ramazan
ramazan

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

مجموعه : دانستنی ها
کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

کائنات kaeenat واژه ای که شاید تا کنون زیاد شنیده باشید. از کائتات کمک بگیرید… هر آنچه بیان کنید همان می شود زیرا کائنات آن را از شما می پذیرد! و بسیار جملات مشابه در خصوص کائنات شنیده اید در این بخش به طور کامل با کائنات، و هر آنچه مربوط به آن می شود آشنا می شوید.

با 15 دقیقه زمان برای مطالعه اینبخش به جذاب ترین موضوع جهان هستی پی ببرید.

 

کائنات چیست؟

یکی از موضوعات جالبی که همه ما با آن برخورد داشته ایم و ذهن ما را به خود مشغول کرده است موضوع کائنات است. در حالت کلی کاینات یعنی یک رخداد حاصل رخداد دیگری می باشد! به زبان ساده تر و یا به زبان عامیانه قانون کائنات را قانون علت و معلول نیز می گویند.

در واقع موضوع کاینات آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار است که در تعالیم بزرگ ترین Religions of the world ادیان جهان مانند بودائیسم، هندوئیسم و تائوئیسم، با جزئیات به توضیح آن پرداخته شده است.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

قانون جذب چیست؟ از دروغ تا واقعیت!!

معنا و مفهوم قانون جذب را برای شما به طور کامل توضیح داده ایم و همینطور درست و واقعی بودن این قانون را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم. اما این بار قصد داریم تا نگاهی به معنا و مفهوم درست قانون کائنات انداخته و ببینیم چطور میتوان به کمک این قانون سرنوشت خود را تغییر دهیم؛ پس در ادامه با ما در جادوی باور مرجع رسمی قانون جذب و موفقیت همراه باشید.

کائنات چیست؟

از نسل های گذشته تاکنون و از افراد بزرگ و مشهور تا افراد ناشناس، همگی به این موضوع پی برده بودند که هر فردی هر کاری که انجام دهد پاسخش را در این دنیا دریافت می کند؛ این بدان معناست که آنان قانون کائنات را قبول داشته اند اما خودشان نمی دانستند.

قانون کائنات به چه معناست؟ برای آنکه قانون کائنات را بهتر درک کنید باید قانون کائنات را مانند بازی بومرنگ در نظر بگیرید، همانگونه که بومرنگ پس از پرتاب شدن دوباره به سمتتان برمیگردد نتایج و پاسخ اعمال و رفتارتان نیز در زندگی شما نمایان می شود.

کائنات چیست؟

همینطور کائنات را می توان در قانون سوم نیوتن نیز جستجو کرد. قانون سوم نیوتون می گوید: نیرو های موجود در طبیعت همواره به صورت دوگانه وجود دارند. در نظریه نیوتون اگر یکی از این دو نیرو را کنش (عمل) بنامیم نیروی دیگر واکنش (عکس العمل) نامیده می‌ شود.

همینطور نظریه اثر پروانه ای نیز قانون کائنات را تأیید می کند. این نظریه بیان می کند که تمام رخداد ها هرچند که کوچک باشند می توانند به نتایج پیش بینی نشده و وسیع تری در آینده منجر گردد. بنابراین، از نظر قانون کائنات، هر اندیشه، احساس، میل، انتخاب، عمل و عکس العملی که انجام دهیم اثری در آینده ما خواهد داشت.

به طور کلی یعنی ما هر جایگاهی که امروز در آن قرار داریم دقیقاً نتیجه افکار، احساسات، و تصمیم های گذشته ما است.

آیا قانون کائنات همان قانون جذب است؟

آیا Law of Attraction قانون جذب همان قانون کائنات است؟ کاینات چه تفاوتی با قانون جذب دارد؟ کائنات چه کسانی هستند؟ کاینات به معنای جهان هستی و قانون جذب به عنوان برترین و اصلی ترین راه ارتباطی با کائنات می باشد.

هر آنچه که در این دنیا وجود دارد بخشی از کاینات است آسمان ها، ستارگان، طبیعت و… همه بخشی از کائنات هستند اما قانون جذب و یا ارتعاش تنها راه ارتباطی ما با کائنات می باشد. کائنات نیروی ماوراء طبیعی است که زندگی ما را کنترل میکند.

آیا چیزی به نام خوش شانسی و بد شانسی در کائنات وجود دارد؟

برخی از موقعیت ها در زندگی به طور ذاتی می‌ توانند خوب (رضایت بخش و دلپذیر) یا بد (ناراحت کننده و زننده) به نظر برسند. شخصیت ما تعیین کننده تعریف کلمه خوش شانسی و یا بد شانسی است. تعریف ما از خوب و بد وابسته به خود ماست. در واقع، تعریف ما از این کلمات به اعتقادات ما و درک ما از زندگی و جهان هستی بستگی دارد. این تعاریف بسیار متغیر هستند. قصد داریم تا با ذکر چند مثال این مفهوم را برای شما ساده تر کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

به طور مثال یک زن از شوهرش که او را مورد آزار و اذیت قرار می داد طلاق گرفته و بیوه است. وقتی دوستان این زن از بیرون به این ماجرا نگاه می کنند با خود می گویند که چه سرنوشت بدی!

دست سرنوشت (کائنات) با او یار نبود. اما وقتی از نگاه آن زن طلاق گرفته و یا بیوه به این ماجرا نگاه کنیم متوجه می شویم که این زن از سرنوشت خود بسیار خوشحال و راضی است و معتقد است که سرنوشت و کائنات با او یار بوده است و او توانسته از همسر خود جدا شود و یک زندگی جدیدی را شروع کند. حالا شما فکر می کنید حق با چه کسی است؟ آیا این زن خوش شانس بوده است یا بد شاس؟

یا در مثالی دیگر مرد جوانی در حادثه ای با ماشین تصادف می کند و راننده جان خود را از دست می دهد. مرد جوان جان سالم به در می برد اما یکی از پا های خود را برای همیشه از دست می دهد. اطرافیانش ناراحت می شوند و می گویند سرنوشت با او بد کرده است. اما پس از این حادثه سهمگین، مرد جوان که خود را در یک قدمی مرگ می دید متحول می شود و جان سالم به در بردن خود از این حادثه را به عنوان شانس مجدد کائنات تلقی می کند و زندگی خود را برای کمک به دیگران وقف می کند تا امید را وارد زندگی آنان کند. نظر شما چیست؟ آیا این مرد خوش شانس بوده است یا بد شانس؟

اگر فکر میکنید خوش شناس هستید یا فکر می کنید بدشانس هستید در هر دو صورت حق با شماست. بدشانسی و خوش شاسی بستگی به نوع نگاه شما دارد، در عکس زیر می توانید به اهمیت دید افراد نسبت به یک موضوع پی ببرید. یک عدد از دو جهت مختلف توسط دو فرد متفاوت دیده می شود یکی از این افراد عدد را به شکل عدد ۹ می بیند و فرد دیگری آن عدد را به شکل عدد ۶ میبیند در حالی که هیچ یک از آنها دروغ نمی گویند و حق با هر دوی آنها است.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

آیا چیزی به نام خوش شانسی و بد شانسی در کائنات وجود دارد؟

همانطور که متوجه شدید خوب آوردن یا بد آوردن یا همان خوش شانسی و یا بد شانسی بستگی به شخصیت و فکر ما دارد. اگر فکر می کنید که خوش شانس بوده اید و یا فکر میکنید بد شانس هستید در هر دو صورت حق با شما است زیرا شاید از نگاهی که شما دارید این گونه به نظر برسد.

به طور ذاتی ممکن است کائنات جلوه خوب یا جلوه بد داشته باشند. اما در پایان ماجرا کائنات، کائنات است و هر چه که باشد نتیجه افکار و احساسات و اعمال خود ماست. کاینات به جز برچسبی که ما به آن می زنیم برچسب دیگری ندارد. این باعث می شود قدرت انتخاب داشته باشیم و بتوانیم کائنات را درک کنیم و جدا از اینکه چقدر ممکن است “منفی” به نظر برسد، سعی کنیم تا سرنوشت خود را تغییر دهیم.

آیا می توان به کمک کائنات سرنوشت خود را تغییر دهیم؟

شاه کلید ثروت ناپلئون هیل صوتی

شما می توانید سرنوشت خود را تغییر دهید. متأسفانه برخی از افراد در مورد کائنات دچار اشتباه و سردرگمی شده اند و فکر می کنند سرنوشت آنها از قبل مقدر شده است و امکان تغییر آن وجود ندارد. در حقیقت، کائنات بیشتر شبیه به تجمع خواسته ها و عادت های ماست که باعث شده است تا یک الگوی زندگی مشخص را برای ما بوجود می آورد.

شما می توانید در افکار خود زندانی شوید و فکر کنید دلیل تمام اتفاق هایی که برای شما می افتد خارج از این دنیا است و خارج از کنترل شماست. جستجوی جواب و دلیل تمام درد و رنج های شما در یک نیروی خارجی و خارج از کنترل شما یک روش شانه خالی کردن و زیر بار مسئولیت نرفتن است.

هیچگونه سیستم تنبیه و مجازات خارجی وجود ندارد. انسان ها کودک نیستند که تنبیه شوند. قانون جذب کائنات روش مجازات انسان ها نیست. این یک قانون طبیعی جهان است که اعمال شما تعیین کننده آن است.

شما باید بدانید که به تنهایی مسئول کائنات هستید. شما آن را شکل می ‌دهید و شما می توانید آن را تغییر دهید. بله حق با شماست، این امکان وجود دارد که شما در یک الگوی فکری و اعتقادی گرفتار شوید. اما اینها عادت های ذهنی هستند و عادت ها می ‌توانند به واسطه اصلاح نفس تغییر کنند.

ممکن است با خود فکر کنید و بگویید : پس گذشته من چه می شود؟! کار های منفی و زشت زیادی انجام داده ام، آیا اکنون می توانم سرنوشت خود را تغییر دهم؟! البته که می توانید، زندگی فرصت های بیشماری را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به رستگاری برسید. اگر این گونه نبود چرا در ادیان بزرگ مانند اسلام و مسیحیت بر موضوع توبه تأکید شده است؟ پذیرفتن مسئولیت عملی که انجام داده اید و احساس پشیمانی از آن یک ابزار قدرتمند روحانی است.

بنابراین اگر شما می خواهید که کائنات به شما کمک کنند تا سرنوشت خود را تغییر دهید، مسئولیت اشتباه تان را به عهده بگیرید و پذیرای احساس ندامت و پشیمانی باشید.

آیا می توان به کمک کائنات سرنوشت خود را تغییر دهیم؟

 

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

کائنات چطور کار میکند؟

یک برداشت اشتباه در مورد نحوه کار کردن کائنات که اتفاقاً تفکر رایج در میان مردم است، داشتن این تفکر است که با خوبی به دیگران از قانون جذب کائنات پاداش دریافت خواهید کرد. این دقیقاً همان تصور اشتباهی است که در آن مردم باور دارند خوبی به دیگران امتیازی برای بهشت است این تفکر ۱۰۰ ٪ اشتباه است.

این که شما کار خوبی می کنید و با دیگران خوب برخورد می کنید در طبیعت شما است، چراکه احساس خوبی را به شما القا می کند. اما اینکه شما به این دلیل به دیگران خوبی کنید تا بتوانید در قبال آن چیزی دریافت کنید مانند این است که به فردی ۱ میلیون تومان پول بدهید و از او انتظار داشته باشید که بعداً پول شما را به همراه سود آن به شما باز گرداند.

قطعاً بخشیدن همان به دست آوردن است. وقتی که ما چیزی را می بخشیم، احساس خوب، احساس بخشندگی، احساس سخاوت، و احساس دستگیری از نیازمند، همان چیزی است که ما به دست آورده ایم. اما این تفکر که به دیگران خوبی کنید تا خوبی های شما انباشته شود و کائنات به خاطر این خوبی ها به شما پاداش دهد، تفکر کاملاً اشتباهی است.

جواب قانون جذب کائنات همیشه واضح نیست و بلافاصله اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات مجبور هستیم سال ها صبر کنیم و گاهی اوقات اصلاً متوجه نمی شویم که کائنات به ما کمک کرده است. از این رو وقتی صحبت از کار خوب برای دریافت چیز های خوب می شود ناکامی و نا امیدی را تجربه می کنند.

 

این افراد با خود می‌ گویند:

من همیشه با دیگران به خوبی برخورد می کنم اما زندگی من بسیار سخت و عذاب آور است.
چرا وقتی من به دیگران خوبی می کنم هیچ پاداشی دریافت نمی کنم و در زندگی من تغییری حاصل نمی شود؟

ریشه اصلی تمام این مشکلات انتظار برای دریافت پاداش است؛ یا به عبارت دیگر، مشکل از نوع تفکر ما در مورد نحوه کارد کردن کائنات است. مشکل جایی بزرگ تر می شود که ما معتقد هستیم که پاداش دریافتی ما از جانب کائنات مطابق میل و انتظارات ما خواهد بود. در حقیقت ممکن است حتی پاداشی که از طرف کاینات دریافت می کنید به شدت ناراحت کننده (اما بهترین فرصت برای تغییر) باشد.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

واقعاً ساده لوحانه به نظر می رسد که فکر کنیم کائنات تنها به دلیل برخورد دوستانه و خوب ما با دیگران با گل و بلبل از ما پذیرایی می کند. کاینات از شما نمی خواهد که کارهای خوبتان را بشمارید و در انتهای سال انتظار سود سالانه داشته باشید. شما در یک شرکت حسابداری نیستید. شما یک مشتری وفادار نیستید که شامل مزایا شوید.

قطعاً قانون کائنات اصل هر چه بکارید همان را برداشت می کنید را تأیید می کند. درست است! اگر به دیگران احترام بگذارید زندگی شما بهتر خواهد شد. اما نکته اصلی این است که به این موضوع با عنوان یک بده و بستان نگاه نکنید. در لحظه زندگی کنید و از عشق و محبت به دیگران لذت ببرید.

کائنات چطور جواب خوبی ها و بدی ها را می دهد؟

در تمام اینترنت و جوامع اجتماعی چنین متن هایی را می توانید مشاهده کنید:

کائنات! احتیاج به انتقام جویی نیست. فقط بنشینید و منتظر بمانید. آنهایی که شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهند بالاخره جواب کار های خود را می گیرند و اگر خوش شانس باشید خداوند اجازه می دهد که نابودی آنها را تماشا کنید.

افراد احمق فکر می کنند که می توانند با شما هر طور که می خواهند برخورد کنند. آنها نمی دانند از هر دستی که بدهید از همان دست می گیرید. من می توانم از هم اکنون بوی کائنات را در هوا استشمام کنم … شما چطور؟
کائنات مانند یک کش لاستیکی است و تا اندازه ای می توانید آن را بکشید، پس از آن بر می گردد و به صورت خود شما برخورد می کند. این همان زمانی است که من دوست دارم در مقابل شما باشم و به شما بخندم.

درست است که همه ما در زمان ها و موقعیت هایی توسط برخی از افراد مورد آزار و اذیت قرار گرفته ایم و کاملاً قابل درک است که این موضوع برای ما ناراحت کننده است و این ناراحتی و عصبانیت کاملاً طبیعی است. اما متأسفانه نگاهی که برخی از افراد به کائنات دارند نگاهی کاملاً اشتباه است. برخی از افراد کائنات را در لباس عدالت معنوی و روحانی می بینند. انگار که کائنات به طریقی احساس تنفر و خشم آنها را توجیه می کند.

جالب است بدانید همین که شما از کائنات انتظار دارید تا وسیله ای برای صدمه زدن به دیگران باشد باعث می شود تا جنبه های منفی کائنات وارد زندگی شما شود. لذت بردن از رنج و عذاب دیگران حتی اگر با نیت عدالت باشد تفکر کاملاً اشتباهی است. پس مراقب افکار خود باشید.

 

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

آیا دلیل رنج و عذاب های ما در این دنیا قانون کائنات است؟

آیا دلیل رنج و عذاب های ما در این دنیا قانون کائنات است؟

اینکه افکار ما واقعیت ما را شکل می دهند و آن را می سازند کاملاً درست است. افکار ترسناک داشته باشید و زندگی شما پر از ترس خواهد شد. قضاوت کنید و منتظر باشید که دائماً مورد قضاوت قرار بگیرید. خود را بی ارزش بپندارید تا دیگران نیز با شما اینگونه رفتار کنند و شما را بی ارزش خطاب کنند.

اما آنهایی که از ابتدای تولد نابینا، ناشنوا، یا معلول به دنیا آمده اند چه می شوند؟ آنهایی که در کشورهای فقیر و کشورهای جنگ‌ زده به دنیا آمده اند چطور؟ خانواده هایی که فرزندان معصوم شان را در حادثه های هولناک از دست داده‌اند چه می شود؟

در حالی که برخی از افراد سعی می کنند تا کائنات را به دقت مورد بررسی قرار دهند و عوامل گذشته را به عنوان دلیل این حوادث معرفی کنند، ما معتقدیم همه چیز در زندگی مربوط به کائنات نیست. تجربیاتی که در این زندگی داریم، همیشه بازتاب و عاقبت عمل بدی نیست که در گذشته انجام داده ایم. این تجربیات در مقابل ما قرار گرفته اند تا به آنها فکر کنیم و از آنها عبرت بگیریم.

زندگی آنچه را که ما می خواهیم در اختیار ما قرار نمی دهد، آن چیزی را به ما خواهد داد که نیاز داریم و اغلب به این دلیل است که ما در زندگی خود با مشکلات و موقعیت های سختی روبرو می شویم.

اما در هر حال این نکته قابل ذکر است، انسان ها موجوداتی هستند که با یکدیگر ارتباط دارند و اعمال و افکار آنها به هم پیوسته است. افکار، تصمیمات، و اعمال ما به عنوان یک مجموعه کل آینده ما را شکل می دهد. اگر امروز کشور های مان را تقسیم بندی کنیم و آنها را از یکدیگر جدا کنیم، شرایطی را برای وقوع جنگ، بیماری و فقر، در آینده ایجاد کرده ایم. به این دلیل کودکان در وضعیت های اسفبار به دنیا می آیند، به دلیل اعمال مشترک ما در این جهان.

به عنوان مثال اگر پدری با فرزند خود برخورد بدی داشته باشد، برخورد بد او در طول زمان گسترش پیدا خواهد کرد. فرزند او نیز ممکن است در آینده با فرزندش برخورد بدی داشته باشد، و فرزند او نیز همین رفتار را در مقابل فرزندش داشته باشد و همانطور که می توانید حدس بزنید این چرخه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

به دلیل رفتار بد پدر، نسل ها پس از نسل ها و همچنین در این بین افرادی که با آنها ارتباط دارند تحت تأثیر رفتار بد این پدر قرار گرفته اند و تمام این افراد نیز افراد پیرامون خود را تحت تأثیر قرار می دهند و در نهایت این تأثیر وارد زندگی تمام افراد می شود.

به همین دلیل می ‌توان گفت همه ما تحت تأثیر کائناتی هستیم که مربوط به گذشتگان است. چرا که تمام اعمال قبل از ما بر بیولوژی، اعمال ما، رفتار ما، امیال ما، روابط خانوادگی، ارزش های جامعه، تراژدی ها، تجربیات بد و خوب و … تأثیر گذاشته است. هویت ما مجموعه ای از تمام بدهی هایی است که میراث گذشتگان ما است.

اما همین موضوع می تواند فرصت های بی شماری را در اختیار ما قرار دهد. زندگی های ما، تصمیم ها و انتخاب های ما، هرچند ممکن است کوچک به نظر برسند، اما تأثیر بسیار زیادی در آینده خواهد داشت. آینده ای که بسیار، بسیار طولانی تر از موجودیت هر کدام از ما در این جهان است.

به عبارت دیگر، هر تصمیمی می تواند تمام موجودیت هستی را تحت تأثیر قرار دهد.

این باعث می شود که بعد جدیدی به این جمله که شما هستید که واقعیت تان را می سازید اضافه گردد. هر شکلی از آینده را که بخواهید ترسیم کنید، با تصمیم شما در همین لحظه شکل می‌ گیرد. شما به معنای واقعی کلمه زمان حال و آینده را از طریق روش های بی شماری تحت تأثیر قرار می دهید.

چگونه سرنوشت خود را باز نویسی کنیم؟

چیزی به عنوان آینده مقرر وجود ندارد. شما می ‌توانید سرنوشت خود را تغییر دهید. برای بازنویسی سرنوشت تان باید خود آگاهی تان را نسبت به افکار، احساسات و باور هایتان تقویت کنید. اما تنها در یک زمان می توانید این کار را انجام دهید … درست در همین لحظه!

برای خوب نگهداشتن Feel good احساستان تمارین زیادی وجود دارد که ما در قسمت اعضای ویژه سایت یکسری از بهترین تمارین ممکن در قانون جذب را برایتان قرار داده‌ایم که میتوانید در انتهای این صفحه در بخش اعضای ویژه ثبت نام کنید.

1_ نوشتن اهداف خود :

کائنات : نوشتن هدف و خواسته های خود/ وقتی می نویسید در کائنات هم ثبت می شود که شما چه خواسته ای را ثبت کرده اید

2_راضی بودن از شرایط الان خود:

باید از شرایط کنونی خودتان احساس رضایت‌مندی داشته باشید، این را بدانید هر چقدر از وضع فعلی خود ناراضی باشید هیچ کمکی به خود نخواهید کرد بلکه بر اساس قانون جذب کائنات مورد نارضایتی بیشتر را وارد زندگیتان خواهند کرد .

3_ توجه مثبت و مثبت اندیشی:

حالا که می‌دانید ذهنتان در بیداری در حال ارسال ارتعاش است چه بهتر که به جای فکر و خیال منفی به هر چیز مثبتی در زندگیتان توجه کنید، توجه کردن به خواسته‌ها باعث می‌شود که آن خواسته وارد زندگی شما شود.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

افکار ما به ۲ دسته مهم تقسیم می‌شوند : افکار مثبت و افکار منفی

افکار منفی باعث فرستادن ارتعاش منفی در زمینه ناخواسته‌ها و افکار مثبت باعث فرستادن ارتعاش مثبت در زمینه خواسته‌ها و اهدافمان می‌شود به عنوان مثال:

اگر وضع مالی مناسبی ندارید به هیچ عنوان به وضع فعلیتان توجه نکنید، توجه کردن به وضع فعلی و ارسال ارتعاش باعث می‌شود همین وضع برایتان اتفاق بیافتد. در نتیجه به هیچ وجه به وضع و شرایط فعلی خود توجه نکنید و به خواسته‌ها و چیزهای مثبت درون زندگیتان تمرکز کنید.

تنها راه برای تقویت ذهنتان به افکار مثبت تمرین کردن می‌باشد، شما باید تمرین کنید و روزانه حدود ۱ ساعت برای ذهنتان زمان بگذارید. تمارین زیادی در زمینه قانون جذب وجود دارد که من در قسمت اعضای ویژه تمارینی را که روزانه خودم انجام می‌دهم و از آنها نتایج عالی در تمام جنبه‌های زندگی گرفتم برایتان قرار داده‌ام.

4_احساستان را خوب نگهدارید:

یکی از مهمترین مراحل درخواست از کائنات نگه‌ داشتن احساس خوب است، باید کاری کنید که در زندگی روزمره احساس خوبی داشته باشید، در حالت طبیعی احساس شما بد است و شما با تمرین کردن احساستان را خوب می‌کنید. تمام ما قدرت این را داریم که بتوانیم احساسمان را خوب کنیم.

5_حرف زدن راجب خواسته:

یکی دیگر از تکنیک‌های مهم برای ارسال دقیق ارتعاش اهدافتان به کائنات صحبت کردن در مورد خواسته‌ها و اهدافتان است. باید راجب خواسته‌ها و اهداف خود صحبت کنید. حرف زدن ارتعاش به شدت قوی به کائنات در جهت خواسته و اهدافتان ارسال می‌کند.

به جرات می‌توان گفت که قدرت کلام خیلی بالاست تا می‌توانید راجع به اهداف و خواسته‌هایتان صحبت کنید.

 

6_تمرکز کنید:

یکی دیگر از روش‌های درخواست از کائنات تمرکز کردن بر روی خواسته‌هایتان است. برای تمرکز کردن بر روی اهدافتان باید از قبل اهداف‌تان را مشخص کرده باشید.

شما با تمرکز به خواسته‌های خود ارتعاش آن را به جهان هستی ارسال می‌کنید، حواستان باشد که همیشه در زندگی خود به چیز های خوب تمرکز کنید ممکن است شما به چیزهای منفی و ناخواسته‌ها تمرکز کنید؛ پس سریع ذهن‌تان به سمت ناخواسته‌ها رفت می‌توانید کانون توجه ذهنتان را به سمت خواسته‌هایتان ببرید.

7_ احساس کردن خواسته‌ها:

احساستان باید طوری باشد که آن خواسته را در همین لحظه در زندگی خود دارید و حس می کنید و از داشتن آن شور و اشتیاق فراوانی دارید. اگر این حس را بتوانید در خودتان کامل نگاه دارید مطمئن باشید به آن چیزی که می‌خواهید ۱۰۰ درصد خواهید رسید.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

تا اینجا ۸ مرحله مهم و کاربردی در جهت درخواست از کائنات را به شما گفتیم در مرحله بعدی شما باید باورتان را نسبت به اهدافتان اصلاح کنید .

2_ مرحله دوم ) باور کردن اهداف خود

باور کردن اهداف خود

دومین مرحله برای رسیدن به آرزوها و خواسته‌ها این است که باید باورتان را نسبت به خواسته هایتان تغییر دهید. باور شما بر اساس انجام تمرین مداوم درست می‌شود.

باورهای شما بر اساس تکرار افکار در ذهنتان ایجاد می‌شود این افکار می‌توند باعث ایجاد باور ثروت آفرین شود یا اینکه می‌تواند باعث ایجاد باورهای مخرب و نامحدود در زندگیتان شود. باورها در زندگی خیلی مهم هستند شما با یک باور درست می‌توانید بهترین زندگی ممکن را داشته باشید و با یک باور محدود کننده و اشتباه می‌توانید زندگی خودتان را نابود کنید.

تنها راه تغییر باور در زندگی تمرین کردن می‌باشد، شما با تمرین درست و صحیح می‌توانید باور درست را جایگزین باورهای اشتباه و محدود کننده در زندگی کنید. باورهای شما مانند سیمان به ذهنتان چسبیده‌اند و برای تغییر آنها باید زمان و پشتکار داشته باشید. به عنوان مثال: یکی از باور های محدود کننده که خیلی از افراد مذهبی دارند این است که ”پول بد است و ما را از خدا دور می‌کند” این یک باور محدود کننده در زندگی است که اگر این باور را داشته باشید باعث می‌شود پول و ثروت وارد زندگی شما نشود.

یک سری باورها مانع پیشرفت انسان در زندگی می‌شوند، شما باید باورهای نامناسب و اشتباه را پیدا کنید و باورهای درست و ثروت‌ساز را جایگزین باور‌های محدود کننده خود کنید. باید باورتان را در جهت رسیدن به خواسته و اهداف‌تان تغییر دهید، اگر باورتان را تغییر دهید مطمئن باشید که به آن هدف و خواسته‌ای که دارید خواهید رسید.

 

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

3_ مرحله سوم ) دریافت و رسیدن به خواسته ها:

دریافت و رسیدن به خواسته ها:

مهمترین مرحله برای درخواست اهداف و خواسته‌هایتان از کائنات، احساس کردن خواسته‌هایتان می‌باشد. شما باید اهدافتان را در زندگی خود احساس کنید احساسی که به خواسته‌ها و اهدافتان دارید باید یک حس عالی مثل شور شوق در زندگی‌تان باشد.

احساستان باید طوری باشد که آن خواسته را در همین لحظه در زندگی خود دارید و حس می کنید و از داشتن آن شور و اشتیاق فراوانی دارید. اگر این حس را بتوانید در خودتان کامل نگاه دارید مطمئن باشید به آن چیزی که می‌خواهید ۱۰۰ درصد خواهید رسید.

تنها راه نگهداشتن احساستان تمرین کردن است شما باید هر روز تمرین کنید و نهایتا 30 دقیقه در روز برای ذهنتان زمان بگذارید، همین ذهنتان است که باعث می‌شود شما به اهدافتان برسید توصیه می‌کنم تمارین را جدی بگیرید و با تمام وجود آنها را انجام دهید.

اینک به بررسی تابلو کائنات می پردازیم و آن را به طور مختصر و مفید بیان میکنیم

تابلو کائنات چیست؟

در ساده ترین تعریف، تابلو کائنات یک نمود بصری از آینده ای است که شما می‌ خواهید به آن دست پیدا کنید. تابلو کائنات در حقیقت یک یادآور محسوس و الهام بخش برای شما است که به شما یادآوری می کند برای چه چیزی تلاش می کنید. تابلو کائنات می تواند در کنار دیگر تکنیک ها به عنوان مثال جملات تاکیدی به کار برده شود تا اعتماد به نفس شما را در مهارت ها و توانایی هایتان افزایش دهد.

گاهی اوقات به تابلو کائنات، تابلو آرزو ها و تابلو رویا ها نیز گفته می شود. شما از تابلو کائنات استفاده می کنید تا کلمات و تصاویری را به شما نشان دهد که احساسات شما را در مورد چیز هایی که در زندگی می خواهید به دست بیاورید بر انگیزند. بیشتر افراد از تابلو کائنات استفاده می کنند تا یادآوری برای هدف های آنها باشد و به آنها کمک کند از مسیر خودشان دور نشوند و مثبت فکر کنند.

مشخص نیست برای اولین بار چه کسی و چه زمانی از تابلو کائنات استفاده کرد اما استفاده از تابلو کائنات در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است و افراد معروفی مانند جیم کری و اپرا از آن استفاده می‌ کنند و آن را تأیید کرده اند. همانطور که در ادامه بیان خواهیم کرد، تابلو کائنات می‌ تواند کاربرد های زیادی داشته باشد.

تابلو کائنات مناسب برای تمامی رویا ها و اهداف است، چه بزرگ و چه کوچک. بنابراین نیازی نیست به این فکر کنید که آیا اهداف و رویا های شما سزاوار ایجاد تابلو کائنات است یا نه … شما می توانید برای تمام اهداف و رویا هایتان از تابلو کائنات استفاده کنید.

اگر قصد دارید به یک هدف مشخص دست پیدا کنید و یا می خواهید از ابتدا شروع کنید و زندگی خود را تغییر دهید، تابلو کائنات یک ابزار قدرتمند است که به سادگی ساخته می شود و می تواند به شما کمک کند چارچوب ذهنی درستی داشته باشید و در جهت مثبت حرکت کنید. تصویر زیر نمونه ای از تابلو کائنات است که به صورت بسیار ساده اما دقیق ساخته شده است.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

تابلو کائنات چگونه به شما کمک می کند؟

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، یکی از دلایلی که باعث می شود تابلو کائنات به شما کمک کند این است که دائماً به شما یادآوری می کند چه چیزی می خواهید به دست بیاورید، و چرا می خواهید آن را به دست بیاورید. حتی انتخاب کلمات و تصاویر نیز به شما و ذهن شما کمک می کند تصویر واضحی از زندگی ایده آلی که می خواهید به دست بیاورید داشته باشید.

همچنین تابلو کائنات به شما کمک می‌ کند تا بتوانید موانع و باور های محدود کننده خودتان را شناسایی کنید و نسبت به آنها آگاه شوید. اگرچه راه های دیگری نیز برای اینکار وجود دارد اما تابلو کائنات یکی از سریع ترین و کوتاه ترین روش ها برای خودشناسی و خودآگاهی است.

بیایید تا با ذکر مثالی نگاهی به تابلو کائنات داشته باشیم و بتوانیم ایده تابلو کائنات را بهتر درک کنیم. به عنوان مثال فرض کنید که می خواهید مسیر شغلی تان را عوض کنید و شغل دلخواه تان را داشته باشید. برای شروع می توانید جملات الهام بخش را از مجلات جدا کنید. این جملات الهام بخش باید هر چیزی را که برای موفقیت نیاز دارید به صورت واضح و شفاف بیان کنند و الهام بخش شما باشند و شما را به حرکت کردن در این مسیر تشویق کنند.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

در مرحله بعد، ممکن است بخواهید تصاویر افراد موفقی که در شغل شما هستند، تصاویری که سمبل موفقیت هستند، و تصاویری که باعث می شوند اعتماد به نفس شما در جهت رسیدن به این شغل افزایش پیدا کند را به آن اضافه کنید.

وقتی در حال ساخت تابلو کائنات هستید ممکن است متوجه شوید به برخی موارد احساس خوبی ندارید و حس نگرانی را در شما به وجود می‌ آورند. شما می توانید این باور های محدود کننده و یا اضطراب ها و نگرانی ها را یادداشت کنید و در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنید (در حالی که اگر تلاش نمی کردید تابلو کائنات را بسازید ممکن بود هیچ وقت متوجه آنها نشوید).

در بیان کلی، تابلو کائنات می تواند رویا های مبهم شما را به واقعیت ‌های محسوس تبدیل کند و باعث شود در جهت دستیابی به هدف هایتان تلاش کنید.

محل قرار گرفتن تابلو کائنات به شدت در مؤثر بودن و کارایی آن تأثیر گذار است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید آن را در جایی قرار دهید که به محض اینکه از خواب بیدار می شوید آن را مشاهده کنید یا اینکه بخواهید آن را روی دیوار دفتر کارتان نصب کنید تا زمانی که خسته شدید و نا امید شدید قوت قلبی برای شما باشد.

 

تابلو کائنات چگونه به شما کمک می کند؟

علاوه بر این که تابلو کائنات می‌ تواند به شما کمک کند تصویر واضح تری از علایق تان داشته باشید (و خودتان را باور کنید)، دلایل بسیار دیگری وجود دارد که باعث می شود بخواهید از تابلو کائنات استفاده کنید.

این تابلو ها می توانند تأثیر فوق العاده ای در بهبود مهارت های تصویر سازی ذهنی شما داشته باشند. اگر توجه کرده باشید، بیشتر متخصصان قانون جذب در مورد اهمیت تصویر سازی ذهنی صحبت می کنند. شما باید بتوانید صدا، رایحه، محیط پیرامون، و دیگر ویژگی های آینده ای که می خواهید بدست بیاورید را تصور کنید و آن را کاملاً احساس کنید. تابلو کائنات در اینکار به شما کمک می کند و تصویر واضح و روشنی به شما می دهد که بتوانید در تصویر سازی ذهنی از آن استفاده کنید.

علاوه بر آن می توانید از تابلو کائنات برای مدیتیشن نیز استفاده کنید. برخی از افراد به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به این تابلو نگاه می کنند و تمام تمرکز حواسشان را روی آن می گذارند.

تأثیر تابلو کائنات بر ضمیر ناخودآگاه

یکی از فواید دیگر تابلو کائنات این است که باعث می شود ضمیر ناخودآگاه شما به جزئیات توجه کند. تابلو کائنات می تواند به شما کمک کند لباس تان را در آینده رویا هایتان تصور کنید، محیط اطراف تان چگونه خواهد بود، و…

هر کدام از این جزئیات دقیق به ضمیر ناخودآگاه شما کمک می کند برای آینده ای که جهت دستیابی به آن تلاش می کنید آمادگی بیشتری داشته باشد.

بیشتر افراد، بعد از ساختن تابلو کائنات متوجه می شوند رویا های آنها تغییر کرده است و چیز هایی که عاشق آن بودند، شغلی که به آن علاقه داشتند، آزادی مالی، و اعتماد به نفسی که می خواستند به دست بیاوردند به واقعیت نزدیک تر شده است.

البته ممکن است در دستیابی به هدف ها و آرزو ها با شکست ها و موانع و سختی ها روبرو شوید که باعث می شود انگیزه تان را از دست بدهید. تابلو کائنات یک روش سریع و مؤثر است که به شما کمک می کند احساس شور و هیجان و اعتماد به نفس خودتان را مجدداً به دست بیاورید و خودتان را باور کنید.

چگونه از تابلو کائنات استفاده کنیم؟

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

به عنوان خالق این تابلو، شما آزاد هستید تا به هر شکلی که می خواهید از آن استفاده کنید. اما برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه و تأثیر را از تابلو کائنات دریافت کنید، در ادامه برخی از دستورالعمل‌ ها و اصول کلی را بیان می ‌کنیم که می تواند به شما کمک کند.

اگر مطمئن نیستید روی چه چیزی باید تمرکز کنید، همیشه می توانید بیش از یک تابلو کائنات داشته باشید. علاوه بر آن، می توانید بیش از یک هدف در تابلو کائنات تان داشته باشید؛ با این روش می توانید زندگی رویا هایتان را در حالت کلی آن در یک تابلو کائنات داشته باشید.

از تصاویر غیرمرتبط استفاده نکنید. به عنوان مثال اگر یک فیلم سینمایی در مورد موفقیت باعث می شود خاطره یک رابطه نا موفق برای شما زنده شود، احتمالاً تصویر بازیگر نقش اصلی آن باعث می شود به صورت ناخواسته انرژی های منفی وارد تابلو کائنات شما شود.

شما می توانید برای تابلو کائنات از تصاویر چاپی و یا دیجیتالی و یا هر دوی آنها استفاده کنید. قالب های آماده تابلو کائنات نیز به صورت آنلاین در دسترس شما قرار دارند و شما می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

متفاوت فکر کنید. مجبور نیستید خودتان را به نقل قول ها و جملات الهام بخش و تصاویر محدود کنید. می توانید از ترسیم های خودتان استفاده کنید و آنها را به تابلو اضافه کنید، می توانید دست نوشته های خودتان را اضافه کنید، بلیط هواپیما اضافه کنید (برای سفر های رویا هایتان)، و …

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

چگونه یک تابلو کائنات مؤثر و کار آمد بسازیم؟

اکنون که درک واضحی از تابلو کائنات دارید، بیاید تا با هم نکاتی را بررسی کنیم که در هنگام سختی ها و برخورد با موانع می تواند به شما کمک کند.

یکی از اشتباهات رایج که بیشتر افراد مرتکب آن می شوند این است که از همان ابتدا بلند پروازی می‌ کنند. حق با شماست، تمام آرزو ها و رویا ها دست یافتنی هستند. با این وجود، بهتر است در انتخاب رویا ها واقع بینانه رفتار کنید.

به بیان دیگر، پروژه زندگی در مریخ ناسا را در تابلو رویا های خود قرار ندهید، مگر اینکه واقعاً به آن اعتقاد داشته باشید و تمام تلاش خودتان را در راستای رسیدن به هدف تان انجام دهید. اگر در انتخاب رویا هایتان واقع بینانه عمل نکنید نمی توانید به آنها دست پیدا کنید و به جای اینکه تابلو کائنات اعتماد به نفس شما را افزایش دهد نمایانگر شکست و عدم موفقیت شما خواهد بود.

چه زمانی باید از تابلو کائنات استفاده کنیم؟

برخی از افراد علاقه دارند به عنوان ابزاری برای مدیتیشن از تابلو کائنات استفاده کنند. ممکن است بخواهید هر روز صبح و یا در انتهای روز از این تابلو استفاده کنید. همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، برخی از افراد علاقه دارند از تابلو کائنات دیجیتال استفاده کنند و آن را در تلفن های همراه و یا کامپیوتر های شخصی خودشان ببینند تا هر زمانی که بخواهند بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. هر کدام از این روش ‌ها را که بخواهید می توانید استفاده کنید اما برای دریافت نتایج بهتر سعی کنید از ترکیب آنها استفاده کنید.

تابلو کائنات را در چه مکانی قرار دهیم؟

قانون خاصی برای محل قرار گرفتن تابلو کائنات وجود ندارد. اما روتینی که برای خودتان انتخاب کرده اید می تواند در انتخاب محل قرار گرفتن تابلو تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید هر روز صبح به تابلو نگاه کنید، منطقی ترین محل قرار گرفتن این تابلو می تواند کنار تخت خواب شما و یا کناره آینه باشد. سعی کنید محلی را برای قرار دادن تابلو انتخاب کنید که برای شما Relax  آرامش بخش است و می توانید تمرکز داشته باشید.

البته موضوع حریم خصوصی یک نکته مهم و قابل ذکر در مورد محل قرار گرفتن تابلو کائنات است. از آنجایی که ممکن است این تابلو جزئیات زندگی خصوصی شما را بیان کرده باشد، دیده شدن آن توسط افراد دیگر ممکن است احساسات منفی را به شما منتقل کند و شما را دلسرد کند و از رسیدن به خواسته های تان باز دارد. بنابراین سعی کنید در انتخاب محل قرار دادن این تابلو دقت بیشتری کنید و آن را در جایی قرار دهید که فقط خود شما و یا عده مشخصی از افراد خانواده و یا دوستان قابل اعتماد قادر به دیدن آن باشند.

 

کائنات چیست؟ فلسفه کائنات و قانون جذب

 

چگونه با موانع و مشکلات روبه رو شویم تا بتوانیم بهترین نتیجه را از تابلو کائنات دریافت کنیم؟

طراحی و ساخت تابلو کائنات نیازمند تفکر مثبت است، اما در عین حال گاهی اوقات می تواند چالش برانگیز باشد و دشواری‌ های خاص خودش را داشته باشد. در روز های ابتدایی که قصد دارید از تابلو کائنات استفاده کنید، ممکن است با تفکرات منفی و باور های محدود کننده رو به رو شوید. به عنوان مثال، ممکن است به یکی از تصاویر تابلو نگاه کنید و با خود بگویید: “امکان ندارد بتوانم اینکار را انجام دهم!” یا “این ایده واقعاً احمقانه است!” .

وقتی که با چنین موانعی در مسیر تان مواجه می شوید، بهترین راه این است که پذیرای این افکار باشید و سعی کنید بدون در نظر گرفتن احساسات آنها را به صورت کاملاً منطقی بررسی کنید. از خودتان بپرسید این تفکر از کجا نشأت می گیرد، چه چیزی باعث شده است که این تفکر به سراغ شما بیاید، و این باور چه هدفی دارد؟

در بیشتر موارد این تفکرات ساخته ذهن ما هستند و سعی می کنند ما را در “منطقه راحتی” نگاه دارند. این تفکرات واقعی نیستند و شما نباید به آنها اهمیت بدهید، سعی کنید باور های محدود کننده خود را بشناسید و باور های مثبت را جایگزین آنها کنید.

 

خط پایان مبحث شیرین و حقیقی عالم هستی کائنات

بدون شک تابلو کائنات یک ابزار بسیار قدرتمند است که می تواند به شما کمک کند تا به خواسته ها و رویا هایتان برسید. با این حال تنها ساخت یک تابلو کائنات کافی نیست و شما باید برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و با تصمیم جدی اقدامات لازم را جهت تغییر انجام دهید.

به یاد داشته باشید، شما نمی توانید دیگران و یا اتفاقاتی که در محیط پیرامون تان می ‌افتد را کنترل کنید. اما قطعاً می توانید خودتان را کنترل کنید؛ اعمال تان، رفتار تان، احساسات تان، باور هایتان، و مهمتر از همه تصمیمات تان

بنابراین با یک تصمیم جدی، تمام کار هایی که باید انجام دهید تا به خواسته هایی که در تابلو کائنات قرار داده اید برسید را لیست کنید و اولین قدم را بردارید…

 

What is the Universe? Philosophy of the Universe and the Law of Attraction


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان