ramazan
ramazan

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

خرافه، خرافه پرستی، باورهای عجیب Superstitious betrayal, weird beliefs چیست؟ نازوب، خرافات ریشه در گرایش‌های درونی یا باطنی در زندگی بشر داشته‌اند و به مرور تبدیل به خرافه شده‌اند. آنچه مورد نظر فیلسوفان است این است که هیچ تعریف مشخص و همه پسندی دربارهٔ خرافه وجود ندارد و تعریفی که از خرافه به معنای امر موهوم در ذهن مردم است بسیار نا مشخص و گنگ به نظر می‌رسد.

به همین منظور در هر گوشه ای از جهان یک گرایش خاص برای عده ای تبدیل به خرافه می شود! در ادامه این بخش به خرافه های عجیب ایرانیان در خصوص اعضاء بدن و دیگر کشورهای جهان اشاره داریم. از انتخاب این بخش جالب توسط شما کاربران عزیز سپاسگزاریم. 

 

خرافه های عجیب و خواندنی ایرانیان در خصوص اعضاء بدن!

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

سر بزرگ نشان عقل و کیاست است.
* پیشانى بلند علامت دولت است.
*ریش کوسه و چشم زاغ نشانه بدجنسى است.
* قد بلند نشانه حماقت است.
* قد کوتاه نشان زیرکى و دانائى و زرنگى است.

* ناخن گرفته شده را اگر زیر دست و پا بریزند فقر مى‌آورد بلکه آن را باید در پاشنهٔ در گذاشت تا روزى که دجال ظهور مى‌کند مانند خار روئیده نگذارد اهل خانه خارج بشوند.
*موى سر را اگر سر راه بریزند گنجشک برده و با آن لانه مى‌سازد و صاحب مو سرگیجه مى‌گیرد.
* دندان افتاده را باید سه بار کر داد و سپس دفن کرده در سوراخ دیوار گذاشت.
* سر بینى که سفت بشود علامت سن بلوغ است.
* سر بینى بخارد به مهمانى خواهند رفت.
*کف پا که بخارد راه دور مى‌روند.
*کف دست راست که بخارد باید آن را روى سر پسر اول مالید تا پول گیر آنها بیاید.
* کف دست چپ که بخارد خرج زیاد مى‌کنند.

* یک عطسه صبر است در جوابش مى‌گویند: عافیت باشد و براى شکستن صبر هفت صلوات باید فرستاد. دو عطسه علامت جخد (جهد) است باید تعجیل کرد. چه سالم و چه ناخوش هر کس عطسه بکند مسلماً تا سه روز زنده خواهد بود.

اینکه چون از کسى که عطسه فراز آید یک ایتها اه‌هو ویریو و یک اشم و هو بیاید خواندن زیرا که در تن ما دروجى است و پتیارهٔ است که پیوسته با مردم کوشد تا علتى و بیمارى بر مردم مستولى کند و در تن ما آتش است که او را چهره خوانند با آن دروج پیوسته کار زار مى‌کند و او را از تن مردم باز مى‌دارد. پس چون آتش بر آن دورج چیره شود و او را هزیمت کند عطسه از بهر آن آید که آن دروچ بیرون آید

پس چنان باید که این باز برخوانند و آتش را آفرین کنند که دیرگاه بماناد تا این دروج را شکسته مى‌دارد. چون عطسه از کسى دیگر شنود هم این باز یعنى بیاید گفتن و این آفرین مینو بکردن – صد در ص ۷ در هفتم’ .

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

– هر کس سکسکه بکند به او تهمت مى‌زنند که چیزى دزدیده است تا این ترس برطرف شدن سکسکهٔ او بشود.
– پلک چشم چپ بپرد خوشحالى مى‌آورد.
– پلک چشم راست بپرد غم و اندوه مى‌آورد.

 جستن پلک بالاى چشم راست سلامت خوشحالى بعد از تنگى و از چپ نشانهٔ رسیدن غایبى است و (جستن پلک پائین) از راست غم و از چپ رسیدن خبرى است که در آرزوى آن باشد و یا از راست بیمارى و از چپ خوشدلى عاید گردد جنات الخلود.
– اگر مژهٔ چشم روى گونه بیفتد اجل است باید آن را برداشت.
– هر کس زبان خود را گاز بگیرد در آن ساعت غیبت او را مى‌کنند.
– در موقع صحبت بى‌اراده اسم کسى را ببرند معلوم مى‌شود آن شخص در همان ساعت یاد او بوده است.
– پس گردن یا روى چشم کسى را ماچ بکند از چشم آنکس مى‌افتد.

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

هم چنین در ادامه خرافه های دیگر کشورهای جهان را نیز بدانید

هیچ وقت حرف یکسانی را همزمان با کسی به زبان نیاورید

بر اساس گفته‌های افراد محلی در ایتالیا، اگر شما، یک کلمه مشابه را به صورت همزمان با دوستتان به زبان بیاورید، هرگز ازدواج نخواهید کرد! برای رفع این بد یمنی، باید به محض این اتفاق، با دست بینی خود را لمس کنید.

 

هرگز دو تا آینه را مقابل هم نگذارید

انعکاس‌های بی نهایت، شاید جذاب به نظر برسد، اما در مکزیک و خیلی جاهای دیگر، آینه‌های موازی، دروازه ورود شیطان را باز می‌کند.

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

اگر هر چیز تیزی را به عنوان هدیه، دریافت کردید، صدقه بدهید

از قرار معلوم، گرفتن هر چیزی که تیغ و تیغه داشته باشد، می‌تواند روابط حسنه و خوب را از هم بپاشد، پس اگر روزی روزگاری، مثلا یک ست چاقو یا قیچی کادو گرفتید، حتما صدقه بدهید.

 

سوت زدن در داخل خانه، شیطان را به درون دعوت می‌کند

لیتوانی، جایی است که سوت زدن در خانه و حین انجام کار، تقریبا در آن ممنوع است، چون باور مردم بر این است که این صدا، همان چیزی است که شیاطین را احضار می‌کند.

 

با پای چپ وارد اتاق نشوید

در اسپانیا، قدم گذاشتن به اتاق با پای چپ، بدشانسی می‌آورد. برای همین بهتر است که برای ورود و هم برای خروج، از پای راست استفاده کنید.

 

خارش دست‌ها، به معنی ثروت است

در ترکیه، خارش دست راست، به این معنا است که قرار است پولی به دست بیاورید، اما خارش دست چپ، یعنی پول از دست می دهید.

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

با قیچی بازی نکنید

ای کسانی که اهل درست کردن کاردستی هستید، مراقب باشید! بازی کردن با قیچی، بر اساس یک خرافه مصری، بدشانسی می‌آورد. به اضافه اینکه این بازی، اساسا خطرناک است.

 

خرابکاری پرنده‌ها، مایه خوش شانسی است

بر اساس یک خرافه روسی، خرابکاری پرنده بر روی شما، یا چیزی که متعلق به شماست، باعث به دست آوردن ثروت می‌شود. پس این نکته جذاب را برای دفعه بعدی که زیر یک درخت، در حال مطالعه هستید، حتما به یاد داشته باشید!

 

جغدها پیک خبرهای بد و نحس هستند

این یک خرافه مصری است که می‌گوید اگر جغدی را دیدید یا صدای آن را شنیدید، خبرهای بدی در راه است. دلیل اصلی اینکه همه توصیه می‌کنند شب در جنگل نمانید، همین نکته است. در همین رابطه یک خرافه ایتالیایی می‌گوید که اگر جغدی در خانه شما لانه کند، یکی از اعضای خانواده می‌میرد.

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

بافتنی کردن در بیرون از خانه، زمستان را طولانی‌تر می‌کند

اگر در سرزمین‌های یخی زندگی می‌کنید، بافتنی‌هایتان را در داخل خانه انجام بدهید. این یک خرافه محلی است که می‌گوید کارهای مربوط به دوخت و دوز و شبیه آن را داخل خانه خودتان نگه دارید وگرنه دمای هوا همینطور باقی می‌ماند.

 

موهایتان را در روز سه شنبه کوتاه نکنید

درباره برنامه‌های سه شنبه‌هایتان تجدید نظر کنید. مردمان هند، بر اساس یک Fiction افسانه می‌گویند که کوتاه کردن مو در روز سه شنبه، بدشانسی می‌آورد.

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

دادن گل زرد، معنای خوبی ندارد

هدیه دادنِ گل زرد در روسیه به این معناست که طرف مقابل را به Betrayal خیانت متهم می‌کنید.

 

ریختن آب، پشت سر یک نفر، خوش یمن است

در صربستان، باور عموم بر این است که اگر پشت سر کسی، آب بریزید، good luck خوش شانسی می‌آورد. اما فرقی نمی‌کند کجای دنیا باشید، ریختن آب روی کسی، مسلما نشانه بی ادبی است.

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

زنان باردار باید به میل‌هایشان عمل کنند

یک خرافه کانادایی معتقد است، مادرانی که منتظر تولد نوزادشان هستند، و میل به ماهی می‌کنند، اما به این ویار بی توجهی می‌کنند و ماهی نمی‌خورند، در آخر بچه‌ای با سر ماهی به دنیا خواهند آورد.

 

عقب عقب، راه نروید

در پرتغال می‌گویند که عقب عقب راه رفتن، باعث بدشانسی می‌شود. باور رایج این است که اگر این کار را بکنید، در واقع دارید راه و مسیرتان را به شیطان نشان می‌دهید.

 

از زیر نردبان رد نشوید

تقریبا همه ما، این یک مورد را می‌شناسیم، اما شاید بعضی‌هایمان ندانیم که سابقه‌ی این خرافه به دوران قرون وسطی می‌رسد. در قدیم، نردبان ‌نماد چوبه‌های دار بود؛ جایی که افراد را حلق آویز می‌کردند.

 

از تماشای ماه کامل، بر حذر باشید

ماه کامل، معمولا با انواع به هم ریختگی، هرج و مرج و جزر و مد همراه است (چه به وجود گرگینه‌ها اعتقاد داشته باشید و چه نه). به گفته باستل، این یک خرافه بسیار رایج در بیمارستان‌ها هم هست.

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

وقتی از گورستان عبور می‌کنید، انگشت شست خود را پنهان کنید

اکثر افراد وقتی از قبرستان عبور می‌کنند، نفسشان را حبس می‌کنند، اما در ژاپن، باید برای محافظت از والدینتان، انگشت شستتان را مخفی کنید. واژه ژاپنی “انگشت شست”، تحت عنوان “انگشت والدین” ترجمه می‌شود، بنابراین، انگار مخفی کردن انگشت شست، به معنای دور کردن مرگ، از والدین است.

 

اگر می‌خواهید جوان بمانید، همیشه یک بلوط به همراه داشته باشید

زنان در بریتانیای قدیم، اغلب در جیب‌هایشان بلوط می‌گذاشتند تا از داشتن رنگ و رخ جوان و شاداب خود، مطمئن باشند. شاید هم این تنها یک کلک برای علائق ضد پیریِ خانم‌ها بوده است.

 

عجیب ترین باورهای خرافی ایرانیان و دیگر کشورها/ جالبترین ها

 

نگذارید کیف پولتان با زمین تماس پیدا کند

در برزیل، قرار دادن کیف پول یا کیف دستی، بر روی زمین، به معنی بی پول شدن است. پس حتی اگر تمام کمدها و کشوها پر است، بهتر است هر جور که شده، آن را بالا و دور از سطح the earth زمین نگه دارید.

 

چشم زخم واقعیته یا خرافه ؟

خرافه های عجیب دوران بارداری

خرافه پرستی های عجیب همه جای دنیا

خرافه های سلامت و لاغری را باور نکنید

خرافه های جالب و خنده دار در مورد خوش شانسی!

 

The strangest superstitious beliefs of Iranians and other countries / the coolest



برچسبها:

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان