمی رسیده است.

 

سارا هایلند

سارا هایلند همیشه می دانست که روزی بازیگر خواهد شد. والدینش بازیگر بودند و او نیز تصمیم گرفت حرفه والدینش را در پیش گیرد. اگر چه وی بازیگر شناخته شده ای نیست اما به سمت شهرت پیش می رود. هایلند هنوز 27 سال سن دارد و فرصت زیادی برای موفقیت در برابر خود می بیند.

اما سارا از همان دوران کودکی با مشکلات عدیده ای در زمینه سلامت جسمانی مواجه بوده است. او از بدو تولد با مشکل مادرزادی کلیوی مواجه بود و کلیه های او در طول سال های متوالی همواره در حال تحلیل رفتن بوده اند.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

سارا هایلند

تا اینکه در سن 22 سالگی چاره ای جز پیوند کلیه نماند. پدرش یکی از کلیه هایش را به او داد و عمل پیوند با موفقیت انجام گرفت. البته این پایان کار نبود زیرا سارا مجبور شد جراحی های متعدد دیگری نیز انجام دهد و به طور مستمر باید به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف نماید.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

بهنام صفوی

بیماری‌ های هنرمندان و ستاره های کشور همین چندروز پیش بود که خبر جراحی موفقیت آمیزش، به خاطر تومور مغزی‌اش در رسانه‌ها منتشر شد.آن هم به دست دکتر سمیعی و در کشور آلمان بعد یادم آمد که سال گذشته مهمان خندوانه بود و وقتی به برنامه آمد موهایش را تراشیده بود و کلاه سرش بود.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

وقتی هم که آهنگ‌هایش را سرچ کردم، همه عکس‌هایش روی پوستر آهنگ‌ها کچل بود! و این یعنی مدت‌هاست با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کرده و در کنارش، کارش را هم ول نکرده و استرس‌های کاری را هم به جان خریده.بعد دیدم چه عجیب که این هنرمند مدت‌ها بیمار بوده ولی همچنان با عشق به کارش ادامه می‌داده، کمی بیشتر جست وجو کردم و دیدم از این دست چهره‌ها بین هنرمندان کشور کم نداشته ونداریم.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

پس سراغ بقیه هنرمندانی رفتم که مردم آن‌ها را می‌شناسند ولی از بیماری‌شان چندان خبر ندارند و در حالی که با این بیماری می‌جنگند، تصویری که ما از آن‌ها می‌بینیم یک هنرمند شاد و سرزنده است، تا جایی که حتی ممکن است به زندگی‌شان حسودی‌مان هم بشود!

بیماری‌ های هنرمندان

ابوالفضل پورعرب

ابوالفضل پورعرب در اواخر سال ۸۹ به دلیل بیماری‌اش که سرطان اثنی عشر است، در بیمارستان بستری شد اما خبر بیماری‌اش سال ۹۱ و با انتشار عکسی از چهره تکیده‌اش سر زبان افتاد.سال‌هایی هم که از بازیگری فاصله گرفته به خاطر همین بیماری بوده است که البته بعد از چند سال دوباره به بازیگری برگشت که آخرین بارش هم بازی در سریال شهرزاد بود.

احتمالا بعد از دیدن این عکس، دیگر هیچوقت ابوالفضل پورعرب از یادتان نمی‌رود و او را با فریبرز عرب‌نیا اشتباه نمی‌گیرید!

 

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

ابوالفضل پورعرب (زاده ۴ آذر ۱۳۴۰ در تهران) هنرپیشه تئاتر، سینما، تلویزیون، ایران است.وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشسرای هنر است، تا کنون سه بار ازدواج کرده و دارای سه فرزند می‌باشد.از آخرین همسرش آناهیتا نعمتی (بازیگر) جدا شده و از او داری یک فرزند دختر است.

وی به دلیل سرطان ۳۰ دی ماه ۱۳۸۹ در بیمارستان بهمن تهران بستری شد و تحت درمان قرار گرفت و پس مدت‌ها خانه نشینی در مراسم تجمع هنرمندان برای محکومیت اهانت به پیامبر اسلام در برابر دوربین رسانه‌ها قرار گرفت.در روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران از ابوالفضل پورعرب در منزل پدری وی واقع در جنوب تهران به صورت سرزده عیادت کرد.

محمدرضا شجریان و طرفداران نگران

شاید بشود گفت همه از بیماری محمدرضا شجریان خبر داریم، آن هم بیشتر از بقیه هنرمندان.حتی در فضای مجازی بیشتر از بقیه، دعا برای حال استاد را دیده باشید که آن هم احتمالا بخاطر درگیر شدن این هنرمند با سیاست است، یا حداقل مردم او را سیاسی کرده‌اند.البته ماجرای پخش ربنا هم کم تاثیر نبوده.

 

استاد شجریان ۷۵ ساله است و اولین بار در سال ۱۳۸۶ و به خاطر عمل جراحی ریه، بیماری سرطان ریه‌اش مطرح شد.در حال حاضر هم در بستر بیماری است و گاهی عکسی از حال این روزهایش منتشر می‌شود.۱۶ سال است که شجریان به این بیماری مبتلاست ولی همچنان با تمام توان با این بیماری می‌جنگد.

 

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان (زادهٔ ۱ مهر ۱۳۱۹ مشهد) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران است.وی از برجسته‌ترین هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی است و آلبوم‌های بسیاری را در این زمینه منتشر کرده است.او به دلیل نوع صدا و سبک مخصوص به خود و تصنیف‌های ملی میهنی که اجرا کرده، شناخته می‌شود.

سایت انجمن آسیا وی را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامهٔ ونکوور سان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ وی را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است.

 

حسین محب اهری، جنگید و از پا نیفتاد

متولد ۱۳۳۰ است و اولین بار در سال ۱۳۷۱ متوجه توموری در گردنش شده، بعد از جراحی و شیمی درمانی این تومور از بین رفته اما ۶ ماه بعد دوباره سلول‌های سرطانی در ریه، شکم و گردنش دیده شد.که بعد از ۲ و نیم سال باز هم توانست سرطانش را شکست دهد و خودش در این باره گفته:

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

«سرطان مثل هر بیماری دیگری است مثل سرماخوردگی، میگرن و….هر کسی ممکن است گرفتارش شود، منتها وقتی بیماری سرطان به سراغ آدم می‌آید کمی بیشتر از برخی بیماری‌‌‌ها با بدن انسان کلنجار می‌رود.مهم این است که شما می‌خواهید به این کلنجار ادامه دهید یا نه.

من می‌خواستم.» گفته می‌شود محب اهری که همین چند وقت قبل در سریال علی‌البدل بازی قشنگی از خودش به نمایش گذاشت همچنان با خطر برگشت سرطان دست و پنجه نرم می‌کند.

حسین محب اهری حسین محب‌اهری (زادهٔ ۱۳۳۰ در تهران) بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما و اهل ایران است.فرحناز منافی ظاهر، بازیگر تلویزیون و سینما، قبلاً همسر او بود.او لیسانس ادبیات فارسی را از مدرسهٔ عالی ادبیات و زبان‌های خارجی در سال ۱۳۵۸ دریافت کرده است.

سرانجام 26 دی ماه سال 97 دار فانی را وداع گفت. روحش شاد

 

پیام دهکردی

پیام دهکردی، از ۴ درصدی ها بود! پیام دهکردی را خود من از سریال شهریار می‌شناسم و از طرفداران فن بیان و صدایش شده‌ام! ۴۰ ساله است و در سال ۸۵ متوجه سرطان مغز استخوانش شده و با اینکه ۴ درص د احتمال بهبودش وجود داشته، اما با آن جنگیده و اتفاقا موفق هم شده است!

حالا هم که به تدریس فن بیان و بازیگری مشغول است.در ضمن پیام دهکردی هیچ نسبتی با علی دهکردی ندارد و در اصل پیام نادری دهکردی و اهل شهرکرد است!

بیماری‌ های هنرمندان پیام دهکردی نام اصلی وی پیام نادری دهکُردی است (۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶، شهرکرد ) بازیگر سینما و تئاتر و کارگردان ایرانی و مدرس فن بیان و بازیگری است.وی از بازیگرانی موفق در عرصه تئاتر بوده و در سینما و تلویزیون نیز کارهای تاثیرگذاری از خود بجا گذاشته است.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری، وسط شمعدونی ها! ۴۹ ساله است و هنگام فیلمبرداری سریال شمعدونی، یعنی سه سال پیش، متوجه شد بیماری ام‌اس دارد.تحت درمان است و دکترها گفته‌اند عصبانیت و فعالیت زیاد حالش را وخیم می‌کند.ولی با این حال، هنوز از دنیای بازیگری خداحافظی نکرده است و با بازی‌های درخشانش فیلم‌ها و سریال‌ها را برای ما دلچسب‌تر می‌کند.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه‌نصیری (زادهٔ ۲۳ آبان ۱۳۴۷ در تهران) بازیگر ایرانی سینما است.وی در رشتهٔ زبان اسپانیایی در دانشگاه آزاد تحصیل کرد.فقیه نصیری با بازی در مجموعهٔ «خاله سارا» و نیز مجموعهٔ خانه سبز (در نقش لیلی) به شهرت رسید.فریبرز عرب‌نیا، هنرپیشه ایرانی؛ همسر سابق او است. در فروردین ۱۳۹۵ او اعلام کرد به ام‌اس مبتلا شده است.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

 

بهناز جعفری

بهناز جعفری و شروع از سیستم اعصاب! بهناز جعفری را این روزها با سریال زیر پای مادر و ماجرای توهین به خبرنگار و همین حرف‌ها می‌شناسیم! ایشان هم مبتلا به ام‌اس است.او متولد ۵۳ است و در سن ۴۰ سالگی متوجه علائم این بیماری در سیستم اعصاب و گردنش شده است و در حال حاضر هم زیر نظر پزشک است./بیماری‌ های هنرمندان

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

بهناز جعفری

بهناز جعفری در سال ۱۳۵۳ در تهران متولد شد.وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.اولین فیلم او که در نقش کوتاهی در آن حضور داشت روسری آبی در سال ۱۳۷۳ بود.او برای بازی کوتاهش در فیلم «خانه‌ای روی آب»، ساخته بهمن فرمان آرا از بیستمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

 

امیر مهدی ژوله

امیرمهدی ژوله و استنداپی از سختی! این بازیگر و نویسنده طناز که با استنداپ کمدی‌هایش در خندوانه حسابی شناخته شد هم از بیماری ام‌اس رنج می‌برد.ژوله ۳۸ ساله است و بعد از یک استنداپ درمورد بیماری ام‌اس، در صفحه اینستاگرامش اعتراف کرد نزدیک به ده سال با این بیماری درگیر است و قرار بوده رامبد جوان با او به عنوان یک ام‌اسی موفق گفت‌وگو کند، که این گفت‌وگو با پیشنهاد ژوله تبدیل به استنداپ می‌شود./بیماری‌ های هنرمندان

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

امیرمهدی ژوله امیرمهدی ژوله (زادهٔ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ در تهران) فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر و روزنامه‌نگار ایرانی است.وی از نویسندگان سریال‌های طنز مهران مدیری می‌باشد.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

 

شهره سلطانی

شهره سلطانی، نهایت امید و تلاش شاید عجیب‌ترین و ناشنیده‌ترین بیماری بین هنرمندان را شهره سلطانی داشته باشد، بیماری نقص در سیستم ایمنی بدن! این بیماری که افراد بسیار کمی مبتلایش می‌شوند به صورت کاملا ناگهانی در بیمار بروز می‌کند و باعث می‌شود بدن به خودش حمله کند و سلول‌ها را از بین ببرد.

 

این بیماری دلیل مشخصی ندارد، برای همین راه درمان مشخصی هم ندارد! با این حال شهره سلطانی گفته طی سال گذشته بهبود یافته است.همچنین بعد از بهبودش رفته دنبال گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ، برای برگزاری کنسرت زنان با خوانندگی خودش! شما دیگر سطح امید، تلاش و پشتکار را حدس بزنید! آن هم بعد از گذراندن چنین بیماری عجیبی!/بیماری‌ های هنرمندان

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

شهره سلطانی شهره سلطانی در سال ۱۳۴۸ در شهر بجنورد به دنیا آمد.وی لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۶ و همچنین کار در سینما را از سال ۱۳۷۲ با فیلمی به نام «عبور از تله» به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» آغاز کرد.سلطانی سرپرست گروه موسیقی بانوان دات است.وی در کنار بازیگری، نوازنده تخصصی ساز سنتور و پیانو است و ردیف‌های آوازی را نزد هنگامه اخوان آموزش دیده است.او خود را گیاه‌خوار معرفی کرده.

 

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

البته هنرمندانی هم بوده‌اند که بیماری‌شان شایعه بوده و آن‌طور که در خبرگزاری‌ها منعکس کرده‌اند نبوده.مثالش هم فریدون آسرایی که خبر سرطان حنجره‌اش منتشر شد، در حالی که خودش در مصاحبه‌ای گفته ناراحتی حنجره در اثر ریفلاکس معده داشته و هرچند در شرف سرطان حنجره بوده، اما با عمل جراحی و مصرف دارو کاملا بهبود یافته است.

 

هنرمندانی هم بوده‌اند که در اثر این بیماری‌ها در گذشته‌اند، کسانی مثل مرتضی پاشایی و دنیا فنی‌زاده ولی خوب یادمان است که تا لحظه آخر دست از عشق، کار و تلاش‌شان برنداشتند.

 

محمود استاد محمد
محمود استاد محمد

محمود استاد محمد در سال 1329 در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد. وی فعالیت نمایشی خود را در نوجوانی پس از آشنایی با استادش محمد آستیم و سپس نصرت رحمانی و عباس نعلبندیان و با بازی در نمایش های بیژن مفید و عضویت در آتیله تئاتر آغاز کرد و در سال 1347 با بازی در نمایش «شهر قصه» (در نقش خر) به شهرت رسید.

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

وی همچنین در سال 1348 در نمایش «نظارت عالیه» به کارگردانی ایرج انور به ایفای نقش پرداخت. وی پس از انحلال آتلیه تئاتر، در سال 1351 به بندر عباس سفر کرد و در آنجا گروه نمایشی «پتوروک» را تشکیل داد.

 

وی در سال 1351 دوباره به تهران مراجعت نمود. محمود استاد محمد پس از نوشتن نمایشنامه های متعدد، در سال 1364 به کانادا مهاجرت کرد. وی در سال 1377 دوباره به ایران باز گشت و فعالیت هنری خود را از سر گرفت. او در صبح پنج شنبه سوم مرداد 1392 به دلیل سرطان کبد در بیمارستان جم تهران درگذشت.

 

حسین معززی نیا

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

حسین معززی نیا، از منتقدان جدی و صاحب فکر سینماست. این منتقد و مدرس سینما، سینمایی نویس مؤلف، و مستندساز صاحب سبک، به سال 1352 در تهران متولد شده و فعالیت جدی مطبوعاتی اش را به عنوان نویسنده، خبرنگار و گزارشگر در ماهنامه سوره، به سردبیری سیدمرتضی آوینی آغاز کرده است.

 

همکاری در مقام دبیر سرویس سینمایی با مجلات سروش، نقد سینما، مشرق و مهر را در کارنامه دارد و کتاب های «درباره ابراهیم حاتمی کیا»، «فیلمفارسی چیست»، و «سینما و افق های آینده»، مجموعه های مستند تلویزیونی «سینمای دینی»، «سنگ کاغذ قیچی»، «روایت راوی» و «عالم هیچکاک»، و فیلم های مستند «سفر سبز»، «روایتی نو»، و «عروسی ایرانی، فیلمسازی ایرانی» از دیگر آثار اوست.

حسین معززی نیا داماد شهید آوینی و سردبیر مجله همشهری 24، به علت ابتلا به سرطان خون در بیمارستان بستریست.

 

مجید بهرامی

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

مجید بهرامی، بازیگر جوان سینما و تئا تر ایران که طی چند سال اخیر با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، روز شنبه 23 آبان ماه دار فانی را وداع گفت.

این بازیگر تئا تر و سینما که بازی در فیلم هایی چون «بدرود بغداد»، «گیلانه» و «دانه های ریز برف» و حضور در صحنه نمایش هایی چون «سیا ها»، «خانه در گذشته ما»، «عشق آباد»، «آنتیگونه» و «عجایب المخلوقات» را در کارنامه خود داشت، از بازیگران مستعد و توانای تئا تر ایران بود که به دلیل ابتلا به بیماری سرطان نتوانست به فعالیت مستمر خود در عرصه تئا تر ادامه دهد.

 

مجید بهرامی پیش از این برای پیوند مغز استخوان در کشور آلمان بستری شد و بعد از چند بار بستری شدن در آلمان به ایران بازگشت. وی چندی پیش، نمایشگاه عکس «طناب ها و امید ها» را برای حمایت از بیماران سرطانی برگزار کرد.

بهرامی چند روزی به دلیل مشکلاتی که برایش ایجاد شده بود، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پارس بستری شده بود و صبح امروز 21 آبان ماه به دلیل تنگی تنفس به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان پارس منتقل شد.

 

غلام حسین مظلومی

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

غلام حسین مظلومی متولد 1328 در آبادان بازیکن پیشین و مربی فوتبال ایرانی است. مظلومی در دوران بازیگری، عضو باشگاه استقلال تهران و تیم ملی ایران و مشهور به «سر طلایی فوتبال ایران» بود. اودر گذشته سرپرست تیم فوتبال استقلال تهران بود. او در 28 آبان ماه 1393 در اثر ابتلا به سرطان معده درگذشت.

 

جان وین

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

جان وین، دیگر برنده اسکار و یکی از مشهورترین بازیگران ژانر وسترن در 72 سالگی بر اثر سرطان معده درگذشت. او یکی از بازیگران فیلم «فاتح» (The Conqueror) در سال 1956 است که مثل تعداد دیگری از بازیگران و عوامل فیلم مثل سوزان هیوارد، آگنس مورهد و کارگردان دیک پاول بر اثر سرطان از دنیا رفتند.

این فیلم در جنوب غربی یوتا فیلمبرداری شد، منطقه ای که فاصله کمی با جنوب غربی نوادا، مکان آزمایشات هسته ای آمریکا داشت. برخی معتقدند که بقایای رادیواکتیو این تست ها بازیگران و عوامل این فیلم را آلوده کرده است.

البته خود جان وین معتقد بود که سرطان ریه اش در سال 1964 و بعدا سرطان معده اش در اثر مصرف روزانه 6 بسته سیگار بوده است. خانواده وین بعد از مرگش انستیتوی سرطان جان وین را برای کمک به تحقیقات و درمان این بیماری تاسیس کردند.

 

باب مارلی

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

باب مارلی با وجود اینکه تنها 36 سال زندگی کرد و به خاطر سرطان پوست درگذشت، مشهورترین خواننده جاماییکایی و سلطان سبک «رگه» (reggae) محسوب می شود. او در سال 1963 با عضویت در گروه ویلرز وارد دنیای موسیقی شد و خیلی زود توانست با اشعار و صدایش خودش را متمایز کند.

مارلی برای درمان در کلینیکی در مونیخ بستری شد و وقتی درمان نتیجه نداد، تصمیم گرفت برای روزهای آخر به زادگاهش جاماییکا برگردد ولی علایم حیاتی او در مسیر پرواز بدتر شد و هواپیما مجبور شد در میامی فرود بیاید. مارلی سرانجام در بیمارستانی در میامی درگذشت ولی در نهایت در جاماییکا به خاک سپرده شد.

 

لنس آرمسترانگ

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

دوچرخه سوار آمریکایی مشهورترین چهره ای است که توانسته بر سرطان غلبه کند و به زندگی عادی برگردد. آرمسترانگ می گوید:«سرطان زندگی ام را بهتر کرد ولی آن را برای هیچکس آرزو نمی کنم. خیلی خوش شانس بودم که توانستم جان سالم به در ببرم و از زندگی جدیدم کاملا لذت می برم.»

او بعد از غلبه بر سرطان توانست 7 بار قهرمان توردوفرانس شود و بابت این بازگشت رویایی تبدیل به یک قهرمان شد.
او موسسه ای به نام «لیواسترانگ» (Livestrong) هم برای کمک به بیماران سرطانی تاسیس کرد ولی از زمانی که مشخص شد برای موفقیت در دنیای دوچرخه سواری دوپینگ می کرده، بخش زیادی از محبوبیتش را از دست داد.

 

استیو جابز

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

موسس اپل در سال 2011 به خاطر سرطان درگذشت. بعد از مرگ جابز، شرکت های اپل و مایکروسافت به احترام او پرچم هایشان را به صورت نیمه برافراشته درآوردند. مراسم تشییع جنازه جابز به طور خصوصی برگزار شد ولی شرکت اپل ایمیلی را معرفی کرد که مردم بتوانند پیام های تسلیت شان را بفرستند.
فرماندار کالیفرنیا روز 16 اکتبر را روز استیو جابز معرفی کرد و مرسمی خصوصی در دانشگاه استنفورد برگزار شد که چهره هایی مثل بونو، خواننده گروه بوتو و جان بائز حضور داشتند. جابز در آلنامسا به خاک سپرده شد ولی محل دفن او اعلام نشده است.

 

استیو مک کویین

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

بازیگر مشهور فیلم های «پاپیون» و «فرار بزرگ» در سال 1980، وقتی 50 ساله بود به خاطر سرطان ریه در مکزیک درگذشت. مک کویین برنده جایزه اسکار و گران ترین بازیگر دوره خودش در هالیوود بود. در سال 1978 او گرفتار سرفه های متوالی شد ولی ترک سیگار و دوره درمانی آنتی بیوتیک نتیجه نداد.
در سال 1979 آزمایشات نشان داد که او سرطان دارد و مک کویین مدعی شد که این بیماری نتیجه کار کردن با آزبستس در زمان خدمت در نیروی دریایی بوده.

او برای این درمان ماهانه 40 هزار دلار پرداخت کرد ولی بی نتیجه بود و در بازگشت به آمریکا مشخص شد که تومورهای جدیدی در بدنش پیدا شده. پزشکان آمریکایی جراحی این تومورها را خطرناک تشخیص دادند ولی مک کویین برای جراحی به خوارز مکزیک رفت و 12 ساعت بعد از جراحی به خاطر ایست قلبی درگذشت. خاکستر مک کویین پس از مرگش به اقیانوس آرام ریخته شد.

 

پاتریک سوئزی

 

بازیگران و چهره هایی که سرطان و بیماری خاص دارند+ عکس

 

بازیگر آمریکایی بیشتر به خاطر بازی در فیلم روح (Ghost) شهرت دارد، تا آخرین روزهای زندگی علاوه بر شیمی درمانی سخت به خاطر سرطان لوزالمعده به فعالیتش هم ادامه داد.

او مصمم بود که اجازه ندهد سرطان تاثیری روی زندگی اش بگذارد و به همین خاطر با وجود مخالفت پزشکان به کشیدن سیگار ادامه داد ولی او تا لحظه آخر به مبارزه ادامه داد و بعد از تشخیص بیماری توانست 2 سال به زندگی اش ادامه دهد.

 

با ارزوی صحت و تندرستی برای همه چهره ها و بازیگران ایرانی و هالیوودی.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان