ramazan
ramazan

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

نماز چیست؟ فلسفه ی نماز به چه معناست؟ چرا باید نماز بخوانیم؟ What is Prayer? What does the philosophy of prayer mean? Why should we pray? نماز چه فوایدی بر روح و جسم ما دارد؟

در این بخش برای شما عزیزان به مهم ترین رکن دین و اسلام یعنی نماز می پردازیم ابتدا این که چرا خانم ها هنگام ادای نماز باید چادر داشته باشند و حجاب خود را رعایت کنند و مهم تر اینکه چرا باید نماز بخوانیم؟ هم چنین مروری داریم بر احادیثی از ائمه در خصوص فریضه بزرگ نماز.

فلسفه حجاب در نماز چیست؟ خدا كه با همه محرم است!

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

با توجه به این كه خداوند متعال علیم و حكیم است، پس یكایك احكام، حكمت خاصى دارند، ولكن پى بردن به آن اسرار، براى ما هم، میسر نیست و هم، چندان مفید نیست چه این كه با علم محدود ما از نیازها، استعدادها و نیز راه رفع نیازهاى واقعى و شكوفا كردن استعدادها به نحو صحیح و بدون مخاطرات جسمى و روحى، مادى و معنوى، چگونه مى‏توان چنین ادعایى نمود.

علاوه بر این كه اساس در این احكام، فراخوان بشر به تعبد و اظهار بندگى در مقابل حضرت پروردگار است. البته چه بسا ممكن است آگاهى به این اسرار و حكمت‏ها حداقل در بعضى افراد، موجب تقویت انگیزه آنها در پیروى از آن دستورات شود به همین جهت در صدد كنكاش از اسرار و حكمت‏هاى احكام مى‏كنند.

به هر صورت حجاب و پوشش بانوان در نماز، علل و فلسفه‏هاى متعددى دارد؛ از جمله:

الف. این خود نوعى تمرین مستمر و روزانه براى حفظ حجاب مى‏باشد و یكى از عواملى است كه در پاس‏داشت دائمى   Cover پوشش اسلامى زن و جلوگیرى از آسیب‏پذیرى آن، نقش مهمى ایفا مى‏كند.

ب. وجود پوششى یك‏ پارچه براى تمام بدن و داشتن پوششى مخصوص براى نماز، توجه و حضور قلب انسان را بیشتر مى‏كند و از التفات ذهن به تجملات و چیزهاى رنگارنگ مى‏كاهد و ارزش نماز را صد چندان مى‏كند.
داشتن پوشش كامل در پیشگاه خداوند، نوعى ادب و احترام به ساحت قدس ربوبى است. از این ‏رو براى مرد نیز در بر داشتن عبا و پوشاندن سر در نماز، مستحب است و همین ادب حضور در پیشگاه الهى زمینه‎ساز حضور معنوى و بار یافتن به محضر حق مى‎شود.

ج. داشتن پوشش كامل در پیشگاه خداوند، نوعى ادب و احترام به ساحت قدس ربوبى است. از این ‏رو براى مرد نیز در بر داشتن عبا و پوشاندن سر در نماز، مستحب است و همین ادب حضور در پیشگاه الهى زمینه‎ساز حضور معنوى و بار یافتن به محضر حق مى‎شود.

افزون بر آن، حكم پوشش در نماز، با حفظ حجاب در برابر نامحرم تفاوت‏هایى دارد و با آن قابل مقایسه نیست؛ مثلاً پوشاندن روى پا در برابر نامحرم واجب است؛ ولى در نماز – بدون حضور نامحرم – واجب نیست.

سؤال: اگر خدا جنسیت ندارد، چرا باید در نماز پوشش داشته باشیم؟

جواب: پاسخ این سؤال طی مراحل زیر بیان می‏شود:

1. خداوند خالق جنس مذکر و مؤنث است(1) و نسبت به خداوند جنسیت معنی ندارد و از طرفی، عالم محضر خداست و به نهان و آشکار مخلوقات آگاه و بیناست.(2) پس لزوم رعایت حجاب در نماز به خاطر نامحرم و یا مذکر بودن خداوند نیست.

2. رعایت حجاب در نماز و غیر نماز، فقط بر زن‎ها واجب نیست، بلکه حفظ حجاب در محدوده معین بر مردان و زنان هر دو لازم است؛ مثلاً پوشانیدن عورت و بعضی قسمت‎های بدن از دید انسان‎های دیگر بر مردان و زنان واجب است. همچنین نماز خواندن با بدن برهنه در مردان و زنان هر دو موجب بطلان نماز است.

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

بنابراین، رعایت حجاب برای انسان‎ها گاهی به خاطر وجود انسان‎های نامحرم است و گاهی به خاطر صحت عبادت است که در بعضی موارد هر دو علّت با هم جمع می‏شوند، مثل نماز خواندن در حضور اشخاص نامحرم و گاهی فقط به خاطر صحت عبادت است، مثل نماز خواندن در اتاق در بسته و تنها.

اختلاف بعضی شرائط این دو حالت، بهترین گواه بر مطلب است؛ مثلاً طهارت و مباح بودن لباس در نماز شرط است، اما در حفظ حجاب از نامحرم شرط نیست.
خداوند خالق جنس مذکر و مؤنث است و نسبت به خداوند جنسیت معنی ندارد و از طرفی، عالم محضر خداست و به نهان و آشکار مخلوقات آگاه و بیناست. پس لزوم رعایت حجاب در نماز به خاطر نامحرم و یا مذکر بودن خداوند نیست.

 

3. اهداف، حکمت‎ها و فوائدی که از رهگذر انجام دستورات الهی به انسان می‏رسد، متناسب با ساختار وجودی اوست که مرکب از بعد مادی و معنوی، یعنی جسم و روح است و دستورات الهی زمینه را برای سعادت دنیایی و اخروی آماده می‏کند.

پس اگر در موردی به منافع مادی یک عمل پی‏نبردیم، دلیل بر بی‏هدفی و ناقص بودن آن عمل نیست و از آنجا که عقل و فهم آدمی مانند اصل وجودش محدود است، پس به فوائد و حکمتهایی که خالق نامحدود وضع کرده، به طور کامل پی نخواهد برد، مگر اینکه معصومین علیهم‏السلام از زبان وحی خبر دهند.

نماز؛ ن م ا ز

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

بنابراین، آنچه را که ذیلاً به عنوان حکمت و فائده حجاب در حال نماز ذکر می‏کنیم، تنها گوشه‏ای از فوائد و حکمتهاست و اگر در موردی به حکمت و هدف دستوری پی نبردیم، بی‏نیاز از انجام آن نمی‏شویم، بلکه بعضی عبادات تعبدی محض‏اند؛

یعنی مأمور به انجام آن هستیم؛ چون خدای حکیم و علیم که خواهان سعادت و کمال انسانهاست، امر فرموده؛ چنان که اگر پزشک ماهر امر به خوردن دارویی کند، هر چند حکمت آن را ندانیم، انجام می‏دهیم.

با توجه به نکات فوق، به ذکر چند فائده و حکمت برای حجاب در نماز بسنده می‏کنیم:

اول: انسان در حال عبادت در حضور خاص خداوند و در حال راز و نیاز است. در چنین حالی مناسب است بهترین لباس را بپوشد که برای زن همان پوشش کامل است که نشانه عفت و پاکدامنی او می‏باشد و بهترین حالات او را منعکس می‏کند و برای مرد هم علاوه بر اینکه پوشش عورت لازم است، مناسب است لباسهای خود (رداء و عباء) و عمامه را بپوشد.

(3) سر وقت Prayer نماز خواندن، رو به قبله بودن، پوشش کافی و … هر چند نسبت به خداوند فرقی نمی‏کند، اما نسبت به انسان و سیر مراحل تکامل و تربیتش خیلی مهم است و هدف تکلیف نیز همین است.

 

دوم: نوع عبادات، در قالب و Customs آداب ظاهری و شرائط خاصی عرضه شده که هر کدام علاوه بر اهمیت و سازندگی ظاهرشان در شخصیت انسانی، باطن و اسراری هم دارند که اهل دل به ویژه اولیاء الهی از این ظواهر عبور می‏کنند. امامان معصوم علیهم‏السلام در فرصتهای مناسب به اندازه استعداد و توان درک مخاطبین پرده از اسرار این شعائر و مناسک و عبادات برداشته‏اند.

امام صادق علیه‏السلام فرمودند: «جامه برای مؤمنان نعمتی از جانب خداوند است که مواضع شرمگاه بدن با آن پوشیده می‏شود … و چون آن را می‏پوشی، تو را به خودپسندی و ریا و خودآرایی و فخر فروشی و بزرگ‏منشی وادار نکند …

پس چون جامه‏ات را پوشیدی، به یاد آن باش که خدای تعالی گناهان تو را با رحمتش پوشانده، و لباس صدق و راستی را بر خود بپوش؛ همان‏گونه که پیکر ظاهر خود را با جامه‏ات پوشاندی و باید باطنت در پوشش ترس و ظاهرت در پوشش اطاعت باشد!

این نعمت خداوند که لباس فرستاد تا عورت ظاهری‏ات پوشیده بماند، باید مایه عبرت تو شود تا با لباس توبه، عورتهای باطنی خود را بپوشانی و هیچ کس را به عیبش رسوا نکنی… .»

منابع:

1. یس / 36: «سُبْحانَ الَّذی خَلَقَ الْاَزْواجَ کُلَّها»؛ «منزه است کسی که تمام زوجها را آفرید.»

2. انعام / 103: «لَا تُدْرِکُهُ الْاَبْصَارُ وَ هُوَ یُدْرِکُ الْاَبْصَارَ وَ هُوَ اللَّطیفُ الْخَبیرُ»؛ «چشمها او را نمی‏بینند، ولی او همه چشمها را می‏بیند و او بخشنده و آگاه است.»

3. پاسخ به پرسشهای مذهبی، آیة اللّه‏ سبحانی و آیة اللّه‏ مکارم شیرازی؛ مدرسه امام علی علیه‏السلام ، چاپ اول، ص 309.

4. سر الصلوة، امام خمینی رحمه‏الله ، تصحیح احمد فهری، پیام آزادی، مرداد 1360، تهران، ص 83. جهت مطالعه بیشتر، ر. ک: زن در آینه جلال و جمال، جوادی آملی، ص 437؛ رسایل حجابیّه، رسول جعفریان، بخش حکمت و فوائد حجاب؛ حجاب، شهید مطهری، تمام کتاب؛ سر الصلوة، امام خمینی رحمه‏الله ، ص 80 به بعد.

 

چرا باید نماز بخوانیم؟

 

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

خداوند در قرآن مي فرمايد که: پيوسته به ياد من باشيد تا شما را مورد رحمت خود قرار دهم .

نماز ياد خداست:
خداوند به حضرت موسي مي فرمايد براي ياد من نماز را به پا دار. Prayer نماز ذکر قلبي است که با روش مخصوص ياد خداوند را در ما زنده مي کند و با شيوه اي ابتکاري که اعضاي بدن انسان از موي سر تا نوک پا در آن نقش دارند .هنگام وضو هم روي سر را مسح مي کنيم و هم روي پا را، هنگام Prostrated سجده هم پيشاني روي زمين قرار مي گيرد و هم انگشت پا ، هم زبان حرکت مي کند و هم دل به ياد اوست .

نماز و تشکر:
يکي ديگر از اسرار نماز تشکر از خداوند است.در اين مورد بايد اشاره کرد به قرآن که در آن آمده است :
ستايش و عبادت کنيد پروردگاري را که شما و نياکان شما را آفريد ، هستي شما و همه از اوست پس شايسته است که ما به خاطر اين همه نعمت از ولي نعمتمان که خداوند است تشکر کنيم و براي تشکر از پروردگار چه عمل و حرکتي بهتر از نماز که دستور خداست سراغ داريد؟

نماز و صراط المستقيم:
ما در نماز خود هر روز از خداوند خواهش مي کنيم که راه مستقيم را به ما نشان دهد و به راستي که فقط خداوند است که مي تواند با تدبير و خرد خويش به ما کمک کند تا راه را از بي راه بشناسيم .

نماز يک معامله پر سود است:
خداوند در قرآن مي فرمايد که: پيوسته به ياد من باشيد تا شما را مورد رحمت خود قرار دهم . ياد کردن ما از خداوند براي او که مالک جهان است سودي ندارد ولي يادي که خداوند از ما مي کند موجب رستگاري و پيروزي ما در کارهايمان است . و به واسطه نماز است که لغزش ها و خطا هاي ما را مي بخشد .

Pray دعا Pray ي ما را مستجاب مي کند ، گره از کارهاي ما باز مي کند موجب پيشرفت در کارهايمان مي شود ،.يکي از صفات خدا غني است ، که به معناي بي نياز است يعني خداوند بي نياز از هرچيز و موجودي است زيرا او خالق است و ما مخلوق.

نماز و آرامش:

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

تنها مشکلي که دنياي علم وصنعت امروزه با آن مواجه شد و نتوانست آن را حل کند مشکلي نيست جز مشکل آرامش روحي . بي شک آمار و اخباري که از مناطق مختلف اين کره خاکي هر روزه به گوش مي رسد وشامل بيماريهاي روحي رواني ومصرف قرص اعصاب وآمار زياد خودکشي و …است . هيچ چيزي به انسان کمک نمي کند جز ياد خدا و ايمان راسخ به او که به واسطه نماز ممکن است .
نمازدر لطفي است که بر روي همه باز است: افراد ديگر غير از خداوند متعال يا لطفي ورحمتي ندارند يا لطفشان ناچيز و محدود است. يا لطف خود را به ديگران نمي رسانند يا ازسر منت به ديگران کمک مي کنند. افرادي هم هستند که فقط براي رضاي خدا وجلب رضايت خداوند به مردم وخلق والله کمک مي کنند که چنين افرادي هم نماز جز Most important اصلي ترين برنامه هاي آنهاست.

 

احادیث زیادی در خصوص نماز از ائمه و پیشوایان ذکر شده که در این جا به برخی از آنها اشاره میکنیم.

پیامبر اکرم (ص):

آگاه باشید که نماز، غذای الهی در زمین است که خداوند آن را روزی پنج بار برای اهل رحمتش (افراد شایسته رحمت) گوارا نموده است.
(مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج. ۳، ص. ۱۶)

جایگاه نماز در دین مثل جایگاه سر نسبت به بدن است.
(نهج الفصاحه، ص. ۷۷۸)

خداوند نماز پنج گروه را ثواب نمی‌دهد اگر چه باید نماز بخوانند: ۱. بنده‌ای که از نزد مولای خود فرار کرده است؛ ۲. زنی که شوهرش از وی راضی نیست؛ ۳. شراب خوار و دائم الخمر؛ ۴. کسی که عاق والدین شده است. ۵. رباخوار.
(مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج. ۱۳، ص. ۳۳۲)

بنده مادام که منتظر نماز است در حال نماز است.
(نهج الفصاحه، ص. ۵۲۷، حدیث ۲۵۳۸)

حضرت زهرا (س):

خداوند نماز را جهت دوری شما از کبر و خودپسندی مقرر فرمود.
(من لا یحضره الفقیه، ج. ۳، ص. ۵۶۸)

کسی که عبادت خالصانه اش را بالا فرستاده و تقدیم خدا کند، خداوند برترین مصلحت هایش را بر او نازل می‌کند.
(بحار الانوار، ج. ۷۰، ص. ۲۴۹)

امام علی (ع):

نماز وسیله تقرب و نزدیک شدن هر پارسایی به خداست. چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟
(تحف العقول، ص. ۱۱۰)

امام حسین (ع):

کسی که آیه‌ای از قرآن را ایستاده در نماز خود بخواند، به هر حرفی صد حسنه برای او نوشته می‌شود.
(الکافی، ج. ۲، ص. ۴۴۷)

(به برادرش حضرت عباس فرمود:) خدا می‌داند که من نماز، تلاوت آیات قرآن، دعا و استغفار فراوان را برای او دوست دارم.
(بحارالانوار، ج. ۴۴، ص. ۳۹۲)

امام سجاد (ع):

همانا نماز بنده پذیرفته نمی‌شود، مگر آنچه را که با قلبش به نماز توجه کرد.
(وسائل الشیعه، ج. ۴، ص. ۶۸۸)

ولایت ما اهل بیت و برائت از دشمنان ما سبب قبولی نماز است.
(میزان الحکمه، ج. ۵، ص. ۳۸۶)

کسی که به اوقات نماز توجه نداشته باشد، لذّتش از The world دنیا کامل نخواهد بود.
(وسایل الشّیعه، ج. ۳، ص. ۸۶)

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

امام باقر (ع):

اسلام بر روی پنج پایه بنا شده است: نماز، زکات، روزه، حج، ولایت و به چیزی مثل ولایت دعوت نشده است.
(کافی (ط الاسلامیه)، ج. ۲، ص. ۱۸)

امام کاظم (ع):

بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می‌کند، نماز است و نیکی به پدر و مادر و ترک حسد و عُجب و فخر فروشی به دیگران.
(تحف العقول، ص. ۳۹۱)

نماز خواندن در صف اول، مانند جهاد در راه خداست.
(من لا یحضره الفقیه، ج. ۱، ص. ۳۸۵)

کسی که برای نماز صبح وضو می‌گیرد، وضویش کفاره گناهان گذشته آن شب اوست به جز گناهان کبیره.
(محجة البیضاء، ص. ۱، ص. ۳۰۲)

امام رضا (ع):

بهترین صف‌های نماز جماعت، صف اول است و بهترین جای صف اول، نزدیک‌ترین مکان به امام است.
(الفقه المنسوب إلی الامام رضا علیه السلام، ص. ۱۴۳)

هر کس نماز بخواند، ولی زکات نپردازد، نمازش پذیرفته نیست.
(بحارالانوار، ج. ۹۳، ص. ۱۲)

مراقب وقت‌های نماز باشید (که تا وقتش فرا رسید انجام دهید) چرا که انسان از حوادثی که مانع انجام نماز در وقث گردد، ایمن نیست.
(الفقه المنسوب إلی رضا علیه السلام، ص. ۱۰۰)

امام جواد (ع):

دعا قبل و بعد از نماز مستجاب است. Why should we wear a tent when praying? Why Pray?
(بحار الأنوار، ج. ۸۲، ص. ۳۲۵)

 

آموزش دوخت چادر نماز

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

برای مبتدیان به صورت کاملا ساده و آسان. در بخش های بعدی آموزش انواع چادر اسلامی، عربی و … رابه شما عزیزان آموزش می دهیم با ما در بخش آموزش خیاطی و بافتنی ناز وب همراه باشید.

برای اندازه‌گیری ابتدا پارچه را از طول بر روی سر انداخته به طوری که یک سر آن روی زمین قرار گرفته (البته با نظر گرفتن قد دلخواه چادر) بالای سر رفته واز طرف دیگر به پایین سرازیر شده به اندازه این طرف علامت زده شود. سپس دو سر پایین چادر را سنجاق زده و قیچی شود. (اگر برای بیرون از منزل باشد قد پاشنه کقش به زاپاس اضافه شود).

پارچه تبدیل به دو مستطیل کوچک وبزرگ می شود. وسط این دو مستطیل را علامت زده و از طرف ترکی پارچه به هم دوخته می‌شود.

چادر را دولا روی زمین پهن کرده و از طرف ترکی پارچه (بالای سر) ۱۲ الی ۱۵ سانتی‌متر تا می‌شود که بالای پارچه چهارلا می شود.

پارچه طوری که به صورت کله قندی تا شود، به صورت سه گوش و مانند دامن کلوش چرخانده و به اندازه قد قیچی می‌زنیم اگر یک متر با سنجاق به گوشه چادر ثابت کرده و به فواصل مختلف علامت‌گذاری شود برش راحت‌تر انجام می‌شود. اندازه‌گیری درست انجام می‌شود.

اگر پارچه عریض باشد کناره‌های چادر گوشه نمی‌خورد ولی اگر مستطیل دومی خیلی کوچک‌تر باشد یک پارچه سه گوش که راسته آن با ترکی یکسان باشد نیاز دازیم .

پارچه از قسمت‌های برش خورده پایین با ترکی مستطیل بالا جور شود در غیر این صورت پارچه سیر و روشن می‌شود.

برای دوخت پایین چادر اگر ماشین دوخت اورلوک داشته باشید ابتدا سردوز کرده سپس پارچه تا شده و از روی بادوخت راسته دوخته شده وکار تمیزتر انجام می‌گیرد. راه دوم پایین چادر را به اندازه دلخواه تا کرده و پس دوزی می‌شود.

راه سوم برای افراد مبتدی به اندازه یک سانتی‌متر به صورت ساده بدون تا چرخ کرده اتو می‌شود سپس همین مقدار را از رو تا کرده و چرخ می‌شود مانند چایین دامن کلوش یکی از نکات دوختی می‌باشد.

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

الگوی چادر،آموزش کامل دوخت چادر زنانه+الگوی چادر زنانه آموزش فوق روشی است که معمولا در آموزشگاهها به کارآموزان آموزش داده میشود، اما این روش ایرادهایی نیز دارد. فرایند طولانی دوخت، مصرف بیشتر پارچه و اینکه عموما دستکهای چادر خیلی بلندتر میشوند.

این هم یک روش دیگر که ایرادات بالا را ندارد پارچه را از روی چپه بر روی سر طرف قرار داده بعد از پایین به قدی که میخواهید چادر باشه با صابون یا مداد علامت بزنید

بالای سر هم دقیقا هرچقدر که همیشه هست و هرطوری که چادر را سر میکند باید پایین بیاد اگر کمتر یا بیشتر باشد پارچه کم و زیاد خواهد شد

از پایین پارچه قد چادر را روی سر دورتادور ( جاهایی که پارچه به زمین میرسد) با در نظر گرفتن ۱ تا ۲سانت برای تا زدن علامت بزنید

اگر نصف چادر را هم اینطور علامت بزنید کافیه بعد چادر را پهن کنید روی زمین به صورت دولا خطوطی که علامت زدید و میتوانید فقط با چشم دنبال کنید و قیچی بزنین یا اینکه با مداد یا صابون خط مورد نظر را گرد و مرتب کنید و بعد برش بزنید

از یک سر پارچه ، بعد از این برش اولیه وسط مقدار اضافه را با در نظر گرفتن اندازه مورد نظر پیدا کرده و به وسط تکه ی بالا کوک یا سنجاق کنید

دوباره بخواهید که چادر را سر کند و آن مقدار را هم روی سرش به شیوه ی قبلی با صابون علامت بزنید و دوباره روی زمین دولا پهن کنید و مرتب کنید.

برای گوشه ها لازم نیست چادر را سر کند کافیه اضافه ها را در حالی که ترکی به طرف بالا هست در جاهای خالی قرار داده و دولا برش بزنید البته با در نظر گرفتن مقدار حق دوخت از سه طرف و بعد با توجه به گردی دو قسمت قبل و بعدش این قسمت را هم گرد کنید

ممکنه بعد از دوختن کمی از آن گوشه ها کم باشه مثلا ۱ یا ۲ سانت با یک آرایش مرتبش کنید تا از بین برود و بعد شروع به چرخ کاری کنید.

مقدار پارچه:

 

چرا هنگام نماز باید چادر سر کنیم؟ چرا نماز بخوانیم؟

 

قد کوتاه: عرض ۱۲۰ = ۴٫۵ متر

قد متوسط: عرض ۱۲۰ = ۵ متر

قد بلند: عرض ۱۲۰ = ۵٫۵ متر

قد بلند: عرض ۹۰ = ۶ تا ۷٫۵ متر

الگوی چادر-آموزش کامل دوخت چادر زنانه+الگوی چادر زنانه

نکات دوختی:

پارچه‌ها به عرض ۹۰-۱۲۰-۱۵۰-۱۸۰ در بازار موجود است. برای چادر ساده از عرض ۱۲۰تا۱۵۰ بهتر است استفاده شود.

برای چادر نماز بهتر است که از پارچه هایی از جنس وال یا تترون های مخصوص چادری استفاده شود .

اگر برای استفاده بیرون از منزل باشد از انواع کرپ ها،اسود، …. استفاده کرد .

دقت کنید که درزی که روی کمر قرار گرفته هم تکه ی بال و هم تکه های پایین که اضافه شدن باید از ترکی پارچه باشند.

در واقع درز وسط، هر دو لبه ترکی قرار گرفته و هیچ نیازی به سر دوزی ندارند.

دقت کنید تکه های سه گوشی از راه پارچه برش زده شوند در غیر این صورت در چادرهای مشکی سایه روشن خواهند شد.

لبه ی چادر را میتوانید با دست پس دوز کنید و اگر هم میخواهید با چرخ بدوزید برای جلوگیری از چین خوردن از پایه ی لب تو استفاده کنید.این پایه به چرخهای معمولی هم متصل میشود.

 

خط پایانی: امیدواریم در هر حالتی که با خدای مهربان ارتباط بر قرار می کنید خیلی زود نتیجه استحابت دعاهایتان را ببیند. دعا کردن نیز برای خودش مثل تمام کارهایی که روزمره انجام می دهیم و قانون ها و اصولی دارد دعا نیز همانگونه است.

وقت دعا، حال روحی ما، زمان دعا کردن،نجوه حرف زدن با خدا ومعبودمان، دعا برای دیگران سپس برای خودمان. لحظه لحظه هایتان سرشار از عطر الهی. گروه نازوب

Why should we wear a tent when praying? Why Pray?


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان