ramazan
ramazan

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

جعبه کوچک جادویی؛ آیا روزی فکر می کردید که بتوان با یک گوشی تلفن همراه روی مبل لم بدهی و با یک کلیک و پست 24 ساعته استوری چندین میلیون درآمد کسب کنی؟

 

 The Magical Small Box; Did you one day think you could make a million dollars with a cellphone on a sofa and make a multi-million dollar 24-hour story

 

این واقعیت دنیای دیجیتال امروز و سبک جدید درآمدهای این چنین است.

 

امروز و در این پرونده جالب و خواندنی از کسب درآمد سلبریتی های ایران از بهنوش بختیاری تا ممل فری لاتی که شاخ اینستاگرام است با شما عزیزان همراه هستیم.

 

امروز به سراغ چندچهره بازیگر، کمدین و خواننده رفتیم و به عنوان یک برند معروف از آن‌ها پرسیدیم که برای یک پست تبلیغاتی داخل صفحه اینستاگرامی‌شان چقدر پول می‌گیرند؟

 

در ضمن با چند اینفلوئنسر یا Instagram horn شاخ اینستاگرامی هم تماس گرفتیم و رقم پیشنهادی‌شان برای یک پست تبلیغاتی را پرسیدیم خلاصه در این پرونده دنبال این بودیم لایک‌ها و فالو کردن‌های ما چقدر می‌تواند در درآمد زایی چهره‌ها موثر باشد. لایک‌هایی که گاهی اوقات بدون دقت و توجه سهم دیگران می‌شود.

 

 

بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون برای خانم بازیگر!

چه کسی؟ بهنوش بختیاری

چقدر فالوئر دارد؟ ۸/۱ میلیون

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

صفحه اینستاگرامی‌اش چه شرایطی دارد؟

پست‌های «بهنوش بختیاری» در اینستاگرام حول سه موضوع است. او در اینستاگرام، تولد اعضای خانواده را تبریک می‌گوید، از ازدواج و خبر‌های خوب می‌نویسد و درباره موضوعات روز واکنش نشان می‌دهد. «بختیاری» یک برند جواهرات معروف هم دارد و همین باعث شده بخشی از صفحه اینستاگرامی‌اش، تصاویری از جواهرفروشی لاکچری‌اش باشد. البته چیز دیگری هم هست؛ شما اگر وارد صفحه «بهنوش بختیاری» شوید، اولین موضوعی که به چشم‌تان می‌خورد اطلاعات روی پروفایل اوست که نوشته شده: «حامی ترنس‌ها و …» او در طول این سال‌ها با پیجش از افرادی که ترانسکچوال هستند حمایت کرده است.

البته بختیاری به جز صفحه شخصی، صفحه‌ای با موضوع کتاب خوانی را Management مدیریت می‌کند که ۳۴ هزار دنبال کننده دارد و این صفحه هم می‌تواند منبع کسب درآمدی برای خانم بازیگر باشد.درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا مسئول صفحه «بهنوش بختیاری» در ارتباط با ما هزینه تبلیغ در صفحه او را ۲۰ میلیون اعلام می‌کند. او می‌گوید: «این مبلغ برای حضور ایشان درکنار شما و تهیه یک ویدئوی تبلیغاتی است که به مدت سه روز در اینستاگرام می‌ماند. اما اگر بخواهید خودتان یک ویدئوی تبلیغاتی بفرستید، باید ۱۰ میلیون بپردازید تا ۲۴ ساعت آن را در پست آخر قرار بدهیم.»

۲۵ میلیون برای یک استوری!

چه کسی؟ پوریا پورسرخ

چقدر فالوئر دارد؟ ۲.۴ میلیون

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

صفحه اینستاگرامی‌اش چه شرایطی دارد؟

شما وقتی وارد صفحه اینستاگرامی «پوریا پورسرخ» می‌شوید اولین چیزی که حس می‌کنید این است که آقای بازیگر یک فوتبالی دوآتشه است. او در صفحه شخصی‌اش عکس یادگاری می‌گذارد، از فیلم و سریال‌های جدیدش می‌نویسد، درباره مسائل اقتصادی، ورزشی و بعضا سیاسی اظهار نظر می‌کند و گاهی هم آگهی تبلیغاتی می‌گذارد.

مدیر برنامه‌های پورسرخ در ارتباط تلفنی با ما می‌گوید که آقای بازیگر برای هر استوری تبلیغاتی مبلغ هفت میلیون تومان می‌گیرد، اما شرایط برای پست تبلیغاتی داخل صفحه فرق می‌کند و اگر بخواهید داخل صفحه، پست یا ویدئو بگذارید باید ۱۵ میلیون بپردازید. مدیر برنامه «پورسرخ» البته پیشنهاد دیگری هم دارد. او می‌گوید: «ما می‌توانیم با آقای پورسرخ هماهنگ کنیم تا جای شما بیایند و ویدئوی حضور ایشان را در استوری اینستاگرامی بگذاریم که در شرایط عادی ۲۵ میلیون هزینه دارد.»

تا ۳۰ میلیون برای قهرمان خنده!

چه کسی؟ علی صبوری

چقدر فالوئر دارد؟ ۱.۶ میلیون

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

صفحه اینستاگرامی‌اش چه شرایطی دارد؟

«علی صبوری» قبل از این‌که کمدین باشد یک اینفلوئنسر اینستاگرامی است. درست است که تا قبل از «خنداننده‌شو» به این اندازه شناخته شده نبود، اما آقای کمدین همان زمان ویدئو‌های بامزه‌ای تولید می‌کرد و در صفحه اینستاگرامی‌اش می‌گذاشت که مخاطبان زیادی داشت. او حالا و بعد از «خنداننده‌شو» بیشتر از یک ونیم میلیون دنبال کننده دارد و هرچند وقت، کمدی ویدئو‌هایی یک تا چند دقیقه‌ای می‌سازد و کلی لایک می‌گیرد که اتفاقا خیلی هم بی‌حاشیه نیست.

از همان اول که «صبوری» با خنداننده‌شو شناخته شد او و دو سه نفر دیگر جزو کسانی بودند که با شوخی‌هایی بعضا منشوری حسابی خبرساز شدند. این قصه فقط به خندوانه ختم نشد و کمدین خندوانه حالا به همراه چندنفر دیگر گاهی اوقات با ویدئو‌های طنزآمیز نامناسب همه‌مان را متعجب می‌کند. مدیر برنامه «علی صبوری» در ارتباط تلگرامی با ما می‌گوید که نفر اول فصل دوم «خنداننده‌شو» برای آگهی‌هایی که در استوری کار می‌شود، حداقل سه میلیون می‌گیرد.

البته ما می‌توانیم ویدئوی تبلیغاتی بسازیم و برای او بفرستیم که در این صورت دستمزد آقای کمدین هم متفاوت است. این مبلغ از ۳۰ میلیون شروع می‌شود و با توجه به شرایط ما و مدتی که ویدئوی مد نظرمان در اینستاگرام می‌ماند به این رقم اضافه خواهد شد.

۱۵ میلیون برای خواننده خاص!

چه کسی؟ مجید خراط‌ها

چقدر فالوئر دارد؟ ۱.۲ میلیون

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

صفحه اینستاگرامی‌اش چه شرایطی دارد؟

از میان چهره‌ها، بعضی‌هایشان کار را راحت کرده‌اند. آن‌ها همان بالای صفحه اینستاگرام‌شان، شماره تلفنی برای هماهنگی گذاشته‌اند و این یعنی به جز کار و حرفه اصلی، اهل همکاری تبلیغاتی و پول درآوردن هم هستند. صفحه اینستاگرامی برای خواننده‌ها شرایط ویژه‌تری دارد.

شما وقتی وارد صفحه شخصی هرکدام از خواننده‌ها می‌شوید فقط و فقط با یک مورد روبه رو هستید؛ موزیک ویدئو‌ها یا بخش‌های جذاب ترانه‌هایی که به بازار آمده.

مدیر برنامه «مجید خراطها» در ارتباط با خبرنگار «زندگی‌سلام» هزینه تبلیغ در استوری اینستاگرام آقای خواننده را پنج میلیون تومان اعلام می‌کند.

 

او می‌گوید:

 

که تبلیغ داخل صفحه اینستاگرام «خراطها» فقط در این صورت میسر است که او در کنار شما حاضر شود و یک ویدئوی تبلیغاتی تهیه شود که این ویدئو به مدت ۷۲ ساعت در صفحه اینستاگرامی‌اش می‌ماند و ۱۵ میلیون تومان هم خرج دارد.»

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

۲۲ میلیون برای رفیق جناب‌خان!

 

چه کسی؟ رامبد جوان

چقدر فالوئر دارد؟ ۸.۹ میلیون

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

 

صفحه اینستاگرامی‌اش چه شرایطی دارد؟

 

گاهی غرغر و انتقاد، گاهی خاطره و نوستالژی، گاهی کمک و همدردی و گاهی تصاویر ماندگار خندوانه، جناب خان و …. این همه چیزی است که «رامبد جوان» در صفحه اینستاگرامی‌اش به اشتراک می‌گذارد. رامبد که بعد از سفرش به کانادا حسابی حاشیه‌ساز شده، چند هزار فالوئر به صفحه اینستاگرامی‌اش اضافه کرده و احتمالا بااین شرایط، نرخ تبلیغات را هم بالا برده است.

چندوقت پیش در صفحه سینما و تلویزیون از هزینه سفر آقای پرحاشیه به کانادا گفتیم که واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. این‌که یک هنرمند از کجا می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای تولد فرزندش در یک کشور خارجی بپردازد، انتقادات بسیاری به دنبال داشت.

رامبد در ارتباط با خبرنگار ما آدرس مسئول صفحه اینستاگرامی‌اش را فرستاد و مسئول صفحه هم اعلام کرد که مجری خندوانه برای هرپست تبلیغاتی داخل صفحه ۲۲ میلیون می‌گیرد که این مبلغ برای یک پست تبلیغاتی ۲۴ ساعته است و اگر بخواهید پست تبلیغاتی را داخل استوری بگذارید، باید ۱۲ میلیون تومان دیگر هم بپردازید.

 

استوری‌هایی که ۳ میلیون می‌ارزد

 

چه کسی؟ پرستو صالحی

چقدر فالوئر دارد؟ ۱.۶ میلیون

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

 

صفحه اینستاگرامی‌اش چه شرایطی دارد؟

 

«پرستو صالحی» هم جزو بازیگرانی است که انگار «پرویز پرستویی» درونش گاهی اوقات شعله‌ور می‌شود! چون هرازگاهی با ترندشدن بعضی از خبر‌ها در فضای مجازی حسابی از خجالت مسئولان در می‌آید و تاجایی که می‌تواند به انتقاد از آن‌ها می‌پردازد. این را هم بگوییم که «پرستو صالحی» به یک و نیم میلیون فالوئرش صرفا به منبع کسب درآمد نگاه نمی‌کند.

 

همین چندوقت پیش او مطلبی را روی صفحه‌اش گذاشت که با واکنش مثبت مخاطبانش همراه بود. او نوشته بود: «در ادامه حرکت خوب دوست و همکار عزیزم آقای کامبیز دیرباز از این به بعد جمعه‌ها صفحه من هم در اختیار شماست که در فضای مجازی نان حلال در می‌آورید.

 

برای تبلیغات کسب و کارتون از این به بعد کامنت‌های صفحه من در روز‌های جمعه برای شماست و در صورت صلاحدید صفحه شما را استوری می‌گذارم و تگ تون می‌کنم تا کسب وکارتون تبلیغ بشود و.» او در دایرکت اعلام می‌کند که برای استوری سه میلیون تومان می‌گیرد.

خانم بازیگر برای تبلیغ داخل صفحه هم شرایط خاصی دارد و هزینه را با توجه به آن‌ها اعلام می‌کند که هیچ عدد تقریبی در این باره به ما نگفت!

 

۲ میلیون می‌گیرم و فقط همین!

 

چه کسی؟ ابوطالب حسینی

چقدر فالوئر دارد؟ ۳۵۳ هزار

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

 

صفحه اینستاگرامی‌اش چه شرایطی دارد؟

 

«ابوطالب حسینی» به جز استندآپ‌هایی که برای مراسم و برنامه‌های مختلف انجام می‌دهد در شبکه ورزش کار می‌کند. صفحه اینستاگرامی کمدین خندوانه فقط و فقط به یک موضوع ارتباط دارد.

«ابوطالب حسینی» از صفحه اینستاگرامی‌اش فقط استفاده شخصی می‌کند و به جز تصاویری از دوران کودکی، نوجوانی، جوانی و ویدئو‌هایی از استندآپ‌هایش چیز دیگری نمی‌گذارد.

او در ارتباط با خبرنگار ما می‌گوید که برای استوری تبلیغاتی دو میلیون تومان می‌گیرد و به جز فضای استوری هیچ جوره حاضر به همکاری تبلیغاتی نیست.

 

شاخ‌های اینستاگرامی چقدر می‌گیرند؟

 

از درآمد بعضی چهره‌های معروف گفتیم، اما کلی آدم هم در فضای مجازی وجود دارند که در دنیای واقعی اصلا شناخته شده نیستند. آن‌ها نه بازیگرند، نه خواننده و نه فوتبالیست، اما شاید بیشتر از بعضی چهره‌ها، مخاطب مجازی داشته باشند. آن‌ها هرکدام با ترفند خاصی کسب شهرت کرده‌اند. مثلا یکی‌شان دابسمش می‌سازد و در صفحه اینستاگرامی‌اش می‌گذارد که از خنده روده‌برمان می‌کند یا دیگری هرروز کار‌های خطرناکی انجام می‌دهد و ویدئوی آن را به دست مخاطبانش می‌رساند. مهم‌ترین دلیل حضور اینفلوئنسر‌ها یا شاخ‌های اینستاگرامی در این دنیا، پول است و پول در دنیای مجازی یعنی فالوئر بیشتر. برای این‌که بدانیم تبلیغ در صفحات آقایان و خانم‌های شاخ اینستاگرامی چقدر هزینه دارد با آن‌ها ارتباط برقرار کردیم و در یک کلمه پرسیدیم که با چه مبلغی حاضر به تبلیغ هستند؟

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

****

شاخ های ایرانی اخراجی از ترکیه!
دیگر شاخ هایی که قبلا هیچ معروفیتی نداشتند از ترکیه اخراج شدند. ترکیه دو چهره شناخته‌شده ایرانی اینستاگرام را اخراج کرد. «وحید خزایی» و «داوود هزینه» دو چهره Famous face معروف که در بین کاربران به شاخ‌های اینستاگرام مشهورند، به‌دلیل رفتار مجرمانه از ترکیه دیپورت شدند.

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

داوود هزینه از ترکیه به گرجستان رفته و وحید خزایی که چندی پیش از این کشور اخراج شده به‌زودی پس از تعیین تکلیف پرونده قضائی‌اش از خاک ترکیه خارج می‌شود.

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

این دو نفر چندی پیش در ترکیه با هم درگیر شدند و با چاقو و اسلحه گرم به جان هم افتادند. وحید خزایی و داوود هزینه در مدت اقامتشان در ترکیه ضمن دایر کردن چند سایت شرط‌بندی از راه Gambling قمار کسب درآمد می‌کردند.

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

این دو نفر به دلیل پست‌های متعدد و عجیب و غریبشان فالوورهای زیادی برای خود در اینستاگرام دست و پا کردند.

ماجرای شهرت وحید خزایی در بین ایرانی‌ها از انتشار چند عکس شروع شد؛ عکس‌هایی که خیلی زود پای پلیس را به ماجراهای این شاخ اینستا باز کرد.

***
و در آخر نیز شاخ لوطی اینستاگرام را بشناسید ممل فری

محمد اهل خوانسار و متولد ۶۸ است، اما وقتی او را می‌بینی انگار برگشته‌ای به قدیم. همان وقت‌ها که لوطی‌ها عزتی داشتند و کسی از دیدن‌شان تعجب نمی‌کرد. حرف زدنش شبیه همان لوطی‌هاست. آبجی، رفیق، مخلصم و چاکریم از دهانش نمی‌افتد و مثل همان قدیمی‌ها سلام و خداحافظی می‌کند؛ دست چپ روی سینه و سر کمی خم. به قول خودش با جوان‌های مدل جدید خیلی حرف نمی‌زند و به آن‌ها کاری ندارد. برای خودش زندگی می‌کند. برای دل خودش.

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

ممل کفترباز است و Lover عاشق کبوتر. در یکی از پست‌های اینستاگرامی‌اش نوشته: «درسته کفتربازی جرمه، ولی به جرمم افتخار می‌کنم.» می‌پرسم چندتا کبوتر داری؟ می‌گوید: «الان ۱۷۰، ۱۸۰ تا، ولی می‌خوام بفروشم. با همسایه‌ها درگیری داریم. هی می‌گن پرشون می‌ریزه، نیا رو پشت بوم ما!

از بچگی عاشق کفتربازی بودم، اما عشق دردسر داره. من با خیلیا درافتادم توی شهر. می‌گن نظم شهر رو به هم می‌ریزی، اما بعضیا معرفت دارن. ما رو دوست دارن و بهمون اعتماد دارن. همسایه‌ها وقتی مثلاً می‌خوان بیان تهرون خونه‌شون رو می‌سپارن به من.»

پیکان را مگر می‌شود از لوطی‌ها و قدیمی‌ها گرفت؟ تا اسم پیکان را می‌آورم ممل می‌گوید: «بعللله سه چهارتا داشتم تا دلت بخواد قدیمی. سفید، آلبالویی و یه دونه هم مشکی.

عکسای خواننده‌ها و هنرپیشه‌های قدیمی رو زده بودم روی دراشون، ولی سخت بود. یه قدم راه می‌رفتم انگار از خوانسار اومده بودم تهران بس که فرمونش سفت بود. واسه همین فروختم‌شون. می‌خواستم پاترول بخرم، اما پولم نرسید و پراید خریدم. حالا پول دستم بیاد می‌خوام بازم پیکان بخرم واسه عشقش.»

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

غیر از پراید شاید اینستاگرام جزو معدود چیز‌هایی باشد که ممل از دنیای مدرن و جدید با آن کار دارد. تا اسم پیجش را می‌آورم می‌گوید:

«من بلد نبودم از این چیزا. رفیقام گذاشتن تو کاسه ما بعد دیدم چیز خوبیه. چند نفر پیدا کردم مثل خودم توی مشهد و الیگودرز و اصفهان. قرار گذاشتیم و همدیگه رو هم دیدیم. این چیزاش خوبه.»

محمد تا پنجم ابتدایی درس خوانده و آنقدر از درس بدش می‌آمده که از مدرسه و خانه فرار کرده. هنوز هم تا اسم مدرسه می‌آید، می‌گوید: «از درس خوشم نمیومد به خدا. فرار کردم و دو سال خونه نیومدم. رفتم چوپون شدم و هیچ کس ازم خبر نداشت و همه فکر کردن مُردم. خیلی هم سخت گذشت.

توی بیابون بودم و هیچی نبود. هیچ وقت یادم نمی‌ره که یه بار از تشنگی آب توی چاله خوردم. توش همه چی بود. دو سال بعد یکی از رفیقام مرد و پیاده اومدم خونه. آبجی‌هام و مامان و بابام شوکه شدن.»

همین کارها، شیوه عجیب زندگی، لباس‌ها و حرف زدن او باعث شده به قول خودش خیلی‌ها دنبالش بیایند و بگویند بیا در قهوه خانه بنشین یا با مردم عکس بگیر و پول دربیاور، اما او یک کلام گفته نه! خودش می‌گوید:

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

«خودمو the clown دلقک مردم نمی‌کنم.» به جای پول درآوردن از این کار‌ها او سنگ‌نما کار می‌کند و صبح تا شب روی داربست ساختمان است. یک کار دیگر را هم خیلی دوست دارد؛ سلاخی: «از بچگی عاشق گچبری بودم وگرنه می‌رفتم دنبال سلاخی. الانم می‌فرستن دنبالم که برم گوسفند سر ببرم. محرم روزی ۲۰۰، ۳۰۰ تا گوسفند سر می‌برم.»

حتماً فکر می‌کنید به جای گزارش فیلمنامه یک فیلمفارسی را می‌خوانید، اما این زندگی ممل فری یا همان محمد رحیمی است در سال ۹۷. همان زندگی که به قول خودش با آن آرامش دارد و حال می‌کند: «هیچ وقت نذاشتم کسی برام تصمیم بگیره. من واسه کسی زندگی نمی‌کنم فقط دوست دارم خاکی باشم و دوست ندارم کسی ازم دلخور باشه. من روراستم آبجی!»

زندگی به سبک فیلم‌فارسی برای شاخ شدن در اینستاگرام

دعوا نکردن کسر لاتیه

همه کسانی که دوست دارند قدیمی زندگی کنند و خیلی شبیه امروزی‌ها نباشند مثل ممل نیستند. حرف زدن‌شان شاید کمی مثل هم باشد؛ مشتی یا لاتی، ولی راه و روش زندگی‌شان فرق دارد. مجتبی سال‌ها مثل همین‌ها زندگی کرده، ولی بعد از راه و روشی که داشته برگشته است.‌

می‌نشینم در یک مغازه تعویض روغنی که مجتبی را می‌شناسد و او را به من معرفی کرده. هنوز به قول خودمان لاتی حرف می‌زند، اما خیلی کمتر از قبل.

روی دست‌ها و آن طور که خودش می‌گوید پهلو و شکمش پر از خالکوبی و تتوست. وقتی یاد کار‌های قدیمی‌اش می‌افتد گاهی از ته دل می‌خندد، اما خیلی وقت‌ها هم می‌رود توی فکر ۱۰ سال از روزی که همه چیز را کنار گذاشته گذشته؛ از لاتی حرف زدن تا خلاف. حالا ۲۸ ساله است و یک دختر ۹ ماهه دارد که با ذوق عکسش را روی گوشی موبایلش نشان می‌دهد.

 

 

درآمد جنجالی ستاره های کشور در پست تبلیغی اینستا/ شاخ های اینستا

 

مجتبی بچه محله مختاری تهران است. از آن محله‌های قدیمی و پر شر و شور. خودش قبول دارد آن زندگی که سال‌ها داشته شباهتی به این دوره و زمانه نداشته، اما شاید چندان هم مقصر نبوده:

«محله‌ای هم که زندگی می‌کردیم انگار می‌طلبید اینطوری باشیم. از خونه که می‌اومدیم بیرون می‌دیدیم این رفیق‌مون داره مواد می‌زنه، اون یکی دعوا می‌کنه… ما هم عشق این کارا رو داشتیم و همین شکلی بزرگ شدیم.

اگه کسی دعوا نمی‌کرد می‌گفتن بچه سوسوله. اگه کسی خالکوبی نداشت می‌گفتن اینو نگاه عقب افتاده‌اس. می‌گفتیم اگر دعوا نکنیم کسر شأنه، کسر لاتیه. بازداشتگاه نمی‌رفتیم می‌گفتن اینو نگاه کن نه بازداشتگاه رفته نه زندان!»

 

همه چیز زندگی‌شان شبیه دوستان و بزرگتر‌هایی شده بود که در کوچه و خیابان می‌دیدند؛ شلوار شش جیب، تی‌شرت سوزنی، کتونی، راه رفتن روی نوک پنجه و لاتی حرف زدن. لقب هم داشتند. به مجتبی می‌گفتند مجتبی خلاف دوست جواد جیغیل و وحید طوقی.

 

کارهایشان را از روی هم تقلید می‌کردند. مثلاً هیچ کدام‌شان با خانواده میهمانی یا مسافرت عید نمی‌رفتند. Cigarettes سیگار می‌کشیدند و برای همین فامیل به بچه‌هایشان می‌گفتند با آن‌ها نگردند.

 

دعوا کردن بخش مهمی از زندگی مجتبی و دوستانش بود: «اگه غریبه از محل رد می‌شد اینقدر نگاه می‌کردیم که دعوا کنیم. می‌گشتیم دنبال گنده محل که دعوا کنیم و اسم در کنیم.

الآن شاهرگم مصنوعیه و تاندون نداره. توی یه دعوا چیزی دستم نبود و زدم توی شیشه که شیشه بردارم. شیشه دو جداره بود و وقتی زدم و برگشتم دیدم دستم کار نمی‌کنه. شاهرگم قطع شده بود. توی سرم کلی جای زخمه. ۱۱۰، ۱۲۰ تا. روی دستا و بازوهامون با تیغ خط می‌انداختیم تا جاش بمونه.»

 

بعد تتوی روی دستش را نشان می‌دهد و می‌گوید آنقدر جای زخم داشته که مجبور شده تتو کند: «یه سری‌هاش مال ۱۲، ۱۳ سال پیش بود. اینایی که من دارم بعضی‌هاش تتوه و بعضی‌هاش خالکوبی. روی بعضی خالکوبی‌ها رو با تتو پوشوندم.

خالکوبی‌ها مثلاً یه سری نوشته فارسی بود: «قدم به قدم گناه» و «مادر» و بعد با تتو روش رو پوشوندم. خجالت می‌کشه آدم.»

 

وقتی حرف‌های مجتبی را بشنوی دیگر تعجب نمی‌کنی زندان رفته باشد. چندبار رفته بازداشتگاه و دو بار هم زندان. یک بار سه ماه سر یک دعوا و یک بار هم سر چک برگشتی.

این هم حکایت لوتی هایی که اینک شاخ اینستاگرام شده اند و با یک پست تبیلغی در استوری میلیون ها پول به حسابشان واریز می شود!!

 

Controversial earnings of country stars in Insta promotional post / Inste horns

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان