دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

مجموعه : غذاهای رژیمی
دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

هات چیپس عصرانه ای پسیار پرکالری خوشمزه و پرطرفدار. Hot Chips Evening Delicious and Trendy. اگر برنامه رژیم غذایی دارید به طور کل باید دور هات چیپس چه آماده و چه خانگی خط قرمز بکشید!

زیرا

چیپس و پنیر یکی از پیش غذاها یا میان وعده های تقریبا سنگین و پر کالری است که بسیار خوش طعم و باب میل و مزاج ما ایرانی هاست طرز تهیه این غذا بسیار ساده است و شما به سادگی میتوانید در منزل تهیه کنید

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

این خوراک بیشتر در رستوران ها و کافه ها و فست فودها تهیه و به عنوان پیش غذا سرو میشود

مواد اصلی این خوراک همانطور که از نامش هم پیداست ، چیپس و پنیر است ولی هر کسی میتواند مواد دیگری را نیز برای  Tasty خوش طعم تر شدن اضافه کند

همانطور که گفتیم این خوراک high callorie پر کالری میباشد و مصرف آن به افرادی که دچار اضافه وزن هستند توصیه نمیشود برای سالم تر شدن این خوراک میتوانید به جای چیپس از سیب زمینی سرخ کرده نیز استفاده کنید تا هم کالری کمتری داشته باشد و هم سالم تر باشد

چیپس و پنیر یک گزینه ی عالی برای مهمانی ها و مراسم های شما است ، چراکه هم بسیار ساده تهیه میشود و هم طعم عالی آن مورد پسند خیلی از ما میباشد و از آنجایی که مواد استفاده شده در آن هم کم میباشد و تهیه ی آن نیز زمان و انرژی کمی میبرد پیشنهاد بسیار عالی برای زمانی است که زمان کافی برای تهیه غذاهای زیادی را ندارید

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

این غذا تقریبا سنگین و پر کالری است وبهتر است اگر به عنوان پیش غذا استفاده میکنید فقط برش کوچکی از آن را نوش جان کنید تا هم جایی برای میل کردن غذای اصلی داشته باشید و هم کالری زیادی مصرف نکنید

اگر هم به عنوان یک عصرانه در کافه یا رستوران از این خوراک استفاده میکنید بهتر است همراهش فقط یک نوشیدنی خنک و مقوی نوش جان بفرمایید

در این مطلب میخواهیم طرز تهیه چیپس و پنیر یا هات چیپس را به شما عزیزان آموزش دهیم تا شما هم بتوانید در عرض کمترین زمان و با ساده ترین و کمترین مواد در دسترس این خوراک خوش طعم را در منزل تهیه کرده و با عزیزانتان نوش جان کنید.

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

Image result for ‫طرز تهیه چیپس و پنیر‬‎

*موادی که برای تهیه نیاز دارید شامل موارد زیر است

*یک بسته بزرگ چیپس ساده ، دویست گرم پنیر پیتزا ، صد و پنجاه گرم ژامبون ، صد گرم قارچ ، یک قوطی کنسرو ذرت ، یک عدد فلفل دلمه ای ، سس کچاپ به مقدار لازم

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

*چیپس و پنیر در فر یا ماکروفر تهیه میشود ، پس در مرحله ی اول لازم است یک ظرف مناسب برای فر یا ماکروفر انتخاب کنید

*قارچ ها را خوب بشویید و ورقه ورقه خرد بفرمایید و کمی زمان دهید تا کاملا خشک شوند

*فلفل دلمه ای را نیز به همین ترتیب بشویید و خشک کنید و خرد بفرمایید چگونگی خرد کردن فلفل دلمه ای کاملا سلیقه ای است میتوانید آن را نگینی خرد کنید و یا برای هماهنگی از نظر ظاهری با ژامبون میتوانید به صورت خلالی نیز خرد بفرمایید

*ژامبون را نیز به صورت نوارهای باریکی خرد کنید

*یک لایه از چیپس را کف ظرف مورد نظرتان بچینید نیازی نیست که کف ظرف را چرب کنید چرا که چربی خود پنیر پیتزا به جدا شدن از ظرف کمک میکند

*روی چیپس کمی از پنیر پیتزا ریخته و کمی از فلفل دلمه ای و قارچ و ذرت و ژامبود روی آن بریزید ، بعد مجددا یک لایه چیپس قرار دهید و به همین ترتیب لایه لایه مواد را در ظرف بچینیند تا ظرف پر شود

*سه دقیقه داخل فر با قدرت 900 بگذارید تا پنیر آب شده و کمی منسجم شود

*بعد از فر خارج کرده و باز چند لایه از مواد روی آن بریزید و سطح رویی مواد را به طور کامل با پنیر بپوشانید و روی پنیر کمی سس کچاپ ریخته و مجددا داخل فر قرار بدهید و پنج دقیقه زمان دهید تا در دمای 900 درجه آماده شود

در کنار این عصرانه ی پرکالری خوشمزه اما نه چندان پر سود بهتر است خواص سیب زمینی را بدانید تا با آگاهی کامل بتوانید در پخت و تهیه عصرانه های مقوی با potato سیب زمینی تصمیم بهتری بگیرید!! هات چیپس با توجه به خوشمزه بودن اصلا دارای خواص و فواید نیست به دلیل حجم پرکالری پنیر پیتزا، چیپس انتخابی و آماده ای که تهیه میکنید.

 

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

خواص سیب زمینی برای سلامت بدن

حفظ سلامت استخوان ها

آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم و رویِ موجود در سیب زمینی به آن کمک می‌کنند تا ماده‌ای مفید برای حفظ سلامت استخوان‌ها باشد. آهن و روی در تولید کلاژن نقشی اساسی دارند، و فسفر کلسیم Homemade Chips and Homemade / Evening Lunch Chips Recipe هر دو در ساختار استخوانی از اهمیتی بسیار بالا برخوردارند. در این بین اشاره به این نکته ضرورت دارد که مصرف زیاد و بیش از اندازه‌ی کلسیم، به مانند کمبود آن، ممکن است پوکی استخوان را به همراه داشته باشد.

بهبود فشار خون

چنان که می‌دانید، مصرف هرچه کمترِ سدیم در بهبود فشارخون نقشی موثر دارد. اما با این حال، مصرف پتاسیم نیز در فشار خون بالا موثر است. از خواص سیب زمینی این است با دارا بودن پتاسیم، کلسیم و منیزیم می‌تواند در کاهش فشار خون مؤثر باشد.

بهبود سلامت قلب

پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 موجود در سیب زمینی، به همراه فقدان کلسترول اش، همه می‌توانند در حفظ سلامت قلب مفید باشند. افزون بر این سیب زمینی حاوی مقدار زیادی فیبر است، و، چنان که احتمالاً می‌دانید، فیبر در کاهش کلسترول و بهبود سلامت قلب نقشی موثر دارد.

حاوی کولین

کولین، یک ماده‌ی مغذی خوب در سیب زمینی است که می‌تواند به بهبود خلق و خو، یادگیری و حافظه کمک کند. دیگر خواصِ کولین عبارتند از:

حفظ ساختار غشاهای سلولی
انتقال امواج عصبی
جذب چربی
رشد مغز

گفتنی است که یک سیب‌زمینی بزرگ، حدوداً از ۵۷ میلی گرم کولین برخوردار است. مردان بالغ به ۵۵۰ میلی گرم و زنان بالغ به ۴۲۵ میلی گرم کولین در طول روز نیاز دارند.

 

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

ضد سرطان

از خواص سیب زمینی این است که سرشار از فولات است. فولات در DNA نقش سنتز و ترمیم را ایفا می‌کند و افزون بر این از ایجاد بسیاری از سلول‌های سرطانی ممانعت به عمل می‌آورد. علاوه بر این، ویتامین c موجود در سیب زمینی مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

فیبرِ موجود در سیب زمینی، افزون بر آنچه در بالا گفته شد، در رفع یبوست مفید بوده و می‌تواند بهبود سلامتِ دستگاه گوارش را در پی داشته باشد و این از دیگر خواص سیب زمینی است.

مدیریت وزن

فیبر موجود در سیب زمینی، فارغ از تمامی مزایایی که به همراه دارد می‌تواند در مدیریت وزن و یا به عبارت بهتر در کاهش وزن نیز مفید باشد. فیبر اشتها را کاهش داده و همچنین برای مدت زمانی طولانی، انسان را سیر نگاه می‌دارد.

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

بهبود انرژی

سیب‌زمینی به سبب سرشار بودن از ویتامین B6 می‌تواند در بهبود انرژی نیز نقش داشته باشد. ویتامین B6، نقشی مؤثر در متابولیسم انرژی بدن دارد. این ویتامین با شکستن کربوهیدرات و پروتئین بدن و تبدیل آن‌ها به گلوکز و اسید آمینه موجب افزایش انرژی در بدن می‌گردد.

حفظ سلامت پوست

سیب زمینی به سبب دارا بودن مقدار زیادی ویتامین c، خواص سیب زمینی در بهبود سلامت پوست نقشی مثبت دارد.

تقویت سیستم ایمنی

و از خواص سیب زمینی آن که سیب زمینی به دلیل آن که منبعی غنی از ویتامین c است، می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی نیز مفید باشد.

ارزش غذایی سیب زمینی

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

۱۰۰ گرم سیب زمینی حاوی:

۹۴ کالری
۰۸ گرم کربوهیدرات
۱۰ گرم پروتئین
۱۵ گرم چربی
۱ گرم فیبر رژیمی
۵۴۴ میلی گرم پتاسیم

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

۲۷ میلی گرم منیزیم
۷۵ میلی گرم فسفر
۶ میلی گرم ویتامین ث
۲۱۱ میلی گرم ویتامین ب ۶
۱۰ میلی گرم کلسیم
و ۳۸ میکروگرم فولات می‌باشد.

نکاتی برای خوردن سیب‌زمینی

۱- بر طبق گزارش USDA، بیش از نیمی از تمامی سیب زمینی‌هایی که در ایالات متحده آمریکا مصرف می‌شوند، صرفِ سیب زمینی سرخ‌کرده می‌گردند.

اما با این حال، سیب زمینی سرخ‌کرده تنها راه، و البته بهترین راه، برای مصرف سیب زمینی نیست. برخی راه‌های ارزان‌تر و آسان‌تر برای افزودن سیب زمینی به رژیم غذایی وجود دارند مانند برشته کردن، پختن، خمیر کردن و … .

۲- سیب‌زمینی‌ای را انتخاب کنید که بدون کبودی، صاف و گرد باشد.

۳- از مصرف سیب زمینی سبز رنگ اجتناب کنید.

۴- بهتر است سیب زمینی در محیطی با دمای ۷ الی ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و در فضایی تاریک و خشک نگهداری شود.

۵- قرار گرفتن سیب زمینی در معرض نور خورشید ممکن است باعث سمی شدن آن شود.

۶- سیب زمینی را در کنار پیاز نگهداری نکنید زیرا هر دو گازهای سمی تولید می‌کنند و می‌توانند موجب فاسد شدن یکدیگر شوند.

 

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

مضرات سیب زمینی

۱- سیب زمینی‌ که در حال تغییر رنگ به رنگ سبز است می‌تواند حاوی سولانین باشد. سولانین ماده‌ای سمی بوده و ممکن است موجب سردرد، اسهال، گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی شود. بنابراین بایستی از مصرف سیب زمینی سبز رنگ دوری شود.

۲- مطالعات نشان داده‌اند که در صورت پخت سیب زمینی در دمای ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد و بالاتر، ماده‌ای شیمیایی به نام آکریلامید تولید می‌شود.

آکریلامید، که در پلاستیک، رنگ‌ها و سیگار وجود دارد، می‌تواند موجب چندین و چند سرطان شود. افزون بر این آکریلامید به سبب دارا بودن خواص نوروکوکسیک می‌تواند بر سلامت باروری نیز تأثیری منفی داشته باشد.

چیپس، سیب‌زمینی سرخ کرده و سیب زمینی‌های فرآوری شده ممکن است میزان آکریلامید بالایی داشته باشند. بنابراین بهتر است از مصرف آن‌ها اجتناب کنید.

 

دستور تهیه هات چیپس مجلسی و خانگی/ عصرانه لاکچری

 

۳- پتاسیم سیب‌زمینی بالا است و به همین سبب مصرف زیاد سیب زمینی برای کسانی که اختلال عملکرد کلیه دارند خطرناک است، چرا که کلیه‌شان ممکن است قادر به دفع پتاسیم اضافی از خون نباشد.

۴- سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات‌های ساده است و این امر ممکن است برای افراد دیابتی و آن‌هایی که اضافه وزن دارند مضر باشد. لذا این افراد بایستی در مصرف سیب زمینی افراط نورزند.

Homemade Chips and Homemade / Evening Lunch Chips Recipe


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان