ramazan
ramazan

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

سلولیت یا احشایی؛ چربی های ذخیره و کهنه زیر بافت های Lower abdomen and thighs تحتانی شکم و ران که باعث بروز خطرات جدی برای خانمها و آقایان است. حال چگونه باید این چربی های بد فرم و خطرناک را شناسایی کنیم و از بین ببریم.

در این بخش به شناخت کامل چربی سلولیت و احشایی می پردازیم و سپس به حرکات ورزشی صدرصد موثر برای رفع این چربی ها با تصاویر اشاره می کنیم تا با انجام فعالیت های مناسب و تغییر سبد تغذیه به اندامی زیبا و سلامتی کامل دست یابید.

چربی سلولیت چیست؟

تجمع بافت چربی در ناحیه‌ای از بدن را چاقی موضعی یا به عبارت دیگر سلولیت می‌نامند. سلولیت اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده‌هایی از چربی که معمولاً در باسن، ران و قسمت تحتانی بدن زنان می‌باشد، به کار برده می‌شود. چربی ” سلولیت ” از نظر فیزیولوژیک مشابه چربی طبیعی بدن است. این تجمع چربی معمولاً به صورت فرورفتگی‌هایی روی پوست نواحی خاصی از بدن مانند بین زانو و استخوان مفصل ران و بین ران و کفل ظاهر می‌شود.

سلولیت (Cellulitis) را باید از واژه سلولیت (Cellulite) به معنی تجمع بد شکل چربیهایی در زیر پوست به خصوص در خانم‌ها که در سوخت و ساز آن‌ها اختلال به وجود آمده‌است افتراق داد.

 

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

 

این پدیده بدین صورت است که سلول‌های چربی در کیسه‌هایی، که در بین رشته‌های لایه‌های مختلف بافت پیوندی پوست نگه داشته می‌شوند، جمع می‌شوند. این رشته‌ها قابل گسترش نیستند، بنابراین به ویژه هنگامی که وزن افزایش می‌یابد یا پوست فشرده می‌شود، گلبول‌های چربی از شکل طبیعی خود خارج شده و به داخل فشرده می‌شوند و توده‌های پرتقالی شکلی از چربی را تولید می‌کنند.

پدیده سلولیت در زنان رایج تر است و به نظر می‌آید که هورمون زنانهٔ استروژن باعث می‌شود بیشتر چربی موجود در بدن زنان در اندام تحتانی (ران‌ها و باسن: جایی که ” سلولیت ” بیشترین بروز خود را دارد)، جمع شوند. اگر چه تئوری‌هایی مطرح می‌باشد که تأکید دارند عواملی از قبیل قابلیت ارتجاعی ضعیف پوست و ورزش نکردن در ایجاد سلولیت تأثیرداشته باشند ولی این موضوع به اثبات نرسیده‌است.

سلولیت گر چه یک عارضهٔ بالینی جدی محسوب نمی‌شود اما می‌تواند ظاهر نامطلوبی را ایجاد کند. همین ظاهر نامطلوب زمینه ارائه درمان‌های متفاوت را فراهم می‌کند. اگر چه درمان‌های زیادی مانند ماساژ یا کرم‌های بر طرف‌کنندهٔ سلولیت، برای رفع سلولیت ارائه شده‌اند اما متأسفانه بسیاری از این درمان‌ها به اندازه‌ای که ادعا می‌کنند مؤثر نیستند.

چربی سلولیت چیست؟

سلولیت در واقع سلول‌های کلاژن بزرگ شده کروی شکل، بین پوست و ماهیچه است. به گزارش هاف‌پست، بیش از ۹۰ درصد خانم‌ها سلولیت دارند. سلولیت هم نوعی چاقی نامتوازن محسوب می‌شود که علاوه بر خطراتی که برای سلامتی دارند، اعتماد به نفس را نیز پایین می‌آورند.

سلولیت‌ها اغلب پشت ران و ساق پا‌ها جمع می‌شوند. بسیاری از کسانی که به دنبال درمان برای سلولیت هستند از کرم‌ها و روغن‌های بسیاری استفاده می‌کنند، رایج‌ترین آن‌ها روغن کاکائو است؛ اما آیا کوچک‌ترین کمکی به رفع سلولیت‌ها می‌کنند؟ «ایرنا زندگی» گزارشی از نظر متخصصان در این‌باره تهیه و گردآوره کرده است که در ادامه با هم می‌خوانیم.

 

آیا سلولیت با کرم و روغن از بین می‌رود؟

 

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

 

پزشکان تغذیه و لاغری معتقدد: «این بیماری در ۲ ماه اول به دنبال عادات بد پی ریزی می‌شود و در ماه‌های بعدی تغذیه و سلولیت‌ها بزرگ می‌شوند». حالا عادات بد یعنی چه؟ دقیقا عاداتی که یک کارمند دارد.

اصلا به همین علت به آن «بیماری کارمندی» می‌گویند. کم تحرکی و عدم پیاده‌روی به میزان مناسب از عوامل اصلی این بیماری هستند. به گزارش نیویورک تامیز، «حتی اگر در خانه هستید باید روزی ۴۰۰۰ قدم راه بروید».

برای سلامتی خود باید تلاش کنید تا آن را نگه دارید. حالا به این پرسش، پاسخ دهیم که آیا کرم و روغن‌ها کارساز هستند؟ دکتر زاکیا رحمان، متخصص پوست از دانشگاه استنفورد، می‌گوید: «کرم‌ها و روغن‌هایی که برای سلولیت می‌سازند واقعا عجیب است؛ چون یک صنعت چند بیلیونی است که تا به حال نتوانسته سلولیت را درمان کند».

اغلب پزشکان به بیماران سلولیتی خود داروی رتینول و ویتامین آ، تجویز می‌کنند، که این دارو کمک به تعدیل سازی سلول‌های سلولیتی می‌کند و قابلیت جذب از روی پوست را دارد. واقعیت این است: شما تا زمانی که عادات بد را کنار نگذارید و غذا‌های چرب بخورید هیچ اثری از بهبودی نمی‌بینید. حالا راه‌حل درست چیست؟

 

راه های رفع چربی های سلولیت

آیا سلولیت با کرم و روغن از بین می‌رود؟

تنها راه از بین بردن سلولیت ورزش‌های مرتب روزانه و دوری از عادات بد است. اگر کارمند، دورکار یا در خانه دچار کم تحرکی هستید، برای از بین بردن سلولیت‌ها از راه‌کار‌های زیر کمک بگیرید:

۱. ورزش‌های صبگاهی را جدی بگیرید.

۲. در طول روز حرکات کششی انجام دهید.

۳. هر ۴۵ دقیقه، یکبار از جای خود بلند شوید و حدود ۶۰ الی ۱۰۰ قدم راه بروید.

۴. از خوردن غذا‌های چرب و پرکالری پرهیز کنید.

۵. از مصرف زیاد نوشابه پرهیز کنید.

۶. گاهی اوقات بسیاری از بیماری‌ها منشاء عصبی دارند، پس یوگا کار کنید.

۷. از پوشیدن شلوار‌های تنگ پرهیز کنید؛ زیرا جریان خون را مختل می‌کنند.

۸. روزی ۵ دقیقه محل‌هایی که سلولیت دارند را دورانی ماساژ دهید.

۹. هنگام ورزش‌های هوازی، دور سلولیت‌ها را نایلون ببندید. این کار باعث افزایش حرارت و تحرکات مولکولی می‌شود که به آب شدن سریع سلولیت‌ها کمک بسیاری می‌کند.

۱۰. به مقدار کافی آب و مایعات مصرف کنید.

۱۱. حس بدی به خود نداشته باشید و مطمئن باشید سلولیت قابل درمان است فقط باید کمی برای خود وقت بگذارید.
*
چربی زیر جلدی، که فقط در زیر پوست جمع می شود و شما می توانید آنرا در شکم و پهلوهای خود احساس کنید.
چربی احشایی، همچنین به عنوان چربی عمیق نیز شناخته می شود. چربی عمیق تر در زیر پوست و اطراف اندام های شما در ناحیه شکم، کبد، لوزالمعده، کلیه ها و روده ها است. چربی احشایی به سختی کاهش می یابد و نیاز رعایت رژیم غذایی ورزش کردن دارد.

خطرات چربی احشایی چیست؟

چربی احشایی چیست

چربی احشایی خطرناک است زیرا باعث می شود که عملکرد هورمونی نظیر تنظیم خلق و خو، اشتها و وزن تغییر کند. همچنین می تواند “کلسترول بد” و فشار خون شما را افزایش دهد. چربی احشایی می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

دیابت نوع ۲
چاقی
فشار خون بالا
بیماری قلبی
سرطان پستان
سرطان روده بزرگ
افسردگی
بیماری آلزایمر

 

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

 

علت چربی احشایی چیست؟

افزایش وزن و چربی اضافی عمدتا به دلیل تعادل مثبت انرژی (یا تعادل کالری) است، یعنی زمانی که ذخیره انرژی بیش از مصرف انرژی باشد. با این حال، چربی احشایی متفاوت از انواع دیگر چربی هاست و همچنین عوامل دیگری به مانند: استرس، هورمون ها و ژن ها نیز در ایجاد آن تاثیر دارند. در اینجا عواملی هستند که باعث ایجاد چربی احشایی شکمی می شوند:

رژیم غذایی بیش از حد غنی از چربی ها و قندها. چربی های جذب شده به اندازه کافی در سلول های چربی ذخیره می شوند. فرد چاق تر، چربی احشایی بیشتری نیز دارد.

شیوه زندگی بی انگیزه و عدم فعالیت بدنی. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند حداقل ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی هوازی متوسط ​​یا ۱ ساعت ۱۵ دقیقه فعالیت شدید در هفته انجام دهید. این حداقل مورد نیاز است! وقتی ورزش و تمرین می کنید، بدن شما کالری و چربی را می سوزاند. برعکس، زمانی که سطح فعالیت بدنی کم است، بدن شما تمایل به ذخیره چربی دارد.
به نظر میرسد استرس تأثیر مهمی روی چربی احشایی داشته باشد. محققان دریافتند که هورمون آزاد شده از استرس، کورتیزول، مسئول افزایش سطح چربی احشائی است.

 

 

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

 

مصرف الکل در مقادیر بالا می تواند تجمع چربی های عمیق را تشویق کند.
هورمون ها، به ویژه نوسانات سطح هورمونی، در ذخیره سازی سلول های چربی نقش دارند. استروژن و پروژسترون (هورمون جنسی زنانه) باعث ذخیره سازی چربی می شوند. برخی از دوره های زندگی مانند: یائسگی، که با تغییرات هورمونی مشخص می شود که با تغییرات در توزیع چربی بدن همراه است. مطالعات نشان داده اند که چربی شکم، به ویژه چربی احشایی، در زنان بعد از یائسگی بیشتر دیده می شود.

ژنتیک: محققان تغییرات در میزان چربی احشایی شکمی در میان مردم را مورد بررسی قرار دادند و فهمیدند که میزان چربی احشایی با خصوصیات ژنتیکی در ارتباط است.

چگونه چربی های اضافی بدن را شناسایی کنیم؟

حرکات ورشی برای رفع چربی های سلولیت 1- چربی های اضافی بدن ؛ سینه ها و بازوها

سلول های چربی سفید به دلایل ژنتیکی در سینه ها و بازوهای شما ذخیره می شوند و تنها با ورزش های فول بادی می توان آنها را از بین برد. به همین دلیل است که شما ابتدا باید با شاخص توده بدنی آشنا شوید. شاخص توده بدن با تقسیم قد به توان 2 بر وزن به دست می آید. فردی که شاخص توده بدنی اش بالای 30 باشد، چاق محسوب می شود و باید وزن کم کند.
شکم: برای زنان، دور کمر بیشتر از 88.9 سانتی متر چاق و برای مردان، سایز 101.6 سانتی متر چاق محسوب می شوند.
باسن و ران ها: اگر می خواهید بدانید که در این بخش دچار چاقی هستید یا خیر، باید نسبت کمر به باسن را محاسبه کنید که با تقسیم سایز کمر بر باسن به دست می آید. سایز ایده آل برای مردان 0.85 و برای زنان کمتر است.

 

 

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

 

2- چربی های اضافی بدن؛ شکم

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که دور کمر بزرگ نشان دهنده ی این است که حمله قلبی یا دیابت در راه است. چربی های دور کمر، چربی های احشایی نامیده می شود و در بخش های داخلی و ضروری بدن ذخیره می شود. به همین دلیل است که خطرناک است. بدن های گلابی شکل و سیبی شکل بیشتر مستعد مشکلات قلبی هستند. بدن گلابی شکل دارای یک کمر و شانه هایی باریک تر از باسن است.

اگر بدن شما گلابی شکل است، لزوما این به معنای در خطر بودن شما نیست. با این حال زنان با بدن گلابی شکل کاملا مستعد این هستند که وزن اضافه کنند و بدنشان تبدیل به سیبی شکل می شود، به ویژه بعد از یائسگی.
بدن سیبی شکل دارای کمری بزرگتر ازشانه و باسن است. این اندام بسیار خطرناک است.

همین که شروع به ورزش و رژیم غذایی پر فیبر کنید، شکم شما بهترین نتیجه را نشان می دهد. البته اگر زیاد ورزش های شکم را انجام دهید، وزن کلی بدن شما نیز تغییر می کند. پیش از آنکه شروع به ساختن سیکس پک کنید، بر روی ورزش های هوازی تمرکز کنید. به علاوه فراموش نکنید که استرس و الگوهای خواب نامنظم ممکن است چربی های زیادی دور شکم شما جمع کنند.

 

 

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

 

3- چربی های اضافی بدن؛ سینه ها و بازوها

هرچند کاهش وزن کلی بسیار مفید است، اما شما می توانید با سوزاندن چربی ها در یک ناحیه ی خاص و تون دادن به عضلات، می توانید از کاهش چربی موضعی سود ببرید. به علاوه اگر از چاقی رنج می برید، بهتر است سطح انسولین خود را نیز چک کنید.
نوشیدن آب فراوان و غذاهای پر فیبر به همراه ورزش هایی با وزن بدن مثل پوش آپ، پلنک و دیپ عضلات سه سر می تواند به کاهش سایز بازوها و سینه های شما نیز کمک کند. برای عضلانی کردن ماهیچه ها و داشتن Beautiful Body اندام زیبا حرکات هوازی بیشتری انجام دهید.

 

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

 

4- چربی های اضافی بدن ؛ باسن و ران ها

Thigh fat چربی دور ران ها و باسن به چربی های زیر پوستی معروف هستند. به این معنا که این چربی ها وارد خون نمی شوند و به اندام های داخلی آسیبی نمی رسانند، به همین دلیل نسبت به چربی های شکمی از بی خطرتر هستند.

حتی در یک مطالعه نشان داده شده که باسن بزرگ از مشکلات قلبی و دیابت جلوگیری می کنند، چرا که چربی های ذخیره شده در این ناحیه دارای Fatty acids اسیدهای چربی است که ما آن را از غذاها به دست آورده ایم.

 

روش آسان برای رفع چربی سلولیت و احشایی با روغن گیاهی

 

کاهش چربی های این ناحیه با کاهش وزن کلی بدن از بین می رود. بهتر است به جای غذاهای فرآوری شده و قند، غذاهای طبیعی و ارگانیک میل کنید. همین که بدن شما به این رژیم عادت کند، این چربی های اضافی برای تامین انرژی شروع به سوختن می کنند.

این زمان بهترین زمان برای ورزش است. می توانید در این مدت ورزش های اینتروال با شدت بالا انجام دهید که نتایج بسیار خوبی به دست می دهد.برای این نوع ورزش باید ابتدا ورزش هایی با شدت بالا انجام دهید و سپس به مدت کمی استراحت کنید.

چربی های سالم بسازید

نوع دیگری از چربی ها وجود دارند که چربی قهوه ای نامیده می شوند. علم هنوز شک و شبهاتی در آن دارد، اما واقعا مفید هستند. این چربی ها که بیشتر در ناحیه ی گردن و شانه جمع می شوند، سرشار از آهن هستند و به همین دلیل هم قهوه ای هستند.

است که دلتان نمی خواهد آن را بسوزانید ومایلید آن را به چربی های سفید تبدیل کنید تا بهتر وزن کم کنید و بدن زیباتری داشته باشید. مثلا تنها 56 گرم چربی قهوه ای فعال، کالری سوزی شما را تا 20 درصد افزایش می دهد. برای اینکه بدنی زیبا داشته باشید، به دنبال چیزی باشید که برای شما موثر است.

اگر در برنامه روزانه خود حرکات ورزشی را به طور مرتب انجام دهید خیلی سریع بدون گرفتن رژیم های سخت غذایی به اندام واستایل ایده آل خود می رسید. پس حرکات ورشی را جدی بگیرید.

 

بهترین ورزش های لاغری و تناسب اندام / از کاردیو تا رقص

ورزش هایی که چاق می کند! بهترین ورزش ها برای رفع لاغری

ورزش های مهیج برای تناسب اندام و لاغری

ورزش ها لاغری که عمر را طولانی می کند

 

An easy way to remove cellulite and visceral fat with vegetable oil

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان