ramazan
ramazan

نکات مهم که بعد ثبت نام در باشگاه ورزشی هیچکس به شما نخواهد گفت!

مجموعه : تغذیه مناسب
نکات مهم که بعد ثبت نام در باشگاه ورزشی هیچکس به شما نخواهد گفت!

 

ورزش یکی از مولفه‌های مهم و واجب برای داشتن زندگی سالم و لذت‌بخش است. ورزش از کودکی همراه ما است و بدن ما نیاز به ورزش روزانه و مستمر دارد. ورزش ازپیاده‌روی روزانه تا بدنسازی در باشگاه و کوهنوردی آخر هفته نیازمند وسایل و ابزار متناسب است تا بتوان بیشترین بهره‌وری را از آن داشت.

 

نکات مهم که بعد ثبت نام در باشگاه ورزشی هیچکس به شما نخواهد گفت!

 

زمانی که شما در باشگاه ثبت نام می‌کنید تا مدتی را فارغ از شلوغی‌های دنیای امروز به سر ببرید نیاز به رعایت نکاتی هستید که انجام ندادن آن‌ها سبب می‌شود از کیفیت ورزشتان کم شود.

 

کیف و کوله مناسب، قمقمه یا ظرف آب، لباس مناسب، تغذیه متناسب با ورزش و … از جمله موارد ضروری هنگام ورزش هستند که باید تلاش کنید آن‌ها را رعایت کنید. بسیاری از افراد برای ورزش باشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند و هفته‌ای دو یا سه جلسه برای ورزش وقت می‌گذارند.

 

برخی از باشگاه‌ها بسیاری از تجهیزات موردنیاز ورزشکاران را دارا هستند ولی افراد ترجیح می‌دهند از وسایل شخصی خودشان استفاده کنند به همین دلیل علاوه‌بر لباس و کفش وسایل دیگرمانند دمبل‌ و زیرانداز را هر جلسه همراه خود به باشگاه می‌آورند.

 

برخی از باشگاه‌ها کمد یا صندوق‌های مخصوص ورزشکاران دارند به همین دلیل برخی از افراد وسایل ورزشی خود را همان جا می‌گذارند.

 

نکات مهم که بعد ثبت نام در باشگاه ورزشی هیچکس به شما نخواهد گفت!

اکسسوری‌های ورزشی

یکی از اکسسوری‌هایی که در زمان مراجعه به باشگاه‌های ورزشی به آن احتیاج پیدا خواهید کرد ساک یا کوله‌پشتی ورزشی است. اگرچه برخی از باشگاه‌های ورزشی کمدی را برای استفاده‌ی اعضایشان در اختیار ایشان قرار می‌دهند اما همواره لوازمی وجود دارند که لازم است برای رفتن به باشگاه ورزشی با خود به همراه داشته باشید.

 

این لوازم می‌توانند شامل قمقمه‌های پر شده با نوشیدنی دلخواه و مورد نیاز شما، لباس‌های ورزشی تمیز یا لوازم مشابه باشند. ساک‌ها و کوله پشتی‌های ورزشی از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند.

 

پلی‌استر، کتان، پلاستیک و… از جمله جنس‌هایی هستند که برای تولید ساک‌ها و کوله پشتی‌ های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

اما یکی از بهترین موادی که در استفاده‌ی ساک ورزشی و کوله ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا به دلیل قیمت بالای آن نادیده گرفته می‌شود چرم است و در سایت دیجی‌استایل می‌توانید نمونه‌هایی از با کیفیت نرین کوله پشتی های چرم زنانه یا مردانه را پیدا کنید.

وقتی نام چرم و باشگاه ورزشی را کنار یکدیگر قراردهیم اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند کمربند است. کمربند‌های بدنسازی و ورزشی به عنوان محافظت کننده از کمر و ستون فقرات در برخی از ورزش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بهترین جنسی که می‌تواند برای ساخت کمربند‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرد چرم است. همچنین دستکش‌هایی که در زمان استفاده از وسایل باشگاه برای محافظت از پوست دست ساخته می‌شوند می‌توانند جنس چرمی داشته باشند.

برخی باشگاه‌های لوکس و گران قیمت از چرم برای روکش لوازم ورزشی خود استفاده می‌کنند. چرم به دلیل انعطاف‌پذیری مناسب، قابلیت تنفس طبیعی و از طرفی دوام بالا بهترین متریالی است که می‌تواند در استفاده‌ی درازمدت قابلیت خود را نشان دهد و هزینه‌ی اولیه‌ی بالای خود را با دوام طولانی‌اش جبران کند.

چرم متریالی است که در ذهن ما با استفاده‌ی رسمی عجین شده است اما برند‌های بسیاری در تیراژ بالا به تولیدات پوشاک ورزشی از جنس چرم توجه داشته‌اند. کتانی‌های چرمی ورزشی یکی از این موارد هستند.

 

چرم همچنین یکی از شیک‌ترین و با کیفیت‌ترین متریالی که می‌تواند در ساخت کیف و کوله پشتی ورزشی زنانه و مردانه مورد استفاده قرار گیرد.

کوله پشتی‌ها و ساک‌های چرم زنانه و مردانه یکی از اکسسوری‌هایی هستند که شاید خرید آن‌ها برای استفاده در باشگاه ورزشی کمتر به ذهن شما رسیده باشد اما جذابیت و ظاهر فاخر باورنکردنی چرم در تولید کوله پشتی و ساک ورزشی انتخابی است که پس از آشنایی با آن به سختی می‌تواند نادیده گرفته شود.

برند‌های بسیاری ساک‌های ورزشی و کوله‌پشتی‌های زنانه و مردانه‌ی خود را با توجه به نیاز ورزشکار طراحی کرده‌اند. تفاوت این ساک و کوله پشتی‌‌های چرمی ورزشی با ساک و کوله پشتی چرمی عادی در کاربری و میزان فضای و جیب‌های متنوعی است که برای استفاده‌ی ورزشکاران طراحی شده است.

 

کفش و کتانی ورزشی

کفش و کتانی ورزشی مهم‌ترین وسیله‌ی موردنیاز برای انجام ورزش در باشگاه است. کتانی‌ها براساس نوع ورزش طراحی و تولید می‌شوند و برخی از آن‌ها بندی یا کشی هستند.

 

بهتر است برای ورزش‌های بدنسازی از کتانی‌های مرغوب استفاده کنید تا به مچ و ساق پا آسیب وارد نشود. کفش نامرغوب سبب پیچ خوردن پا و یا حتی شکستگی در حین ورزش می‌شود.

 

کفش و کتانی‌ خود را می‌توانید همراه دیگر وسایل ست کنید و برای رعایت بهداشت داخل سالن‌های ورزشی بهتر است کتانی داخل باشگاه شما متفاوت از کتانی بیرون باشد، زیرا در حین ورزش بدن و دست‌های شما با زمین تماس دارد.

 

نکات مهم که بعد ثبت نام در باشگاه ورزشی هیچکس به شما نخواهد گفت!

کیف و کوله ورزشی

کیف و کوله ورزشی مناسب از جمله وسایل ضروری دیگر باشگاه است. بسیاری از افراد از وسایل ورزشی شخصی‌شان مانند انواع دمبل، وزنه و کش‌های ورزشی استفاده می‌کنند به همین دلیل نیاز به کوله یا ساک ورزشی دارند.

 

کوله و کیف‌های ورزشی باکیفیت و مرغوب متناسب با بدن طراحی شده‌اند تا وزن سنگین آن‌ها به عضلات کمر و ستون فقرات آسیب نزنند.

شما بهتر است متناسب با ورزشتان استایل و تیپ مناسب خودتان را داشته باشید و کیف با ظرفیت مناسب انتخاب کنید، معمولا روی کیف‌های ورزشی گنجایش کوله‌ها با واحد لیتر چاپ شده است.

 

برای ورزش‌های داخل باشگاه مانند بدنسازی می‌توانید از کوله‌های ست با کفش و لباس ورزشی استفاده کنید و از داشتن یک استایل ورزشی و اسپرت لذت ببرید. برخی از ساک‌های ورزشی بند یک طرفه دارند به همین دلیل بهتر است برای جابه‌جایی وسایل سبک از آن‌ها استفاده کنید تا به بدن شما آسیب نزنند.

 

 

قمقمه و ظرف آب

قمقمه و ظرف آب هم از واجبات دیگر باشگاه است زیرا نوشیدن کافی آب و انواع مایعات در حین ورزش بسیار ضروری است. هنگام ورزش‌های مختلف از جمله بدن‌سازی، یوگا، ایروبیک، سنگ‌نوردی و … باید آب فراوانی بنوشید پس بهتر است قمقمه با ظرفیت بالا داشته باشید.

 

ممکن است باشگاه‌های سرپوشیده تهویه مناسبی نداشته باشند پس بهتر است هنگام ورزش نوشیدن آب با قمقمه شخصی را فراموش نکنید. همچنین در ظرف‌های آب می‌توانید انواع نوشیدنی انرژی زا بریزید و با انواع میوه‌ها مانند لیمو آن‌ها را طعم دار کنید. برخی از افراد که با ورزش در باشگاه دچار افت فشار می‌شوند می‌توانند از نوشیدنی‌های عسل‌دار استفاده کنند.

 

لباس و پوشاک ورزشی

داشتن لباس و پوشاک ورزشی مناسب از دیگر فاکتورهای مهم در هنگام ورزش در باشگاه است. بهتر است متناسب با ورزش خود از انواع شلوار ورزشی، شلوارک، بلوز و نیم تنه‌های ورزشی استفاده ‌کنید.

 

بهتر است برای ورزش‌های داخل سالن از انواع ست لباس ورزشی با برند معتبر برای آقایان یا خانم‌ها که قابلیت عبور هوا دارند استفاده کنید، طراحی این لباس‌ها به شکلی است که علاوه بر فراهم کردن راحتی، سبب عبور هوا و در نهایت جلوگیری از زیاد عرق کردن می‌شوند. لباس و تجهیزات ورزش‌های خاص مانند سنگ‌نوردی در باشگاه بسیار تخصصی هستند و هنگام خرید آن‌ها باید بسیار دقت کرد.

 

رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران

تغذیه متناسب با ورزش هم از مواردی است که افراد باید هنگام ورزش در هر کجا بخصوص باشگاه رعایت کنند. بسیاری از متخصصان حوزه‌ی ورزشی بر این باور هستند که رژِیم غذایی مکمل ورزش است.

 

در باشگاه می‌توان از خرما، موز، مکمل‌های انرژی‌زا استفاده کرد. برخی از مربیان ورزشی در کنار برنامه‌ی ورزشی برنامه‌ی غذایی نیز تهیه می‌کنند تا ورزشکاران اصولی‌تر به اندام دلخواهشان برسند.

 

ساعت‌های ورزشی امکان کالری شماری را به شما می‌دهند به همین دلیل می‌توان به کمک آن‌ها یک برنامه‌ی دقیق ورزشی داشت. با دانستن مقدار کالری از دست رفته می‌توانید رژیم غذایی خود را بهتر تعیین کنید. همچنین می‌توانید در این مطلب با بهترین مواد غذایی برای ورزشکاران نیز آشنا شوید.

 

 

نکات مهم که بعد ثبت نام در باشگاه ورزشی هیچکس به شما نخواهد گفت!

مت و زیراندازهای ورزشی

مت‌های ورزشی و انواع زیرانداز هم از دیگر وسایل مورد نیاز برخی از ورزش‌ها مانند یوگا و پیلاتس است. اصولا مت‌ها یک نفره و شخصی هستند و به دلیل تماس این وسایل با بدن بهتر است انواع باکیفیت و مرغوب آن‌ها را تهیه کنید.

 

مت‌های ورزشی در انواع رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون تولید می‌شوند و ضخامت‌های متفاوتی دارند. اگر از انواع نامرغوب آن‌ها استفاده کنید ممکن است در طول زمان بوی نامطبوع بگیرند.

امروزه باشگاه مسله‌ای مهم در زندگی است. افراد برای جلوگیری از یکنواختی زندگی و روزمرگی، ورزش در باشگاه را انتخاب می‌کنند تا در کنار فعالیت‌های مفید برای بدن اوقات خوشی را داشته باشند.

 

رعایت نکات بالا سبب افزایش کیفیت ورزش می‌شود. برخی از افراد از انواع مچ‌بند برای جلوگیری از آسیب به پا و دست در حین ورزش استفاده می‌کنند. مچ‌بندها براساس اصول تربیت بدنی و ورزش طراحی شده‌اند. برخی از ورزشکاران که دارای آسیب هستند باید از مچ‌بند و یا زانوبند استفاده کنند تا از فشار وارده به ناحیه مربوطه جلوگیری کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان