ramazan
ramazan

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

معرفی برترین چهره های زن و مرد 2019 The wife of the best men and women in 2019 را در اینبخش برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. شناخت و بررسی علل انتخاب این افراد به عنوان برترین چهره های 2019 کمی حس کنجکاوی هر مخاطبی را بر می انگیزد با این بخش خواندنی و جذاب با وبسایت ناز وب همراه بمانید.

 

چهره های این بخش: محمد صلاح، ساندرا اوه، حسن مینهاج، ایندیا مور، مارلون جیمز، کریسی تیگن و …

 

ساندرا اوه

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

اگر اهل سریال‌های تلویزیونی هستید و سریال معروف آناتومی گری (anatomy grey) را دیده باشید بدون شک ساندرا اوه (sandra Oh) را می‌شناسید.

ساندرا زاده اتاوا است و نزدیک به ۲۰ فیلم سینمایی و سریال را در کارنامه‌اش دارد، اما هیچ کدام از این آثار به اندازه سریال آناتومی گری معروف نیستند و در‌واقع می‌توان گفت: این سریال بود که توانست نام ساندرا اوه را در میان زبان‌ها بیاندازد.

ساندرا را زنی خوش‌قریحه و هنرمند می‌داند که استاد سخنوری است و کلمه‌ها را همانند نت‌های موسیقی به‌کار می‌گیرد.  ساندرا اوه را به‌عنوان بازیگر برجسته‌ای می‌دانند که توانسته است به مدت ۱۰ سال در نقش دکتر کریستینا یانگ (Christina Yang) در سریال آناتومی گری ایفای نقش کند.

 

ساندرا در کنار آناتومی گری، نقش برجسته‌ای در سریال کشتن ایو (Killing Eve)، نیز بازی کرده و این سریال در مقام یک مجموعه درام هیجانی نقد‌های بسیار مثبتی دریافت کرد. همان‌گونه که حتماً می‌دانید ساندرا اوه تاکنون دوبار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است و با توجه به اینکه به سن ۵۰ سالگی نزدیک می‌شود انتظار آثار درخشان دیگری را نیز در ساندرا اوه داریم.

 

ایندیا مور

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

ایندیا مور (INDYA MOORE) نیز از آن چهره‌های پیشگامی است که بدون شک هنرنمایی او را در مجموعه تلویزیونی «ژست» (Pose)، دیده‌اید. نویسندگی این سریال را برایان مورفی معروف بر عهده دارد و موفقیت چشمگیر فصل اول سریال «ژست» باعث شد تا ساخت فصل بعدی نیز سریال نیز تأیید شود.

Top Faces of 2019 / from Samin Nusrat to Hasan Minhaj

ایندیا از آن دسته چهره‌های سرشناسی است که سختی‌های زیادی در زندگی تحمل کرده است و گفته می‌شود در سن ۱۴ سالگی پدر و مادرش را به دلیل آزار و اذیت‌ها و تهمت‌هایی که به او می‌زدند رها کرد و تحت سرسپرستی نهاد‌های اجتماعی قرار گرفت. ایندیا در دبیرستان نیز از جانب همکلاسی‌هایش اذیت می‌شد و به همین دلیل درس و مشق را کنار گذاشت.

این موارد جلوی پیشرفت ایندیا مور را نگرفت و در سن ۱۵ سالگی، ایندیا به‌رغم سن و سال کمی که داشت وارد دنیای مدلینگ شد و در نهایت توانست با حضور در یکی از موزیک ویدئو‌های کیتی پری با نام Swish Swish، نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد و با ایفای نقش در سریال «ژست» به چهره‌ای تبدیل شود که کارشناسان مجله تفریحی نازوب، او را یکی از چهره‌های پیشگام در سال ۲۰۱۹ قلمداد می‌کند.

 

مارلون جیمز

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

مارلون (MARLON JAMES) نویسنده جامائیکایی است که در سال ۲۰۱۵ توانست برای کتاب «تاریخچه هفت قتل»، جایزه معروف بوکر را از آن خود کند. این نویسنده ۴۹ ساله، پیش از این در سال ۲۰۱۰ برای نگارش داستان «زنان شب»، جایزه ادبی صبح دیتون را دریافت کرد.

 

مارلون جیمز که به ۵۰ سالگی نزدیک می‌شود در خانواده‌ای علاقه‌مند به کتاب متولد شد و در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه وست‌ایندی (University of West Indie) در رشته زبان و ادبیات فارغ‌التحصیل شد. شرایط اجتماعی و سیاسی جامائیکا به گونه‌ای بود که مارلون جیمز چاره‌ای به‌جز فرار از این کشور نمی‌دید و به همین دلیل نیز تصمیم گرفت تا با هر قیمتی که شده از این کشور فرار کند.

او در نهایت خودش را به آمریکا رساند و در رشته نویسندگی خلاق در دانشگاه ویلکز (Wilkes University)، درسش را به پایان رساند.

جالب است بدانید مارلون جیمز از آن دسته نویسنده‌هایی است که با پاسخ نه قانع نمی‌شود و به هر قیمتی که هست راهش را ادامه می‌دهد، برای اثبات این قضیه کافی است به چاپ کتاب «شیطان جان کراو»، (John Crow’s Devil)، اشاره کنیم. مارلون این کتاب را به هفتاد ناشر نشان داد و تمامی آن‌ها از انتشار آن خودداری کردند

تا اینکه در نهایت ناشری به انتشار این کتاب پاسخ مثبت داد و انتشار کتاب «شیطان جان کراو»، راه را برای موفقیت‌های بعدی مارلون جیمز باز کرد و دست‌آخر نام او به فهرست ۱۰۰ چهره برتر سال از نگاه مجله ی نازوبدر سال ۲۰۱۹ جا خوش کرد.

 

کریسی تیگن

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

اگر به دنیای مدلینگ علاقه داشته باشید به احتمال زیاد خاطرتان هست که اولین بار کریسی تیگن (CHRISSY TEIGEN) در مجله «اسپورتس ایلوستریتد» (Sports Illustrated)، در سال ۲۰۱۰ حضور پیدا کرد و در سال ۲۰۱۴ نیز یکبار دیگر شاهد حضور کریستی تیگن در این مجله بودیم.

کریسی تیگن برای علاقه‌مندان برنامه «لب‌خوانی» (Battle Lip Cync)، نیز شخصیت شناخته‌شده‌ای است و اگر اهل ترانه و موسیقی‌های غربی باشید احتمالاً به‌خوبی می‌دانید که تیگن در سال ۲۰۱۳ با «جان لجند» (John Legend)، ازدواج کرد و در موزیک ویدئوی ترانه «استریو» از جان لجند نیز شاهد حضور کریستی تیگن بودیم.

کریستی که ۳۳ سال دارد، زاده شهر دلتا در ایالت یوتا است و رگ و ریشه‌اش به مادری تایلندی و پدری نروژی باز می‌گردد.

جالب است بدانید کریستی تیگن ید طولایی در آشپزی هم دارد و در سال ۲۰۱۶ کتابی با نام «اشتها: دستورپخت تمامی خوراکی‌هایی که می‌خواهید بخورید»، (Cravings: Recipes for All of the Food You Want to Eat)، منتشر کرد این کتاب سریعاً در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایم قرار گرفت و دومین کتاب پرفروش سال ۲۰۱۶ شد. مدتی بعد نیز کتاب دیگری از تیگن در زمینه آشپزی منتشر شد تا تیگن نه تنها در مدلینگ، بلکه در آشپزی هم استعدادش را ثابت کند.

تیگن به لحاظ باور‌های سیاسی از مخالفین سرسخت دونالد ترامپ است و از هرفرصتی برای زیرسوال‌بردن عملکرد دولت فعلی آمریکا استفاده می‌کند. تیگن کریستی در چیزی حدود ۱۵ مجموعه تلویزیونی بازی کرده و از آن‌هایی که هنوز جوان و زیبا است انتظار داریم در آینده نیز شاهد درخشش او باشیم.

 

ماسیمو بوتورا

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

ماسیمو بوتورا (MASSIMO BOTTURA) آشپز و رستوران‌دار ۵۶ ساله ایتالیایی است که در سال ۲۰۱۵، رستوران او در فهرست بهترین رستوران‌های دنیا، مقام دوم را از آن خود کرد. در چند سال اخیر نیز همیشه نام رستوران ماسیمو بوتورا در ۵ رتبه اول بهترین رستوران‌های دنیا قرار دارد.

علاقه این شخصیت برجسته ایتالیایی همانند دیگر شخصیت‌های خوشنام، از کودکی به آشپزی شروع شد و به گفته خودش، وقتی کودک بود، مجذوب آشپزی مادرش، مادر بزرگش و عمه‌اش می‌شد. همین علاقه باعث شد تا ماسیمو بوتورا در نوجوانی شاگرد جرج کوگنی (Georges Coigny)، سرآشپز معروف، شود و در نهایت با کار در رستوران‌های تراز اول دنیا، نام خودش را به یک آشپز تمام‌عیار تبدیل کند. ماسیمو بوتورا در این رستوران‌ها آشپزی را فرا گرفت تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۹۵ رستوران «استریا فراچسکانا» (Osteria Francescna) را راه‌اندازی کرد.

ماسیمو همانند دیگر آشپز‌های معروف، علاقه‌زیادی به اشتراک‌گذاشتن دستورپخت غذاهایش دارد و به همین دلیل نیز از سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ توانسته ۵ کتاب پرفروش برای آشپزی منتشر کند. در حال حاضر ماسیمو نه‌تن‌ها در ایتالیا، که در دیگر کشور‌ها نیز شعبه‌هایی از رستورانش را افتتاح کرده و گفته می‌شود غذا‌های رستوران او به اندازه‌ای خوش‌طعم است که هواداران برای صرف غذا در این رستوران‌ها سر و دست می‌شکنند.

 

حسن مینهاج

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

حسن مینجاج (HASAN MINHAJ)، کمدین جوان و خوش‌آتیه‌ای است که پس از ایفای چندین نقش نه چندان مهم در برنامه‌های تلویزیونی توانست با حضور در برنامه «شو روزانه» (The Daily Show)، به موفقیت خوبی دست پیدا کند و چهره‌ای سرشناس شود.

همان‌گونه که از نام حسن مینهاج پیدا است، اصل و نسبی آسیایی دارد و زاده خانواده‌ای در شمال هندوستان است، پدر و مادر حسن مینهاج، قبل از تولد فرزندشان به آمریکا مهاجرت کردند و در ایالت کالیفرنیا ماندگار شدند. پس از اینکه جسن به‌دنیا آمد، مادرش به هندوستان بازگشت تا تحصیل در رشته پزشکی را به پایان رساند. حسن مینهاج در رشته علوم سیاسی در دانشگاه دیویس کالیفرنیا شرکت کرد و در همین رشته نیز فارغ‌التحصیل شد.

علاقه حسن مینهاج به کمدی با مشاهده فیلم «هرگز نترسیده»، با بازی کریس راک شروع شد، او پس از مشاهده این فیلم به فکر افتاد تا علاقه‌اش به کمدی را جدی‌تر دنبال کند و به همین دلیل نیز راهی سانفرانسیسکو شد تا در این شهر به اجرای برنامه‌های کمدی بپردازد. حسن مینهاج در ۷ فیلم کوتاه و بلند بازی کرده و نزدیک به ۱۳ مجموعه تلویزیونی را در کارنامه‌اش دارد.

این کمدین ۳۳ ساله، از هر موقعیتی برای خنداندن هوادارانش استفاده می‌کند و صداقت او در گفتارش باعث شده تا طنز‌های ناب و مخاطب‌پسندی را سرهم کند.

 

ثمین نصرت

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

ثمین زاده ۱۹۷۹ است و نویسنده و آشپزی آمریکایی ایرانی به حساب می‌آید. از قرار معلوم پدر و مادر ثمین در سال ۱۹۷۶ به آمریکا مهاجرت می‌کنند و به‌رغم اینکه ثمین (SAMIN NOSRAT) در آمریکا بزرگ شده، اما در بیشتر عمرش غذا‌های ایرانی خورده و قدر خوراکی‌های خوشمزه روش پخت‌غذا را بهتر از هر کس دیگری می‌داند.

جالب است بدانید ثمین نصرت وقتی که بزرگ شد، آشپزی را به خوبی فرا نگرفته بود و در سال ۲۰۰۰ به صورت کاملاً اتفاقی برای صرف غذا به رستوران «چز پانیس»، (Chez Panisse)، در کالیفرنیا مراجعه کرد، این رستوران غذا‌های خوشمزه‌ای داشت و همین امر نیز باعث شد تا ثمین به فکر حضور در دنیای آشپز‌های سرشناس بیافتد.

ثمین در رستوران‌های زیادی کار کرد و پس از مدت‌ها تلاش، در سال ۲۰۰۷ به فکر افتاد تا برنامه‌ای تلویزیونی تدارک ببیند و در این برنامه ترفند‌های آشپزی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

حدود ۱۰ سال بعد نیز ثمین نصرت کتابی با نام «نمک، چربی، اسید، حرارت» را منتشر کرد. این کتاب به دستور پخت غذا‌های خوشمزه اشاره می‌کرد و مطالب کتاب به اندازه‌ای جالب بود که روزنامه نازوب، لندن آن را بهترین کتاب آشپزی در سال ۲۰۱۷ نامید.

 

مدتی بعد نیز مجموعه تلویزیونی با همین نام از طرف شبکه نت‌فلیکس پخش شد که در این مجموعه ۴ قسمتی، به یکی از چهار عنصری که در نام این مجموعه استفاده شده بود اشاره می‌کرد و خواص نمک، چربی، اسید و حرارت را در پخت‌غذا نمایش می‌داد. ثمین نصرت چیزی بیشتر از یک سال است که در روزنامه نیویورک، مشغول نگارش ستون مخصوص خوراکی‌ها است.

 

نینجا

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

نام نینجا برای طرفداران بازی‌های ویدئویی کاملاً شناخته شده است، نینجا که علاقه‌زیادی به بازی‌های ویدئویی دارد، بیشتر شهرت خود را به دلیل بازی فورتنایت بدست آورده است و حدود یک سال پیش خبر پخش استریم بازی نینجا و دریک، خواننده معروف در رسانه‌ها منتشر شد. بازی او دریک نزدیک به ۶۲۸ هزار بازدید‌کننده در توییچ داشت و چیزی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر او را در توییچ دنبال می‌کنند.

برای آن دسته از خوانندگانی که با شبکه توییچ آشنایی زیادی ندارند باید بگوییم، در این شبکه گیمرها، بازی خود را با سایر گیمر‌ها به اشتراک می‌گذارند. تایلر بلوینز که در دنیای بازی‌های ویدئویی با نام نینجا شناخته می‌شود یکی از بهترین بازیکن‌های بازی فورتنایت است و این روز‌ها در دنیای گیم، به عنوان یک شخصیت کاملاً شناخته شده، درآمد نجومی دارد.

نینجا در کنار حضور فعال در شبکه توییچ، در یوتیوب و توییتر نیز حضور فعالی دارد و گفته می‌شود تعداد دنبال‌کننده‌های نینجا در یوتیوب بیشتر از ۵ میلیون نفر است و ویدئو‌های نینجا در یوتیوب بیشتر از ۳ میلیون بار بازدید می‌شوند. نینجا که ۲۶ سال بیشتر سن ندارد، ثروت خالصی حدود ۱۰ میلیون دلار دارد و با توجه به افزایش محبوبیت بازی‌های ویدئویی، انتظار داریم در آینده بیشتر از این استریمر معروف بشنویم.

 

آرونداتی کاجو و مناکا گوروسوامی

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

آرونداتی (Arundhati Katju) و مناکا (Menaka Guruswamy)، در جامعه حقوق بین‌الملل به‌عنوان وکلا و حقوقدان‌های بسیار مطرحی شناخته می‌شوند که تاکنون پرونده‌های مهمی را در سطح جهانی به نتیجه رسانده‌اند. این دو حقوقدان هندی که در آمریکا نیز پروانه وکالت دارند قانون ۱۵۷ ساله‌ای که در هندوستان وضع شده بود را با توجه به شرایط امروزی این کشور تغییر دادند.

کارنامه درخشان قضایی آرونداتی کاجو و مناکا گوروسوامی به هندوستان ختم نمی‌شود و این حقوقدان‌ها سابقه ارائه مشاوره با سازمان‌های جهانی مهمی را دارند و پرونده‌های مطرحی را در سطح بین‌المللی را با سرانجامی خوش به پایان رسانده‌اند.

 

نائومی اوساکا

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

نائومی (NAOMI OSAKA)، تنیس‌باز شناخته شده ژاپنی است که اگر اهل تنیس باشید بدون شک نام او تاکنون به گوش شما خورده است. نائومی در فینال مسابقات اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۸ توانست سرنا ویمیامز، تنیس‌باز معروف را کنار بزند و اولین جایزه بزرگ خود را در سطح جهانی در دنیای تنیس بدست بیاورد.

جالب است بدانید نائومی اوساکا اولین تنیس‌باز زن ژاپنی بود که به فینال مسابقات گرنداسلم (GrandSlam) راه پیدا کرد و قهرمان این مسابقه شد. نائومی که پدر او اهل هاییتی است و مادرش ژاپنی، در سال ۱۹۹۷ بدنیا آمده و با توجه به سن و سال کمی که دارد، انتظار می‌رود سالیان سال شاهد درخشش او در مسابقات تنیس باشیم.

نائومی اوساکا تنیس را از خواهر بزرگش که او هم تنیس‌باز معروفی است فرا گرفت و پدر او نیز نقش مهمی در آموختن تنیس به دخترانش داشت.

کارشناسان ورزشی، نائومی را تنیس‌بازی می‌دانند که فورهند بسیار قوی دارد و سرو‌های خوبی می‌زند، او وقتی تنها ۱۶ سال بیشتر نداشت می‌توانست با ضربه راکت به توپ تنیس، این توپ را به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به سمت زمین حریف روانه کند.

 

لئا گرینبرگ و ارزا لوین

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

لئا گرینبرگ (LEAH GREENBERG) و اِرزا لوین (ارزا لوین)، جنبش سیاسی اجتماعی ایندیویزیبل (Indivisible) را به راه انداختند، آموزش و توسعه رهبری برای اقشار مختلف مردم، مبارزه برای اجرای عدالت در دستگاه‌های قضایی و همچنین رسیدگی به وضعیت سلامت مردم، از اهداف اصلی این جنبش سیاسی اجتماعی است و به همین دلیل نیز لئا گرینبرگ و ارزا لوین به‌عنوان بنیانگذاران این جنبش در فهرست ۱۰۰ چهره برتر تایم در سال ۲۰۱۹ قرار گرفتند.

 

فرد سوانکیر

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

فرد سوانکیر (FRED SWANIKER) کارآفرین اهل غنا است که تاکنون چهار مؤسسه آموزشی با هدف پرورش جوان‌ها و کودکان غنایی و آفریقایی راه‌اندازی کرده است. او مدیر بسیار شناخته‌شد‌ه‌ای در کشور‌های آفریقایی است و برنامه دارد تا در ۵۰ سال آینده، نزدیک به ۶ هزار نفر مدیر و کارآفرین آفریقایی را در موسسه‌های آموزشی خود ترتیب کند.

پدر و مادر فرد سوانکیر وکیل و معلم بودند و زمانی که سوانکیر تنها ۴ سال بیشتر نداشت، در پی کودتای نظامی در غنا، از این کشور فرار کردند، فرد سوانکیر در کشور‌های مختلفی زندگی کرد و زمانی که ۱۸ سال بیشتر نداشت تجربه زندگی در ۴ کشور آفریقایی را به کوله‌بارش اضافه کرده بود. او در نهایت روانه آمریکا شد و با ادامه تحصیلات عالیه در دانشگاه‌های این کشور توانست راه خودش به موفقیت و کارآفرینی را پیدا کند.

علاقه زیاد فرد سوانکیر به آموزش مردم آفریقا باعث شد تا باراک اوباما نیز توجه زیادی به او داشته باشد و اگر اهل برنامه‌های تد (TED)، باشید مطمئن هستیم سخنرانی‌های فرد سوانکیر را در این مجموعه برنامه‌ها دیده‌اید. سوانکیر در کنار علاقه به آموزش مردم آفریقا، برنامه‌های زیادی نیز برای جذب توریست به این قاره دارد و در سال ۲۰۱۸، رئیس جمهور رواندا، سوانکیر را موظف کرد تا برای جذب بیشتر توریست به این کشور تلاش کند.

 

لین ناتیج

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

لین (LYNN NOTTAGE) زاده ۱۹۶۴ در بروکلین آمریکا است و در دانشگاه براون و ییل تحصیل کرده است، او به نویسندگی و نمایش‌نامه‌نویسی مشغول است و در دانشگاه کلمبیا نیز نمایش‌نامه‌نویسی درس می‌دهد. جالب است بدانید لین ناتیج اولین زنی است که تاکنون برای سبک درام توانسته دوبار جایزه معروف پولیتزر را از آن خود کند.

این جایزه‌های برای کتاب‌های «نابود شده» (Ruined)، و «عرق» (Sweat)، به لین تانیج اهدا شد. لین ناتیج که مادرش معلم مدرسه و پدرش روانشناس کودک بود، در دبیرستان اولین نمایش‌نامه بلند خودش را نوشت و پس از پایان تحصیلاتش به مدت ۴ سال در انتشارات امنستی ایرنترنشنال (Amnesty International)، مشغول به کار شد و نمایشنامه «لباس خواب» (Intimate Apparel)، به‌عنوان یکی از معروف‌ترین کار‌های او به‌حساب می‌آید.

لین ناتیج در کنار حضور در دنیای کتاب و نمایشنامه‌نویسی، به مجموعه‌های تلویزیونی نیز علاقه دارد و فصل اول سریال She’s Gotta Have It را نوسیندگی و تهیه‌کنندگی کرده است.

لین ناتیج چیزی نزدیک به دو دهه حضور فعال در دنیای ادبیات دارد و بدون شک انتخاب او به‌عنوان چهره پیشگام در سال ۲۰۱۹ باعث محبوبیت بیشتر این نویسنده ۵۴ ساله خواهد داشت.

 

تارا وستوور

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

تارا (Tara Westover)، نویسنده‌ای ۳۲ ساله است که کتاب «دختر تحصیلکرده» تنها اثر او به‌حساب می‌آید، این کتاب که اخیراً شاهد انتشار ترجمه فارسی آن نیز هستیم سرگذشت تارا وستوور را از کودکی تا سی سالگی روایت می‌کند. تارا در خانواده‌ا‌ی مذهبی متولد شد و از آنجایی که پدرش اختلال دوقطبی داشت، بی‌اعتمادی شدیدی نسبت به دولت، پلیس و همچنین مراکز خدمات درمانی داشت.

پدر تارا به مدرسه نیز اعتماد نمی‌کرد و به همین دلیل تارا و برادر و خواهرهایش به مدرسه نرفتند و حتی واکسن‌های لازم را نیز برای ایمنی بدن دریافت نکردند.

تارا وستوور این شرایط سخت را در کتاب زندگی‌نامه‌اش با آب و لعاب تمام شرح داد و همین قضیه باعث شد تا کتاب «دختر تحصیلکرده» به عنوان کتاب سال ۲۰۱۸ از جانب آمازون انتخاب شود، نیویورک نیز این کتاب را در فهرست ۱۰ کتاب برتر سال قرار داد و بیل گیتس و باراک اوباما از چهره‌های سرشناسی بودند که این کتاب را به دیگران پیشنهاد دادند.

جالب است بدانید سرگذشت زندگی تارا وستوور به سی زبان زنده دنیا ترجمه شده و بی‌دلیل نیست اگر نام این نویسنده ۳۲ ساله را که یک کتاب بیشتر در کارنامه‌اش ندارد را در فهرست ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۱۹ تایم شاهد هستیم.

 

آدام بوئن و جیمز مونسیز

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

آدام (ADAM BOWEN) و جیمز (JAMES MONSEES)، جوان‌های فارغ‌التحصیل از دانشگاه استنفورد هستند که در سال ۲۰۰۴ به فکر ابداع ابزار جدیدی افتادند تا جایگزین سیگار شود. این ابزار نیکوتین را به بدن می‌رساند، اما شیوه رساندن آن با سیگار فرق داشت و در نتیجه آسیب کمتری سلامت انسان را تهدید می‌کرد.

ماحصل همفکری آدام و جیمز، سیگار الکترونیکی با نام JUUL بود، این وسیله، به سیگاری‌هایی کمک می‌کرد تا سیگار را کنار بگذارند، از طرف دیگر به لحاظ سلامتی نیز ضرر کمتری نسبت به سیگار‌های معمولی داشت. از آنجایی که گزارش‌ها از مرگ نزدیک به ۴۸۰ هزار نفر آمریکایی بر اثر سیگار حکایت دارد، آدام بوئن و جیمز مونسیز امیدوارند به کمک ابزاری که در اختیار سیگاری‌ها قرار می‌دهند، اعتیاد آن‌ها را به سیگار کاهش دهند.

 

این دو جوان دنیایی بدون سیگار را تصور می‌کنند. جالب است بدانید حتی برند مارلبورو که یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های تولید سیگار در جهان است به ضرر‌های سیگار اعتراف می‌کند و به دنبال ساخت محصولی است تا جایگزین سیگار باشد، اما ضرر سیگار را نداشته باشد. با این حساب امیدواریم در آینده با‌عرضه بیشتر محصولاتی از این دست، سیگار‌های مضر امروزی کاملاً از بین برود.

باربارا را ونتر

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

باربارا (BARBARA RAE-VENTER)، کارشناس ژن‌شناس است که توانست پرده راز پرونده مخوف «قاتل گلدن استیت» (Golden state Killer)، را پس از گذشت سال‌ها برملا کند. این پرونده به سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۶ باز می‌گردد و در آن زمان، اهالی کالیفرنیا از دست این قاتل مخوف، خواب خوش نداشتند.

وی توانست با کمک نمونه‌های دی. ان. ای، که در صحنه جرم باقیمانده بود، قاتل گلدن استیت را شناسایی کند. نیرو‌های پلیس پس از حدود ۴ ماه تلاش و پیگیری، توانستند با سرنخ‌هایی که باربارا بدست آورده بود، فردی را با نام جوزف جیمز دی‌آنجلو جونیور (Joseph James DeAngelo Jr) به‌عنوان قاتل این پرونده دستگیر کنند.

 

دستاورد‌های باربارا به همین‌جا ختم نمی‌شود و پس از دستگیری قاتل این پرونده، شاهد باز شدن دوباره ۲۵ پرونده مرگبار دیگر نیز بودیم که تاکنون پلیس از رمزگشایی این پرونده‌ها عاجز مانده بود. ابزاری که باربارا برای آزمایش دی. ان.‌ای ابداع کرده است، وسیله‌ای انقلابی در حرفه جرم‌شناسی به‌حساب می‌آید.

 

هه جیانکو

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

هه (HE JIANKUI)، از آن دسته محققان هنجار شکن و بحث‌برانگیزی است که به رغم مخالفت‌های جوامع بین‌المللی، راه خودش را ادامه داد و به دستاورد‌های چشمگیری هم رسید. هه جیانکو با کمک چند دانشمند دیگر توانست دی. ان. دی انسان را دستکاری و ویرایش کند. به لطف این دستاورد، دی. ان.‌ای دو نوزاد به‌گونه‌ای دستکاری شد تا بدن آن‌ها در مقابل ویروس اچ. آی. وی مقاوم شود.

چنین دستاوردی بازتاب گسترده‌ای در جامعه پزشکی داشت و حتی دانشگاهی که هه جیانکو این تحقیقات را در آن انجام داده بود مدعی شد که از دستکاری ژنتیکی که این دانشمند مرتکب آن شده، بی‌خبر است. در نهایت کار به‌جایی کشید که نزدیک به ۱۰۰ دانشمند دستکاری دی. ان.‌ای توسط هه جیانکو را به‌عنوان یک عمل ناشاسیت در دنیای پزشکی محکوم کردند.

اگر به تاریخ نگاهی داشته باشیم، پیش از این هم دانشمندان زیادی بودند که به دلیل آزمایش‌های عجیب و غریب و همچنین طرح نظریه‌هایی که برای فهم مردم آن زمان دشوار بود، مورد حمله قرار گرفتند، اما در نهایت علم راه خودش را پیدا می‌کند و چه بسا دستاوردی که هه جیانکو به آن رسیده، با رعایت موارد انسانی، آینده‌ای بهتر را پیش‌روی بشریت قرار دهد.

 

آلین لی

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

آلین (AILEEN LEE)، سازمان غیرانتفاعی را با نام آل ریز (All Raise) راه‌اندازی کرده است، هدف اصلی این سازمان، مهیا کردن فرصت‌های برابر برای انسان‌ها در شرکت‌های تجاری است، سازمان آل ریز توجه ویژه‌ای به حضور زنان در شرکت‌های فعال در عرصه فناوری دارد و به دنبال این است تا زنان را در رده‌های بالای شرکت‌های بزرگ و مطرح قرار دهد.

آلین استارتاپ یونیکورن را نیز راه‌اندازی کرده که ارزش آن در بازار بیشتر از یک میلیارد دلار است. او نه‌تن‌ها از جانب  به‌عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است، بلکه فوربز نیز او را در فهرست ۱۰۰ زن قدرمند دنیا قرار داد و به‌رغم اینکه به ۵۰ سالگی نزدیک میشود، همچنان پرتلاش و پرکار است و با توجه به فعالیت‌های آلین لی انتظار می‌رود در آینده زنان موقعیت‌های بیشتری در شرکت‌های بزرگ حاضر در عرصه تکنولوژی پیدا کنند.

 

جی اونیل و امیلی کامر

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

جِی اونیل، (JAY O’NEAL) و امیلی کامر (Emily Comer)، دو تن از معلم‌های ویرجینیای غربی هستند که برای افزایش حقوق و شرایط بهتر درمانی کمپین اعتراض‌آمیزی را به‌راه انداختند. از قرار معلوم از سال ۱۹۹۹ سال گذشته میلادی حقوق معلم‌های این ایالت اضافه نشده بود و حتی به میزان ۹ درصد کم شده بود.

همین امر باعث شد تا جی اونیل و امیلی کامر با راه‌اندازی کمپین‌های اعتراض‌آمیز آنلاین و آفلاین نسبت به دستمزد‌ها و نبود شرایط مناسب معلمین اعتراض کنند.

دواین جانسون

این ستاره همیشه خنده‌روی هالیوودی کـه سابقه درخشانی در مسابقات کشتی‌کج نیز دارد، یکی از مشهور‌ترین چهره‌هاي دنیای هالیوود در چند سال اخیر اسـت و بـه بـه‌رغم این کـه تنها بیست سال در هالیوود حضور دارد بازهم کارنامه پر و پیمانی برای خودش دست و پا کرده و چیزی نزدیک بـه ۴۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی را در فهرست آثار دواین جانسون مشاهده میکنیم.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

این آمار از تلاش و فعالیت زیاد دواین حکایت دارد و همکاران و دوستانش نیز همیشه بـه سخت‌کوشی او اعتراف کرده‌اند. افرادی کـه با دواین جانسون در پروژه‌هاي سینمایی و تلویزیونی همکاری داشته‌اند مدعی هستند دواین در طول روز سعی میکند تا ۱۰۰ درصد از نیروی خودرا صرف کار‌هایي کـه در حین انجام آن‌ها اسـت کند. تلاش و کوشش دواین نتیجه بخش بوده و این روز‌ها بـه یکی از پول‌سازترین چهره‌هاي هالیوود تبدیل شده اسـت.

گزارش شده کـه دواین جانسون سالانه چیزی نزدیک بـه ۱۲۴ میلیون دلار درآمد دارد و از لحاظ درآمد در مقام پنجم سلبریتی‌هاي ثروتمند دنیا قرار گرفته اسـت. جالب‌تر این کـه دواین جانسون درسال ۲۰۱۶ اعلام کرد کـه احتمال دارد درسال ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری کشور آمریکا شود و با توجه بـه هوادارانی کـه در شبکه‌هاي اجتماعی او را دنبال میکنند، هیچ بعید نیست روزی دواین جانسون را بر کرسی ریاست جمهوری کشور آمریکا شاهد باشیم.

 

رجینا کینگ

رجینا «REGINA KING» نخستین بار در سریال تلویزیونی ۲۲۷ درسال ۱۹۸۵ ایفای نقش کرد و نقش‌آفرینی خوب او باعث شد تا سال ۱۹۹۰ شاهد پخش فصل‌هاي بعدی این سریال باشیم، ازآن زمان بـه بعد ریجنا در چیزی نزدیک بـه ۵۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی حضور پیدا کرده اسـت. ریجا در کارگردانی نیز دست دارد و ۱۱ قسمت از سریال‌هاي مختلف را کارگردانی کرده.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

حضور مستمر ریجنا در دنیای هالیوود، دستاور‌هاي زیادی نیز برای او بـه همراه داشته کـه دراین زمینه می توان بـه جایزه گلدن گلاب اشاره کرد. ریجنا برای بازی در فیلم «اگر خیابان بِیل می‌توانست حرف بزند» «If Beale Street Could Talk»، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را نیز ازآن خود کرد. رجینا درسال ۱۹۷۱ در سینسیناتی زاده شد و پدرش مهندس برق و مادرش معلم اسـت.

او خواهری نیز با نام رینا کینگ دارد کـه رینا نیز مدتی بـه حرفه بازیگری مشغول بود. دریافت جایزه اسکار درسال ۲۰۱۸ و انتخاب رجینا در فهرست ۱۰۰ چهره برتر سال ۲۰۱۹ از این امر حکایت دارد کـه ریجنا در اوج موفقیت و شهرت اسـت و با این حساب انتظار داریم درسال‌هاي بعد نیز آثار برجسته‌اي را از رجینا کینگ شاهد باشیم.

 

خالید رابینسون

خالد دونل رابینسون «Khalid Donnel Robinson» را در صحنه‌هاي موسیقی با نام هنری خالید «KHALID»، می‌شناسیم. وی خواننده و ترانه‌سرایی آفریقایی تبار اسـت کـه در کشور آمریکا فعالیت میکند. خالید درسال ۲۰۱۶ نخستین تک‌موزیک خودرا با نام «مکان» «Location»، اجرا کرد و این ترانه بـه‌ سرعت بـه یکی از موزیک‌هاي پرفروش ۲۰۱۶ تبدیل شد ودر جدول ۱۰۰ ترانه برتر ایالات امریکا، در مقام ۱۶ جای گرفت.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

مدتی بعد نیز درسال ۲۰۱۷ شاهد انتشار نخستین آلبوم او با نام «نوجوان آمریکایی» «American Teen»، بودیم. درسال ۲۰۱۸ نیز خالید ترانه «عشق دروغ می گوید» «Love Lies» را اجرا کرد و این ترانه بـه سرعت در بین ۱۰ موزیک برتر جدول ترانه‌هاي پرفروش ایالات امریکا قرار گرفت. جالب اسـت بدانید خالید تمام این دستاورد‌ها را در سن و سال بسیار کم بدست آورده ودر حال حاضر تنها ۲۱ سال دارد.

خالید درسال ۱۹۹۸ در جورجیا کشور آمریکا متولد شد و کودکی خودرا در ایالت‌هاي مختلفی گذراند. از آنجایی کـه مادر خالید در ارتش خدمت می کرد و بـه مدت ۶ سال برای ماموریت بـه کشور آلمان فرستاده شده بود، خالید نیز بـه همراه مادرش شش سال از عمرش را در کشور آلمان سپری کرد. استعداد خالید در ترانه‌سرایی و موسیقی در دبیرستان شکوفا شد. خالید در حال حاضر نزدیک بـه ۶ میلیون دلار ثروت و دارایی دارد.

 

امیلیا کلارک Emilia Clarke

کسی را سراغ نداریم کـه دنریس تارگرین را در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت نشناسد، امیلیا کلارک تجربه نه‌چندان خوبی از بازیگری در سینما و تلویزیون نداشت، اما حضور او در نقش دنریس تارگرین بـه‌اندازه‌اي جذاب و تحسین برانگیز بود کـه توانست جایزه امی را درسال ۲۰۱۱ برای بازی در نقش مکمل زن در سریال بازی تاج و تخت را ازآن خود کند.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

امیلیا کلارک در فیلم «مـن پیش از تـو» نیز بازی کرده و اگر اهل کتاب‌خوانی باشید حتما بـه‌خوبی درجریان هستید کـه این فیلم از کتابی با همین نام اقتباس شده و این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌هاي چند سال اخیر در ایران اسـت. امیلیا کلارک کـه زاده و بزرگ‌شده انگلستان اسـت و ۳۲ سال سن دارد چندین بار از جانب مجله‌هاي مختلف بـه‌عنوان زیباترین زن دنیا شناخته شده.

مطمئن هستیم انتخاب او در فهرست ۱۰۰ چهره برتر سال ۲۰۱۹ از جانب مجله ناز وب، انتخاب شایسته‌اي بوده اسـت. همان‌گونه کـه حتما در جریان هستید سریال بازی تاج و تخت بـه اتمام خودش نزدیک میشود و بی شک پس از اتمام این سریال، امیلیا کلارک فرصت‌هاي بیشتری برای ایفای نقش در دنیای سینما و تلویزیون پیدا خواهد کرد.

 

گروه بی. تی. اس

گروه بی. تی. اس کـه با نام‌هاي دیگری مانند «پسران ضدگلوله» نیز در دنیای موسیقی شناخته میشود از هفت پسر خوش تیپ کره‌اي تشکیل شده کـه در چند سال اخیر نه تنها بازار موسیقی آسیا رابه تسخیر خود در آورده‌اند، بلکه ترانه‌هاي این گروه در جدول‌هاي موسیقی ایالات امریکا و اروپا نیز رتبه‌هاي قابل قبولی دارد. اعضای این گروه را جی هوپ، شوگا، جانگ کوک، وی، جین، جیمین و آر. ام تشکیل میدهند.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

این جوان‌ها کار خودشان را درسال ۲۰۱۳ با انتشار ترانه «دیگر رؤیا بسه» «No More Dream»، شروع کردند. آلبوم اول این گروه درسال‌هاي ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ فروش نسبتاً خوبی داشت، اما آلبوم دوم این گروه با نام «بال‌ها» «Wings»، گروه بی. تی. اس رابه موفقیت زیادی رساند. این آلبوم در رتبه ۲۶ در جدول ترانه‌هاي پرفروش ایالات امریکا قرار گرفت و بیشتر از ۱.۵ میلیون نسخه ازآن بـه‌فروش رسید.

محبوبیت بی. تی. اس کار رابه جایی رساند کـه مون جه این «moon jae in»، رئیس جمهور کره‌جنوبی با نگارش نامه‌اي، رسما از موفقیت‌هاي این گروه تقدیر کرد. بـه این ترتیب کاملاً طبیعی بنظر می رسد.

 

بری لارسون

بری لارسون «BRIE LARSON» ممکن اسـت نسبت بـه دیگر هنرپیشه‌هایي زنی کـه جایزه‌هاي مهمی مانند اسکار یا گلدن گلوب را ازآن خود کرده‌اند، سن و سال زیادی نداشته باشد، اما همان‌گونه کـه حتما میدانید سن و سال تنها شماره و رقم اسـت و بری ثابت کرده کـه در سن کم نیز می توان معتبرترین جایزه‌هاي دنیای سینما را ازآن خود کرد.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

برای اثبات شایستگی حضور نام بری لارسون در فهرست برترین چهره‌هاي ۲۰۱۹ مجله ناز وب،کافی اسـت بـه جایزه اسکار او برای بازی در فیلم «اتاق» «Room»، اشاره کنیم. بازی چشمگیر بری لارسون دراین فیلم باعث شد تا درکنار جایزه اسکار، جایزه‌هاي گلدن گلوب و بفتا را نیز ازآن خود کند. جالب اسـت بدانید داستان حضور بری لارسون در جلوی دوربین بـه سالها پیش باز میگردد.

نخستین هنرنمایی او مربوط بـه بازی دریک مجموعه کمدی درسال ۱۹۹۸ اسـت. درسال ۲۰۰۱ نیز بری لارسون در سریال کمدی «بزرگ کردن بابا» ایفای نقش کرد، او در آن زمان تنها ۱۲ سال سن داشت. ستاره بری لارسون با بازی در فیلم «اسکات پیلگریم در برابر دنیا» «Scott Pilgrim vs. the World»، محصول سال ۲۰۱۰، درخشید و تا کنون نزدیک بـه ۲۰ اثر بلند سینمایی را در کارنامه بری لارسون شاهد هستیم.

 

چیپ و جوانا کتاب گینس

چیپ و جوانا رکورد هـای گینس برای حضور در برنامه تلویزیونی Fixer Upper، شهرت زیادی بـه دست آوردند، این برنامه بـه تغییر دکوراسیون و طراحی منزل اشاره میکند و از آنجایی کـه بـه سبک سریال‌هاي واقع‌گرایانه «Reality TV»، ساخته شده، جذابیت زیادی برای مخاطب دارد و پخش آن از سال ۲۰۱۳ شروع شد و آخرین قسمت از فصل پنجم این برنامه را درسال ۲۰۱۸ شاهد بودیم.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

جوانا کتاب گینس متولد تگزاس کشور آمریکا اسـت و مادرش ریشه‌اي ژاپنی دارد، پدر نیز از تبار آلمانی و لبانی اسـت ودر سال ۲۰۰۳ با چیپ رکورد هـای گینس ازدواج کرد. ماحصل این ازدواج ۵ فرزند اسـت و مدتی اسـت کـه فروشگاه آنلاینی با نام مگنولیا رابه راه انداخته‌اند، دراین فروشگاه خدمات دکوراسیون منزل بـه مشتریان ارائه می شود.

چیپ و جوانا کتاب گینس علاقه زیادی با ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم و هم چنین آسان‌تر کردن زندگی از طریق چیدمان و دکوراسیون منزل دارند ودر یکی از قسمت‌هاي برنامه Fixer Upper نیز این دو طراح، تمامی قسمت‌هاي منزلی کـه دو کودک با صندلی‌چرخ‌دار در آن سکونت داشتند را برای دسترسی آسان این کودک‌ها با چیدمانی جدید مرتب کردند تا بچه‌ها از روی صندلی چرخ‌دار، مشکلی با تعامل با لوازم منزل نداشته باشند.

 

آریانا گرانده

آریانا گرانده بوترا «Ariana Grande Butera»، کـه در صحنه‌هاي موسیقی او رابا نام آریانا گرانده می‌شناسیم، وقتی تنها ۱۴ سال داشت، درسال ۲۰۰۸ نخستین نمایش خودرا در تئاتر برادوی اجرا کرد، پس از اجرای موفق این نقش، بـه او برای بازی در مجموعه تلویزیونی «ویکتوریوس» «Victorious»، پیشنهاد شد.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

مدتی بعد نیز بـه دنیای موسیقی راه پیدا کرد و این روز‌ها بـه یکی از پرطرفدارترین سلبریتی‌ها در شبکه‌هاي اجتماعی با ۱۵۲ میلیون دنبال‌کننده، تبدیل شده اسـت. آریانا گرانده کـه از سمت مادر، تباری ایتالیایی دارد، درکنار تحصیل، بـه اجرای موسیقی نیز می‌پرداخت و نخستین آلبوم او درسال ۲۰۱۳ منتشر شد و این آلبوم در رتبه اول ترانه‌هاي پرفروش ایالات امریکا قرار گرفت.

دومین آلبوم آریانا گرانده درسال ۲۰۱۴ منتشر شد و این آلبوم نیز صدر جدول ترانه‌هاي موسیقی کشور آمریکا را تصاحب کرد. آریانا کـه تنها ۲۵ سال دارد، افتخار‌هاي زیادی در دنیای موسیقی را ازآن خود کرده و انتخاب او از جانب مجله ناز وب،درسال ۲۰۱۹ نیز از آینده‌اي درخشان‌تر برای آریانا گرانده خبر می دهد.

 

ماهرشالا علی

ماهرشالا از سال ۲۰۰۱ حضوری فعال در هالیوود داشت و زحمات او دست آخر نتیجه داد و نقش‌چشمگیر او در فیلم «مهتاب»، محصول ۲۰۱۶، جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را برای ماهرشالا علی بـه دنبال داشت. خوشبختانه بخت با ماهرشالا یار بودو برای بازی در فیلم «کتاب سبز»، محصول ۲۰۱۸ نیز توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را ازآن خود کند.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

جالب اسـت بدانید ماهرشالا علی ابتدا مسیحی بود، اما درسال ۱۹۹۹ بـه دین اسلام گروید، جالب‌تر این کـه او نخستین هنرپیشه مسلمان سیاه‌پوستی اسـت کـه اسکار را ازآن خود کرده اسـت. ماهرشالا ازآن دسته سلبریتی‌هایي اسـت کـه در برابر ستم دولت ایالات امریکا ساکت ننشسته و از هر فرصتی برای گله‌گذاری از عملکرد ایالات امریکا در مقابل مسلمان‌ها استفاده می کند.

ماهرشالا علی کـه بازی اخیر او در سومین فصل از سریال «گارآگاهان حقیقی» «True Detective» نیز نقد‌هاي بسیار مثبتی دریافت کرده اسـت دستی در موسیقی نیز دارد ودر سال ۲۰۰۷ شاهد انتشار آلبومی از جانب او بودیم. ماهرشالا درحدود ۴۰ اثر بلند سینمایی و تلویزیونی در کارنامه‌اش دارد و با توجه بـه موفقیت‌هایي کـه در چند سال اخیر بدست آورده، امیدواریم درسال‌هاي آتی نیز بیشتر از این هنرپیشه مسلمان بشنویم.

 

گلن کلوز

گلن کروز ازآن دسته هنرپیشه‌هایي پرتلاشی اسـت کـه ۳۴ اثر سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه‌اش شاهد هستیم و باتوجه بـه این کـه بیشتر از ۷۰ سال سن دارد، هنوز هم زیبارو و پرکار اسـت. گلن کلوز سه بار جایزه گلدن گلاب را ازآن خود کرده و ۷ بار هم نامزد جایزه اسکار شده، اما تا کنون افتخار دریافت این جایزه را نداشته اسـت. گلن کار حرفه‌اي خودرا از سال ۱۹۷۴ ودر صحنه‌هاي تئاتر شروع کرد.

او مدتی بعد نیز راهی سینما شد، این بازیگر کهنه‌کار کـه تا کنون ۳ بار ازدواج کرده و هر ۳ ازدواج او نیز بـه جدایی ختم شده اند، یک دختر دارد کـه دخترش نیز مشغول بـه حرفه بازیگری اسـت. گلن کلوز درکنار بازیگری، علاقه زیادی بـه تجارت دارد و همین امر باعث شده تا شاهد فعالیت‌هاي مختلف اقتصادی از جانب او باشیم کـه دراین زمینه می توان بـه شرکت فیلمسازی تریلیوم پروداکشنز «Trilium Productions» اشاره کرد.

درکنار تمامی این موارد، گلن کلوز بـه‌عنوان سلبریتی شناخته میشود کـه فعالیت‌هاي مهمی در امور خیریه نیز دارد و یکی از طرفداران سرسخت سلامت حیوانات و محیط‌زیست اسـت. با توجه بـه سن و سالی کـه گلن کلوز دارد بعید میدانیم در آینده بختی برای تصاحب اسکار پیدا کند و چـه بسا حضور وی در فهرست ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۹ یکی از آخرین دستاورد‌هاي این بازیگر کهنه‌کار هالیوودی باشد.

 

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

مجله ی ن ا ز و ب سالانه برترین چهره‌هاي سال را انتخاب میکند ودر سال ۲۰۱۹ نیز شاهد فهرستی از چهره‌هاي برتر این سال هستیم. این فهرست، چهره‌هاي منتخب را در دسته‌بندی‌هاي متفاوتی معرفی کرده اسـت ودر این قسمت میخواهیم باهم نگاهی بـه دسته‌بندی اسطوره‌هاي جهان درسال ۲۰۱۹ از دید مجله ناز وبداشته باشیم.

 

محمد صلاح

فوتبال دوست‌ها بـه احتمال زیاد محمد صلاح را می‌شناسند. او کـه ۲۶ سال سن دارد برای تیم ملی فوتبال مصر توپ میزند و تا کنون ۵۷ بازی ملی برای مصر انجم داده و ۳۳ گل نیز زده اسـت. این فوتبالیست خوش‌آتیه چهره‌اي بسیار محبوب در بین فوتبا‌ل‌دوستان مصری اسـت چرا کـه در بازی‌هاي مقدماتی در دقیقه ۹۵ توانست یک ضربه پنالتی را گل کند و تیم مصر را پس از ۲۸ سال روانه جام‌جهانی نماید.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

محمد صلاح فوتبال حرفه‌اي رابا حضور دریک تیم مصری شروع کرد و پس از مدتی نگاه کارشناسان بین‌ المللی فوتبال را جلب کرد ودر سال ۲۰۱۲ راهی تیم بازل سوئیس شد و پس از یک هفته بازی دراین تیم نخستین گلش را زد تا ثابت کند کـه در قد و قواره‌هاي فوتبالیست‌هاي جهانی اسـت.

مدتی بعد نیز محمد صلاح بامبلغی حدود ۱۱ میلیون پوند راهی باشگاه چلسی شد تا افتخاری دیگر را برای فوتبال‌دوست‌هاي مصری بـه ارمغان بیاورد و نخستین فوتبالیست مصری باشد کـه بـه یک باشگاه معتبر انگلیسی راه پیدا کرده اسـت. بازی درخشان او در تیم چلسی باعث شد تا پای محمد صلاح بـه فوتبال ایتالیا باز شود و مدتی در تیم رم بازی کند، در نهایت نیز با قراردادی ۴۵ میلیون یورویی بـه تیم لیورپول پیوست.

 

لبران جیمز

اگر نگاهی بـه فهرست بهترین بسکتبالیست‌هاي دنیا بیاندازید بی شک چشم شـما بنام لبران جیمز روشن خواهد شد، کارشناسان زیادی او را یکی از ۵ بسکتبالیست برتر تمام تاریخ این ورزش میدانند و با یکی از پرافتخارترین بسکتبالیست‌هاي دنیا طرف هستیم کـه بسکتبال را از دبیرستان شروع کرد ودر همان ابتدای کار، کارشناسان پی بـه استعداد او بردند.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

همین استعداد باعث شد تا درسال ۲۰۰۳، لبران جیمز راهی تیم کلیولند کاوالیرز «Cleveland Cavaliers» بپیوندد، بازی چشمگیر او دراین تیم باعث شد تا بـه مدت دو سال پشت‌سر هم بهترین بازیگر لیگ حرفه‌اي بسکتبال ایالات امریکا شود. لبران جیمز در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ تیم کلیولند کاوالیرز رابه مقصد لس‌آنجلس لیکرز ترک گفت و برای بازی دراین تیم چیزی نزدیک بـه ۱۵۴ میلیون دلار دست مزد گرفت.

جالب اسـت بدانید لبران جیمز درکنار این کـه یک بسکتبالیست حرفه‌اي اسـت، علاقه زیادی بـه فوتبال نیز دارد و با کمک ثروت هنگفت‌اش درسال ۲۰۱۱ قسمتی از سهام باشگاه لیورپول انگلیس را خریداری کرد. لبران جیمز ورزشکار خانواده‌داری اسـت و با ساوانا برانسون، کـه از دبیرستان عاشق او بود درسال ۲۰۱۳ ازدواج کرد. او از ساوانا دو پسر و یک دختر دارد و درآمد‌هاي هنگفتی نیز از تبلیغات برای برند نایکی بدست می‌آود.

 

جنیفر هایمن

جنیفر هایمن «JENNIFER HYMAN»، تحصیل‌کرده هاروارد اسـت و همان‌گونه کـه از تحصیل‌کرده‌هاي این دانشگاه معتبر انتظار داریم موفقیت‌هاي زیادی در دنیای مد و پوشاک بدست آورده اسـت. او مجموعه‌اي با نام «رِنت دِ ران‌وِي» «Rent The Runway»، را راه‌اندازی کرده ودر این مجموعه پوشاک و لباس‌هاي شیک و گران‌قیمتی را از ۵۰۰ برند معتبر دنیا بـه بانوان اجاره می دهد.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

این مجموعه پوشاک چیزی نزدیک بـه ۸ میلیون مشترک دارد ودر حال حاضر ۱۲۰۰ نفر دراین کلکسیون زیر نظر جنیفر هایمن مشغول بکار هستند. جنیفر یکی از اعضای هیئت مدیره برند «استه لادور» «The Estée Lauder» اسـت و تلاش‌هاي زیادی برای افزایش فرصت‌هاي شغلی جهت بانوان انجام داده اسـت.

 

گیل کینگ

گیل کینگ «GAYLE KING»، روزنامه‌نگار خستگی ناپذیری اسـت کـه سالها اسـت در رسانه‌هاي خبری کشور آمریکا حضور دارد. او یکی از مجری‌هاي اصلی شبکه سی. بی. اس بـه‌حساب می آید و از سال ۲۰۱۲ تا کنون مجری‌گری برنامه خبر صبحگاهی سی. بی. اس را برعهده دارد؛ و او هم چنین برای مجله‌هاي معتبری مانند «مجله اپرا» نیز مقاله می‌نوسید.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

گیل کینگ درسال ۱۹۵۴ در ایالت مریلند بـه‌دنیا آمد بدلیل شغل پدرش، چندین سال از دوران کودکی خودرا در ترکیه گذراند. او درنهایت بـه ایالات امریکا بازگشت ودر سال ۱۹۷۶ از دانشگاه مریلند در دورشته روانشناسی و جامعه‌شناسی فارغ التحصیل شد. جالب اسـت بدانید اپرا وینفری نیز یکی از طرفداران پر و پا قرص گیل کینگ اسـت و او را مادری قلمداد می کند کـه وی هرگز نداشته اسـت.

نام این خبرنگار و مجری باسابقه درسال ۲۰۱۸ بـه تالار مشاهیر شبکه‌هاي کابلی و ماهواره‌اي ایالات امریکا اضافه شد و بـه‌عنوان خبرنگار خویشتن‌داری شناخته می شود کـه در لحظه‌هاي حساس بازرسی خودش را از دست نمی دهد و همین قضیه نیز باعث شده تا گزارش‌هاي خبری با چهره‌هاي سرشناسی را از گیل کینگ شاهد باشیم.

 

مارک زاکربرگ

زاکربرگ بـه‌رغم این کـه تنها ۳۴ سال سن دارد با انتخاب از جانب مجله ناز غریبه نیست ودر سال ۲۰۱۰ نیز مجله وبیاو را شخص‌سال اعلام کرد. مرد شماره یک فیس‌بوک یکیدیگر از نخبگان دانشگاه هاروارد اسـت کـه در دوران دانشجویی بـه همراه چند دانشجوی جوان دیگر، فیس‌بوک را راه‌اندازی کردند و درآمدی کـه فیس‌بوک برای زاکربرگ جوان بـه ارمغان آورده او رابه یکی از جوان ترین میلیارد‌هاي دنیا تبدیل کرده اسـت.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

قضیه راه‌اندازی فیس‌بوک از این قرار بود کـه درسال ۲۰۰۴ زاکربرگ بـه همراه اندرو مک‌کالوم، داستین موسکاویتز و ادواردو ساوین کـه دانشجو‌هاي هم‌اتاقی زاکربرگ بودند بـه این فکر افتادند تا شبکه‌اي برای ارتباط میان دانشجویان در دانشگاه هاروارد راه‌اندازی کنند، این ایده بـه سرعت طرفدار پیدا کرد ودر سال ۲۰۱۲ کاربران فیس‌بوک از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد.

 

تایگر وودز

دراین قسمت از فهرست برترین اسطوره‌هاي ۲۰۱۹ از نگاه مجله نازی بـه بهترین گلف‌باز تاریخ رسیدیم. تایگر وودز کـه زندگی شخصی او حاشیه‌هاي زیادی داشته اسـت در سن و سال جوانی و زمانی کـه تنها ۲۰ سال بیشتر نداشت استعداد خودش در گلف رابه اهالی این ورزش ثابت کرد.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

جالب اسـت بدانید تایگر وودز بـه اندازه‌اي خوب گلف بازی میکرد کـه کارشناسان ورزشی مدعی بودند بازی خوب و بی‌نقص او باعث شده تا حریفان حرفی برای گفتن در برابر تایگر وودز نداشته باشند و عملاً رقابت با تایگر، بـه رقابتی یک طرف و بی‌روح تبدیل شود کـه مشخص اسـت برنده این رقابت تایگر وودز خواهد بود.

در دهه گذشته کسی نبود کـه بتواند رقیب تایگر وودز در میادین گلف شود، اما پیشرفت حرفه‌اي او از سال‌هاي ۲۰۰۹ بـه بعد روبه کاهش گذاشت و تایگر وودز دیگر آن تایگر وودز گذشته نبود. با این حال بازهم باید اعتراف کرد کـه نام تایگر وودز، نامی نیست کـه بـه این اسانی از تاریخ گلف حرفه‌اي پاک شود.

جین گنگ

جین «JEANNE GANG» زاده سال ۱۹۶۴ اسـت و یکی برترین مهندسین معمار جهان بـه‌حساب می آید، او کـه درسال ۱۹۹۷ مجموعه طراحی ساختمان «استودیو گنگ» را بنا کرده اسـت بیشتر بدلیل ساخت برج ۸۲ «آکوا» شناخته میشود. جین گنگ کـه از نوجوانی بـه مهندسی ساختمان علاقه داشت از مدرسه ساختمان‌سازی هاروارد درسال ۱۹۹۳ فارغ التحصیل شد و اکنون نیز دراین مدرسه کرسی استادی دارد.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

این مهندس طراح خوش‌سلیقه نزدیک بـه ۲۰ ساختمان بسیار مشهور را در قسمت‌هاي مختلف دنیا طراحی کرده و جایزه‌هاي معتبری نیز در دنیای ساختمان‌سازی را در اختیار دارد. همان‌گونه کـه اشاره شد، مهمترین ساختمان جین گنگ، برج «آکوا» بـه‌حساب می آید، این برج، بلندترین برج دنیا اسـت کـه طراحی آنرا یک مهندس زن انجام داده و جین گنگ قرار اسـت بـه زودی برج «ویستا» را نیز بـه اتمام برساند.

باب ایگر

اگر بـه کارتون علاقه داشته باشید احتمالاً نام باب ایگر «BOB IGER»، بـه گوش شـما خورده اسـت، وی مدیرعامل والت‌دیزنی اسـت و یکی از اعضای مهم هیئت مدیره اپل بـه‌حساب می آید. باب ایگر «BOB IGER» کار خودرا درسال ۱۹۷۲ با حضور دریک برنامه‌تلویزیونی شروع کرد، او در ابتدا بـه مجری‌گری علاقه زیادی داشت و مدتی نیز وضعیت هوا را گزارش می‌داد.

 

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

 

اما روزگار برنامه‌ هاي مهم‌ تری برای باب ایگر در سر داشت و همین امر نیز باعث شد تا در نهایت پله‌ هاي موفقیت را پشت‌ سر بگذارد و بـه یکی از مهم ترین مدیران رسانه‌ اي دنیا تبدیل شود. نام باب ایگر درسال 2015بـه تالار مشاهیر شبکه‌ هاي کابلی و ماهواره‌ اي اضافه شد و با فوق ستاره‌ اي طرف هستیم کـه بـه‌تن‌هایي توانست درسال 2018 چیزی نزدیک بـه 65.6 میلیون دلار درآمد در شرکت دیزنی درآمد داشته باشد.

 

مشهورترین زنان هالیوودی با دوست پسران جوان تر از خود !

زیباترین و جذاب ترین زنان هالیوودی (عکس)

زیباترین زنان بازیگر و معروف ایران و هالیوود 2017 انتخاب شدند + تصاویر

چهره مصنوعی نیکول کیدمن زیباترین زن هالیوود+عکس



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان