ramazan
ramazan

راهکارهای جذب مشتری برای آرایش عروس در سالن‌ زیبایی

راهکارهای جذب مشتری برای آرایش عروس در سالن‌ زیبایی

برای اغلب سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها جذب عروس‌های آینده و ارائه خدمات عروس یکی از پر درآمدترین بخش‌ها است. پکیج عروس شامل مو و میکاپ و آرایش عروس یکی از بخش‌های سودآور صنعت آرایشگری است.

 

علاوه براینکه اغلب عروس‌هایی که به سالن زیبایی مراجعه می‌کنند تنها به خدمات مو و آرایش قناعت نکرده و خواستار خدمات دیگری در زمینه رنگ مو، ناخن، لیزر موهای زائد، اسپا و سایر خدمات زیبایی نیز هستند و معمولا همراهانی با خود دارند که می‌تواند به افزایش درآمد آرایشگاه کمک کنند.

 

با وجود اینکه آمارها نشاندهنده این است که زوج‌های جوان برای مراسم ازدواج خود معمولا بیشترین هزینه در طول زندگیشان را صرف می‌کنند،  اغلب آرایشگاه‌ها به این نکته بی توجه هستند و از این فرصت پر منفعت بهره کافی را نمی‌برند. شاید دلیل این امر را بتوان در دلایل زیر جستجو کرد:

 

  • دست کم گرفتن این پتانسل‌ها و فرصت‌های درآمدی
  • جذب کردن و معطوف کردن توجه به افراد و مراجعه‌کنندگان اشتباه
  • ارائه پکیج‌هایی با قیمت‌های بسیار پایین

 

راهکارهای جذب مشتری برای آرایش عروس در سالن‌ زیبایی

 

نکته کسب در آمد از خدمات زیبایی و آرایش عروس در این است که مشتریانی را پیدا کرده و جذب کنید که به راحتی بپذیرند قیمت مناسب و درستی را برای خدماتی که دریافت می‌کنند، می‌پردازند. شاید پیدا کردن همچین مشتریانی یا شناسایی آن‌ها از میان مراجعه‌کنندگان مشکل به نظر برسد اما با خواندن این مقاله می‌توانید تا حدی در این امر موفق شوید.

 

تفاوت در نگرش به بازار

وقتی صحبت از ارائه خدمات عروس به میان می‌آید، تفاوت آشکاری بین سالن‌های زیبایی به لحاظ نگرش به این موضوع به چشم می‌خورد:

 

بازاریابی خدمات زیبایی و آرایش عروس

غالبا در سالن زیبایی و کلینیک‌های زیبایی بازاریابی پکیج‌های کامل عروس با اقبال گسترده‌ای مواجه شده است.

بر طبق آمار، وقتی صحبت از داشتن ظاهری بی عیب و نقص و زیبا در روز عروسی به میان می‌آید شاهد آمارهای متفاوتی هستیم:

  • 59% از عروس‌ها قصد کاهش وزن دارند (و البته 355 از دامادها)
  • 39% از عروس‌ها قصد سفید کردن و جرم‌گیری یا بلیچینگ دندان‌هایشان را دارند تا عکس‌های عروسی زیبا باشد.
  • 6% قصد انجام تزریق بوتاکس یا سایر فیلرهای ضد چروک را دارند.

 

آنچه مهم است این است که نگرش شما نسبت به بازار باید طولانی مدت باشد و از ماه‌ها قبل از جشن ازدواج تمامی اقدامات و برنامه‌های زیبایی و درمانی عروس را آغاز کنید و این‌ها را در کنار آرایش عروس و میکاپ در پکیج ویژه عروس خود جای دهید.

به این منظور باید کاملا برنامه‌ریزی شده عمل کرده و تمامی خدمات را به ترتیب زمانی ارائه دهید. برای مثال می‌توانید از لیزر موهای زائد شروع کرده و بعد به ترتیب سایر خدمات را ارائه دهید: سفید کردن و بلیچینگ دندان‌ها، درمان‌های جوانسازی صورت، انجام فیشال و ماسک‌ها و پیلینگ صورت.

 با نزدیک شدن به روز عروسی نو.بت به خدماتی مثل تن کردن پوست بدن، پدیکور، وکس کردن و از همه مهم‌تر مانیکور می‌رسد.

 

بازاریابی خدمات مو عروس

خدمات مو برای عروس از جمله خدماتی است که باید در مراحل پایانی و در آخرین مرحله انجام شود. این خدمات شامل رنگ، هایلایت، آمبره یا فروش اکستنشن مو و خدمات نرم کردن موها می‌شود.

 

راهکارهای جذب مشتری برای آرایش عروس در سالن‌ زیبایی

 

چگونگی متقاعد کردن عروس‌ها در انتخاب سالن زیبایی  شما

گام نخست: پکیج تهیه شده برای عروس

باید توجه داشته باشید که جشن ازدواج روز بسیار بزرگی برای یک دختر به حساب می‌آید و می‌خواهد برای فیلم وعکس‌های عروسی چهره‌ای بی نقص داشته باشد. اغلب عروس‌ها ساعت‌ها صرف جستجو برای تک تک جزویات جشن عروسی و ظاهر خود می‌کنند و وقتی نوبت به چهره و آرایش عروس و موهای او می‌رسد باید احساس کند که می‌تواند به سالن زیبایی و تیم شما اعتماد کند.

اگر برند معرف شما ظاهر دلفریبی نداشته باشد و دربردارنده پیام‌های درستی برای مخاطب نباشد، قادر به جذب نظر عروس در برخورد اول نخواهید بود علاوه بر اینکه نمی‌توانید اعتماد مخاطب را نیز درک کنید. بنابراین القای احساسی مناسب و دلنشین در برخورد نخست، بالا بردن اعتماد به نفس و القای حس اطمینان از اصول اولیه بازاریابی برای کار زیبایی عروس است که باید ختنا در نظر بگیرید.

تهیه یک وبسایت یا صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی برای سالن زیبایی

بسیاری از عروس‌ها مایلند برای انجام شنیون به سالن زیبایی بروند که در نزدیکی تالار پذیرایی قرار دارد و به همین دلیل شروع به جستجوی آنلاین می‌کنند . بنابراین هرچه وبسایتی که برای سالن زیبایی خود تهیه می‌کنید به روزتر و در بردارنده اطلاعات جامعی درباره پکیج و  مو و آرایش عروس باشد، درصد موفقیت شما در جذب مشتری بیشتر خواهد بود.

 

 

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان