ramazan
ramazan

نشانه های سرطان گلو/ مهمترین علائم

مجموعه : بیماری ها
نشانه های سرطان گلو/ مهمترین علائم

مهم ترین علائم سرطان گلو چیست؟ آیا سرطان گلو یک بیماری خاموش است؟ آیا با مشاهده عوارض های ناشی از گرفتگی صدا، درد گلو، سرفه های زیاد و … می توان تشخیص داد به سرطان گلو مبتلا شدیم؟ در ادامه این بخش به مهم ترین علائم سرطان گلو اشاره می کنیم. ما امیدواریم همیشه در سلامت و صحت لحظه هایتان را سپری کنید.

 

علائم و نشانه های سرطان گلو

سرطان گلو اغلب علائمی نداشته وتا زمانی که بیماری وارد مراحل بعدی شود نشانه ای ایجاد نمی کند. اما گاهی اوقات می توانید از نشانه هایی آن را تشخیص دهید و تشخیص زود هنگام باعث می شود درمان موثرتر شود. اگر شما متوجه هر یک از علائم سرطان گلو شدید و یا اگر شما سابقه سیگار کشیدن و یا مصرف زیاد الکل دارید با دکتر خود تماس بگیرید.

 

نشانه های سرطان گلو/ مهمترین علائم

 

توده در گردن

اگر شما متوجه توده ای در گردن خود شدید که پیش از این هرگز احساس نکرده اید، می تواند نشانه ای از سرطان گلو باشد این به این معنیست که تومور به احتمال زیاد از گلو به گردن آمده. توده اغلب درست در زیر فک احساس می شود اما آنها می توانند در در جای دیگری در گردن هم باشند. این یکی از علائم سرطان است که اغلب زنان و مردان در صورت متوجه شدن آن را نادیده گرفته و از آن چشم پوشی می کنند.

تغییر در صدای شما

سرطانی که تارهای صوتی را درگیر می کند اغلب می تواند باعث گرفتگی صدا یا تغییر در صدای شما شود. خوشبختانه، این تغییرات قابل توجه اغلب به تشخیص زودتر منجر می شود اگر گرفتگی صدا ی شما تا مدت دو هفته از بین نرفت به دکتر مراجعه کنید.

ابتلا شما یا همسرتان به HPV

این عامل به خوبی شناخته شده است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در زنان به میزان بیشتر و در مردان افزایش دهد. اما در دهه گذشته، سرطان های دهانه رحم مربوط به HPV حداقل چهار برابر بیشتر بوده است.

حدود 70 درصد از سرطان اوروفارنکس (تومورها در پشت گلو) ممکن است توسط HPV ایجاد شود که یک بیماری همه گیر مرتبط با سرطان است. در حال حاضر نرخ ابتلای مردان به سرطان گلو در نرخ هشدار دهنده وجود دارد.

اینکه دقیقا چگونه HPV به سرطان های دهانه رحم مرتبط می شوند هنوز ناشناخته است ، اما پزشکان متخصص معتقدند آنچه روشن است این است که این نرخ در مردان بیشتر و بیشتر در حال توسعه است و عمدتا از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شود در حالی که هنوز دلیل علمی محکمی وجود ندارد.

 

نشانه های سرطان گلو/ مهمترین علائم

 

یک راه برای تست مردان برای داشتن این ویروس، دانستن وضعیت HPV شریک زندگی اوست برخی از علائم سرطان گلو که از این طریق ایجاد می شود درد در حال جویدن و زخم در گردن که بهبود نمی یابد، درد هنگام بلع و خشونت در صداست.

 

احساس اینکه چیزی در گلو است

اگر آن را همیشه احساس می کنید مانند اینکه چیزی در گلو شما گیر کرده و احساس وجود جسم خارجی در گلو دارید می تواند به معنای یک وجود توموری باشد که مثل مانعی در بخشی از گلو است. افراد حس می کنند چیزی وجود دارد اما نمی توانند آن را ببینید، در این حالت اختلال در بلع ممکن است نشانه سرطان گلو باشد.

سرفه خونی

بسیاری از بیماری های دیگر می تواند باعث سرفه و یا خلط خونی شود. از جمله ذات الریه یا برونشیت. با این حال، وجود سرطان گلو هم می تواند باعث سرفه خونی شود که معمولا به رنگ قرمز روشن است و دلیل آن ناشی از اختلاط با هوا و مخاط است.

گلو درد مداوم

اگر شما بیماری خاصی ندارید به نظر می رسد گلو درد و خارش، می تواند نشانه ای از سرطان گلو باشد. تومورهایی که در این منطقه زیر تارهای صوتی تشکیل می شوند اغلب باعث این علائم می شوند.

گلو عضوی است که باید همیشه مراقب سلامت آن باشیم یکی از مهم ترین راه های ارتباطی انسان، گلو و تارهای صوتی آن است پس در حفظ و سلامتی این بخش از بدن بیشتر دقت کنید. در ادامه بهترین خوراکی هایی که باعث سلامت و خوش صدا شدن شما می شود را مطالعه کنید.

 

نشانه های سرطان گلو/ مهمترین علائم

 

غذاهایی که باعث خراب شدن تارهای صوتی شما می شود:

سرخ کردنی‌ها، “فست فودها”، “کافئین” و چای از مواردی هستند که تأثیر نامطلوبی روی “تارهای صوتی” دارند و می توانند بر روی کیفیت صدا آسیب وارد کنند.

 

در طب سنتی، خوردن لعابی که پس از جوشاندن چهار تخم یا چهار دانه حاصل می شود، برای درمان گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و تارهای صوتی مفید دانسته شده است. دانه «به» به تنهایی، بامیه، خوردن سیب همراه با جویدن دانه هایش نیز باعث نرمی صدا می شود.

 

در بین برخی از مردم، خوردن مقداری جوشانده برگ کرفس یا اسفناج پخته هم به عنوان رافع گرفتگی صدا متداول است.

 

قهوه، شکلات، چای، کوکا و هرچه دارای کافئین است، به خشکی بیشتر گلو و تارهای صوتی می انجامد؛ از مصرف آنها حداقل در زمان گرفتگی صدا یا سرماخوردگی خودداری کنید. به جای همه آنها آب ولرم بنوشید، بخصوص اگر گرفتگی صبحگاهی یا بیداری بعد از خواب صدای تارهایتان را خشن کرده است.

 

نشانه های سرطان گلو/ مهمترین علائم

 

مصرف هویج و عسل از مواردی هستند که “باکتری ها” و “ویروس‌های تخریب‌گر” روی “حنجره” را از بین می برند و افراد برای بهبود سریع “تارهای صوتی” خود و برای زیباتر شدن صدا باید “هویج” و “عسل” را حتماً در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.

 

هویج و عسل همچنین به گرفتگی صدا کمک می کند و آن را کاهش می‌دهند و استفاده از عسل طبیعی در “صبحگاه” باعث لطیف شدن صدا و تارهای صوتی می شود و از “اختلالات صوتی” نیز جلوگیری می‌کند.

 

از مکان های آلوده به دود سیگار، غبار و خاک اره، مواد شیمیایی و مانند اینها دور شوید. همه آنها جلوی استراحت تارها و بهبود را می گیرد.

اگر نمی توانید از صاف کردن صدایتان جلوگیری کنید، حداقل مدام آن را تکرار نکنید. سرفه کردن یا صاف کردن صدا و گلو، زمان بهبود و درمان تارها را افزایش می دهد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان