ramazan
ramazan

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

سریال های ترکیه ای را می توان جذابترین سریال های Turkish serials can be the most fascinating series پخش شده از شبکه های تلوزیونی دانست که در کشور بیننده های زیادی دارد. به همین منظور در این بخش به معرفی برترین سریال های ترکیه ای 2019 و پخش می پردازیم. سریال هایی با Romance genre ژانر عاشقانه، احساسی، خانوادگی و …

شروع میکنیم از سریال پرطرفدار فامیل فقیر و به پایان می رسانیم با عروس استانبول.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال یوخسول اقربا، فامیل فقیر؛ yoksul akraba

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال فامیل فقیر با کارگردانی دنیز یورولماز ار و نویسندگی یلدا آر اوغلو تهیه می شود. گفته می شود بیران داملا بیلماز در نقش قهرمان زن فیلم بازی خواهد کرد.

سریال تک یورک، یکدل؛ tek yurek

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

تایانچ آی آیدین، حلمی جم این تپه، آنپل تتنیک، آردا انارت و اسلم آکار در این سریال جدید trt1 ایفای نقش می کنند. این سیرال به زودی از کانال تلوزیونی مذکور شروع به پخش خواهد کرد.
این سریال به سرگذشت تیم هاکی روی یخ شهرداری زیتین بورنو در قسمت اروپایی Istanbul استانبول می پردازد.

 

سریال هرجایی hercai

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال هرجایی با تهیه کنندگی بانو آق دنیز از سوی شرکت میا یاپیم در شهر ماردین در نزدیکی مرز عراق تولید می شود. خانم ها؛ ایلای ارکوءک، ابرو شاهین و تانسو تاشانلار در این سریال با کارگردانی جمال شان بازی می کنند. این سریال از کانال تلوزیونی آ تی وی ترکیه پخش خواهد شد.

 

سریال قارداش چوچوقلاری؛ برادرزاده ها؛ kardes cocuklan

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

محمد اسلان توغ و آیچا بین گول در سریال برادرزاده ها نقش آفرینی خواهند کرد. این سریال توسط گلد فیلم تهیه می شود و بزودی پخش آن شروع خواهد شد.

 

سریال بیر اوود یئتر؛ یک امید کافیست؛ bir umut yeter

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال مذکور با تهیه کنندگی ام اف یاپیم و کارگردانی باریش پیرحسن و نویسندگی ملیس جیولک تولید می شود و احتمال دارد در زمان پخش نام آن به حایات ایشیغیم؛ نور زندگی من تغییر یابد. این سریال از کانل d پخش خواهد شد.
اسرا بیلگیچ و تولگاحان ساییشمان در این سریال ایفای نقش خواهند کرد.

 

سریال قلبیمین سولطانی؛ سلطان قلبم، kalbimin sultani

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال قلبیمین سولطانی با نقش آفرینی علی ارسان دورو و الکساندرا نیکیفوروا تهیه و از شبکه تلوزیونی استار تی وی پخش می شود.

 

سریال عشق ممنوعه Aşk-ı Memņa

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال عشق ممنوعه، داستان عشق بی‌حاصل با طرح دراماتیک اغراق‌آمیز و کلاسیکی اسـت کـه توسط ترکیه ساخته و پخش شد. بهلول جوان و خوش‌تیپ، عاشق همسر جدید و جوان پدرش میشود و با گذشت زمان، او نیز عاشق بهلول میشود. و ماجراهایی اتفاق می‌افتد…

سریال سیلا «Sıla»

برای شـما از نزدیکی فرهنگ ترک و ایران گفتیم و بهمین دلیل خالی از لطف نیست اگر بـه یکی از سریال‌هاي ترکی اشاره کنیم کـه بـه لحاظ فرهنگی غریب و دور از ذهن نیست. ماجرای سریال «سیلا» از این قرار اسـت کـه دختری با همین نام در یکی از شهرستان‌هاي ترکیه بـه‌دنیا می آید و از آنجایی کـه پدرش نمی‌توانست بـه خوبی این دختر را بزرگ کند وی را نزد خانواده‌اي ثروتمند در استانبول می‌فرستد.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سیلا در پیش این خانواده زندگی خوبی داشت تا این کـه در جوانی ربوده می شود و بـه روستایی کـه در آن زندگی می کرد باز میگردد. دراین روستا رسم و رسوم‌هاي دست و پاگیری وجود داشت و همان‌گونه کـه برای شـما گفتیم، داستان اصلی سریال «سیلا» حول آداب و سنن سخت‌گیرانه‌اي اسـت کـه مردم جنوب ترکیه با آن زندگی میکنند.

سریال حلقه «Halka»

اگر اهل سریال‌هاي ترکی باشید حتما بـه خوبی می دانید کـه ترک‌ها درکنار توانایی در ساخت سریال‌هاي خانوادگی، ید طولایی در ساخت سریال‌هاي درام و اکشن نیز دارند و نمونه بارز این ادعا را میتوان در سریال «حلقه» اثبات کرد. این سریال داستان انتقام دو جوان را روایت می کند کـه بـه خون یک دیگر تشنه‌اند.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

«حلقه» یکی از جدید ترین سریال‌هاي ترکی بـه‌حساب می آید و با توجه روایت سریع و جذابی کـه دارد، مخاطب از پیچش‌هاي داستانی این سریال دائماً شگفت‌زده می شوند و پیشنهاد میکنیم اگر بـه ماجرا‌هاي تبهکاران و خطر‌هایي کـه با آن روبه‌رو می شوند علاقه دارید حتما سریال «حلقه» رابه لیست سریال‌هاي آخر هفته خود اضافه کنید.

سریال پرنده سحرخیز «Erkenci Kus»

نوبتی هم کـه باشد نوبت یک سریال کمدی درام اسـت کـه مطمئن هستیم تماشای آن حسابی شـما را سرحال می‌آورد. ترک‌ها با ساخت سریال «پرنده سحرخیز» ثابت کردند کـه راه و رسم ساخت سریال‌هاي خنده‌دار و عاشقانه را بلد هستند و با سریالی شاد و جذاب سر و کار داریم کـه ساعت‌ها شـما را سرگرم نگه خواهد داشت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

ماجرای سریال «پرنده سحرخیز»، ممکن اسـت معمولی بـه‌نظر برسد، اما پرداخت خوب این سریال باعث شده تا همین ماجرای معمولی، مخاطب رابه دنبال خودش بکشد. قضیه سریال «پرنده سحرخیز» از این قرار اسـت کـه دختری با نام صنم نقش اول زن این سریال را بازی میکند و دختری بانشاط و رویاپرداز اسـت کـه بـه هر چیزی فکر میکند غیر از ازدواج.

در نتیجه پدر این دختر، صنم را تهدید میکند کـه اگر بـه فکر Marriage ازدواج نباشد، بـه زور وی را شوهر میدهد و بهمین دلیل ماجرا‌هاي عشق و عاشقی‌هاي بامزه‌اي پیش ‌روی صنم قرار میگیرد. دمت اوزدمیر «Demet Özdemir»، هنرپیشه‌زیباروی ترک نقش صنم را در سریال «پرنده سحرخیز» بر عهده دارد و بازی پرنشاط او نقش مهمی در صحنه‌هاي خنده‌دار و بامزه این سریال دارد.

سریال راهزنان در دنیا حکومت نمی‌کنند «eskiya dunyaya huhumudar olmaz»

دراین قسمت سریالی را برای شـما معرفی میکنیم کـه ۳ فصل ازآن نمایش داده شده و بـه لحاظ بازخورد، در تلویزیون ترکیه بـه اندازه‌اي طرفدار پیدا کرد کـه پخش آن چیزی نزدیک بـه ۴۴.۱ میلیون لیر ترکیه روانه جیب سازنده‌هاي این سریال کرد. منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر سریال «راهزنان در دنیا حکومت نمی کنند» چیزی حدود ۶۵ قسمت ۱۲۰ دقیقه‌اي اسـت و با سریالی طرف هستیم کـه داستانی تهبکارانه و مافیایی دارد. 

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

بهمین دلیل نیز در طول قسمت‌هاي این سریال، با حادثه‌هاي غیرمنتظره و جذابی روبه‌رو می شویم. در بالا برای شـما از سریال «برگریزان» گفتیم و جالب اسـت بدانید «دنیز چاکر» «Deniz Çakır»، ستاره مشهور ترک کـه در «برگریزان»، نقش فرخنده را بر عهده داشت دراین سریال نیز هنرنمایی میکند.

سریال زن «Kadin»

امکان ندارد سری بـه بهترین سریال‌هاي ترکی بزنید و با فهرستی از سریال‌هاي خانوادگی روبه‌رو نشوید، شاید هم بهمین دلیل باشد کـه ایرانی‌ها تا این اندازه بـه سریال‌هاي ترکی علاقه دارند، بهمین دلیل دراین قسمت یکبار دیگر گذارمان بـه یک سریال ترکی خانوادگی افتاد کـه یکی از پرفروش‌ترین سریال‌هاي تلویزیونی ترک در یکی دو سال گذشته بـه‌حساب می آید و نزدیک بـه ۴۱ میلیون لیر ترکیه درآمد داشته اسـت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

همان‌گونه کـه از نام این سریال پیدا اسـت، داستان زندگی زنی را روایت میکند کـه سرد و گرم روزگار را چشیده و بـه‌رغم سختی‌هاي زیاد، سعی در حفظ زندگی خودش و دو فرزندش دارد. داستان این سریال بهمین سادگی‌ها هم نیست و «ازگه ازپیرینچی» «Özge Özpirinçci»، بـه‌عنوان بازیگر نقش «بهار» دراین سریال قصد دارد پرده از راز‌هاي قدیمی خانوادگی‌اش نیز بردارد.

سریال گرگ‌ سعید و شورا «Kurt Seyit ve Sura»

تجربه نشان داده اسـت سریال‌هایي کـه با الهام از رویداد‌هاي تاریخی ساخته میشوند طرفداران زیادی پیدا میکنند و داستان سریال «گرگ سعید و شورا» در اواخر امپراتوری روسیه شکل گرفته اسـت و آشنا بودن ایرانی‌ها با فرهنگ روس درکنار علاقه‌اي کـه بـه سریال‌هاي ترکی داریم باعث شده تا سریال «گرگ سعید و شورا» بـه یکی از محبو ب‌ترین سریال‌هاي چند سال اخیر در بین ایرانی‌ها تبدیل شود.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

ماجرای این سریال از این قرار اسـت کـه جوانی خوش‌تیپ کـه بـه «سعید گرگ» مشهور اسـت علاقه زیادی بـه خدمت در ارتش تزار دارد ودر یک مراسم باله با دختری با نام «شورا» آشنا می شود و این آشنایی شعله‌هاي عشق را در دل سعید و شورا آتش می زند تا با داستانی عاشقانه طرف باشیم کـه خمیرمایه‌هایي از دوستی و خیانت در بین آن وجوددارد.

سریال وطنم تویی «Vatanim Sensin»

اکنون کـه برای شـما از سریال‌هاي ترکی کـه داستان آن‌ها از رویداد‌هاي تاریخ الهام گرفته شده بود گفتیم، حیف اسـت کـه بـه سریال «وطنم تویی» اشاره نکنیم، این سریال بـه دوران جنگ استقلال ترکیه می پردازد و زمانی را روایت میکند کـه «آتاتورک» بـه کرسی قدرت نرسیده بود.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

شروع سریال با نبرد بالکان اسـت ودر این سریال شاهد روایت شخصیتی با نام «ژنرال جودت» هستیم کـه سربازی وطن‌پرست اسـت و مردی خانواده‌دار بـه‌حساب می آید، اما توسط دوستش، از پشت مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و پس از نجات از این حادثه، وادار می شود سبک دیگری از زندگی را در پیش بگیرد و اتفاق‌هاي هیجانی و جذابی یکی پس از دیگری پیش روی «جودت قرار میگیرد.

جالب اسـت بدانید، «خالد ارگنچ» «Halit Ergenç»، کـه در بین مـا ایرانی‌ها با نام پادشاه سلیمان مشهور اسـت و وی را دراین سریال دیده‌ایم، در سریال «وطنم تویی»، نقش «ژنرال جودت» را بر عهده دارد. با این حساب می توان گفت اگر از طرفداران سریال‌هاي تاریخی هستید بی شک «وطنم تویی» شـما را ناامید نخواهد کرد.

سریال تو بگو کارادنیز «Sen Anlat Karadeniz»

پس از اشاره بـه یکی دو سریال تاریخی، برای طرفداران سریال‌هاي درام، عنوانی را در نظر داریم کـه مطمئن هستیم داستان آن حسابی شـما را سرگرم خواهد کرد. سریال «تـو بگو کاردانیز» کـه با نام «تـو بگو‌اي دریای سیاه» نیز شناخته می شود ازآن سریال‌هایي اسـت کـه مطمئن هستیم یا قسمت‌هایي ازآن را دیده‌اید یا دست‌کم اطلاعاتی از این سریال بـه گوش شـما خورده اسـت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

ماجرای سریال «تـو بگو کاردانیز»‌از این قرار اسـت کـه دراین سریال زنی با نام نفس در خانه‌اي با مشکلات زیاد زندگی میکند و بهمین دلیل پا بـه فرار میگذارد ودر این راه با مردی با نام طاهر آشنا می شود و دلدادگی میان این دو شکل میگیرد و مخاطب بـه همراه این زن سختی‌کشیده ماجرا‌هاي مختلفی را دنبال میکنند. این سریال بـه پایمال‌شدن حق زنان در جامعه سنتی ترکیه اشاره میکند.

سریال فی «Fi»

بـه لطف افزایش سرعت اینترنت، این روز‌ها سریال‌هاي مختلفی را شاهد هستیم کـه نسخه‌هاي اینترنتی آن‌ها پخش می شود و نمونه‌هاي موفقی از سریال‌هاي اینترنتی را در ایران نیز شاهد هستیم. سریال ترکی «فی» «Fi»، یکی از پرچمداران سریال‌هاي اینرنتی در ترکیه بـه‌حساب می‌آمد و انصافاً هم باید گفت Advertising تبلیغات گسترده‌اي برای آن انجام شد.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال «فی» نسبت بـه دیگر سریال‌هایي کـه بـه آن‌ها اشاره کردیم تفاوت‌هاي زیادی دارد و بـه‌نوعی می توان گفت شاید یک سریال خانوادگی بـه‌حساب نیاید، اما ازآن سریال‌هایي کـه علاقه‌مندان مجموعه‌هاي ترکی نباید از دست بدهند. دراین سریال ماجرای مرد روانپزشک موفقی روایت میشود کـه پزشکی ایده‌آل‌گرا اسـت و بهمین دلیل نیز همیشه دنبال برترین‌ها در زندگی‌اش بوده اسـت.

دست روزگار دختری زیبا را سر راه این پزشک آیده‌ال گرا قرار میدهد کـه تمام شرایط دلخواه این پزشک مشکل‌پسند را دارد، اما از بخت بد روزگار، این دختر نامزد دارد و همین انفاق، داستان سریال «فی» را پیچیده و جذاب می کند. نکته دیگری کـه سریال «فی» را جذاب می کند، حضور «Serenay Sarıkaya» بازیگر مشهور ترکی اسـت کـه مـا ایرانی‌ها وی را پیش از این در سریال‌هایي مانند «عمر گل لاله» دیده‌ایم و خاطره‌هاي خوبی از او داریم.

سریال روزی روزگاری «Öyle Bir Geçer Zaman Ki»

در همین ابتدا برای شـما بگوییم کـه روایت این سریال در نگاه اول ممکن اسـت کلیشه‌اي بنظر برسد، اما با یکی از موفق‌ترین سریال‌هاي ترکی طرف هستیم کـه داستان آن چیزی نزدیک بـه ۱۲۰ قسمت بـه طول انجامید. منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر این سریال داستان مردی خانواده‌دار با نام «کاپیتان علی آکسو» «Ali Akarsu» را بازگو میکند کـه با زن و ۴ فرزندش مشغول زندگی اسـت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

تا این کـه زنی هلندی سر راه او قرار می گیرد و «کاپیتان آکسو» یک دل کـه نه، صد دل عاشق این زن میشود و همسر اول و فرزندانش را فراموش می کند. آشنایی «علی آکسو» با این زن، زندگی وی را بـه هم می‌ریزد و روزگار ماجرا‌هاي مختلفی را پیش ‌روی او و خانواده‌اش قرار می دهد.

سریال بهزادچ پلیس آنکارا «Behzat Ç. Bir Ankara Polisiyesi»

این سریال کـه برای مـا ایرانی‌ها با نام «بهزاد سی: داستان یک کمیسر آنکارایی» نیز شناخته میشود و ازآن سریال‌هایي اسـت کـه بـه قول قدیمی‌ها حسابی رسیده و اکنون وقت تماشای آن اسـت، چرا کـه «بهزادچ: پلیس آنکارا» نزدیک بـه ۹ سال ادامه پیدا کرد و سال ۲۰۱۹ زمان پخش آخرین قسمت آن فرا رسیده اسـت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

بـه این ترتیب با خیال آسان میتوانید این سریال را دانلود کنید و قسمت بـه قسمت تا آخر ماجرای آنرا دنبال کنید. همان‌گونه کـه از نام این سریال پیدا اسـت، با داستان زندگی و ماجرا‌هاي چندین کارمند یکی از شعبه‌هاي جنایی آنکارا طرف هستیم کـه این کارمندان را شش مرد و یک زن تشکیل میدهند.

در‌واقع هدف سازندگان این سریال از تعداد بیشتر هنرپیشه‌هاي مرد نسبت بـه تنها هنرپیشه زن دراین سریال با این هدف انجام شده تا نابرابری‌هاي زن و مرد در جامعه ترکیه بـه نمایش کشیده شود و بهمین دلیل علی رغم خمیرمایه جنایی کـه دراین سریال با آن سر و کار داریم، شاهد پرداختن بـه بـه مسائل اجتماعی و شهروندی نیز در «بهزادچ: پلیس آنکارا» هستیم.

سریال نور «Gümüş»

این سریال در ترکیه با نام «نقره» «Gümüş» پخش شد و بـه‌اندازه‌اي مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت کـه با نام «نور» در کشور‌هاي عربی، بلغارستان، آلبانی و پاکستان نیز روی آنتن رفت و میلیون ها مخاطب را برای ساعت‌ها سرگرم نگه داشت. اولین چیزی کـه در سریال «نور» جلب توجه می کند، حضور «کیوانچ تاتلیتوغ»، هنرپیشه خوش‌تیپ ترک اسـت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

اگر از طرفداران این هنرپیشه بـه‌حساب می آیید مطمئن هستیم کـه بـه تماشای آن خواهید نشست، در غیر این صورت، جذابیت داستان سریال «نور» بی شک شـما را نا امید نخواهد کرد. ««کیوانچ تاتلیتوغ» دراین سریال دوست‌دختری زیبا و جذاب دارد کـه عمرش بدنیا نیست ودر اثر تصادف، فوت میکند، بهمین دلیل «کیوانچ تاتلیتوغ» کـه داغدار عشق از دست داده‌اش بود، بـه اصرار پدربزرگش با دختری با نام «نقره» از دواج میکند.

از قضای روزگار، «نقره» از کودکی دل در گرو این پسر خوش‌تیپ داشت و شاهد روایت داستانی عاشقانه و دلبرانه هستیم کـه مخاطب را مدت‌ها سرگرم خواهد کرد. برای اثبات جذابیت سریال «نور» تنها کافی اسـت بـه این نکته اشاره کنیم کـه قسمت پایانی این سریال، چیزی نزدیک بـه ۸۵ میلیون بیننده در بین کشور‌هاي عربی داشت.

سریال عفت «İffet»

فصل اول این سریال درسال ۲۰۱۱ در ترکیه شروع شد و بـه‌اندازه‌اي محبوبیت پیدا کرد کـه در عرض مدت کمی، شاهد پخش  Chastity «عفت» در مقدونیه، افغانستان، پاکستان و چندین کشور دیگر بودیم. این سریال بـه لحاظ فرهنگی، نقاط مشترک زیادی با کشور‌هاي همسایه‌اش دارد و بهمین دلیل نیز محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

همان گونه کـه کاملاً دراین سریال مشخص اسـت، شاهد روایت داستان دختری با نام «عفت» هستیم کـه بـه همراه پدر و خواهرش در خانه‌اي کوچک در فقر و تنگدستی زندگی میکنند. «عفت» کـه دختری بسیار زیبارو و جذاب اسـت دل بـه راننده تاکسی باخته بود، اما این راننده تاکسی از عشق او سوء‌استفاده میکند و «عفت» ناخواسته از او باردار میشود.

ماجرا بـه گوش پدر «عفت» می‌رسد و او نیز این دختر طفل‌معصوم را زیر بار کتک میگیرد. ایفای نقش «عفت» دراین سریال بـه «دنیز چاکر» واگذار شده و انصافاً هم باید گفت کـه این هنرپیشه ترک در بازیگری دراین سریال چیزی کم نمی گذارد. با این حساب پیشنهاد میکنیم اگر اهل سریال‌هاي درام و عاشقانه هستید، حتما تماشای سریال «عفت» رابه برنامه آخر هفته‌هاي خود اضافه کنید.

سریال نفوذی «Içerde»

آخرین سریال از لیست پربیننده‌ترین سریال‌هاي ترکی رابه سریال «نفوذی» اختصاص دادیم کـه بـه‌عنوان یک سریال تمام‌عیارِ ترکی چیزی کم و کسر ندارد و هر انچه کـه از درام و اکشن بخواهید را دراین سریال با خمیرمایه‌اي از ماجرا‌هاي جنایی خواهید دید. داستان این سریال بـه ماجرا‌هاي دو برادر اشاره می کند کـه اطلاعی از خویشاوندی با یک دیگر ندارند و نمی دانند کـه باهم برادر هستند.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

اتفاق‌هاي مختلفی برای این دو برادر می‌افتد و یکی ازآن‌ها بـه تهبکاران می‌پیونند و برادر دیگر افسر ارشد پلیس می شود تا روزگار این دو را مقابل هم قرار دهد. سریال «نفوذی» در زمان ساخت خود بـه یکی از پرخرج‌ترین سریال ّاي ترکی تبدیل شد و تا دل تان بخواهد دراین سریال با هنرپیشه‌هاي ترازاول ترک طرف هستیم کـه دراین زمینه میتوان بـه «چاتای اولوسوی» «Çağatay Ulusoy»، اشاره کرد.

سعی کردیم لیست پر و پیمانی از محبوب‌ترین سریال‌هاي ترکی را پیش ‌روی شـما قرار دهیم، اما همان‌ طور کـه بهتر از مـا میدانید لیست سریال‌هاي محبوب ترکی بهمین‌جا ختم نمیشود و بـه قول قدیمی‌ها این قصه سر دراز دارد. در نتیجه اگر شـما هم ازآن دسته سریال‌بین‌هایي هستید کـه علاقه خاصه بـه سریال‌هاي ترکی دارند، در قسمت نظرات برای مـا از سریال‌هاي ترکی محبوب و موردعلاقه‌تان بگویید.

سریال بی باک و زیبا «Cesur ve Güzel»

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال تلویزیونی «بی باک و زیبا» «Cesur ve Güzel» داستان مردی جوان را روایت می کند کـه قصد دارد زندگی دزدیده شده‌ي پدرش رابه او بازگرداند. در سفر خود بـه سمت شهری کـه فرد مسبب بدبختی پدرش در آن اقامت دارد با زنی روبه‌رو می شود کـه اسبش بـه سمت یک پرتگاه در حال حرکت اسـت و خیلی زود متوجه می شود کـه این دختر همان کسی اسـت کـه وی قصد انتقام از وی را دارد.

سریال عروس استانبول «Istanbullu Gelin»

سریال تلویزیونی «عروس استانبول» «Istanbullu Gelin» بر اساس یک داستان عاشقانه واقعی بین یک مرد جوان از خانواده‌اي اصالتاً روستایی کـه بـه اصول خانوادگی شدیدا پایبند اسـت و دختری هنرمند کـه زندگی مدرنش همراه با آزادی مطلق بوده ساخته شده اسـت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

اوزجان دنیز بازیگر و خواننده مشهور ترک دراین فیلم نقش اول فیلم کـه یک تاجر جوان اسـت را روایت میکند کـه خانواده اش توسط مادرش کـه یک زن معتقد بـه آداب و سنت‌هاي قدیمی اسـت اداره می شود. دختر و پسر جوان در شهر استانبول باهم آشنا شده و بدون رضایت خانواده‌ي پسر باهم ازدواج می کنند. وی عروس جوان رابا خود بـه عمارت قدیمی اش می‌آورد و بـه زودی تفاوت‌هاي فرهنگی مشکل آفرین می شوند.

سریال ترانه زندگی «Hayat Şarkısı»

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال تلویزیونی «ترانه زندگی» یا «داستان زندگی» «Hayat Şarkısı» یک درام عاشقانه در مورد روابط پیچیده دریک خانواده اسـت ودر این میان شخصیت اصلی داستان برای نجات زندگی و ازدواج خود تلاش می کند. وی برای حل کردن مشکل و بازگرداندن زندگی اش بـه شرایط قبل یک کارآگاه خصوصی را استخدام میکند. این سریال رگه‌هایي از کمدی نیز رابا خود دارد کـه از دیدن آن لذت خواهید برد.

سریال نام او افسانه است «Adı Efsane»

سریال تلویزیونی «اسم او افسانه اسـت» «Adı Efsane» داستان یک بازیکن سابق بسکتبال را روایت می کند کـه مربیگری یک تیم بسکتبال دبیرستانی را بر عهده می گیرد. وی بعد از مرگ همسرش بـه مشروبات الکلی اعتیاد پیدا کرده و دو دخترش رابه حال خود رها می کند.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

اما دوستانش برای کمک بـه او و بازگرداندش بـه زندگی خوب گذشته وی را ترغیب میکنند کـه پیشنهاد مربیگری در تیم بسکتبال یک دبیرستان پسرانه را بپذیرد. این سریال با تمی نوجوانانه آغاز می شود، اما همه ی گروه‌هاي سنی از دیدن آن لذت خواهند برد.

بررسی سینمای ترکیه و ستاره های آن

یکسال پس از اولین نمایش فیلم ورود قطار بـه ایستگاه در فرانسه، این فیلم بعنوان اولین فیلم سینمایی در ترکیه بـه نمایش در آمد. تاریخ سینمای ترک را می توان بـه ۷ دوره متفاوت تقسیم کرد: ۱.سال‌هاي بین… یکسال پس از اولین نمایش فیلم ورود قطار بـه ایستگاه در فرانسه، این فیلم بعنوان اولین فیلم سینمایی در ترکیه بـه نمایش در آمد.

تاریخ سینمای ترک را میتوان بـه ۷ دوره متفاوت تقسیم کرد:

۱.سال‌ هاي بین ۱۹۱۴ تا ۱۹۳۰،

۲.سال‌هاي بین ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۰،

۳.سال هـای بین ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۰،

۴.سال‌هاي بین ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۰،

۵.سال‌ هاي بین ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۰،

۶.سال‌هاي بین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۰،

۷.سال هـای بعد از سال ۱۹۹۰ یا همان دوره معاصر سینمای ترک.

درسال ۱۹۱۴، فواد اوزکینای با ساختن یک فیلم مستند اولین فیلم ترک را ساخت

سینمای ترکیه را بـه طور عمومی با نام ییلماز گونی می شناسیم،اما در ادامه سینمای نوین ترکیه با درخشندگی هایي کـه در جشنواره هاي بین المللی داشت، خودرا هر چـه بیشتر بر سرزبان ها انداخت. متاسفانه در ایران آثار موجود درباره سینمای ترکیه بسیار اندک اسـت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

کسانی مانند نوری بیلگه جیلان،فاتح آکین،سمیح کاپلان اوغلو و… کـه برخی در ترکیه مشغول فیلمسازی هستند و برخی دیگر نیز در مهاجرت بـه اینکار مشغول هستند.اختلاط فرهنگی با کشور آلمان و تعداد مهاجران زیاد ترک دراین کشور شاید در راه یافتن بـه بازار اروپا بی تاثیر نبوده باشد. زندگی ترک هاي ساکن کشور آلمان،مشکلات اجتماعی آن ها و دغدغه هاي شغلی شان اغلب مضمون اصلی فیلمهای «آکین» را تشکیل می دهد.

کاپلان اوغلو در بین دیگر فیلمسازان نسل جدید ترکیه،سینمای متفاوتی ارائه کرده اسـت. او کـه خرس Festival Gold طلای جشنواره فیلم برلین را در کارنامه دارد، سینمایی شاعرانه رابه تماشاگران عرضه می کند؛ سینمایی کـه در آن حاشیه صوتی فیلم هم بـه اندازه حرکت‌هاي چشمگیر دوربین از اهمیت و پیچیدگی‌هاي خاص خودش برخوردار اسـت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

از جمله افتخارات این کارگردان میتوان بـه نامزدی شیر طلایی ونیز با فیلم «شیر» و کسب جایزه بهترین کارگردان بخش بین‌ الملل جشنواره فیلم فجر با فیلم «تخم‌مرغ» درسال 2008 اشاره کرد. نوری بیلگه جیلان نیز از نظر مضامین و سبک شاعرانه اشتراکات بسیاری با عباس کیارستمی دارد.

فیلم‌هاي سه میمون «۲۰۰۸» ، روزی روزگاری در آناتولی «۲۰۱۱» و خواب زمستانی «۲۰۱۴» موفق‌ترین آثار جیلان بـه شمار می روند، کـه اولی جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن ۲۰۰۸ ، دومی جایزه گرندپری جشنواره فیلم کن ۲۰۱۱ و سومی جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ را نصیب او کرد. سه میمون بعنوان اولین فیلم در تاریخ سینمای ترکیه دربخش بهترین فیلم خارجی زبان آکادمی اسکار هم پذیرفته شد.

فیلم «روزی روزگاری در آناتولی» بعنوان نماینده سینمای ترکیه در جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان ۲۰۱۱ معرفی شده بود. جیلان زندگی هنری خودرا با عکاسی آغاز کرد.او عکس‌هایي راکه بین سال‌هاي ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۹ گرفته بود «عکس‌هاي اولیه»، عکس‌هاي دوره دوم خود «۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹» را «سینما اسکوپ ترکی» و دوره سوم «۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸» را «برای پدرم» نام‌گذاری کرد.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

مکان‌هاي عکاسی‌اش، بعد ها لوکیشن‌هاي زیادی از فیلم‌هایش را شکل داد. جیلان فیلمسازی را از سال ۱۹۹۵ با ساخت فیلم کوتاه پیله آغاز کرد کـه در جشنواره فیلم کن ۲۰۰۵ بـه نمایش درآمد و این اولین حضور یک فیلم کوتاه ترکی دراین فستیوال بود. سپس درسال ۱۹۹۸، اولین فیلم بلند خودرا با نام قصبه کارگردانی کرد.ابرهای ماه می«۱۹۹۹» و دوردست«۲۰۰۲» بـه نوعی سه گانه او محسوب می شوند.

او در هر سه فیلم از خانواده و دوستانش بعنوان بازیگر استفاده کرد و خود نیز کارهای تکنیکی از قبیل فیلم برداری،طراحی صدا،فیلمنامه و کارگردانی را شخصا انجام داد. سومین فیلم بلند او دوردست «۲۰۰۲» موفق بـه دریافت جایزه‌هاي تعداد زیادی از جمله جایزه هیئت داوران و جایزه Best Male Actress بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن شد. اقلیم‌ها «۲۰۰۶» فیلم چهارم او نیز جایزه فیپرشی جشنواره کن ۲۰۰۶ رابه‌دست آورد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

این فیلم در جشنواره فیلم پرتقال طلایی آنتالیا، برنده ۵ جایزه از جمله بهترین کارگردانی شد. سه میمون، جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن را درسال ۲۰۰۸ بـه‌دست آورد و “خواب زمستانی” جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کن را درسال ۲۰۱۴ کسب کرد. جیلان در شصت و دومین دوره جشنواره فیلم کن درسال ۲۰۰۹، یکی از اعضای هیئت داوران بخش مسابقه بین‌ المللی بود.

سینمای ترکیه درسال هاي اخیر در سطح جهانی پیشرفت هاي چشمگیری داشته اسـت و نام سینماگران این کشور درکنار بزرگان سینمای جهان می درخشد و با دیدن فیلمهایی کـه درسال هاي اخیر در جشنواره هاي جهانی می درخشند، شـما نیز فرصت تماشای آثار دیگر فیلمسازان مطرح سینمای معاصر ترکیه هم چون: دمیر کوبوز، رها اردم، درویش زعیم و پلین اسمر را از دست ندهید.

 

سریال یووامداکی دوشمان؛ دشمن داخل آشیانه؛ yuvamdaki dusman

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

سریال ییوامداکی دوشمان از جمله سریال هایی است که انتظار می رود در اوایل سال جدی میلادی بر صفحه کانال شوتی وی ظاهر شود. بازیگرانی چون نباهت چهره، اجه چشمی اوغلو، پامیر پکین و اصلی تاندوغان در این سرایل ایفای نقش می نمایند.

 

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

 

Selected Top Turkish Serials with Pictures


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان