قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

میترا استاد همسر دوم شهردار سابق تهران توسط 7 گلوله و اصابت 2 گلوله به قتل و جسد او در حمام برج معروف تهران کشف شد. در ادامه جزئیاتی از این خبر ناگوار را در بخش خبری وبسایت ناز وب دنبال کنید.

 

Mitra, the wife of the second wife of Tehran’s former mayor, was discovered by seven bullets and shot dead with two bullets and his body was found in Tehran’s famous Tower of Bath. Follow the details of this unfortunate news site on the cute Web site

 

همسر دوم شهردار سابق

یکی از همسایگان در این ارتباط بیان کرد که در ساعت 9:10 دقیقه صبح امروز صدای شلیک 3 تیر را از آپارتمان قربانی شنیده است اما اینکه چه کسی خبر قتل وی را به پلیس داده تاکنون مشخص نشده است.

گفتنی است خبرنگار روزنامه انصاف نیوز «پریسا صالحی » در این ارتباط بیان کرد که همسر محمد نجفی قصد داشته تا با این روزنامه مصاحبه ای نیز داشته باشد اما متاسفانه موفق به انجام این کار نشده است.

این واحد مسکونی متعلق به همسر نجفی بوده و پس از بررسی صحنه جرم با دستور مقام قضائی جسد به پزشکی قانونی منتقل شده و پرونده نیز از سوی پلیس رسیدگی خواهد شد.

 

قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

 

سخنگوی قوه قضائیه:

مستندات صحنه قتل همسر نجفی Najafi’s wife جمع‌آوری شده/ هنوز کسی به عنوان متهم دستگیر نشده است
غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، ضمن تایید خبر قتل همسر دوم محمدعلی نجفی گفت: در حال حاضر بازپرس ویژه قتل در محل صحنه وقوع قتل هستند.همچنین اکیپ‌های مربوط به کشف جرم، پزشکی قانونی و پلیس آگاهی نیز در محل هستند و مستنداتی هم جمع‌آوری شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: مستنداتی از صحنه قتل همسر شهردار اسبق تهران جمع‌آوری شده است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایلنا، ضمن تایید خبر قتل همسر دوم محمدعلی نجفی گفت: در حال حاضر بازپرس ویژه قتل در محل صحنه وقوع قتل هستند.

وی ادامه داد: همچنین اکیپ‌های مربوط به کشف جرم، پزشکی قانونی و پلیس آگاهی نیز در محل هستند و مستنداتی هم جمع‌آوری شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص خبر دستگیری شهردار اسبق تهران در این رابطه هم گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم اما می‌دانم تاکنون شخصی به عنوان متهم این قتل دستگیر نشده است.

واکنش نجفی به قتل همسرش

شهردار سابق تهران در خصوص قتل همسرش گفت: پرونده قتل همسرم در حال بررسی از سوی مرجع قضایی است.

محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران در گفت‌وگو با فارس درخصوص قتل همسرش گفت: این پرونده در حال بررسی است.

وی در خصوص اینکه آیا ایشان با فرد یا افرادی درگیری داشته است یا شما به فردی مظنون هستید، گفت: اجازه بدهید تحقیقات انجام شود.

شهردار سابق تهران درخصوص اینکه شما آخرین بار چه زمانی همسرتان را دیدید گفت: من الان مشغول کاری هستم و نمی‌توانم صحبت کنم.

گفتنی است همسر دوم محمدعلی نجفی امروز در منزل مسکونی‌اش در منطقه سعادت آباد به ضرب گلوله به قتل رسید.

گزارش های رسیده نشان میدهد میترا نجفی در داخل حمام و با اصابت 2 گلوله به سینه اش کشته شده است.

صبح امروز گزارش جنایتی به بازپرس ویژه قتل تهران مخابره شد که در آن زنی جوان در خانه اش واقع در خیابان دادمان سعادت آباد تهران به ضرب گلوله کشته شده است.

 

قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

 

بلافاصله تیمی جنایی از اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران به همراه تیم تشخیص هویت و پزشکی قانونی خود را به محل جنایت که در طبقه هفتم برج آرمیتا است رساندند و خیلی زود مشخص شد که این جنایت مسلحانه پرونده ساده ای نیست و قربانی قتل یکی از چهره های جنجالی سال گذشته است.

با توجه به تجهیز بودن محدوده قتل به دوربین های مداربسته کارآگاهان و تیم قضایی تحت نظر قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران وارد عمل شده اند تا به ردی از قاتل مسلح و انگیزه اش دست یابند.

هنوز هیچ سرنخی در دست نیست اما فرضیه های مختلفی پیش رو است و ماموران همزمان از شهردار سابق تهران و خانواده میترا نجفی بازجویی می کنند تا به سرنخی از قاتل دست یابند.

کارآگاهان هم اکنون در محل جنایت حضور دارند.

پلیس در یک قدمی دستگیری قاتل میترا استاد

با جمع بندی اطلاعات و سرنخ‌هایی که در ارتباط با قتل میترا استاد (همسر نجفی شهردار سابق تهران) به دست آمده تا یک ساعت آینده عامل جنایت دستگیر می شود. یک مقام آگاه در این ارتباط به خبر نگار ما گفت پس از جمع بندی اطلاعات و سرنخ‌هایی که از محل جنایت و فیلم اطراف محل جنایت به دست آمد رد پای قاتل در این جنایت هولناک به دست آمد و قاضی شهر یاری دستور دستگیری اولین متهم این حادثه را صادر کرد./ الف

نجفی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه در خصوص قتل همسر دوم نجفی شهردار سابق تهران گفت: شواهد نشان می دهد محمد علی نجفی مظنون اصلی قتل همسرش است.

وی گفت: تحقیقات بیشتر و پیگیری برای بازداشت وی در دست انجام است.

 

 

قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

 

تکذیب خبر متواری شدن نجفی/ تحقیقات از همسر مقتول در دستور کار است

سرهنگ بابک نمک‌شناس رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران درباره جزئیات قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران گفت: در ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز راننده خانوادگی به همراه پسر مقتول و دختر آقای نجفی وارد منزل شده و با جسد همسر شهردار اسبق تهران در حمام در حالی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه علت اصلی مرگ اصابت گلوله به قسمت سینه بوده است و آثار شلیک چند گلوله دیگر هم در محل مشاهده شده است، ادامه داد: بلافاصله موضوع به کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب اطلاع داده شد و سرپرست دادسرای جنایی تهران به همراه بازپرس آقای دشتبان و اکیپ بررسی صحنه جرم و اداره دهم ویژه قتل در محل حادثه اعزام شدند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت گفت: اقدامات جهت دستگیری قاتل در دستور کار قرار گرفته است، فرضیات مختلفی در خصوص این جنایت مطرح شده است و تمامی این فرضیات در حال بررسی است.

نمک‌شناس در پاسخ به این سوال که آیا آقای نجفی متواری شده‌اند، گفت: چنین چیزی نیست همانطور که گفتم فرضیات بسیاری در این زمینه مطرح شده است و فعلا تحقیقات پرونده در بخش مقدماتی است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در فیلم‌ها آقای نجفی هم مشاهده شده ادامه داد: در حال حاضر در حال بررسی موضوع هستیم و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود. تحقیقات از همسر مقتول در دستور کار است./ ایلنا

مرور حواشی ازدواج دوم «شهردار سابق» از آغاز تا پایان

هیچ‌یک از ۲۱ عضو شورای شهر تهران که سرخوش از پیروزی قاطع بر رقبایشان در انتخابات، «محمدعلی نجفی» را برای هدایت شهرداری تهران روانه ساختمان بهشت کرده بودند، گمان نمی‌کردند اولین انتخابشان برای تهران آنقدر حاشیه‌ساز شود که پس از استعفا از آخرین مسئولیت نیز همچنان نامش بر سر زبان‌ها باشد؛ آن هم با خبر یک قتل.

محمدعلی نجفی، دوازدهمین شهردار رسمی تهران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب است؛ مردی شیک‌پوش که در دی ماه سال ۱۳۲۰ در تهران متولد شد. او فعالیت کاری خود را با ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز کرد، اما خیلی زود وارد سطوح عالی دولتی در کشور شد و از سال ۶۰ تا ۷۹ حضور در سمت‌هایی چون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست سازمان برنامه و بودجه را تجربه کرد.

او از سال ۸۶ به سومین شورای اسلامی شهر تهران راه یافت و تا سال ۹۲ و پیروزی دولت تدبیر و امید در این منصب ماند تا اینکه از سوی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس وقت معرفی شد، اما با اختلاف یک رأی از حضور در کابینه بازماند تا این بار با حکم مستقیم رئیس جمهور به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وارد هیأت دولت شود؛ مسئولیتی که البته چندان هم طولانی نشد و حدود هفت ماه بعد با استعفای نجفی به پایان رسید.

 

قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

 

پس از آن نجفی مدتی سرپرست وزارت علوم شد و در جایگاه مشاور رئیس جمهور به فعالیتش ادامه داد تا اینکه با انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران و پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان، به عنوان شهردار منتخب راهی ساختمان خیابان بهشت شد.

چند ماهی از آغاز به کار نجفی نگذشته بود که شایعات پیرامون بیماری، کسالت و تصمیمش برای استعفا خبرساز شد؛ بیماری‌ای که پیش از این در بهمن ماه سال ۹۲ نیز بهانه‌ای برای استعفای نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شده بود، اما اعلام شد که آن بیماری با طی دوران استراحت بهبود یافته و استغفا کذب است.

نجفی در این مقطع در مصاحبه‌ای تاکید کرد که «ایستاده است»، اما ایستادگی او چندان دوام نیاورد. در این زمان او با یک حاشیه دیگر روبرو شد؛ اجرای حرکات موزون توسط چند دختربچه در یک مراسم که خبرش توسط رقبای سیاسی جریان مقابل، جنجالی شد؛ او نهایتاً در آخرین روزهای سال ۹۶ از تصمیمش برای استعفا از شهرداری تهران خبر داد و در توضیح به خواندن شعری از مولانا بسنده کرد: «خوش‌تر آن باشد که سر دلبران… گفته آید در حدیث دیگران. …»

 

اصرار نجفی بر استعفا گرچه یکبار با مخالفت شورای شهر تهران روبه رو شد، اما در نهایت با پافشاری او به سرانجام رسید و او در فروردین ماه سال ۹۷ از شهرداری تهران کناره‌گیری کرد. از همان ایام سکوت نجفی آغاز شد و تنها تصویری از عیادت چند عضو شورای شهر تهران از شهردار سابق در یکی از بیمارستان‌ها منتشر شد.

سکوت نجفی اما نه تنها نامش را از رسانه‌ها حذف نکرد، بلکه نامی دیگر را که از مدت‌ها قبل در محافل خصوصی شنیده می‌شد، حتی در رسانه‌های رسمی در کنار نامش نشاند؛ زنی جوان به نام «میترا استاد» که ابتدا گفته شد همسر موقت نجفی است و بعدها مشخص شد که همسر دوم اوست.

بسیاری میترا را که حالا با نام خانوادگی همسرش شناخته می‌شد، عامل استعفای نجفی می‌دانستند و همین امر سبب افزایش حواشی و شایعات پیرامون شهردار سابق شد.

 

قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

 

اصرار شهردار تهران بر سکوت اما بر خلاف اصرارش بر استعفا نتیجه دلخواه را برای وی رقم نزد، چرا که مدتی بعد، یک کانال تگرامی گفت‌وگویی با همسر دومش را منتشر کرد که حاوی نکات قابل توجهی از زندگی وی بود؛ گفت‌وگویی که هیچگاه از سوی نجفی یا وابستگان وی تکذیب نشد.

میترا استاد در این گفت‌وگو گفت: «هر فردی می‌تواند عاشق بشود و ازدواج کند، همه انسان‌ها تا زمانی که جان دارند در وجود ما حس دوست داشتن وجود دارد.

“Everyone can fall in love and get married,” said Mitra Professor in the conversation, “Everyone has a sense of love in our lives as long as they are dead

هر انسانی یک زندگی خصوص دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و هر شخصیت دیگر؛ درست نیست با کسی که واقعاً اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، این‌طوری رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است. متأسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه‌ای دکتر نجفی هستم در حالی که من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.»

 

او با اشاره به «تهمت‌هایی» به او و همسرش زدند گفته بود: «به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است، من قول می‌دهم به همه مردم تا الان من هیچ چیز بدی از دکتر نجفی ندیدم؛ اگر رسانه‌ای که ادعای شفاف سازی دارد و به همسر من تهمت زده‌اند که رابطه نامشروع داشته، من می‌گویم اولاً ایشان شاکی خصوصی ندارد و در ضمن من خودم قول می‌دهم اگر هر مشکلی بود شفاف سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم زندگی خصوصی ما وارد شوند.

تقریباً چند ماه پیش یک کلیپ در خارج از کشور ساخته شد که صداهای من را تقطیع و بریده بریده به هم وصل کرده‌اند تا مرا تخریب کنند؛ در حالی که واقعیت چیز دیگری بود. تمام حساب‌های بانکی من و آقای دکتر نجفی قابل بررسی است. اینقدر شفاف هستیم، بیایند بررسی کنند. ما هیچ چیز سیاهی در زندگی نداریم.»

میترا استاد در مورد ازدواجش با نجفی نیز گفته بود: «آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم.

این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده‌ای دنبال حواشی باشند. هر موضوعی و مسئله‌ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه‌ها اعلام می‌کنم.

 

قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

 

ما اردیبهشت ۹۷ با هم ازدواج کردیم و متأسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته‌اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است. تهمت زننده‌ها را به خدا واگذار می‌کنیم.»

همسر دوم نجفی در این گفت‌وگو استعفای همسرش را بی‌ارتباط با ازدواجشان اعلام کرد و پس از آن حضور چندانی در رسانه‌ها نداشت و به جز یک مورد تکذیب خبری پیرامون نجفی اظهارنظر دیگری نداشت، تا اینکه صبح روز سه‌شنبه ۷ خرداد شاید برای آخرین بار خود و همسرش را به سر خط خبرها کشاند، آن هم با مرگ.

 

مرگ میترا استاد خیلی زود فضای رسانه‌ای کشور را تحت تأثیر قرار داد، او ظهر سه‌شنبه در خانه‌اش در طبقه هفتم برجی در تقاطع بلوار خوردین و دادمان در شهرک غرب به ضرب گلوله کشته شد؛ برجی که منزل مسکونی‌اش در آن بوده و به گفته یکی از همسایه‌ها ساعتی قبل از اعلام خبر مرگ صدای درگیری از واحد مربوط به آنان شنیده شده است.

با مرگ میترا، اما بازهم خبری از نجفی نشد، تحقیقات پلیس برای شناسایی قاتل یا قاتلان او در جریان است و گرچه هنوز هیچ انگیزه رسمی برای قتل وی اعلام نشده، اما بنابر آخرین خبرها مظنون به قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران شناسایی شده و تحقیقات ادامه دارد.

بر این اساس این شایعه که نجفی مظنون اصلی قتل همسرش است تاکنون از سوی مقامات قضایی کذب محض اعلام شده است.

 

در این شرایط افکار عمومی به سرعت در حال جذب و پذیرش شایعاتی است که به نظر می‌رسد هرچه زودتر باید با اطلاع‌رسانی صحیح مقامات مرتبط جلوی آن گرفته شود.

باید دید آیا در روزهای آتی قاتل میترا استاد شناسایی می‌شود یا رسیدگی به این پرونده نیز همچون ماجرای شهلا جاهد زمانی چند ساله را به خود اختصاص خواهد داد./ ایسنا

پلیس به دنبال مطنون اصلی قتل میترا استاد

سردار علیرضا لطفی در مورد آخرین اقدامات انجام شده در خصوص قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران گفت: با اعلام خبر قتل در صبح امروز بلافاصله عوامل پلیس آگاهی در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های فنی و تخصصی مأموران با بررسی صحنه جرم و نمونه برداری از محل آغاز شد، گفت: در حال حاضر کارآگاهان با جمع بندی آثار و ادله به فرد خاصی به عنوان مظنون اصلی رسیده‌اند، اما تاکنون کسی دستگیر نشده است و اقدامات پلیس ادامه دارد./ ایسنا

 

 

قتل همسر دوم محمد نجفی شهردار تهران+ تصاویر

 

جسد میترا استاد در حمام کشف شد

سرهنگ بابک نمک‌شناس در حاشیه حضور خبرنگاران در مقابل برج محل قتل میترا استاد در شهرک غرب تهران گفت: وقوع حادثه قتل در ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز به پلیس گزارش و با حضور عوامل پلیس در محل مشاهده شد که جسد یک زن حدوداً ۳۵ ساله در حالی که مورد اصابت گلوله قرار گرفته در حمام افتاده است.

وی با بیان اینکه علت اصلی مرگ، اصابت گلوله به قفسه سینه بوده است، گفت: بنابرگزارش کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب آثار شلیک چند گلوله دیگر هم در محل مشاهده شده است که بلافاصله سرپرست دادسرای جنایی تهران به همراه بازپرس آقای دشتبان و اکیپ بررسی صحنه جرم و اداره دهم ویژه قتل نیز در محل حاضر شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با بیان اینکه تحقیقات برای دستگیری مظنون اصلی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: فرضیه‌های مختلفی در خصوص این جنایت مطرح شده که تمامی آنها در حال بررسی است اما تاکنون کسی دستگیر نشده است.

نمک‌شناس درباره اینکه آیا آقای نجفی متواری است، گفت: چنین چیزی صحیح نیست همانطور که گفتم فرضیات بسیاری در این زمینه مطرح شده است و فعلاً تحقیقات پرونده در بخش مقدماتی قرار دارد و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد./ ایسنا

انتقال جسد همسر دوم محمدعلی نجفی به پزشکی قانونی/ دعوت از کارشناس اسلحه

دکتر مسعود قادی پاشا درباره اینکه آیا جسد میترا استاد، همسر دوم شهردار اسبق تهران به پزشکی قانونی منتقل شده است، گفت: جسد این فرد به مرکز تحقیقات پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک منتقل شده است تا اقدامات لازم برای بررسی علت قطعی مرگ انجام شود.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها با حضور متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان اسلحه انجام خواهد شد، گفت: با آغاز بررسی‌ها نتایج از سوی پزشکی قانونی به مقام قضائی ارائه خواهد شد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، جسد این فرد هم اکنون در پزشکی قانونی استان تهران است.

Mohammad Najafi’s second wife murdered Tehran’s mayor + pictures

 

نجفی شهردار تهران قاتل همسر دوم با شلیک 7 گلوله + جزئیات


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان