محمد علی کشاورز درگذشت+ علت مرگ و مراسم خاکسپاری

محمد علی کشاورز درگذشت+ علت مرگ و مراسم خاکسپاری

محمدعلی کشاورز، برجسته ترین هنرمندو بازیگر سینمای ایران امروز دار فانی را وداع گفت. این غم بزرگ را به خانواده این مرحوم و جامعه هنری تسلیت می گوییم. روحشان شاد یادشان گرامی.

 

علت مرگ محمد علی کشاورز
محمدعلی کشاورز از بازیگران پیشکسوت عرصه سینما است . محمدعلی کشاورز در بیمارستان بستری بود . محمدعلی کشاورز امروز (یکشنبه، 9 خرداد) و بعد از مدتی بیماری بر اثر کهولت سن درگذشت. محمدعلی کشاورز از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون ایران در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد.

 

علت مرگ محمد علی کشاورز و چکیده ای از بیوگرافی وی

متولد 26 فروردین 1309در شهر اصفهان محله سیچان  فرزند دوم خانواده بود. وی فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک بود. خاندان وی اصالتاً از ارامنۀ گرجستان بوده که در زمان شاه عباس به ایران آمده و مسلمان شده اند. وی فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک بود.

او فعالیت هنری اش را از سال 1339 با حضور در نمایش «ویولن ساز کره مونا» آغاز کرد . او یک دختر به نام نلی دارد که در بلژیک زندگی میکند و مدرس نقاشی است. محمد علی کشاورز در سال 1352 از همسرش جدا شد، بعد از آن هم دیگر ازدواج نکرد. در سال 1347 به تلویزیون رفت و کارگردانی هنری قسمت هایی از سریال خانه قمر خانم را به عهده گرفت.

کشاورز در سریال های تلویزیونی زیادی همچون دایی جان ناپلئون آتش بدون دود، هزاردستان، سربداران، سلطان و شبان، پدرسالار و … ایفای نقش کرد. او برای نخستین بار در سال 1343 با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را نیز تجربه کرد .

 

این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است، در سینما، تئاتر و تلویزیون بارها در نقش‌ها و ژانرهای گوناگون حضور داشته است.

او در بازیگری، همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی، داود رشیدی و عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

از آثار ماندگار استاد کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

زمان خاکسپاری و مراسم و تصاویر تشییع این هنرمند پیشکسورت متعاقبا در همین بخش اعلام می شود. این بخش را دنبال کنید.

 

Mohammad Ali Keshavarz died due to death and burial

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان