ramazan
ramazan

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

دریاچه؛ وسعت آرزوهای اندیشه در حجم دستان ما نمی گنجد! از Frozen Love Lake دریاچه یخ زده عشق، به آرامی گذر کن نه امید صید عشق، به امید رسیدن به ساحل عشق!!

 

معرفی زلال ترین دریاچه های جهان

احتمالا همه شما وقتی به آب‌هایی کاملا زلال و شفاف فکر می‌کنید، تصویر و مکانی که معمولا به ذهن شما می‌رسد جزایری در کشور مالدیو و یا بعضی دیگر از جزایر در سراسر جهان است که تصاویر آن‌ها را در فضای مجازی و اینترنت دیده اید و با خود فکر کرده اید که آیا این مکان‌ها واقعا وجود دارند و یا تخیلی می‌باشند.

این تصاویر واقعیت The pristine nature طبیعت بکر است که ما شما را با این مکان های رویایی و زیبا آشنا می کنیم از همراهی تک تک شما کاربران عزیز نازوب سپاسگزاریم. لحظه هایتان رویایی…

 

دریاچه ملیسانی – یونان

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری یونان، غار و دریاچه ملیسانی است. این غار در جزیره کفالونیا قرار دارد و یکی از شگفتی‌های طبیعت است. این غار بسیار بزرگ است و وجود این دریاچه، زیبایی آن را خیره کننده کرده است. حداقل ۳ دلیل برای دیدن این مکان دیدنی در یونان وجود دارد: ابتدا به خاطر آب بسیار صاف و زلال آن، دوم به خاطر تاریخچه ۲۰ هزار ساله‌ای که دارد و سوم به خاطر افسانه‌هایی که در مورد این مکان وجود دارند.

در یک روز آفتابی، آب این دریاچه مملو از تشعشع‌های خیره کننده نور می‌شود. ناحیه‌ی بیرونی غار ملیسانی در میان جنگل‌ها محسور شده و درون آن با دریاچه‌ای شفاف و زلال با شکوه هرچه تمام می‌درخشد. یکی از سالن‌های این غار به بیرون باز می‌شود و به راحتی نور به داخل غار وارد می‌شود و زلالی آب دریاچه را نشان می‌دهد.

آب دریاچه‌ی درون غار به قدری شفاف است که تصور می‌شود قایق‌هایی که روی آب هستند در هوا شناورند. در اساطیر یونانی این مکان به عنوان غار «نیمفس» (روح طبیعت که در فرم یک زن ظاهر می‌شود و در رود‌ها، جنگل و مکان‌های دیگر زندگی می‌کند) شناخته می‌شود.

دریاچه کریتر – ایالات متحده

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

این دریاچه یک الماس واقعی در پارک ملی ایالت اورگن آمریکاست. این دریاچه ۷۷۰۰ سال پیش هنگامی که آتشفشان «موزامو» فوران کرد، تشکیل شد. این دریاچه عمیق‌ترین دریاچه در آمریکا است. در حالی که منبع آب بسیاری از دریاچه ها، رودخانه‌ها می‌باشند، ولی آب دریاچه کریتر فقط از طریق باران و برف تامین می‌شود و آب این دریاچه هر ۲۵۰ سال یکبار به طور کامل جایگزین می‌شود. شاید به همین خاطر است که این دریاچه دارای رنگ آّبی ویژه و منحصر به فردی است. دریاچه شگفت انگیز کریتر یکی از مقدس‌ترین دریاچه‌ها برای بومیان آمریکا می‌باشد.

 

دریاچه فلت هد – ایالات متحده

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه فلت هد که در ایالت مونتانا واقع شده است، بزرگترین دریاچه آب شیرین در نواحی غربی آمریکا است. این دریاچه، زیستگاه انواع مختلفی از ماهیان از جمله: قزل آلا، ماهی سفید، ماهی خاویار و … است. ماهیگیری، شنا و اسکی روی آب از جمله فعالیت‌های محبوب در این مکان محسوب می‌شوند، اما هیچ کدام از آن‌ها قابل مقایسه با گردش روی دریاچه با یک قایق نیستند.

آب این دریاچه آنچنان شفاف است که به نظر می‌رسد قایق بر روی هوا شناور است نه بر روی آب! در واقع منبع آب این دریاچه آّب‌هایی می‌باشد که اغلب حاصل ذوب شدن برف‌های کوهستان‌های اطراف این دریاچه می‌باشند که موجب می‌شود تا شفافیت و زلالی آب این دریاچه فوق العاده بالا باشد.

 

دریاچه پنج گل – چین

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه پنج گل در کشور چین یکی از میراث‌های جهانی یونسکو است که در پارک ملی دره جیوژایگو قرار گرفته است که علاوه بر آبی زلال همچون آینه، به دریاچه پنج رنگ نیز معروف است. این دریاچه عمق کمی دارد و همین از علت‌های زیباتر شدن دریاچه است، تنه‌های درختان و گیاهان گوناگون در زیر آب دریاچه پنج گل آرمیده اند. تابیدن نور خورشید به آب دریاچه و انعکاس رنگ گیاهان در آب زلال منظره‌ای فوق العاده را پدید آورده است. سایه‌ی فیروزه ای، سبز، زرد و نارنجی را در این دریاچه همزمان می‌توانید ببینید.

محلیان به این مکان رقص رنگین کمان هم می‌گویند چرا که اینجا دنیایی از نور و رنگ وجود دارد. نکته‌ای که دریاچه‌ی پنج گل را ویژه کرده پیدا بودن کف آن است. حتی ماهی‌های ریزی که در آن شنا می‌کنند هم به وضوح قابل مشاهده هستند. جالب است بدانید که شفاف بودن آب پنج گل به علت زیاد بودن کربنات کلسیم طبیعی موجود در آب آن است و آب این دریاچه در هیچ فصلی کدر نمی‌شود.

 

دریاچه گرونر – اتریش

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه گرونر یکی از رمز آلود‌ترین دریاچه‌هایی است که هر کس در موردش چند خطی بخواند، حتما دلش می‌خواهد روزی به آن سفر کند و یکی از عجیب‌ترین دریاچه‌هایی است که می‌توان به چشم دید. دریاچه گرونر با نام دیگر دریاچه سبز نیز شناخته می‌شود. چرا که دور تا دور این دریاچه پوشیده شده از درختان سرسبز سر به فلک کشیده که انعکاس آن‌ها در آب‌های زلال دریاچه می‌افتد و به خاطر پوشش مرجانی کف دریاچه، در عین زلال بودنش به رنگ سبز دیده می‌شود.

در فصل زمستان دریاچه گرونر در حالت عادی خود به سر می‌برد و دارای عمق ۵ متری است که در اطرافش می‌توانید پل و راه‌های سنگی زیبایی را مشاهده کنید. اما در فصل تابستان با گرم شدن هوا و آب شدن برف‌ها و ورود این آب به دریاچه، عمق آب دریاچه به ۱۱ متر و دو برابر حالت عادی می‌رسد. این افزایش حجم باعث به زیر آب رفتن اطراف دریاچه می‌شود. به گونه‌ای که نیمکتی که مردم بر روی آن می‌نشستند و یا مسیر‌ها و پل‌هایی که از آن عبور می‌کردند به همراه درختان اطراف دریاچه به زیر آب فرو می‌روند.

 

دریاچه پی تو – کانادا

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه پی تو در کوه‌های راکی کشور کانادا قرار دارد که با سه قله بلند احاطه شده است. هنگامی که از بالا به این دریاچه نگاه می‌کنید، به خاطر رنگ درخشان و فیروزه‌ای رنگ آب آن، غیر طبیعی به نظر می‌رسد. مخصوصا رنگ درخشان در فصل تابستان و در هنگام ذوب شدن یخ‌ها به درون دریاچه، منظره‌ای فوق العاده را پدید می‌آورد. این تغییر رنگ دریاچه پی تو مخصوص فصل به فصل نیست و گاهی به طور شگفت انگیزی رنگ آب آن در طول روز بسته به فعالیت خورشید، تغییر می‌کند.

 

رودخانه آبی – گرینلند

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

هر کسی که تا کنون به وسیله هواپیما از روی اقیانوس اطلس عبور کرده باشد، یک منطقه عظیم پوشیده از برف را در بین اروپا و آمریکا مشاهده کرده است. علی رغم چیزی که بیشتر مردم فکر می‌کنند، گرینلند جمعیت و ساکنین مختص به خود را دارد و یکی از مقاصد خاص گردشگری محسوب می‌شود. یکی از دلایل رفتن به گرینلند، دیدن رودخانه آبی است که شگفت انگیز است.

برخلاف بسیاری از رودخانه‌ها که دیده اید، این رودخانه یک مسیر و بستر دائمی ندارد و هرساله مسیر و شکل آن تغییر می‌کند. قابل درک است که منبع آب این رودخانه، کوه‌ها و توده‌های یخی است که در اطراف آن رود دارند. در سال‌های اخیر به خاطر پدیده گرم شدن جهانی، هر ساله به فعالیت و شدت این رودخانه افزوده می‌شود.

 

دریاچه بایکال – روسیه

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه بایکال عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین دریاچه جهان است که ۲۰ درصد آب شیرین جهان را دارا می‌باشد و قدمت آن به ۲۵ میلیون سال قبل برمی گردد. آب این دریاچه آنچنان صاف و زلال است که می‌توانید به راحتی تا عمق کامل ۳۹ متری دریاچه را مشاهده کنید. افراد زیادی در تابستان به این دریاچه سفر می‌کنند، ولی زمستان، زمانی است که همه چیز در این دریاچه جادویی می‌شود.

فراموش نکنید که بایکال در سیبری قرار گرفته است که بدین معنی است که در زمستان آب دریاچه یخ می‌زند و ضخامت این یخ آنچنان زیاد است که ماشین‌های سبک اجازه دارند تا بر روی آن رانندگی کنند! هم چنین این یخ آنچنان شفاف است که از طریق آن می‌توانید موجودات دریایی زیر آن را به راحتی مشاهده کنید.

 

دریاچه ماشو – ژاپن

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه ماشو داخل دهانه آتشفشان بالقوه فعالی در پارک ملی آکان در جزیره هوکایدوی ژاپن قرار دارد. این دریاچه که با دیواره‌های ۲۰۰ متری دهانه آتشفشان احاطه شده یکی از شفاف‌ترین دریاچه‌های جهان و یکی از عمیق‌ترین دریاچه‌های ژاپن است. شفافیت آب این دریاچه بسیار بالا است تا جایی که در آگوست ۱۹۳۱ درجه شفافیت آب آن به رکورد ۴۱٫۶ متر رسید. در حالیکه هم زمان درجه شفافیت دریاچه باکال در روسیه به ۴۰٫۵ متر می‌رسید.

تا دهه ۵۰ میلادی این شفافیت بین ۲۰ تا ۳۰ متر بود. این دریاچه کمتر از ۳۲هزار سال قبل در دهانه آتشفشان مخروطی ماشو شکل گرفت. از آنجاکه این آتشفشان تا ۲هزار سال قبل همچنان فوران می‌کرد، مردم بومی منطقه این دریاچه را ماشو نامیدند که به معنی «دریاچه شیطان» است.

دریاچه مکنزی – استرالیا

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه مکنزی در جزیره فریزر واقع در کوئینزلند استرالیا می‌باشد که این جزیره بزرگترین جزیره شنی جهان می‌باشد. یکی زیباترین جاذبه‌های این جزیره، دریاچه آب شیرین مکنزی است، که یکی از ۴۰ دریاچه آب شیرین در جزیره فریزر است که آب آن تنها به واسطه بارش باران تامین می‌شود.

محتویات اسیدی موجود در این دریاچه آنچنان بالا است که هیچ موجود زنده‌ای در آن ساکن نیست. آب این دریاچه آنچنان روشن و شفاف است که به نظر غیرطبیعی می‌آید. حتی درختانی قلبی شکل اطراف این دریاچه را احاطه کرده اند که چشم اندازه آن را سورئال‌تر نیز می‌کنند.

 

جنگل بارانی هوه – ایالات متحده

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

جنگل بارانی هوه «Hoh» یکی از هفت شگفتی ایالت واشنگتن آمریکا است که در شبه جزیره‌ی المپیک واقع شده است و رودخانه هوه نیز از میان این جنگل می‌گذرد. این رودخانه از یخچال‌های طبیعی کوه المپوس سرچشمه می‌گیرد و علت وجود آب زلال سبز رنگ این رودخانه نیز همین موضوع است.

 

پارک ملی لینسویز ماراینسیز – برزیل

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

در نگاه اول پارک ملی لینسویز ماراینسیز همانند دیگر صحرا‌ها به چشم می‌آید که تا مایل‌ها هیچ اثری از پوشش گیاهی در آن نیست. اما باید بدانید که این پارک ملی تفاوت فاحش بسیاری با بیابان‌ها دارد؛ لینسویز ماراینسیز اصلا بیابان نیست چرا که بارش سالانه منطقه نزدیک به ۱۲۰۰ میلی متر است؛ بنابراین بارش این منطه بسیار بیش‌تر از آن است که بیابان در نظر گرفته شود.

از آن جا که این پارک درست در کناره حوزه رودخانه‌ای آمازون قرار گرفته، به هنگام شروع سال، مورد هجوم باران‌های سیل آسا قرار می‌گیرد. آب باران در دره‌های میان تپه‌های شنی پارک جمع می‌شود و در طی شش ماهه اول سال، تالاب‌های فصلی متعدد چهره متفاوت و شگفت انگیزی به این پارک شنی می‌بخشند. این تالاب ها، مکان‌هایی عالی برای شنا کردن محسوب می‌شوند.

 

دریاچه آبی – نیوزیلند

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه آبی نیوزلند، شفاف‌ترین و زلال‌ترین دریاچه جهان است. دریاچه‌ای که با چشم غیر مصلح تا عمق ۷۹ متری آن به آسانی دیده می‌شود. میزان شفافیت و زلالی آب این دریاچه همانند آب مقطر می‌باشد. آب دریاچه بلو از یخ‌های دریاچه کنستانسین نشات می‌گیرد و از همان ابتدا در دریاچه کنستانسین توسط سنگ‌هایی که در مسیر قرار دارند، تصفیه می‌شود و هر گونه ناخالصی آن، گرفته می‌شود. سپس به دریاچه آبی می‌ریزد و بعد از ۲۴ ساعت وارد روخانه می‌شود.

همین امر موجب شده تا آب دریاچه عاری از هرگونه ناخالصی باشد. بومیان نیوزلند بر این باورند که آب دریاچه مقدس است و نباید کسی در آن شنا کند. دولت نیوزلند شنا در این دریاچه را ممنوع کرده است تا علاوه بر احترام به عقاید بومیان مائوری، در حفظ شفافیت دریاچه بکوشد. تاکنون کسی در این دریاچه شنا نکرده است چرا که در صورت شنا کردن، توسط قانون مجازات خواهند شد.

بهتر است با دریاچه های رنگی و دیدنی دنیا نیز آشنا شوید. در جهان دریاچه‌های بسیاری وجود دارند. اما در میان این هزاران دریاچه تنها پنج دریاچه هستند که به بنا به دلایلی آب آنها رنگی است. و دریاچه های رنگین کمانی معروف اند!

 

1- دریاچه «لاگونا» در ایالت کلورادو آمریکا

 

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

براساس تغییر زمان و درجه دما رنگ این دریاچه از قرمز به ارغوانی تغییر می‌کند. لاگونا دریاچه‌ آب شور کم عمقی است که میانگین عمق آن به 35 سانتی‌متر می‌رسد. دمای هوا در شب در این دریاچه به زیر 20 درجه می‌رسد و لاگونا را باید یکی از مهمترین زیستگاه‌های فلامینگوها در آمریکا برشمرد.

2- دریاچه «کریتر لیک» در جزیره فلوریس اندونزی

 

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

این دریاچه در واقع متشکل از سه دریاچه است که صخره‌های طبیعی آنها را از یکدیگر جدا می‌کنند و هر دریاچه رنگ مخصوص به خود را دارد. اما زیباترین دریاچه دارای رنگ آبی است.

 

3- دریاچه «نگاکورو» در نیوزلند

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

این دریاچه به رنگ سبز است و دانشمندان دلیل این رنگ سبز را وجود میزان بسیار بالای اکسید گوگرد و آهن است.

 

4- دریاچه «ووهوا» در چین

 

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

دریاچه ووهوا از جمله زیباترین دریاچه‌های جهان است که رنگ ‌آن از زرد به سبز تیره و سپس آب آن به آبی تغییر رنگ می‌دهد. نکته جالب اینجاست که آب این دریاچه در زمستان یخ نمی‌زند، درحالی که تمام دریاچه‌های همجوار آن منجمد می‌شوند و این نشان می‌دهد که در این دریاچه چشمه‌های آب گرم نیز وجود دارد.

 

5- دریاچه «هیلر» در سنگال

 

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

رویایی، زیبا و زلال ترین دریاچه های جهان+ تصاویر بکر

 

رنگ دریاچه هیلر به رنگ صورتی است. این دریاچه زیبا در کشور سنگال قرار داشته و در سال 1802 توسط اهالی منطقه کشف شد.

تندتر از این که برانی می توانی عبور زمین و ساکنان حیرت زده اش را زیر رکاب خود ببینی! اما لحظه ای درنگ تو را به ماورای طبیعت وصل می کند! گروه نازوب


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان