ramazan
ramazan

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

پرایمر چیست و در کدام مرحله آرایشی کاربرد دارد؟ What is a primer and what is it used for در این بخش زیبایی و سلامت پوست مو، متفرقه های آرایشی و نکات مهم آن به شما عزیزان دوستدار زیبایی یک پرایمر بسیار عالی و خانگی را معرفی میکنیم تا همواره آرایشی ماندگار، جذاب و زیبا داشته باشید.

ابتدا به تعریف پرایمر می پردازیم سپس با معرفی عالی ترین روغن گیاهی (کرچک) نحوه پرایمر قبل از آرایش را آموزش ببینید.

 

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

 

پرایمر چیست؟

پرایمر، پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یک‌دستی و ماندگاری آرایش می‌شود. نام علمی: Ricinus Communis و نام انگلیسی: Castor bean plant

پرایمرها معمولا شیمیایی با ترکیبی از مواد مقوی برای پوست ساخته می شود اما با شناخت روغن کرچک و خواص بی نظیر آن در شاخه ی زیبایی میتوان به عنوان بهترین پرایمر خانگی برای آرایش استفاده کرد.

 

نحوه پرایمر کردن قبل از آرایش با روغن کرچک

روغن کرچک به دلیل سفت بودن و فیکس کردن پوست صورت می تواند پرایمر عالی باشد برای پوست. قبل از آرایش پوست صورتتان را به طور کامل تمیز کرده سپس مقداری روغن کرچک را روی پوست صورت زده تنها باید با ضربات ریزی که بر پوست می زنید روغن را جذب پوست کنید به دلیل غلظت روغن کرچک کشیدن آن روی پوست باعث کشش پوست صورت در نتیجه چروک شدن آن می شود.

پس از گذشت 2 الی 3 دقیقه از زدن روغن کرچک بر روی پوست می توانید آرایش و میکاپ خود را شروع کنید و از زیبایی چهره و ماندگاری آرایشتان لذت ببرید.

 

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

 

Castor کرچک ها گیاهانی یک پایه بوده و روی گل آذین خوشه، به رنگ سبز و در بعضی از انواع گلهای یک پایه قرمز بدون گلبرگ. گلهای نر به رنگ زرد مایل به سبز با پرچم خامه ای و روغن دار برجسته در خوشه ای تخم مرغی شکل به طول حداکثر 15 سانتی متر. گلهای ماده، در قسمت فوقانی خوشه به رنگ قرمز و برجسته قرار گرفته اند.

میوه کرچک به صورت کپسول کروی و خاردار متمایل به سبز (یا قرمز-ارغوانی) می باشد که در هنگام رسیدن سخت و شکننده می شود و دانه ها به شکل بیضوی پهن و به شکل دانه های لوبیا و دارای پوسته براقی می باشند. عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

که درون آنها یک مغز کرم یا سفید بسیار روغنی قرار دارد. دانه گیاه متمایل به رنگ قهوه ای و تا حد زیادی سمی بوده، ریسین یک پروتئین بسیار سمی است که در دانه های کرچک وجود دارد.

پوست این دانه ها حاوی این سم است که یکی از کشنده ترین سموم طبیعی world دنیا است. دانه های کرچک دارای یک زائده زگیل مانند به نام Caruncle هستند، که نوعی از Elaiosome است. ترویج و پراکندگی دانه های Caruncle توسط مورچه ها صورت می پذیرد.

 

خواص روغن کرچک برای زیبایی و پوست

 

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

 

۱- درمان آکنه و جوشهای پوستی

خواص ضد میکروبی و ضد التهابی این روغن، آن را از ترکیبات مفید برای کاهش آکنه و جوشهای پوستی قرار داده است. اسید ریزینولئیک موجود در آن می تواند از رشد باکتری هایی جلوگیری کند که باعث آکنه می شوند.

2- موثر در نرمی و زبری پوست

روغن کرچک غنی از اسیدهای چرب فراوانی است که می توانند نرمی و لطافت پوست صورت را افزایش دهند.

۳- یکدست کردن رنگ پوست صورت

اسیدهای چرب موجود در این روغن رشد بافتهای سالم پوست را زیاد می کنند و مصرف آن در درمان رنگ پوست غیر یکدست و لکه ها مفید خواهد بود.

۴-مناسب برای پوستهای حساس

این روغن به دلیل خاصیت کومیدوژنیک (نوعی ضد چربی که باعث ایجاد دانه های سرسیاه روی پوست و به ویژه بینی می شود) منافذ پوست را باز می‌کند و مصرف آن نه تنها برای پوستهای حساس مناسب است بلکه تعداد دانه های سرسیاه را کاهش می دهد.

۵- جایگزینی ارزان برای محصولات پوستی

مراقبت از پوست با استفاده از روغنها و کرمهای پوستی آماده در بازار، خصوصا کرمهای مخصوص پوست صورت بسیار گران و پر هزینه است اما روغن کرچک در عین ارزانی، تعداد زیادی از خواص کرمهای پوستی از جمله خاصیت رطوبت دهی و نرم کنندگی پوست را داراست.

 

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

 

6- ضد التهاب و پف کردگی

اسید رزینولئیک موجود در روغن کرچک خواص ضد التهابی دارد و در درمان تحریکات پوستی بسیار مفید است.

۷- خواص ضد میکروبی

این خاصیت روغن کرچک با جلوگیری از ایجاد و پراکنده شدن پاتوژنها (عوامل بیماری‌زا) باعث حمایت پوست در برابرعفونتهای باکتریایی می شود.

۸- خاصیت نرم کنندگی

روغن کرچک حاوی تری گلیسیرید است که باعث نرم شدن پوست می شود و در درمان خشکی پوست بسیار موثر است.

۹- آبرسانی و رطوبت‌دهی به پوست

این روغن دارای خواص مرطوب نگهدارندگی است یعنی می تواند رطوبت هوا را بگیرد و جذب پوست کند و به این ترتیب پوست را هیدراته (آبدار) نگه دارد.

۱۰- خاصیت تمییز کنندگی

تری گلیسیرید موجود در روغن کرچک در پاک کردن کثیفی و آلودگی های روزانه پوست بسیار مفید است و پس از زدودن آلودگی ها منافذ پوستی را برای تنفس بهتر پوست باز می کند. همچنین می تواند برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست، جایگزین پاک کننده های شیمیایی شود.

 

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

 

پرایمر شیمیایی یا صنعتی

ترکیبات این ماده در کرم، ژل و پودر وجود دارد. با وجود اینکه مرطوب‌کننده‌ها نیز پوست را نرم می‌کنند، اما پرایمر پوست را برای استفاده از مرطوب‌کننده رنگی (کرم BB و CC) یا کرم‌های زیرساز آماده می‌کند و پایه‌ای برای ماندگارتر شدن آن‌ها در طول روز ارائه می‌دهد.

مواد تشکیل دهنده پرایمرها، پلیمرهایی برپایه سیلیکون مثل دایمتیکون هستند زیرا اثرات نرم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارند. اما کسانی که جوش‌های چرکی و سایر مشکلات پوستی دارند، باید پیش از مصرف، با متخصص پوست مشورت کرده و آن محصول را تست کنند تا از نداشتن حساسیت به دایمتیکون اطمینان حاصل نمایند.

 

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

 

پرایمر، انواع چروک‌های سطحی، عمیق و حفره‌های پوست را می‌پوشاند. اگر به دنبال پرایمر‌ی برای تعدیل رنگ و پوشاندن قرمزی پوست و محل جوش‌ها هستید، از پرایمرهایی با رنگ سبز استفاده کنید.

پرایمر مخصوص پلک نیز وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم از پرایمر‌ی با ترکیب قوی استفاده کنید تا آرایش چشم ماندگاری بیش‌تری داشته باشد. اگر پوست پلک شما چرب است، از پرایمرهای مات استفاده کنید.

 

استفاده از پرایمر در آرایش

استفاده از نوک انگشت بهترین روش است.

استفاده از نوک انگشت، روشی برای پخش کردن پرایمر در نواحی وسیع‌تر صورت است. برای نواحی کوچک‌تر از برس استفاده کنید. این روش، حالت طبیعی‌تری به پوست می‌دهد.

اگر بخواهید یک قدم فراتر بروید، عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست از فرآیند Facial massage «ماساژ صورت» استفاده کنید. ماساژ پرایمر روی صورت با نوک انگشت، باعث جریان پیدا کردن خون زیر پوست می‌شود.

 

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

 

پرایمر، ماندگاری آرایش را (به ویژه در آب و هوای بد) بیشتر می‌کند.

اگر در مکانی هستید که آب و هوایی گرم و مرطوب یا سرد و خشک دارد همیشه پرایمر را در دسترس داشته باشید تا آرایشی ماندگار داشته باشید. اما پیشنهاد می‌کنیم در تمام طول سال از پرایمر استفاده کنید. فرقی نمی‌کند هوا چه‌طور باشد، این ک ر م در زمان و انرژی شما برای آرایش صرفه‌جویی می‌کند.

 

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

عالی ترین پرایمر طبیعی آرایشی و خانگی/ پرایمر چیست

 

می‌توانید پرایمر را به تنهایی استفاده کنید.

دوست دارید چهره‌ای بدون آرایش اما با جلوه بیشتری از حالت معمولی داشته باشد؟ پرایمر راه حل شماست. می‌توانید این محصول را با حالت کمی غلیظ‌تر به عنوان سایه چشم و همچنین جایگزینی برای کرم روشن‌کننده به کار ببرید.

روغن کرچک علاوه بر شاداب کردن Skin پوست برای پرپشت کردن ابرو و موها بسیار بسیار گزینه ی خوبی است استعمال این روغن روزانه و حتی هنگام شب در ابرو، مژه و مو تاثیر فوق العاده ای دارد.

What is the ultimate natural cosmetic / home primer


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان