ramazan
ramazan

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

هک؛ کلمه ای که گاهی با شنیدن آن اعصاب و روان هر فردی را به هم می زند!؟ وقتی با شنیدن هک شدن تمام اطلاعات فردی، اقتصادی، خانوادگی، شخصیتی

Hack, a word that sometimes annoys everybody when they hear it !? When you hear all the personal, economic, family, personal information being hacked

و … مورد هجوم قرار می گیرد چه کاری می توان انجام داد. بهتر است ابتدا بدانید هک به چه معناست و سپس آموزش نشانه های هک شدن و رفع هک را بدانید.

هک چیست؟

به هر عملی که برای ورود غیر قانونی انجام میشود هک میگن , این یه تعریف کلی از هک هست هک صرفا محدود به کامپیوتر یا شبکه نیست و میتونه تو دنیا واقعی هم انجام بشه مثلا شما وقتی که وارد یک خونه میشید اونم بدون اجازه یعنی هک, هک یه واژه کلی هست و فقط مختص شبکه ها و System سیستم ها نیست اما ما کلمه هک رو بیشتر توی حوزه کامپیوتری شنیدیم و این باعث شده که فکر کنیم هک مختص کامپیوتر هست.

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

10 نشانه و علائم مهم هک شدن گوشی

 

افزایش قابل توجه استفاده از ترافیک اینترنت

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

بطور مثال نرم افزار «Data Usage» برای اطلاع از میزان داده‌هاي اینترنت گوشی شـما استفاده میشود، این نرم افزار می تواند موارد نادر یا دانلود‌هاي طولانی مدت را مورد بررسی قرار داده و بشما کمک کند تا مصارف غیرقابل توجیه داده‌هاي اینترنت را متوجه شوید و این مسئله یکی از دلایل نصب نرم افزار‌هاي مراقبتی روی گوشی‌هاي Cellular phone تلفن همراه محسوب میشود.

خالی شدن سریع باتری گوشی

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

یکی از نشانه‌هاي واضح نفوذ بـه تلفن همراه شـما خالی شدن بسیار سریع باتری اسـت چرا کـه نرم افزار‌هاي جاسوسی در پس زمینه گوشی بـه مدت‌هاي طولانی فعال هستند، این بـه معنای استفاده زیاد از انرژی و خالی شدن باتری اسـت. اگر گوشی شـما با مشکل مداوم فقدان انرژی مواجه اسـت پس احتمالاً در دسترس نفوذ قرار دارید.

افزایش حرارت گوشی

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

افزایش درجه حرارت گوشی حتی زمانی کـه ازآن استفاده نمیکنید احتمالاً حکایت ازآن دارد کـه داده‌هاي اینترنت شـما فعال بوده و بیش از سرعت معمول در حال مصرف شدن اسـت. اگر کسی متوجه مصرف بیش از حد داده‌هاي گوشی خود شد احتمالاً در دسترس جاسوسی قرار دارد.

مشاهده نرم افزار‌هاي جدید بر روی صفحه نمایش

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

برخی کاربرانی کـه در دسترس نفوذ قرار می گیرند نرم افزار‌هاي جدید و غیرمعمول را در فهرست مدیریت نرم افزار خود مشاهده میکنند، بر این اساس باید همیشه نرم افزار‌هاي فعال خودرا بررسی کنید. درصورت مشاهده هرگونه عملکرد غیر عادی نرم افزاری کـه باتری زیادی مصرف میکند را پیدا کنید؛ زیرا ممکن اسـت حاوی برنامه‌هاي مضری باشد.

پخش زنده ویدئو بـه صورت خودکار

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

اگر گوشی تلفن همراه ویدئوی زنده‌اي رابه طور خودکار پخش کرد یکی از راه‌هایي اسـت کـه هکر‌ها برای بازرسی بر فعالیت گوشی و یا شنود استفاده می کنند. در صورتی کـه در چنین وضعیتی گوشی مداوم فعالیت نموده یا باتری آن بـه سرعت خالی شد، کاربر باید داده‌هاي اینترنت و مقدار مصرف آنرا بررسی نماید.

ضعف عملکرد در گوشی‌هاي هوشمند

زمانی کـه تاخیر در ارسال و دریافت متون و انجام عملکرد‌هاي مختلف را در گوشی خود احساس کردید احتمال دارد کـه نشانه‌اي از نفوذ بـه گوشی شـما باشد. شاید اطلاع از این امر کار بسیار مشکلی باشد؛ اما باید اهتمام کافی، لازم و دقیقی نسبت بـه این مسئله داشته باشیم.

برقراری تماس و ارسال پیامک بدون اطلاع کاربر

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

ممکن اسـت در گوشی تلفن همراهی کـه در دسترس نفوذ قرار گرفته اسـت تعدادی تماس برقرار شده و پیامک ارسال شده مشاهده کنید کـه توسط شـما انجام نشده اسـت. دراین حالت باید شدیداً نسبت بـه این مسئله مراقبت نمایید چرا کـه برخی عدد‌هایي کـه با آن تماس برقرار می شود می تواند شـما رابه سمت فردی کـه گوشی شـما را هک نموده راهنمایی کند.

باز شدن پنجره‌هاي ناخواسته و اذيت دهنده

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

باز شدن پنجره‌هاي اذيت دهنده و صفحات عجیبی کـه مانع کار کردن شـما با گوشی میشود از جمله نشانه‌هاي احتمالی نفوذ بـه گوشی اسـت. باوجود این‌کـه بیشتر اینگونه پنجره‌ها دلیلی بر هک شدن گوشی نیست؛ اما برخی اوقات میتواند ناشی از برنامه‌هاي مضری باشد کـه با نام «آگ افزار» یا «آگهی افزار» شاخته می شوند و گوشی را وادار بـه نمایش دادن تبلیغات معینی برای کسب درآمد می‌نمایند.

دریافت پیام‌هایي در زمینه امنیت اطلاعات

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

در صورتی کـه گوشی تلفن همراه شـما هک شده باشد ملاحظه خواهید کرد عملکرد‌هایي غیر عادی دارد مانند دریافت پیام‌هایي در زمینه امنیت اطلاعات کـه در آن‌ها بشما اطلاع داده میشود بـه ایمیل یا حساب توییتری شـما با استفاده از یک گوشی دیگر یا پیوند‌هاي بازنشانی کلمات عبور نفوذ شده اسـت یا پیام‌هاي تاییدیه حساب‌هایي کـه نمی‌شناسید برای شـما ارسال می شود.

شنیدن صدا‌هاي عجیب و غیر عادی از گوشی

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

شنیدن سر و صدا‌ها یا زنگ‌هاي عجیب از گوشی هنگام مکالمه می تواند حاکی از شنود خط شـما باشد. باوجود این‌کـه تمامی گوشی‌ها برخی اوقات صدا‌هایي عجیب تولید می کنند؛ اما باید بـه این مسئله دقت کنید.

قفل نشدن گوشی

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

اگر فعالیت عجیبی در گوشی خود احساس کردید آنرا قفل کنید و مراقب عملکرد آن در زمان غیر فعال بودن باشید. در واقع گوشی‌هایي کـه هک میشوند بطور کامل قفل نمیشود و حتی زمانی کـه آنرا قفل می کنید بطور کامل قفل نشده و بـه فعالیت خود ادامه می دهد.

مسدود شدن ایمیل

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

ممکن اسـت متوجه شوید کـه ایمیل رسمی شـما با فیلتر‌هاي مخصوص مسدود شده و دلیل آنرا ارسال پیام‌هایي بـه ایمیل شـما از منابع مشکوک ذکر کرده باشد. هنگامیکه احساس کردید دستگاه شـما در دسترس نفوذ قرار گرفته لازم اسـت یکی از این اقدامات را انجام دهید: ۱- تغییر کلمات عبور مهم ۲- استفاده از مکانیزم تایید هویت چند مرحله‌اي ۳- بازنشانی دستگاه.

چگونه از هک شدن جلوگیری کنیم؟

بـه محض این‌کـه آپدیت نرم‌افزار یا اپلیکیشنی رسید، انها رابه روز کنید. درصورت امکان گرینه بـه روز رسانی خودکار سیستم عامل و نرم‌افزارهایتان را فعال کنید. تعداد زیادی از هک‌ها در نتیجه بـه روز بودن نرم‌افزارها و سیستم عامل‌هاي کاربران بوده اسـت.

رمزعبورتان رابه اشتراک نگذارید

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

یکی از مهم ترین نکته‌هاي پیشگیري از هک شدن یا حفظ امنیت دیجیتال این اسـت کـه اطلاعات مهم خودمان رابا کسی بـه اشتراک نگذاریم. رمزعبورهای یکی از کلید‌هاي رسیدن بـه اطلاعاتان هستند. شـما کلید منزلتان را بدست دوست نمی‌سپارید! رمزعبورهایتان رابا کسی بـه اشتراک نگذارید.

رمزعبورهایتان را تغییر دهید

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

در جهت پیشگیری از هک شدن ، حتماً رمزعبورهایتان را در مدت‌هاي زمانی برای مثال هر ۴ ماه تغییر دهید. مطمئن باشدی کـه رمزعبورها قبلاجای دیگری استفاده نکرده‌اید. هم چنین مطمئن شوید رمزعبورهایتان پیچیده و نیرومند هستند.

برنامه و نرم‌افزارها را فقط از منابع مطمئن دانلود کنید

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها را حتماً از منابع مطمئن و وب‌سایت‌هاي رسمی انها دریافت کنید. وب‌سایتها و فروشگاههای هستند کـه بنام نرم‌افزار بشما بدافزار یا جاسوس‌افزار و غیره تحویل میدهند.

از شبکه بیسیم امن استفاده کنید

وصل شدن بـه شبکه اینترنت مستلزم بـه وارد کردن رمزعبور آن شبکه اسـت، مگر این‌کـه شبکه یک مکان عمومی مانند کافی‌ شاپ، فرودگاه و غیره باشد. درمکان‌هاي عمومی یا رمزعبور بشما داده میشود یا یک شبکه باز و بدون رمزعبور اسـت.

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

در استفاده از شبکه‌هاي اینترنت عمومی محتاط باشید. اگر وادار بـه استفاده از شبکه‌هاي نا امن شدید، حتماً از VPN استفاده کنید تا اطلاعات‌تان بـه صورت رمزشده ارسال شود.

هنگام وارد کردن رمزعبور مطمئن شوید کـه در وب‌سایت رسمی هستید

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

برای پیش گیری از هک شدن ، هنگام وارد کردن رمزعبور خود در حساب‌هاي آنلاینتان، بـه آدرس مرورگر دقت کنید و مطمئن شوید در وب‌سایتی هستید کـه انتظارش را دارید. آدرس وب‌سایت رابه دقت حرف بـه حرف بخوانید. در وب‌سایت کنش‌تک بارها بـه موضوع فیشینگ اشاره کرده‌ایم. این‌کـه چگونه میتوان یک صفحه فیشینک ساخت و چگونه میتوان در برابر حملات فیشینگ از اطلاعاتمان محافظت کنیم.

اساس حملات فیشینگ بر پایه اعتماد سازی اسـت. ایمیل‌هاي اسپم را باز نکنید

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

بـه ایمیل‌هایي کـه ادعا می کنند از طرف بانک یا حساب‌هاي آنلاینتان هستند شک کنید و روی لینک‌هایي کـه ارسال می کنند کلیک نکنید. بنابر ضرورت میتوانید مستقیما آدرس وب‌سایت یا بانک را در مرورگر وارد کنید یا با پشتیبانی آن سرویس تماس تلفنی برقرار کنید. اگر ابتدای آدرس وب‌سایتی https وجود نداشت، در آن حساب کاربری باز نکنید و رمزعبورتان را وارد نکنید.

بـه هنگام اتمام کارهایتان، از حساب‌هاي آنلاینتان خارج شوید

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

بستن مرورگرتان بـه معنی خارج شدن از حساب‌هاي آنلاینتان نیست! مطمئن شوید کـه بعد از اتمام کار، از حساب‌هاي آنلاین خود Log Out یا Sign Out کرده اید.

موبایل‌ هایتان را از درگاه‌ هاي مطمئن شارژ کنید

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

اگر در منزل نیستید بهتر اسـت موبایل خودرا از شارژ‌ر اتومبیل یا با استفاده از لپ‌تاپ‌تان شارژ کنید. تا جاییکه ممکن اسـت از شارژر‌هاي مکان‌هاي عمومی استفاده نکنید. هنگام سفر حتماً مطمئن شوید دستگاهی مانند پاوربانک «شارژ همراه» را همراه خود دارید.

نرم‌افزار آنتی ویروس و ضد بد‌افزار مطمئن و بـه روز روی دستگاه‌تان نصب کنید

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

نرم‌افزارهای آنتی ویروس مطمئن فایل‌ ها و برنامه‌هاي ویرانگر یا آلوده‌ اي کـه در دستگاه‌ تان وجود دارند را شناسایی و حذف میکنند.
در بین برنامه هایی که هک می شود تلگرام نیز یکی از پرنامه هایی است که بسیار زیاد هک می شود به همین منظور در ادامه نشانه های هک شدن تلگرام را نیز بدانید و بلافاصله تلگرام خود را چک کنید تا از امنیت آن مطمئن شوید.
اینکه از چه طریقی در حال استفاده از تلگرام هستید، در قسمت ستینگز/ settings مشخص است. بعد از ورود به این قسمت روی Privacy and Security کلیک کنید و سپس بخش Active Sessions را انتخاب کنید.

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

ناز وب، در اینجا لیست گوشی‌ها، پی سی‌ها و سایر ابزارهایی که با آن از تلگرام استفاده می‌کنید، مشخص‌شده است. مثلاً اگر هم‌زمان از گوشی آیفون و نسخه دسکتاپ تلگرام استفاده می‌کنید، نام هر دو در لیست با تاریخ و ساعت آخرین استفاده نوشته‌شده است.

برای اطمینان و درصورتی‌که نام ابزار مشکوک را در این لیست مشاهده کردید می‌توانید ابزار مشکوک را پاک‌کنید و یا با ابزار اصلی آنلاین شده و هم‌زمان روی Terminate all other sessions کلیک کنید تا سایر ابزارهای مشکوک دسترسی‌شان قطع شود.

با رعایت ساده ترین نکات، گوشی موبایل، برنامه شبکه های اجتماعی، وب سایت و … از هجوم بد افزارها و هکر ها در امان نگه دارید.

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

تاریخچه هک را نیز بدانید

شاید از خودتون پرسیده باشید که اولین هک تاریخ چی بود و چگونه انجام شد , اولین هک تاریخ برمیگرده به دهه 60 میلادی و دانشگاه معروف MIT

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

در دانشگاه MIT گروهی برروی طرح اشتراک زمانی کامپیوتر کار میکردن و یک کامپیوتر در اختیار داشتن که قرار بود به صورت اشتراکی در اختیار دانشجو ها و دانشمندان قرار بگیرد, هر شخص با وارد کردن پسورد خود در زمان مشخص شده میتوانست از این کامپیوتر استفاده کند, یک روز که کاربران کار با کامپیوتر رو شروع میکنن متوجه میشوند که پیام خوش آمد گویی سیستم تغییر کرده و تمامی پسورد ها رو داره در اختیار کاربر قرار میده این مشکل حدود 20 دقیقه ادامه پیدا میکنه تا اینکه یکی از کاربران به مدیران مشکل پیش اومده رو گزارش میده و مدیران مجبور میشن تمامی پسورد ها رو تغییر بدن.

میشه گفت اولین هک تاریخ برروی پسورد های ورود انجام شد , امروزه ما برای ورود به اکانت های مختلف از پسورد های استفاده میکنیم و پسورد ها اهمیت بسیاری داره هم برای هکر ها و هم برای کاربران, هکر ها سعی میکنند با انجام حملات مختلف (در ادامه آموزش هایی راجب حملات علیه پسورد ها قرار میدیم) پسورد های ورود رو به دست بیارند و وارد اکانت کاربران شوند, در این حین کاربران سعی میکنند با انجام اقدامات امنیتی از لو رفتن پسورد هاشون جلوگیری کنن , اما چقدر در این موضوع موفق بودن؟!

اول راجب تاریخچه کلمه هک صحبت کنیم این کلمه در دانشگاه mit در سال 1960 استفاده میشه معنی کلمه هک میشه خلق یک روش هوشمندانه برای حل یک مشکل

متاسفانه هرجا اسم کلمه هک میاد فکر آدما میره به سمت خرابکار معنی مفهوم کلمه هک در کشور ما خیلی بد جا افتاده در استارت آپ ها بخشی هست به نام هک رشد

 

علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

 

که اون استارت آپ شتاب میده و با استفاده از یه سری تکنیک ها بازدهی اون کسب کار بالا میبره از بحث حاشیه ای خارج بشیم الان با مفهوم کلمه هک آشنا شدیم اون تصور بدی که از کلمه هک داشتید بریزید بیرون.

بریم سراغ برترین هکرهای جهان و اولین هک تاریخ چگونه انجام شده

اولین هک تاریخ در ژوئن 1903 این شخص با فرستادن پیام های دشنام آمیز به صورت کد مورس تلاش کرد تا نمایش عمومی تلگراف بی سیم مارکونی رو خراب کنه هیچ اطلاعاتی از اون شخصی که این کارو کرده جایی ثبت نشد اولین هک تاریخ قصد تخریب یک تلگراف بی سیم رو داشته

 

برترین هکر های جهان

1.آلبرت گنزالس
فعالیت هکر خودش رو با تیمی به اسمShadowCrew شروع کرد و فعالیت های که انجام داده سرقت کارت های اعتباری جعل پسپورت شناسنامه و کارت های بیمه

نفوذ به بانک اطلاعاتی دو کمپانی و سرقت کارت های اعتباری در کارنامه خودش داره

2. کوین میتنیک

اسم کوین که میاد تن مدیرهای شبکه به لرزه در میاد وزرات دادگستری آمریکا کوین تحت تعقیب ترین خلافکار کامپیوتری می شناخت

این هکر تونسته بود در اون زمان به شبکه ملی دفاع آمریکا نفوذ کنه سرقت اطلاعات شرکت های تجاری بزرگ در پرونده کوین به چشم میخوره

3.جاناتان جیمز

جاناتان جمیز با لقب c0mrade فعالیت میکرد در دوران نوجوانی هک کردن شروع کرد و توانست چندین شبکه تجاری و دولتی را هک کند نفوذ به شبکه ناسا را در کارنامه خودش داره

تونست اطلاعاتی با ارزش 1.7میلیون دلار استخراج کنه ناسا مجبور شد3هفته شبکه داخلی خودش تعطیل کنه اون دسته از هکر هایی به نظرم کارشون جذاب تر بود جدا کردم براتون چند خطی راجبشون نوشتم

هک در تمام نقاط دنیا جرم محسوب میشه و مجازات داره سعی کنیم یک هکر قانونمند باشید بتونید با خیال راحت فعالیت کنید با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن جوامع فرصت های شغلی برای مبحث هک ایجاد میشه.

Symptoms of mobile phone hacking and ways to fix it

 

نشانه های هک شدن یک وب سایت

ماجرای جنجالی سوشا و اینک هک تلگرام و تلفنش

سرعت اینترنت گوشی خود را چندین برابر کنید

جدیدترین فناوری جلوگیری از سرقت گوشی همراه + تصاویر

نکته های مهم برای طولانی کردن عمر گوشی های هوشمند


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان