تاثیر پوست سیب زمینی بر زیبایی + ماسک و آموزش استفاده

تاثیر پوست سیب زمینی بر زیبایی + ماسک و آموزش استفاده

سیب‌زمینی potato در جزئی از سیفی جات به شمار می رود و به کَچالو یا به فارسی تاجیکستان کرتوشکا شناخته می شود و گیاهی است از تیرهٔ سیب‌زمینیان که دارای برگ‌های مرکب و بریده و گل‌های سفید یا بنفش است.

نزدیک به 4000 نوع سیب زمینی از جمله انواع تجاری معمولی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های خاص کشاورزی یا آشپزی هستند.

ما در این بخش به طور کلی به Properties of potatoes خواص سیب زمینی می پردازیم به و شما آموزش می دهیم چطور می توان با استفاده از پوست سیب زمینی زیبایی وسلامتی خود را حفظ کنید.

 

تاثیر پوست سیب زمینی بر زیبایی + ماسک و آموزش استفاده

 

آیا تا به حال شنیده‌اید که آب پز کردن یا پختن صیفی‌جات و سبزیجات غده‌ای بدون پوست ممکن است موجب کاهش خاصیت آن‌ها شود؟ بله، بهتر است بدانید که همین‌طور است. علاوه بر این مسئله، باید گفت که پوست برخی از سبزیجات خوراکی برای سلامتی بدن هم مفید هستند و خواص درمانی آن‌ها می‌تواند برخی از مشکلات را از بین ببرد.

در این بین می‌توان به پوست سیب‌زمینی اشاره کرد و آن را برای بسیاری از روش‌های خانگی و طبیعی درمانی مورد استفاده قرار داد. نازوب، در این مطلب قرار است کاربرد‌های مختلفی از پوست سیب‌زمینی برای درمان‌های خانگی را بازگو کنیم.پ

 

پوست سیب زمینی چه تأثیری بر سلامتی دارد؟

 

آگاهی بیشتر در خصوص خواص سبب زمیننی این خوراکی خوشمزه و پر خاصیت

پوست سیب‌زمینی حاوی کلسیم، پتاسیم، تیامین، ویتامین ث، آهن و فیبر‌های خوراکی است. علاوه بر این مواد مغذی پوست سیب‌زمینی کلسترول بد بدن یعنی LDL را کاهش می‌دهد و برای افرادی که در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند، مفید خواهد بود.

سیب‌زمینی خواص آنتی باکتریایی، درمانی و آنتی اکسیدانی دارد و برای از بین بردن سموم بدن نیز مفید است. درمان علائم دیابت، کاهش فشار خون، درمان زخم و تنظیم حرکات روده نیز از دیگر مزیت‌های پوست سیب‌زمینی به شمار می‌رود.

اگر بخواهید خواص این ماده خوراکی را برای مصارف آرایشی بدانید، باید گفت برای مو و پوست نیز سودمند است. سیب‌زمینی به از بین بردن شوره سر و لکه‌های تیره پوست کمک می‌کند و باعث درخشندگی مو‌ها می‌شود. سیب‌زمینی قادر است لکه‌های تیره و پف اطراف چشم را از بین ببرد و به درمان پوست چرب و جوش و آکنه نیز کمک کند.

 

برای آنکه این ماده خوراکی را برای سلامت بدن خود به کار ببرید، این ۴ روش پیشنهادی را دنبال کنید.

۱. آب سیب‌زمینی برای تقویت گردش خون و کاهش تورم

مواد لازم: ۲ عدد سیب‌زمینی و ۴ پیمانه (یک لیتر) آب

• سیب‌زمینی‌ها را کامل بشویید و مطمئن شوید که هیچ آلودگی و کثیفی روی پوست آن باقی نمانده باشد.
• آب را درون قابلمه بریزید و صبر کنید تا بجوشد. سپس دو عدد سیب‌زمینی را درون آب جوش قرار دهید و تا زمانی منتظر بمانید که کاملاً نرم شوند.
• سپس، اجاق گاز را خاموش کنید و آبی که در قابلمه باقی مانده را یک تا دو بار در روز بنوشید.
• اگر مایل باشید آب سیب‌زمینی را سرد مصرف کنید، می‌توانید آن را درون یخچال قرار دهید تا خنک شود، ولی مصرف آب گرم آن نیست امکان‌پذیر است. مصرف این محلول را تا زمانی ادامه دهید که التهاب از بین رفته باشد.

 

تاثیر پوست سیب زمینی بر زیبایی + ماسک و آموزش استفاده

 

۲. پوست سیب‌زمینی برای از بین رفتن شوره سر

مواد لازم: پوست ۴ کیلوگرم سیب‌زمینی، ۲۰ قطره (۱۴ میلی لیتر) ید، آب ۲ عدد لیمو ترش، ۴ پیمانه (یک لیتر) آب

• آب را درون قابلمه گرم کنید.
• زمانی که آب به جوش آمد، پوست سیب‌زمینی‌ها را به قابلمه اضافه کنید.
• اجازه دهید پوست‌ها به مدت ۱۵ دقیقه بجوشند، سپس حرارت را خاموش و مواد را از درون صافی رد کنید.
• بعد از خنک شدن محلول، قطره‌های ید و آب لیمو را به آن اضافه کنید. ترکیب را درون یک بطری بریزید و در آن را محکم ببندید.
• اکنون می‌توانید این محلول را بعد از شستن معمولی سرتان به مو‌ها اضافه کنید. بهتر است این روش درمانی را بعد از هر بار که مو‌های خود را شستشو می‌دهید، تکرار کنید.

 

۳. آب سیب‌زمینی برای درمان سنگ کلیه

مواد لازم: ۵ عدد سیب‌زمینی، ۴ پیمانه (یک لیتر) آب

• سیب‌زمینی‌ها را به خوبی بشویید تا کثیفی‌ها از سطح آن زدوده شود. سپس یک لیتر آب را درون قابلمه یا کاسه بزرگی بریزید.
• سیب‌زمینی‌ها را به آب اضافه کنید و اجازه دهید شب تا صبح درون آب باقی بمانند.
• صبح روز بعد، سیب‌زمینی‌ها را از درون آب بیرون بیاورید.
• سه بار در روز محلول را بنوشید یا هر بار که احساس تشنگی کردید، آن را مصرف کنید. در این صورت تکرر ادرار به حذف، دفع یا جلوگیری از سنگ کلیه کمک می‌کند.

 

۴. ماسک سیب‌زمینی برای کاهش لکه‌های پوستی

مواد لازم: دو پیمانه (۵۰۰ میلی لیتر) شیر، یک لیوان (۲۰۰ میلی لیتر) ماست ساده، یک قاشق چای‌خوری (۵ میلی گرم) زردچوبه، پوست تمیز ۵ عدد سیب‌زمینی

• پوست سیب‌زمینی و شیر را درون یک کاسه بریزید و دو ساعت آن‌ها را رها کنید.
• بعد از دو ساعت زمان، کمی ماست به آن‌ها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. این ترکیبات را شب تا صبح به همین صورت نگه دارید.
• صبح روز بعد، یک قاشق زردچوبه به آن اضافه و آن‌ها را مخلوط کنید.
• بعد از آنکه ترکیب به صورت کرمی شکل در آمد، می‌توانید آن را روی پوست خود بمالید و نیم ساعت صبر کنید تا تأثیر خود را گذاشته باشد. سپس پوست را کاملاً بشویید.
• این روش را حداقل سه بار در هفته تکرار کنید.

زمانی که صحبت از زیبایی و سلامت می‌شود، قطعاً باید از مزیت‌های پوست سیب‌زمینی بهره برد. نوبت بعدی که قصد داشتید برای تهیه غذا از سیب‌زمینی هم استفاده کنید، دیگر پوست آن را دور نریزید. پوست سیب‌زمینی به سالم ماندن بدن و سم‌زدایی شما کمک می‌کند و می‌توانید با استفاده از آن از داشتن پوست و موی زیبا لذت ببرید.

برای آنکه بتوانید نتایج مورد انتظار را مشاهده کنید، باید روش‌های خانگی که پیش از این معرفی شدند را مرتب انجام دهید. به یاد داشته باشید که ثبات و نظم در موفقیت روش‌های درمانی نقش اساسی ایفا می‌کنند.
البته که این روش‌های خانگی را نباید جایگزین درمان‌های دارویی طب مدرن که توسط پزشک متخصص تجویز شده‌اند، بدانید. ولی این ماده طبیعی می‌تواند به عنوان مکمل برای به دست آوردن سلامت و حال مساعد وارد عمل شوند و علائم بیماری یا مشکل سلامتی را زودتر از آنچه انتظار می‌رود، برطرف کند.

 

تاثیر پوست سیب زمینی بر زیبایی + ماسک و آموزش استفاده

 

خواص آب سیب زمینی

سیب زمینی آب پز غنی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، فسفر، ویتامین های گروه B و ویتامین C و آنتی اکسیدان ها، فیبر و کربوهیدرات می باشد. طبع سیب زمینی آب پز معتدل می باشد.

سیب زمینی پخته شده فواید زیادی برای سلامتی دارد و ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص سیب زمینی آب پز را برای کودکان، بدنسازی و ورزش، لاغری، معده و پوست صورت شرح داده ایم.

خواص سیب زمینی پخته برای پوست صورت

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

سیب زمینی آب پز غنی از ویتامین C می باشد که چین و چروک پوست را از بین می برد و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ماسک سیب زمینی آب پز

از عدد سیب زمینی آب پز له شده را با 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری ماست و چند قطره لیمو ترش تازه ترکیب کنید، آن را بر روی صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید تا رنگ پوست شما روشن تر شود و چین و چروک صورت کاهش پیدا کند.

 

تاثیر پوست سیب زمینی بر زیبایی + ماسک و آموزش استفاده

 

فواید سیب زمینی آب پز

لاغری و کاهش وزن

سیب زمینی آب پز ساده و بدون افزودنی کالری پایینی دارد و به دلیل مقادیر بالای فیبر باعث کاهش اشتها شده و از پرخوری جلوگیری می کند در نتیجه باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

چاقی صورت و افزایش وزن

تحقیقات نشان داده که اگر سیب زمینی آب پز را با کره و نمک و یا انواع روغن ترکیب کنید و بخورید می تواند باعث چاقی، چاقی صورت و افزایش وزن شود.

نوزادان و کودکان

سیب زمینی آب پز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای نوزادان و کودکان می باشد و از رشد باکتری های روده در نوزادان و کودکان پیشگیری می کند.

سیب زمینی آب پز کبد نوزادان و کودکان را از آسیب های شیمیایی محافظت می کند.

سیب زمینی آب پز مقادیر بالایی آنتوسیانین دارد که از رشد ویروس ها به ویژه ویروس آنفلوآنزا در نوزادان و کودکان پیشگیری می کند.

تاثیر پوست سیب زمینی بر زیبایی + ماسک و آموزش استفاده

جنین و زنان باردار

سیب زمینی آب پز حاوی مقادیر بالایی فولات است که برای سلامتی زنان باردار مفید بوده و از بروز نقایص عصبی در جنین جلوگیری می کند.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری با پزشک خود نیز مشورت کنید.

خواص سیب زمینی آب پز در بدنسازی

بدنسازان برای افزایش حجم عضلات خود به مقادیر بالایی کربوهیدرات که به عنوان منبع انرژی عمل می کند نیاز دارند، سیب زمینی آب پز در حالیکه چربی ندارد می تواند پروتئین و کربوهیدرات مورد نیاز بدنسازان و ورزشکاران را تامین کند.

مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سیب زمینی آب پز افزایش توده عضلانی را بهبود می بخشد؛ ویتامین C موجود در سیب زمینی آب پز آنتی اکسیدانی است که باعث افزایش انرژی بین تمرینات بدنسازی می شود.

همچنین ویتامین B6 موجود در سیب زمینی آب پز در متابولیسم اسید های آمینه و پروتئین ها نقش دارد و برای افزایش رشد عضلات مفید است.

معده و دستگاه گوارش

مقادیر بالای فیبر موجود در سیب زمینی آب پز به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای سلامتی معده و دستگاه گوارش مفید می باشد.

همچنین فیبر موجود در سیب زمینی آب پز برای پیشگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ مفید است.

سرماخوردگی و گلودرد

سیب زمینی آب پز غنی از ویتامین C می باشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است.

اسهال

ویتامین C موجود در سیب زمینی آب پز بدن را سم زدایی کرده و به پاکسازی روده و دستگاه گوارش کمک می کند.

سیب زمینی آب پز برای درمان اسهال نیز مفید است.

عوارض و مضرات سیب زمینی آب پز

زیاده روی در مصرف سیب زمینی آب پز می تواند باعث افزایش وزن، فشار خون بالا، افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و مشکلات گوارشی شود.

با توجه به این که خواص بی نظیر boiled potato سیب زمینی آب پز و حتی استفاده و خواص پوست زمینی را مطالعه کردید می توانید از این پس به طور ویژه تری به سیب زمینی نگاه کنید! و آنرا بیش از هر وقت دیگر در سبد غذایی خودتان بنگنجانید. با آرزوی صحت و سلامتی برای تک تک شما کاربران عزیز مجله تفریحی نازوب.

😍

 

خواص سیب زمینی

گراتن سیب زمینی با گوشت

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

خطرات سیب زمینی فقط برای آقایان!!

غذای مکزیکی خوشمزه؛ ناچوی استیک و سیب زمینی

 

Potato skin on beauty + mask and training use

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان