ramazan
ramazan

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

تام هنکس نام مستعار Thomas Jeffrey Hanks توماس جفری هنکس؛ با سلام و احترام خدمت شما کاربران عزیز مجله تفریحی نازوب، امروز قصد داریم شما را با یک ستاره درخشان دنیای بازیگری و وقایع جالب تر این هنرپیشه آشنا کنیم بیوگرافی این هنرمند و ستاره درخشان امریکایی را از دست ندهید.

بیوگرافی توماس جفری هنکس با نام مستعار تام هَنکس

تام هَنکس یک هنرپیشه، کمدین، کارگردان، دوبلور و نویسندهٔ معروف آمریکایی است. وی بازیگر فیلم‌های مشهوری همچون فارست گامپ، آپولو ۱۳، نجات سرباز رایان، مسیر سبز، دورافتاده، رمز داوینچی و کاپیتان فیلیپس است. همچنین صدای او در مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب‌بازی استفاده شده‌است.

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

هنکس در طول سال‌های فعالیت خود تا به امروز چندین و چند بار نامزد دریافت و برنده چندین جایزه بزرگ بین‌المللی شده که از این جمله می‌توان به یک گولدن گلوب، دو اسکار، جایزه انجمن بازیگران فیلم و جایزه انتخاب مردمی بخاطر نقش‌آفرینی‌اش در فیلم فارست گامپ اشاره نمود.

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

همکاری تام هنکس با کارگردان مشهور آمریکایی، استیون اسپیلبر

گکمنتالبیسگ نیز بسیار قابل توجه است. این دو در فیلم‌های برتری همچون نجات سرباز رایان، اگه می‌تونی منو بگیر، ترمینال و سریال کوتاه باند برادران در کنار هم حضور داشته‌اند. تا سال ۲۰۱۲، فروش فیلم‌های تام هنکس در آمریکا به مبلغی بالغ بر ۴٫۲ میلیارد دلار و فروش فیلم‌هایش در نقاط دیگر جهان به رقمی بالغ بر ۸٫۵ میلیارد دلار رسیده‌است که با این مجموع وی یکی از بزرگ‌ترین بازیگران پردرآمد برای فیلم‌ها در تاریخ هالیوود حساب می‌شود.

اطلاعات کلی توماس

نام توماس جفری هنکس (Thomas Jeffrey Hanks)
متولد ۹ جولای، ۱۹۵۶ (۱۸ تیر ۱۳۳۵)
محل تولد کنکورد، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
قد ۱۸۰
شغل بازیگر، تولیدکننده و کارگردان فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و آهنگساز

وضعیت تأهل متأهل

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

تام هنکس (Tom Hanks) یک بازیگر، تولیدکننده و کارگردان فیلم، فیلم نامه نویس و آهنگساز آمریکایی است که تا به حال دو بار و برای بازی در فیلم‌های “فیلادلفیا” (Philadelphia) و “فارست گامپ” (Forrest Gump) برنده جایزه اسکار شده است.

تام هنکس (با نام اصلی توماس جفری هنکس) در کنکورد کالیفرنیا به دنیا آمد. او سومین فرزند خانواده بود و خواهر بزرگ‌تری به نام ساندرا و برادری به نام لری دارد. پدرش اموس مافورد هنکس، آشپز رستوران کنکورد و مادرش جنت مریلین هنکس (فرگر)، در بیمارستان کار می‌کرد.

تام هنکس در کودکی و اکنون

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

زمانی که تام ۵ ساله بود والدین اش تصمیم گرفتند از هم جدا شوند. طبق قانون کالیفرنیا پدر خانواده سرپرستی فرزندان را برعهده گرفت و تام کودکی‌اش را با پدرش گذراند. خانواده اغلب نقل مکان می‌کرد و فرزندان هم مجبور بودند مدارس خود را تغییر دهند. آن‌ها یاد گرفتند که چطور به سرعت دوست پیدا کرده و با مردم خداحافظی کنند. او بعدها گفت که پدرش دوست دخترهای زیادی داشت.

این پسر جوان در دبیرستان به تئاتر علاقه مند شد. تام در نمایش‌های مدرسه شرکت می‌کرد و پس از فارغ التحصیلی به دانشگاه هنرهای دراماتیک کالیفرنیا رفت. او طی تحصیل در این دانشگاه بارها در فستیوال سالانه شکسپیر، که در اوهایو برگزار می‌شد، شرکت کرد. به محض اینکه گروه بازیگران کلولند به او پیشنهاد داد، تام دانشگاه را رها کرد و به آن‌ها پیوست.

تام هنکس در جوانی

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

این بازیگر به سرعت از تئاتر به تلویزیون وارد شد و در سریال‌های مختلف تلویزیونی حضور یافت: تاکسی (Taxi)، روزهای خوب (Happy Days) و روابط خانوادگی (Family Ties). او همچنین در فیلم‌های “هزارتوها و هیولاها” (Mazes and Monsters) و ” می‌داند که تنها هستی ” (He Knows You’re Alone) شرکت کرد.

کارنامه هنری و فیلم‌های توماس هنکس

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

این نقش‌ها باعث شد تام هنکس توجه ران هوارد را جلب کرده و از طرف او برای بازی در کمدی رمانتیک “اسپلش” (Splash) دعوت شود. این فیلم با واکنش مثبت مردم مواجه شد. نقش‌های دیگری به تام پیشنهاد شد که همگی ناموفق بودند.

بازی در کمدی “بزرگ” (Big) که یکی دیگر از موفقیت‌های او بود نقش یک پسر ۱۳ را ایفا می‌کرد که یک شبه بزرگ شده است. توانایی او در نشان دادن ترس این کودک باعث شد طرفداران بسیاری پیدا کرده، جایزه گلدن گلوب را دریافت کند و نامزد اسکار شود.

فیلم‌های دیگر او عبارت‌اند از: ترنر و هوک (Turner and Hooch)، مزایای غرور (The Bonfire of the Vanities)، جو در برابر آتشفشان (Joe Versus the Volcano)، ترمینال (The terminal) و لیگ خودشان (A League of Their Own). این نقش‌ها هم با استقبال منتقدین و بینندگان مواجه شدند. همچنین مهارت‌های بازیگری تام هنکس سمت و سوی جدیدی یافته بود.

مهم‌ترین و مشهورترین نقش‌های این بازیگر در دهه ۹۰ ایفا شد. او درابتدا در فیلم “بی خواب در سیاتل” (Sleepless in Seattle) نقش یک پدر تنها را ایفا کرد، که در سال ۱۹۹۳ اکران شد. سپس در همان سال در فیلم “فیلادلفیا” نقش یک همجنسگرا را ایفا کرد که بر اثر بیماری ایدز در حال مرگ بود.

اما موفقیت اصلی این بازیگر با فیلم “فارست گامپ” به کارگردانی رابرت زمکیس به سراغش آمد، او در این فیلم روان شناسانه نقش اصلی یک مرد، که به بیماری روحی روانی مبتلا بود، را ایفا کرد. این فیلم در ۶ قسمت نامزد اسکار شد، تام هنکس جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و به یک قهرمان ملی تبدیل شد.

تام هنکس پس از این موفقیت بر روی فرش قرمز، جالب‌ترین نقش‌ها را انتخاب می‌کرد. بنابراین بهترین فیلم‌های دیگر تام هنکس عبارت‌اند از: “آپولو ۱۳” (Apollo ۱۳)، درباره جالب‌ترین لحظات جست و جوی انسان در کیهان؛ “نجات سرباز رایان” (Saving Private Ryan)، یک فیلم افسانه‌ای که جز میراث فرهنگی ایالات متحده است، “ایمیل داری” (You’ve Got Mail)، یک کمدی رمانتیک زیبا، “مسیر سبز” (The Green Mile)، نسخه سینمایی رمان استیون کینگ، و بسیاری از فیلم‌های دیگر.

 

تام هنکس در فیلم نجات سرباز رایان

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

فیلم “نجات سرباز رایان” مهم‌ترین فیلم کارنامه هنری این بازیگر است. فیلمسازان بازی تام هنکس در این فیلم را بسیار دوست دارند.

فیلم “دورافتاده” (Cast Away) هم یکی از فیلم‌های به یاد ماندنی اوست که در سال ۲۰۰۰ اکران شد. طرفداران دوست داشتند این درام ماجراجویانه ادامه پیدا کند اما کارگردان‌های آن تصمیم گرفت سری بعدی آن را نسازند.

قرار بود تام هنکس در سال ۲۰۱۱ در فیلم “نماد گمشده” بازی کند. اما ران هوارد، که فیلم‌های “رمز داوینچی” (The Da Vinci Code) و “فرشتگان و شیاطین” (Angels & Demons) را براساس همین رمان‌ها از دن براون ساخت، از تولید آن سر باز زد.

تام هنکس در قرن جدید هم هنوز موفق بود. فیلم‌های جدید او هم مشهور شدند. او با ستارگان مشهور هالیوودی همبازی شد: در کمدی “اگه می تونی منو بگیر” (Catch Me If You Can) با لئوناردو دی کاپریو، در کمدی “لری کرون” (Larry Crowne) با جولیا رابرتز، در فیلم زندگی نامه‌ای “نجات آقای بنکس” (Saving Mr. Banks)، درباره پاملا ترورز نویسنده کتاب‌های مری پاپینز، با اما تامپسون و در فیلم فانتزی تاریخی “کلاود اطلس” (Cloud Atlas) با هیو گرانت.

بازی او در کنار ساندرا بولاک در فیلم ” فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک ” (Extremely Loud & Incredibly Close) و در مقابل مگ رایان در کمدی “ایمیل داری” همواره مورد توجه منتقدین بوده است.

تام هنکس تاکنون در نسخه‌های سینمایی کتاب ” فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک” جاناتان سفرن فور و “رمز داوینچی”، “فرشتگان و شیاطین” و “دوزخ” (Inferno) دن براون، نقش آفرینی کرده است.

زندگی شخصی

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

تام هنکس یکی از معدود بازیگران مشهور هالیوودی است که در نشریات زرد دیده نمی‌شود. او یک مرد خانواده و همسر و پدری مسئول است.

تام هنکس در سال ۱۹۷۸ با سامانتا لویس، که در دانشگاه کالیفرنیا با او آشنا شده بود، ازدواج کرد. برای همه عجیب بود که این مرد جوان بتواند قلب دختری را که با مردان ثروتمند رابطه داشت، بدزدد. در هر صورت آن‌ها با هم ازدواج کرده و به زودی پدر و مادر شدند. پسرشان کولین جا پای پدر گذاشت. کمی بعد هم دخترشان الیزابت آن به دنیا آمد.

تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

اما رسوایی‌های مالی و تعطیلات سامانتا بدون همسر و فرزندانش باعث شد که این دو از هم جدا شوند.

تام هنکس در سال ۱۹۸۸ دوباره ازدواج کرد. این بار همسر او بازیگری به نام ریتا ویلسون بود. این زوج دو فرزند دارند – ترومن تئودور و چستر مارلون.

تام هنکس پدربزرگ هم شده است. در سال ۲۰۱۱ نوه‌اش اولیویا به دنیا آمد. در سال ۲۰۱۳ هم خواهر اولیویا، شارلوت به دنیا آمد.

تام هنکس و پسرش کولین

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

تام و ریتا زندگی خوب و آرامی دارند. از آنجاییکه هر دوی آن‌ها ارتدوکس هستند اغلب به کلیسای کلیسای ارتدوکس قسطنطنیه سر می‌زنند.
تام هنکس و همسر و پسرش چستر

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

روزنامه نگاران درباره زندگی شخصی این بازیگر مشهور هم چیزهایی می‌نویسند و معتقدند این دو با هم مشکل دارد، اما این زوج مشکلاتشان را مدیریت کرده و زندگی خوبی دارند.

تام هنکس در امروز

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی این بازیگر در سال ۲۰۱۶ عزادار شد. مادرش جانت فریگر در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت. تام هنکس در اینستاگرام خود این خبر را تأیید کرد.

در همان سال تام به طور تصادفی در عکاسی یک عروس و داماد دیده شد. او در هنگام دویدن در سنترال پارک به جلسه عکاسی یک عروس و داماد برخورد و با آن‌ها عکس گرفت.

تام هنکس و عروس و داماد

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

این عکاس در گفتگویی با هافینگتون پست گفت که عابران معمولاً در لنز دوربین می افتند و او مجبور بود تا رد شدن آن مرد صبر کند اما عجله نکرد. این دونده کلاه بیسبال خود را برداشت و گفت: “سلام من تام هنکس هستم”. او دستان عروس را بوسید و تبریک گفت، سپس یک عکس سلفی گرفت و آن را در توییتر خود گذاشت.

در سال ۲۰۱۷ هم عکسی از این سلبریتی در کنار خودروی UAZ-۴۵۲ خود که لوف نامیده می‌شود، دیده شد. او خودش آن عکس را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته بود.

او در کپشن این عکس این چنین نوشت: “من یک خودروی جدید دارم! پس بزنیم به جاده!”

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

بر روی این ون اعداد مجارستانی دیده می‌شود. طرفداران روسی زبان در زیر این عکس نظرات جالبی قرار دادند. برخی معتقد بودند که او باید خودروهای بیشتری از این مدل را خریداری کند، اگرچه هنکس نگفته بود که این خودرو را خریداری کرده است.

این هنرمند آمریکایی اغلب در شبکه‌های اجتماعی این عکس‌ها را پست می‌کند. اما او بیشتر از خودروهای کوچک فیات خوشش می‌آید. عکس این نوع خودرو بیشتر در میان عکس‌های اشتراکی او دیده می‌شود.

طبق گزارش رسانه‌ها در مارس ۲۰۱۷ تام هنکس به روزنامه نگاران شاغل در کاخ سفید یک دستگاه اسپرسو ساز داده بود. طبق گفته این بازیگر، روزنامه نگاران امریکایی مجبورند “بدون احساس تشنگی برای حقیقت و عدالت مبارزه کنند.”

تام هنکس گفت – “کارمندان رسانه. تلاشتان برای حقیقت، عدالت و شیوه آمریکایی را دنبال کنید. مخصوصاً برای دست یابی به حقیقت.”

گفته می‌شود که در سال ۲۰۰۴ هم تام هنکس چنین هدیه‌ای به روزنامه نگاران ارسال کرد. تام دلیل این کار را این مسئله عنوان کرد که متوجه شده بود کارمندان کاخ سفید از دستگاه فروش خودکار قهوه خریداری می‌کنند. تام هنکس در سال ۲۰۱۰ و طی بازدید از کاخ سفید متوجه شد که دستگاه قهوه ساز قبلی‌اش خراب شده و بنابراین یک دستگاه جدید فرستاد.

در آوریل ۲۰۱۷ فیلم “دایره” (The Circle) اکران شد. اما واتسون و تام هنکس، که در این فیلم حضور داشتند، درباره ثبات ذهنی خود در دنیای مدرن اینترنتی با خبرنگاران صحبت کردند. تام هنکس می‌گوید که شبکه‌های اجتماعی را دوست دارد زیرا اینترنت را وسیله‌ای برای ارتباط با مردم می‌داند.

تام هنکس در کنار اما واتسون در فیلم دایره

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

فیلم شناسی

اسپلش – Splash – ۱۹۸۴
بزرگ – Big – ۱۹۸۸
بی خواب در سیاتل – Sleepless in Seattle – ۱۹۹۳
فیلادلفیا – Philadelphia – ۱۹۹۳
فارست گامپ – Forrest Gump – ۱۹۹۴
نجات سرباز رایان – Saving Private Ryan – ۱۹۹۸
مسیر سبز – The Green Mile – ۱۹۹۹
دور افتاده – Cast Away – ۲۰۰۰
اگه میتونی منو بگیر – Catch Me If You Can – ۲۰۰۲
فرشتگان و شیاطین – Angels and demons – ۲۰۰۹
کلاود اطلس – Cloud Atlas – ۲۰۱۲
نجات آقای بانک – Saving Mr. Banks – ۲۰۱۳
پل جاسوس‌ها – Bridge of Spies – ۲۰۱۵
دایره – The Circle – ۲۰۱۷

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

تصاویری از برترین ستاره ی هالیوود تام هنکس

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

New biography of Thomas Hanks and his wives Top Actor in the World

گالری عکس های مشهورترین بازیگر و کارگردان جهان

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

بیوگرافی و زندگی نامه توماس

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

هنکس برترین سلبریتی جهان

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

تام هنکس می‌گوید که شبکه‌های اجتماعی را دوست دارد

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

من یک خودروی جدید دارم! پس بزنیم به جاده

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

توماس در سال ۲۰۱۶ عزادار شد

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

تام هنکس در سال ۱۹۸۸ دوباره ازدواج کرد

 

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

بیوگرافی جدید توماس هنکس و همسرانش برترین بازیگر جهان

 

 

برترین فیلم های عاشقانه قرن 21/ بخش اول + تصاویر

منتخب برترین سریال های ترکیه ای با تصاویر

برترین چهره های پیشگام 2019/ از ثمین نصرت تا حسن مینهاج

برترین فیلم های هیجانی و ماجراجویی تاریخ سینما + تصاویر

 

New biography of Thomas Hanks and his wives Top Actor in the World

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان