ramazan
ramazan

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

دانه های گیاهی و روغن های گیاهی Vegetable seeds and vegetable oils امروزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین مصارف دارویی و غذایی در تمام جهان است. یکی از این دانه ها دانه کنجد است به دلیل مصارف زیاد روغن کنجد در سراسر جهان لازم است روش تشخیص Sesame Oil روغن کنجد اصلی و تقلبی را بدانید از این رو در این بخش از 0 تا 100 خواص و مضرات روغن کنجدرا بیان می کنیم و راه های تشخیص اصل از تقلبی را. از انتخاب شما عزیزان سپاسگزاریم.

کُنجِد که سمسم و جلجلان هم نامیده می‌شود، گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره کنجدها است. این گیاه یک ساله‌است و ارتفاعش بالغ بر یک متر است.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

قسمت فوقانی ساقه‌اش پوشیده از کرک است ولی قسمت‌های تحتانی آن عاری از کرک است. برگ‌هایش در قسمت قاعده به‌طور متناوب و در قسمت‌های انتهایی ساقه به‌طور متقابل قرار گرفته‌است و پهنک برگ‌ها بیضوی و دراز و نوک تیز است و در قسمت قاعده ساقه پهن‌تر از قسمت انتهایی است.

گل‌های آن که به‌طور منفرد و در کناره برگ‌های قسمت انتهایی ساقه قرار دارد، شامل قطعات پنج تایی به هم پیوسته‌است و تعداد پرچم‌ها ۴ عدد است.

میوه‌اش کپسولی و محتوی دانه‌های کوچک مسطح و بیضوی است. دانه‌های کنجد به سبب دارا بودن روغن قابل استخراج تنها قسمت مورد استفاده گیاه است. کنجد همانند زرشک از گیاهان سودآور و استراتژیک برای کشت در دوره‌های خشکسالی است.

 

راه های تشخیص روغن کنجد تقلبی از اصل

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

نکته اول این است که در خرید هر نوع کالا بویژه مواد غذایی سعی کنید که از فروشگاه های معتبر و مورد اطمینان خرید را انجام دهید. روغن باید از ارده کنجد یعنی پودر و خمیر شده دانه های کنجد تهیه شود و تهیه روغن کنجد مستقیم از دانه های کنجد طبق نظر متخصصان طب سنتی قابلیت خوراکی و خواص مفید روغن کنجد را ندارد.

یک راه تشخیص اصل بودن روغن کنجد توجه به قیمت آن است که البته باید اذعان کرد که در همه شرایط و موارد صدق ندارد، توجه به قیمت آن است.

در واقع بعضی از روغن کنجدها ارزانتر از قیمت یک کیلو کنجد عرضه می شوند که از لحاظ منطقی این نمی تواند درست باشد. به گزارش نازوب، زیرا که اگر واقعا از کنجد واقعی و مرغوب در تهیه روغن کنجد استفاده کرده باشند باید قیمت یک کیلو روغن کنجد Sesame Oil حداقل کمی بالاتر از قیمت یک کیلو دانه کنجد باشد. این حالت برای دیگر انواع روغن ها مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام نیز صدق می کند.

1 – شاید ساده ترین راه تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی توجه به رنگ و بوی روغن کنجد باشد. روغن کنجد طبیعی و اصل بوی ملایم کنجد داشته و رنگ آن زرد متمایل به طلایی است.

2 – روش دومی که می توان برای تشخیص روغن کنجد اصل از تقلبی گفت توجه به خواص و حالات روغن کنجد است. روغن کنجد اصل و مرغوب حرارت زیادی را تحمل می کند و مانند روغن های نباتی یا روغن مایع ها بعد از حرارت دیدن نمی سوزد و بوی بدی ساتع نمی کند.

3 – روش سوم این است که روغن کنجد را در هوای سرد امتحان کنید تا ببینید اصل و طبیعی است یا تقلبی. توجه کنید که روغن کنجد در اثر سرد شدن و در دمایی حدود 6 درجه حالت سفت شده می گیرد و به اصطلاح می بندد که این نشانه مرغوب، طبیعی و اصل بودن روغن کنجد است.

4 – در نهایت برای تست و تشخیص اصل بودن روغن کنجد می توانید آن را روی پوست خود بمالید تا پوستتان چرب شود. اگر روغن کنجد طبیعی و اصل باشد پس از چند دقیقه با آب گرم آن را بشویید که اگر طبیعی باشد تنها نرمی روغن بر روی پوست باقی می ماند.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

خواص و مضرات کامل روغن کنجد

درمان کبد چرب

از بهترین روغن های گیاهی که می تواند باعث پاکسازی و سم زدایی از کبد شده و بیماری های نظیرنارسایی کبد به ویژه کبد چرب را درمان کند، روغن کنجد است.

رفع پوکی استخوان

کنجد و روغن کنجد مملو از ویتامین هایی مانند : کلسیم، روی و مس است که علاوه بر استحکام استخوانها، باعث رفع پوکی استخوان هم می شود.

تنظیم فشار خون

از دیگر فوای روغن Sesame این است که با کاهش سطح سدیم خون، موجب کاهش سطح فشار خون بالا شده و به این ترتیب مصرف 40 روز از این روغن در کنترل فشار خون موثر است.

سلامت قلب و عروق

وجود ویتامین های گروه B و اسید های چرب غیر اشباع در روغن کنجد موجب کاهش کلسترول بالای خون شده و با سلامت قلب، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

اکسیر جوانی

روغن کنجد به دلیل خواص بیشمار، اسید های چرب و انواع ویتامن ها، به عنوان یک اکسیر جوانی دانسته اند که با اکسیدان سزامول، باعث رفع چین و چروک صورت و جوانسازی مجدد می شود.

سلامت پوست

روغن کنجد علاوه بر آبرسانی به پوست با داشتن ویتامین E می تواند به سلامت و نرم کنندگی پوست صورتتان کمک کند.

لوسیون ماساژ

از قدیم الایام استفاده از روغن کنجد به عنوان یک لوسیون ماساژ برای رفع خستگی، التیام درد، نرم کنندگی و مرطوب کنندگی پوست مورد استفاده بوده است.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

درمان دیابت

روغن کنجد سرشار از منیزیم است که با تنظیم قند خون و کاهش گلوکز پلاسما در افراد دیابتی موجب کنترل و درمان دیابت می شود.

تقویت معده

روغن کنجد علاوه بر بهبود هضم و تقویت معده با خاصیت ضد باکتریایی خود باعث از بین رفتن هلیکوباکتریایی که مسبب و ایجاد کننده زخم معده است، می شود.

درمان التهابات پوستی و اگزما

Property خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی روغن کنجد می تواند علاوه بر رفع التهابات و خشکی های پوستی در درمان اگزما نقش مهمی داشته باشد.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

خواص روغن کنجد برای لاغری

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص می شود که روغن کنجد با داشتن اسید های چرب غیر اشباع می تواند با کاهش پروتئین لپتین سبب کورکردن اشتها شده و موجب تناسب اندام و کنترل وزن گردد.

خاصیت روغن کنجد برای دندان

روغن کنجد از سه جهت به سلامت دندان و دهان کمک می کند :

● رفع بوی بد دهان و سلامت آن به دلیل خواص ضد باکتری روغن کنجد

● رفع پوسیدگی دندان با کاهش پلاک های دندانی

● غرغر کردن روغن کنجد در دهان و بالافاصله مسواک زدن دندان به مدت 10 دقیقه شب ها قبل از خواب و صبح ها برای سفید تر شدن دندان ها توصیه می شود

بهبود آنفلوآنزا

خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی موجود در روغن کنجد می تواند باعث تسریع روند بهبود سرماخوردگی یا آنفلوانزا شود.

رفع جوش

وجود ویتامین D، ویتامین B، ویتامین های E و همچنین خواص ضد التهابی و ضد ویروسی روغن کنجد می تواند مانع از جوش زدن و بهبود جای آن در پوست شود.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

ماسک خانگی ضد جوش

● ترکیب دو قاشق روغن کنجد با شکر و 10 قطره روغن اوکالیپتوس به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی جوش ها باعث تسریع بهبود آن می شوند.

● ترکیب مساوی از روغن کنجد و زرد چوبه به مدت 10 الی 15 دقیقه بروی جوش ها می تواند به درمان سریع جوش ها کمک کنند.

خواص ضد سرطان روغن کنجد

از ویژگیهای مهم دیگر روغن کنجد این است که با داشتن مقادیر زیاد منیزیم، کلسیم و اسید فیتیک می تواند اثر مستقیمی بر کاهش سلول های سرطانی داشته باشد.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

کاهش تب+ سردرد

خاصیت ضد التهابی همراه با خاصیت آنتی اکسیدانی غنی در روغن کنجد علاوه بر کاهش تب می تواند موجب بهبود سردرد شود.

رفع گرفتگی+ خشکی بینی

براساس پژوهشی در کشور سوئد چکاندن چند قطره از روغن کنجد در بینی می تواند باعث رفع گرفتگی و خشکی آن شود.

رفع خارش+ سفیدی مو

روغن کنجد از طرفی با خاصیت ضد باکتریای از خارش سر می کاهد و از طرف دیگر با اسید های چرب غیر اشباع هم مو را تیره تر و هم رنگ موی طبیعی را حفظ می کند.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

نوعی کرم ضد آفتاب

مقادیر بالای خواص آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که در روغن کنجد موجود می باشد می تواند نوعی ضد آفتاب محسوب شود که از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت می کند.

رفع تیرگی دور چشم

مالیدن روغن کنجد با خاصیت آبرسانی و لکه بری غنی در اطراف چشم می تواند به بهبود و رفع تیرگی های دور چشم کمک کند.

درمان بیماری ام اس

براساس پژوهش های انجام شده روغن کنجد با خواص ضد التهابی می تواند علاوه بر پیشگیری از بیماری ام اس باعث افزایش روند بهبود این بیماری در افراد مبتلا شود.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

تقویت ابرو

روغن کنجد به دو روش موجب تقویت و رشد ابرو می شود :

● مالیدن روغن کنجد شب ها قبل از خواب علاوه بر بهبود خونرسانی موجب رشد و پرپشت شدن ابروها می شود.

● ترکیب 2 قاشق روغن کنجد با 5 قطره روغن رزماری و نصف قاشق آبلیمو و قرار دادن این ترکیب بر ابرو به مدت سی دقیقه موجب رسیدن به نتیجه سریع تر و مطلوب تر می شود.

خاصیت روغن گنجد برای یبوست

مصرف روزانه 2 قاشق روغن کنجد با اثر مثبت بر افزایش حرکات روده ای علاوه بر اینکه می تواند یبوست را درمان کند، موجب التیام هموروئید یا بواسیر شود.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

ماسک طبیعی مو

با حرارت دادن روغن کنجد تا حدی که کمی گرم شود و مالیدن آن بر سر و ماساژ مداوم 10 الی 20 دقیقه ای می توانید یک ماسک هم برای شادابی و هم برای رشد مو خود داشته باشید.

ضد شوره مو

روغن کنجد سرشار از خواص ضد قارچی، ضد التهابی و اسیدهای چرب وانواع ویتامین هایی است که به درمان شوره سر کمک می کند.

کاربرد روغن کنجد در آشپزی

● به عنوان سس بر روی انواع سالاد ها

● به عنوان طعم دهنده در انواع غذا، املت، سبزیجات و …

● بهترین روغن برای سرخ کردن با کمترین عوارض

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

خواص روغن کنجد برای کم خونی

در روغن کنجد منابعی از مس و روی وجود دارند که با بهبود جریان خونرسانی و افزایش تولید گلبول های قرمز باعث درمان کم خونی می شوند.

افزایش رشد مژه ها

استفاده منظم از روغن کنجد شب ها قبل از خواب و ماساژ چند دقیقه ای آن برمژه ها در طول دو یا سه هفته موجب رشد مژه هایتان می شود.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

رفع بی قراری و اضطراب

افزایش هورمون سروتونین در مغز به بهبود عملکرد مغز و اعصاب کمک کرده و استرس را کاهش می دهد روغن کنجد نیز با داشتن آمینواسید تیروزین موجب افزایش این هورمون مغزی شده و از اضطراب می کاهد.

درمان آرترز+ رماتیسم

از خواص بارز دیگر مصرف روغن کنجد وجود مس غنی می باشد که با داشتن خواص ضد التهابی بالا جهت رفع دردهای رماتسیمی و آرترز مفید است.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

تقویت استخوان و مفاصل

وجود کلسیم و مس موجود در روغن کنجد علاوه بر کاهش تورم مفاصل موجب تقویت استخوان های بدن و حتی رگ های خونی نیز می شود.

خاصیت روغن کنجد برای مو

خواص موجود در روغن کنجد علاوه بر بهبود خون رسانی در پوست سر می تواند باعث تحریک فولیکول های موشده و از ریزش مو بکاهد.

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

خاصیت آنتی اکسیدانی روغن کنجد

از دیگر خاصیت روغن کنجد همین خواص آنتی اکسیدانی است که با مهار رادیکال های آزاد می تواند از امراض مزمنی چون آلزایمر، پارکینسون و … بکاهد.

درجه حرارت بالا

روغن کنجد را مناسب سرخ کردن و پخت و پز می دانند طوری که امروزه بسیار مصرف آن در آشپزی شایع است زیرا علاوه بر خواص عالی دارای نقطه دود 400 درجه‌ فارنهایت می باشد.

 

خاصیت روغن کنجد برای کودکان

● رفع عرق سوزی نوزادان و کودکان

● روغن ماساژ مناسب برای خونرسانی، بهبود خواب در کودکان و نوزادان

● بهبود سوختگی کشاله ران نوزادان در اثر پوشاک کردن زیاد آنها

خاصیت روغن کنجد در بارداری

 

بهترین روش برای تشخیص روغن کنجد اصل و تقلبی

 

● مصرف خوراکی آن توصیه نمی شود؛ ولی استعمال خارجی آن می تواند برای رفع ترک های بارداری مفید باشد

● برای درمان ریزش مو، ابرو و مژه بخصوص در دوران بارداری مناسب است

● غرغر کردن به عنوان دهانشویه و قورت دادن می تواند هم تا حدودی از تهوع بارداری بکاهد و هم سلامت لثه و دندان را به همراه داشته شود.

 

مضرات روغن کنجد

● در افرادی که فشار خون بالا دارند مصرف زیاد و خودسرانه روغن کنجد موجب تداخل دارویی می شود

● نوع بودار و خالص روغن کنجد باعث حسایت می شود

● مصرف خوراکی روغن کنجد به زنان باردار توصیه نمی شود زیرا باعث افزایش انقباضات رحمی و سقط جنین می شود

● زیادروی مصرف باعث چاقی می گردد

● مصرف خوراکی بیش از حد موجب اختلالات گوارشی، تهوع و اسهال می شود

● نقش رقیق کننگی خون در روغن کنجد موجب می شود افراد با مشکل حاد خونی با مشورت پزشک باشد.

 

با شناخت بیشتر خواص انواع گیاهان دارویی در بخش دارو و داروهای گیاهی وبسایت نازوب سبک زندگی تان را سالم تر کنید.

 

The best way to detect fake sesame oil


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان