ramazan
ramazan

معرفی انواع تست شخصیت+ شخصیت شناسی با فصول سال

معرفی انواع تست شخصیت+ شخصیت شناسی با فصول سال

تست شخصیت شناسی چیست؟ همانطور که میدانید نیازها، خواسته ها، علایق، مهارت ها، ارزش ها و شخصیت های اشخاص همه با هم متفاوت اند.

اگر دو نفر دارای گونه شخصیتی واحدی نباشند، کاری که به نظر یکی جالب است ممکن است برای دیگری ابداً جالب نباشد و حتی اولی از آن بدش آید. متخصصان امور شغلی از مدت ها قبل به این نتیجه رسیده اند که بعضی ها در انجام دادن بعضی کارها موفق تر عمل می کنند، بنابراین بسیار مفید است کاری که انجام می شود با استعداد و توانمندی های فرد به خوبی با هم هماهنگ باشد.

 

معرفی انواع تست شخصیت+ شخصیت شناسی با فصول سال

 

با این وصف یافتن ابزاری که بتوان تیپ شخصیتی افراد را شناسایی کرد برای مدیران و کارشناسان منابع انسانی و استخدامی ضرورت می یابد.

به همین منظور تست های شخصیت شناسی زیادی وجود دارد تا بتوان پس از آن فرد را آنالیز کرد. در این بخش به معرفی تست های شخصیتی می پردازیم.

 

معرفی انواع تست شخصیت+ شخصیت شناسی با فصول سال

 

1. تست شخصیت تیپ A یا B

هدف این آزمون بررسی جنبه درون گرایی و برون گرایی شما می باشد به این صورت که نمره بالای این ازمون بیانگر ارتباطات بیشتر و احیانا هیجانی شدن می باشد و نمره پایین این آزمون نشانگر انزوا و درون گرایی می باشد جملاتی که در این آزمون می بینید با بلی یا خیر یا علامت سوال پاسخ دهید که علامت سوال به معنی بی نظری می باشد.

2. تست شخصیت mmpi

پرسشنامه شخصیتی چندوجهی مینه‌سوتا (MMPI)، پرسشنامه استانداردی برای فراخوانی دامنه گسترده‌ای از ویژگی‌های خود- توصیفی و همچنین مشهورترین و پرمصرف‌ترین پرسشنامه شخصیتی است که به عنوان یک ابزار عینی برای تشخیص بیماری‌های روانی تدوین شده است.

این آزمون، یک پرسشنامه خودسنجی با پاسخ‌های “آری” یا “نه” است. این آزمون دارای سه مقیاس روایی و ده مقیاس بالینی است که در نسخه فارسی دو مقیاس بالینی آن حذف شده است ( Mf و Si). مقیاس‌های روایی، اطلاعاتی را در مورد رویکرد آزمودنی نسبت به آزمون فراهم می‌کنند. ده مقیاس اولیه بالینی نیز برای تشخیص اختلال‌های روانی به کار می‌رود.

3. تست شخصیت شناسی mbti

تست MBTI یکی از معتبرترین تست های شخصیت جهان است که بر مبنای نظریات روانکاو برجسته جهان کارل گوستاو یونگ پایه گذاری شد.

این تست برای سنجش 4 شاخص اصلی و کلی به کار می رود که هر شاخص دو طرف طیف دارد. شاخص تعاملات اجتماعی ( برون گرایی و درون گرایی ). شاخص روش های جمع آوری و توجه به اطلاعات ( شِمی یا حسی ). شاخص روشهای تصمیم گیری ( احساسی یا فکری ) و ارتباط با جهان پیرامون ( ملاحظه کننده یا داوری کننده ) می باشد.

توسط این تست شما می توانید راهکارهای مناسب شغلی و احساسی و رابطه ای را به دست آورید و همچنین با مشخص شدن هر یک از تیپهای 16 گانه شخصیتی (4*4) می توانید به راحتی به بررسی رابطه خود با دیگری بپردازید. این تست نشان می دهد که دو نفر با تیپ های مشخص آیا می توانند وارد یک رابطه مشخص ( کاری، احساسی، ازدواج و … ) بشوند یا خیر.

4. تست شخصیت آیزنک
این ازمون همزمان سه وجه شخصیتی دروغگویی، برون گرایی و روان رنجور خویی شما را می سنجد. این آزمون توسط هانس آیزنگ، روانشناس بریتانیایی ساخته شد که از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

5. تست کنترل درونی، شانس و افراد مسلط
این تست، دیدگاه شما را نسبت به سرنوشت نشان می دهد در واقع مبین این است که آیا شما در زندگی خود به شانس اعتقاد دارید یا به قدرت اراده.

6. مقیاس احساس خواهی
مقیاس احساس خواهی ماروین زاکرمن 40 ماده در زمینه های متفاوت می باشد که دو انتخاب پیشنهاد شده است، A و B. هردو را با دقت بخوانید و آن چه را که با ویژگی های شما بیشتر سازگاری دارد، مشخص کنید.

7. تست عزت نفس کوپر اسمیت
آزمون عزت نفس کوپر اسمیت درباره پذیرش خود در برابر دیگران می باشد در واقع عزت نفس یعنی ارزشی که فرد برای خود در برابر دیگران قائل می شود می باشد. در این آزمون در مقابل جمله ای که شما را به همان صورتی که خودتان احساس می کنید تبیین می کند.

 

شخصیت شناسی متولدین هر فصل/ بهار، تابستان، پاییز و زمستان

خصوصیات متولدین فصل های سال با هم متفاوت است زیرا فصل بارداری مادر و فصلی که نوزاد به دنیا می آید تاثیر زیادی روی شخصیت و خلق و خوی او خواهد گذاشت. در ادامه این بخش از نمناک به شخصیت شناسی با توجه به فصل تولد پرداخته ایم .

متولدان بهار

 

معرفی انواع تست شخصیت+ شخصیت شناسی با فصول سال

 

افرراد متولد بهار ، دوران جنینی سختی را می گذرانند . مادران بارداری که فرزند خود را در بهار به دنیا می آورند در تابستان ویار و تهوع شدیدی دارند و در پاییز به علت عدم نور کافی خورشید و کم تحرکی در زمستان بعضی از مواد لازم به جنین آنها نمی رسد اما با وجود این بعد از تولد، این نوزادان بیشتر از دیگران می توانند از نور خورشید و گرمای هوا استفاده کنند.

متولدین بهار در گفتن سن خود به دیگران راحت ترند زیرا لازم نیست مانند نیمه دومی ها توضیح بدهند که هنوز به آن سن نرسیده اند و کوچک تر از آنی هستند که به نظر می آیند. پسران متولد بهاربرخلاف متولدین اسفند فرصت بیشتری برای اعزام به سربازی دارند.

مادران نوزادان متولد بهار تا رسیدن پاییز و زمستان می توانند راحت به کودکشان لباس سبک بپوشانند و لازم نیست لباس گرم به کودک بپوشانند. بعد از اینکه متولدین فصل بهار 6 ماهه شدند و توانستند غذای کمکی میل نمایند به این دلیل که 6 ماهگی تا یک سالگی آنها در پاییز و زمستان می گذرد، تنوع غذایی کمتری را نسبت به متولدان پاییز دارند و به همین علت ممکن است این کودکان ذائقه محدود داشته و در آینده بدغذا باشند.

این افراد در همه امور تعادل را رعایت کنند و از گرمای تابستان وسرمای زمستان فراری اند. انرژی زیادی دارند و دارای شغل هایی در رابطه با روانشناسی هستند. دوست ندارند به تنهایی کاری را شروع کنندو از تک گرایی متنفرند.دوست دارند به عنوان هدیه گل دریافت کنند. بسیار مثبت اندیش و خیال پرداز هستند.

متولدان بهار تنبل تر از دیگران هستند و بی تحرکی در ذات آنهاست. چنانچه نمناک اشاره کرده ایت براساس بررسی های آنها بچه هایی که در نیمه دوم سال یعنی فصل های پاییز و زمستان به دنیا می آیند، پرتحرک تر از متولدان نیمه اول سال هستند.

بهاری ها بیشتر از متولدان ماه های دیگر دچار بی اشتهایی عصبی می شوند و البته احتمال کم تحرکی متولدان این فصل هم زیاد است بنابراین این گروه بیشتر نیاز به تحرک و پرداختن به ورزش های روزانه دارند.

شخصیت شناسی فصل

تابستانی ها

 

معرفی انواع تست شخصیت+ شخصیت شناسی با فصول سال

 

متولدین فصل تابستان به این دلیل که اواخر Pregnancy بارداری مادرشان با این فصل همراه بوده و خودشان نیز در این فصل به دنیا می آیند ، هوای خوب و نور کافی دریافت می کنند و این یک نکته مثبت برای این افراد است اما چون در فصل تابستان فصل ، آلودگی های میکروبی و گوارشی بسیار است ، خطر ابتلا به این بیماری ها متولدین این ماه را تهدید می کند.

متولدین تابستان به دلیل اینکه در ابتدای تولد در معرض نور و آفتاب زیاد قرار می گیرند و سیستم عصبی شان در این شرایط تکمیل شده است ، به گرما عادت می کنند و به همین علت در آینده با فصل های سرد مشکل خواهند داشت و بیشتر به افسردگی فصلی در پاییز و زمستان دچار می شوند.

تابستانی ها به علت گذراندن 3 ماه آخر بارداری مادرشان در بهارو تولدشان در تابستان نور و گرمای کافی دریافت نموده اند بنابراین استخوان بندی بهتری نسبت به متولدین سایر فصل ها دارند و احتمال بیشتری دارد که به قد بلندتر و تن سالم تری برسند.

در تابستان اختلالات گوارشی بسیار شایع است بنابراین کودکان متولد تابستان که سه ماهه اول زندگی خود را در این فصل می گذرانند بیشتر در معرض بیماری ها و آلودگی های گوارشی به علت گرمی هوا هستند.

همچنین یک سالگی این کودکان نیز مصادف با تابستان است . در یک سالگی که کودک تازه به سن غذا خوردن رسیده، احتمال ابتلا به بیماری های شایع تابستان مثل اسهال بسیار است و ابتلا به این بیماری ها در کودکی سیستم گوارشی را ضعیف کند.

تابستانی ها آخرین شانس نیمه اول شدن و استفاده از مزایای آن هستند و معمولا بیشترین طول عمر را دارند. افرادی مهربان ورئوف و بسیار پر جنب و جوش و دارای انرژی پایان ناپذیر هستند. تفریحات آبی را بسیار دوست دارند . در فصل سرما نیز خوردن هندوانه را دوست دارند.اگر می خواهید با هدیه ای آنها را خوشحال کنید باید به فکر ایده ای ناب باشید چیزی که تابه حال هدیه نگرفته باشد. ماه تولد نه تنها بر خلق و خو و سلامت افراد، بلکه بر شغلی که انتخاب می کنند هم می تواند تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده که تیرماهی ها بیشتر در گروه روسای شرکت ها جا می گیرند.

شناخت شخصیت افراد

پاییزی ها

 

معرفی انواع تست شخصیت+ شخصیت شناسی با فصول سال

 

متولدان پاییز به علت دریافت نور کم در ابتدای تولد و تنوع غذایی کم برای دوران شیردهی مادر، در 4 ماه اول زندگی وزن گیری کمتری نسبت به متولدان فصل های دیگر دارند. متولدین پاییز به این دلیل که تا 6 ماه اول زندگی با شرایط سخت هماهنگ می شوند ، مقاوم تر از متولدان دیگر فصل ها هستند و در بزرگسالی آدم های شادتری هستند و کمتر دچار افسردگی می شوند.

متولدان پاییز اولین دوره نیمه دومی ها هستند و در کلاس از باقی دوستانشان بزرگترند به همین دلیل اعتماد به نفس بیشتری دارند و اغلب در فعالیت های گروهی سرگروه بچه های دیگر می باشند اما ممکن است متولدان این ماه به دلیل بی انگیزگی ناشی از اختلاف سنی با دیگران دچار افت درسی شوند. از نظر طول عمرنیز متولدان پاییز بعد از تابستانی ها بیشترین طول عمر را دارند.

عاشق خوردن چایی وقهوه در کنار شومینه هستند و همانطور که در بخش شخصیت شناسی نمناک گفته ایم تنهایی را دوست دارند در تنهایی به خیال پردازی درباره آینده می پردازند.

دارای شخصیت بی شیله پیله ای هستند وحس ششم قوی ای دارند و سریع پایان یک ماجرا را حدس می زنند. اگر چیزی را بخواهند برای به دست اوردن آن همه تلاششان را می کنند. هدیه های ساده وکوچک آنها را خیلی خوشحال می کند.

کسانی که در شش ماه دوم سال متولد می شوند، به نسبت آنهایی که در ماه های بهار و تابستان به دنیا می آیند باهوش ترند و حافظه بیشتری هم دارند.

متولدین فصل پاییز शरद ऋतु में पैदा हुआ

زمستانی ها

 

معرفی انواع تست شخصیت+ شخصیت شناسی با فصول سال

 

متولدان زمستان به این دلیل که اواخر دوران بارداری مادرشان در فصل سرد سال بوده ، نور کافی دریافت نمی کنند و بیش از دیگران به بیماری هایی مانند آسم، اوتیسم و حتی ام اس دچار می شوند .

متولدین این ماه کوچکترین افراد از لحاظ سنی می باشند و با تحویل سال، آن ها یک سال بزرگ نمی شوند و باید به همه افراد توضیح دهند که باید تا آخر سال صبر کنند تا سنشان افزایش یابد .

متولدان زمستان، استعدادهای تحصیلی کمتری از خودشان بروز می دهند و درآمد کمتری در آینده خواهند داشت. هنگام خرید برای کودکان متولد زمستان در نظر داشته باشید که چون قرار نیست شما کودکتان را در ماه های اول تولد به بیرون ببرید پس کاپشن برای او نگیرید و فقط کافی است یک ساک حمل گرم یا کریر برای او تهیه کنید و روی آن پتو بیندازید.

به جای خرید کاپشن، برای عید او لباس های خوبی بخرید. متولدین زمستان اغلب به عنوان کادوی تولد لباس های گرم هدیه می گیرند و احتمالا حسابی گرمایی می شوند.

سردی زمستان به آنها شخصیتی سخت گیر داده اما قلب لطیفی دارند. آنها به خوردنی و نوشیدنی های گرم و لباسهای زمستانی علاقه دارند. دوست دارند هدیه مجسمه های کوچک و لباسهای بافتنی بگیرند. به میوه های سیب، انار وکیوی علاقه دارند .


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان