ramazan
ramazan

علائم افسردگی چهره های بشاش و شاد!

علائم افسردگی چهره های بشاش و شاد!

افسردگی مشکل روحی که شاید بتوان به جرات گفت که بالای 90 درصد مردم جامعه به افسردگی مبتلا هستند. اما افسردگی در همه افراد بسیار متفاوت هستند و نشانه و علائم یکسانی ندارند.

 

علایم افسردگی پنهان

معمولآ کسانی که احساس افسردگی می کنند، به آسانی و بدون واکاوی شناخته می شوند: آنها ممکن است پکر، غمگین، و بی میل باشند. اما درباره افرادی که افسردگی پنهان دارند اوضاع کاملا متفاوت است و نمی توان به سادگی و از روی ظاهرشان متوجه افسردگی شان شد.

آنها ممکن است در گروه برون گراها و افراد اجتماعی نیز یافت شوند! مشکل اینجاست که مبتلایان به این نوع افسردگی، در پنهان کردن احساسات واقعی خود، ماهر هستند.

 

علائم افسردگی چهره های بشاش و شاد!

 

چگونه باید افراد مبتلا به افسردگی پنهان را تشخیص داد و متوجه درد عمیق آنها شد؟
چگونه می توان به افراد مبتلا به افسردگی پنهان کمک کرد؟

این 7 مورد را افراد مبتلا به افسردگی پنهان انجام می دهند تا به ما بفهمانند که گول ظاهر بشاش و سرحالشان را نخوریم. اینجا مواردی برای نگران شدن وجود دارد:

1. مبتلایان به افسردگی پنهان، ممکن است اجتماعی و شاد باشند

محققان در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، دریافته اند که تشخیص افسردگی در افرادی که خوش مشرب هستند،سخت است، بخصوص اگر آنها سالمند باشند. تیم تحقیقاتی فکر کرده بود که افراد درونگرا کسانی هستند که به سختی از افسردگی خود خارج می شوند اما بنظر می رسد که برعکس آن ممکن است درست باشد! البته نباید این طور فرض کرد که خوش مشربی و شادی افراد، همیشه ممکن است حاکی از افسردگی آنها باشد. ما باید برای نشانه هایی که حاکی از این مشکل هستند گوش بزنگ باشیم و بالاتر از همه اینها باید همیشه شنونده خوبی باشیم.

 

علائم افسردگی چهره های بشاش و شاد!

 

2. مبتلایان به افسردگی پنهان، ممکن است افسردگی خود را پنهان کنند
افسردگی

تعدادی تحقیق جالب درباره نگرش اروپایی ها و استرالیایی ها نسبت به افسردگی وجود دارد. در استرالیا ابتلا به افسردگی به نوعی ننگ و عار است و تعداد آن بسیار زیاد است و مبتلایان به آن تمایلی برای فاش کردن بیماری شان ندارند.آنها از ابتلا به این بیماری احساس شرم می کنند یا ترس از دست دادن شغل شان را دارند.آمار و ارقام نشان می دهد، شماره روزهای مرخصی افراد در استرالیا، بنا به احساس افسردگی، نسبت به همتایانشان در اروپا، 14 به 36 می باشد.

3. مبتلایان به افسردگی پنهان، ممکن است نیاز به التیام یا بستن زخم های روحی گذشته خود، داشته باشند
افسردگی-در-زنان

یک بانوی خانه دار تمام عیار را تصور کنید: او بچه های بزرگ دارد، یک شغل باارزش و یک ازدواج پایدار. و با وجود همه اینها ممکن است که یک قصه دردناک از زندگی شخصی خود داشته باشد که هرگز به درستی و به موقع درمان نشده است و التیام پیدا نکرده است. روانشناسان به این تیپ از افراد PHDP فردی با افسردگی کاملا پنهان می گویند. PHDP=Perfectly-Hidden Depressed Person

ظاهر این افراد که مملو از اعتماد به نفس و شادی است با آنچه در درونشان در جریان است در تضاد است.مشکل این افراد همیشه نادیده گرفته می شود به خصوص توسط خودشان(فرد مبتلا به افسردگی پنهان نمی خواهد بیماری خود را بپذیرد) که ممکن است زندگی شان با خودکشی پایان پذیرد.فاجعه اینجاست که هیچ کسی توانایی تشخیص علایم این بیماری را ندارد و یا اینکه مبتلایان به این نوع افسردگی، هیچگاه شجاعت صحبت کردن با دیگران در باره مشکل خود را نداشتند.

نتیجه اینکه، ما باید به صحبتهای کسانی که برایمان ارزشمندند، خوب گوش بدهیم ؛ بخصوص هنگامی که آنها درباره خستگی ها و اضطرابشان با ما گفتگو می کنند.

 

علائم افسردگی چهره های بشاش و شاد!

 

4.مبتلایان به افسردگی پنهان ممکن است عادتهای غیرطبیعی برای خوردن داشته باشند

کارشناسان اعتقاد دارند که ممکن است پیوندی قوی بین اختلالات خوردن و افسردگی وجود داشته باشد.اینها، دو بیماری مجزا هستند؛ هرچند ممکن است یکی به دیگری منجر شده و یا با هم بوجود آیند. بیشتر مردان از اختلال خوردن رنج می برند. ممکن است عوامل زیادی در این امر دخیل باشند مانند: تبلیغات تلویزیونی، Depression افسردگی، تصویر ذهنی مطلوب از بدن و تمرینات سخت.اگر متوجه شدید که یکی از عزیزان تان تغییر زیادی در خوردن و اشتهایش پیدا کرده، حتما با او صحبت کنید و او را به درمان ترغیب کنید. افسردگی پنهان برای افرادی مانند او می تواند مانند ماشه یک اسلحه باشد.

5.مبتلایان به افسردگی پنهان، ممکن است الزامی برای شادی نداشته باشند

در اغلب موارد، افراد مبتلا به افسردگی پنهان تظاهر به عدم اشتیاق نسبت به چیزهایی که قبلا با عشق استفاده می کردند، دارند.اگر فردی ادعا می کند که ” من اصلا افسرده نیستم و تنها دیگر به بعضی چیزها اهمیت نمی دهم ” ، این نشانه آن است که این وسط یک چیز مشکل دارد.کتاب های زیادی برای “توانمندسازی خود برای مقابله با افسردگی و اضطراب ” وجود دارد که می توانید مطالعه کنید. همچنین مقالات مفیدی درباره مشاوره، دارو درمانی و دیگر راه های مبارزه با افسردگی موجود است.به یاد داشته باشید که معمولآ صحبت کردن با این افراد درباره مشکلاتشان، اولین گام برای دنبال کردن درمان آنهاست.

 

علائم افسردگی چهره های بشاش و شاد!

 

6.مبتلایان به افسردگی پنهان، ممکن است خشم و غضب از خود نشان دهند
زن-عصبانی

ما معمول افسردگی را با بی تفاوتی، درماندگی، افکار مالیخولیایی و گریه مرتبط می دانیم. اما علائم دیگر افسردگی که اغلب غیر قابل تشخیص است و به عنوان یک “طغیان احساسی موقت ” شناسایی می شوند، وجود دارد. البته اینها تصوراتی است که بر حسب تصویر اشخاص، در ذهن ما جای می گیرد و به سادگی و با خیال راحت، نادیده گرفته می شوند. حقیقت این است که عصبانیت و طغیان تحریک پذیر بودن یک علامت آشکار از ابراز افسردگی است. بسیاری از مردان این راه را برای بیان افسردگی خود انتخاب کرده اند.

7.مبتلایان به افسردگی پنهان، ممکن است خواب کافی نداشته باشند
خوابیدن

اگر فرد ارزشمند زندگی شما، از خواب ناکافی و یا خوابیدن بیش از حد شکایت کرد، می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد که مشکلی وجود دارد. این مشکلات خواب، ممکن است فقط نشانه ظاهری یک مشکل عمیق تر و نگران کننده تر باشد که می تواند اضطراب، بی حالی یا افسردگی باشد. اختلالات خواب و افسردگی، اغلب ارتباط نزدیکی با هم دارند. این است که همیشه این مسئله ارزش جستجو و کاوش به آرامی را برای پیداکردن دلایل ممکن (که ممکن است یکی از آنها افسردگی باشد) دارد.

بسیاری از پرونده های کشف نشده و درمان نشده افسردگی، اغلب با نتایج فاجعه باری همراه بوده اند. بین 10-15 درصد از افرادی که دارای افسردگی درمان نشده بودند، دست به خودکشی زده اند. همانگونه که در قسمتهای بالا گفته شد، مردم ممکن است افسردگی خود را پنهان کرده و یا درست برعکس آن را تظاهر کنند. گاهی اوقات هم آن را به عنوان یک راز تاریک در اعماق وجودشان نگه داشته و هیچوقت آن را آشکار نمی کنند. افسردگی بیماری بی صدایی است که خود را پشت چهره عزیزان شما پنهان می کنند، پس همیشه گوش به زنگ علایم آن باشید و خیلی زود برای درمان عزیزان تان اقدام کنید و آنها را تنها نگذارید.

 

عکس نوشته های افراد افسرده + متن و تصاویر افسردگی پروفایل

7 تفاوت افسردگی در زنان و مردان + نشانه های افسردگی

شایع ترین نشانه های جسمی افسردگی

علائم و ریشه افسردگی در نوجوانان

 

Symptoms of depression cheerful and happy faces!

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان