قرص فمودین یا گیاه 5 انگشت را بیشتر بشناسید

قرص فمودین یا گیاه 5 انگشت را بیشتر بشناسید

قرص یا گیاه فمودین؛ Tablets or herbs  این قرص یا گیاه ویژه خانم های می باشد که در هنگام قائدگی برای تنظیم عادت ماهانه به خانم ها توصیه می شود.

ابتدا کوتاه و مختصر در خصوص قائدگی بدانید و سپس به معرفی بهترین داروی گیاهی برای منظم کردن عادت ماهانه توجه کنید.

 

قائدگی چیست؟

قاعدگی یا عادت ماهانه، به جاری شدن خون از پوشش داخلی رَحِم گفته می‌شود؛ که به‌طور منظم در جنس ماده گونه‌های خاصی از پستانداران از اوایل سنین جوانی، در دوران بلوغ تا دوران یائسگی رخ می‌دهد.

به‌طور معمول عادت ماهانه در زنان باردار و شیرده اتفاق نمی‌افتد و بروز قاعدگی در این دوران‌های خاص از زندگی زنان متوقف می‌شود. قاعدگی در زنان غیرباردار، از دوران بلوغ تا رسیدن به سنین یائسگی بروز می‌کند.

مدت خون‌ریزی قاعدگی برای چندروز، معمولاً ۳–۵ روز طول می‌کشد، اما بین۲–۷ روز نیز می‌تواند متغیر باشد. هر سیکل قاعدگی به‌طور متوسط ۲۸ روز طول می‌کشد، یک سیکل قاعدگی طبیعی بین ۲۱ تا ۳۵ روز متغیر است. حجم متوسط خون‌ریزی در هر سیکل ماهانه قاعدگی ۳۵ میلی‌لیتر است.

تغییرات فیزیکی خانم ها هنگام قائدگی!

در بسیاری از زنان، تغییرات فیزیکی متعددی در ارتباط با تغییرات طبیعی سطح هورمون‌های جنسی طی دوران قاعدگی رخ می‌دهد و با انقباضات عضلات رحم (کرامپ قاعدگی)، که در قاعدگی ایجاد می‌شود، همراه می‌شود. زنان ممکن است با احتباس آب، تغییر در فعالیت جنسی، خستگی، دردناک شدن پستان‌ها، یا تهوع مواجه شوند. تورم بافت پستانی و احساس ناراحتی در پستان‌ها در نتیجهٔ احتباس آب ایجاد می‌شود.

معمولاً این احساسات بسیار خفیف هستند و بسیاری از زنان با تغییرات فیزیکی بسیار کمی در ارتباط با قاعدگی مواجه می‌شوند. رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف نمک، کافئین و الکل و برنامهٔ ورزشی مرتب در کنترل تغییرات فیزیکی مرتبط با قاعدگی مؤثر است.

معمولاً از این تغییرات فیزیکی مرتبط با قاعدگی به سندرم پیش از قاعدگی یاد می‌شود. این احساسات از یک شخص به شخص دیگر و از یک چرخه تا چرخه‌ای دیگر متغیر است.

قرص فمودین چه تاثیری بر قاعدگی دارد؟

گیاه پنج انگشت یکی از گیاهان دارویی معروف برای رفع اختلالات پیش از قاعدگی، قاعدگی و یائسگی است.

قاعدگی یا عادت ماهانه، یک روند فیزیولوژیک طبیعی مربوط به تغییرات هورمونی و تناسلی است که در یک خانم بالغ به صورت ماهانه اتفاق می‌افتد. این پدیده فیزیولوژیک تحت تاثیر هورمون‌های آزاد شده از غده هیپوفیز و تخمدان‌هاست.

از شروع یک قاعدگی تا شروع قاعدگی بعد، یک سیکل محسوب می‌شود. هر سیکل قاعدگی به طور متوسط ۲۸ روز طول می‌کشد. شایع‌ترین علت بی نظمی‌های قاعدگی مربوط به اختلالات تخمک گذاری است. الیگومنوره در افرادی که اختلال در ترشح هورمونی به نام پرولاکتین دارند و همچنین در خانم‌های مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بیشتر دیده می‌شود.

از عوامل موثر دیگر در بی نظمی‌های سیکل قاعدگی می‌توان به کاهش وزن شدید، ورزش به شکل حرفه ای، چاقی، اضطراب و ابتلا به دیابت اشاره کرد.

گیاه پنج انگشت یکی از گیاهان دارویی مهم و معروف برای رفع اختلالات پیش از قاعدگی، قاعدگی وهمچنین یائسگی است. کارشناسان ازعصاره خشک میوه این گیاه برای تولید قرص فمودین استفاده می‌کنند.

این قرص با دارابودن ۲۰ میلی گرم عصاره خشک میوه این گیاه در رفع علایم پیش از قاعدگی یا PMS و برای رفع انواع بی نظمی‌های سیکل قاعدگی، افزایش پرولاکتین خون، کاهش درد‌های قاعدگی و همچنین عوارض شایع یائسگی مانندگرگرفتگی‌ موثر است و باید با تجویز پزشک مصرف شود.

 

گیاه لاکچری مارچوبه چیست و چه خواصی دارد

گیاه گانودرما چیست؟ 0 تا 100 گیاه معجزه قرن و اکسیر جوانی

برترین روغن های گیاهی برای رفع چروک پوست از بیکینی تا صورت

آموزش تصویری ماساژ سینه برای کوچک شدن با گیاهان دارویی

 

Find out more about the 5-finger hermodin tablet or herb


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان