ramazan
ramazan

لاغری با سیر در این ساعت از روز/ بهترین زمان مصرف سیر

لاغری با سیر در این ساعت از روز/ بهترین زمان مصرف سیر

به گزارش نازوب، سیر یک از گیاهانی است که خواص آن سالها پیش ثابت شده است. این Herb گیاه دارویی از قدیمی ترین داروهایی است که در مصر باستان استفاده می شد و امروزه گونه های متعددی از سیر در دنیا وجود دارد وبه طور کلی دارای طبع گرم و خشک است. اکنون در اینجا 15 خواص سیر برای درمان بیماری ها ذکر شده است. لطفا با ما همراه باشید.

 

بهترین زمان مصرف سیر

با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که انجام گرفته، نشان داده شده است که مصرف سیر با معده‌ی خالی برابر با عمل یک آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار قوی است. این اثر به مصرف سیر به صورت ناشتا بر می‌گردد به این دلیل که باعث می‌شود باکتری در معرض آن قرار گرفته و با آن مواجه شود، در نتیجه باکتری از دفاع از خود باز می‌ماند و نمی‌تواند مقاومت کند و از بین می‌رود.

 

15 خواص سیر

 

1: در برابر سرماخوردگی از ما محافظت می‌کند

در فصل‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی، بسیاری افراد از بیماری‌های ایجاد شده توسط باکتری‌ها رنج می‌برند. گفته می‌شود افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف‌تری هستند، بیش‌تر مستعد ابتلا به این بیماری هستند. و به گفته‌ی بسیاری مصرف سیر‌ می‌تواند عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را تقویت کند. مطالعه‌ای نشان داد مصرف روزانه‌ی این سبزی پرخاصیت ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی را تا ۶۳٪ کاهش می‌دهد. بنابراین اگر مستعد ابتلا به این بیماری هستید، اضافه کردن سیر‌ به رژیم غذایی‌تان می‌تواند مفید باشد. برای درمان سرماخوردگی با سیر به روش زیر عمل کنید.

مواد لازم:
* ۱ تا ۲ حبه سیر
* ۱ قاشق غذاخوری عسل

روش انجام کار:
* سیر را له کنید و آن را به همراه عسل مصرف کنید.

چند وقت یک بار می‌توان این درمان را انجام داد؟
مصرف ترکیب سیر و عسل را دو بار در روز تکرار کنید.

سیر چگونه چنین تاثیری دارد؟
سیر، یک ماده‌ی خوراکی عادی در هر آشپزخانه‌ای، به خاطر خواص مفید متعددی که برای سلامت انسان دارد، شناخته شده‌است. چند مطالعه نشان داده‌اند که می‌توان آن را برای مبارزه با سرماخوردگی نیز مورد استفاده قرار داد. این ماده‌ی خوراکی دارای ترکیبات ضد میکروبی و ضد ویروسی است که می‌توانند ویروس سرماخوردگی را از بین ببرند و علائم آن را کاهش دهند.

2: خطر فشار خون بالا را کاهش می‌دهد

چینی ها قرن هاست که برای پائین آوردن فشار خون از سیر‌ استفاده می کنند.
هر ساله افراد زیادی به خاطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته و حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند و فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی ایجاد این بیماری‌ها است. مصرف این سبزی پرخاصیت فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا، به شدت کاهش می‌دهدمطالعه‌ای نشان داد مصرف ۶۰۰- ‍۱۵۰۰ میلی‌گرم عصاره سیر می‌تواند فشار خون را برای یک دوره‌ی ۲۴ هفته‌ای کنترل کند.

مطالعات نشان می‌دهد عصاره یا مکمل سیر به اندازه‌ی آتنولول موثر است، دارویی که فشار خون بالا را درمان می‌کند. افرادی که به پرفشاری خون مبتلا هستند می‌توانند پس از مشورت با پزشک‌شان این سبزی پرخاصیت را به رژیم غذایی روزانه‌شان اضافه کنند.

 

برای استفاده از سیر به عنوان داروی فشار خون می توانید به دستور زیر عمل کنید.

مواد لازم:
* ۲ حبه سیر
* مقداری آب

دو حبه سیر را بکوبید. آن را ببلعید. شما همچنین می‌توانید سیر را به شکل پخته بخورند. سیر خام جریان خون را بهبود می‌بخشد و فشار وارده بر قلب را کاهش می‌دهد. اگر نمی‌توانید سیر خام مصرف کنید، این کاری است که می‌توانید انجام دهید؛ به ۱ قاشق غذا خوری آب چند قطره آب سیر تازه اضافه کنید. دو بار در روز از آن بنوشید.

 

3: کلسترول را کاهش می دهد  و باعث لاغری شما می شود

همه می‌دانیم که پیروی از یک رژیم مملو از کلسترول ما را در معرض خطر کلسترول بالا قرار می‌دهد. سطح کلسترول بالا یکی از محرک‌های اصلی ایجاد بیماری‌های قلبی است. یکی از راه‌های کاهش سطح کلسترول مصرف سیر‌ است. گفته می‌شود مصرف روزانه‌ی مکمل سیر‌ کلسترول کل و کلسترول ال‌دی‌ال را تا ۱۵٪ کاهش می‌دهد. این سبزی پرخاصیت تنها کلسترول ال‌دی‌ال (بد) را کاهش می‌دهد و بر سطح کلسترول اچ‌دی‌ال (خوب) تاثیری ندارد.

پس مصرف سیر‌ مقدر کلسترول خون را پائین می آورد . یعنی مقدار LDH را کاهش می دهد. مقدار مصرف آن برای این منظور ۳۰ گرم در روز است . جالب است که با مصرف این سبزی پرخاصیت در چند ماه اول مقدر کلسترول ممکن است بالا رود و این بدین علت است که کلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون می شود که از آنجا دفع گردد بعد از اینکه کلسترول بحالت نرمال رسید باید برای نگهداری آن روزی نصف سیر‌ خام مصرف کرد.

به همین منظور بهترین زمان برای لاغری و کاهش کلسترول مصرف آن همراه باغذا می باشد که همزمان با بلعیدن غذا باعث دفع کلسترول های اضافی می شود و کاهش کلسترول در سیستم بدنی شما شروع می شود.

از طرف دیگر مصرف سیر باعث رفع گرسنگی زود هنگام می شود و از هله هوله خوردن جلوگیری می کند که خود مهم ترین عامل در لاغر شدن می باشد.

 

4: برای درمان زخم یک داروی طبیعی است

یکی از برجسته‌ترین نام‌هایی که در فهرست درمان‌های خانگی طبیعی برای درمان زخم به چشم می‌خورد، نام سیر است. سیر با خواص قدرتمند ضد قارچی و ضد باکتری‌اش تقریبا به التیام تمام زخم‌های خفیف کمک می‌کند. روش کار با سیر همیشه آسان است.

مواد لازم:
* سیر: ۳ حبه
* الکل رقیق شده: ۱ فنجان

روش انحام کار
* سه حبه سیر را خرد، و با الکل رقیق شده مخلوط کنید.
* اجازه‌ دهید این ترکیب ۲ الی ۳ ساعت به حال خود بماند. سپس آن را از صافی عبور دهید.
* پارچه‌ی تمیزی را به این ترکیب آغشته کنید و روی زخم بمالید.
* این کار را روزی یک یا دو بار انجام دهید تا زخم‌تان به تدریج بهبود یابد.
سیر برای التیام زخم ها بسیار موثر و بدون ضرر است. از این رو، استفاده از سیر به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی و طبیعی برای درمان زخم ها بسیار توصیه می‌شود.

 

لاغری با سیر در این ساعت از روز/ بهترین زمان مصرف سیر

 

5. برای درمان خروپف در خواب موثر است

پژوهشگران بیان میکنند که مصرف خوراکی‌های تندی مثل سیر، پیاز، ترب کوهی خروپف را کاهش می‌دهد. دلیل احتمالی این مسئله ممکن است این باشد که چنین خوراکی‌هایی به خشک ماندن مسیر هوا و مجاری بینی کمک می‌کنند، و از این طریق تجمع مخاط‌هایی را که باعث انسداد سینوس می‌شوند، کاهش می‌دهند.

اگر انسداد سینوس عامل خروپف باشد، با مصرف سیر ممکن است مشکلتان برطرف شود. با وجود این، برخی از متخصصان داروهای گیاهی معتقدند سیر حتی می‌تواند خروپف ناشی از آپنه‌ی خواب را درمان کند، زیرا این حبه‌ی پر خاصیت لوزه‌های بزرگ شده و هم‌چنین التهاب دستگاه تنفسی را تسکین و کاهش می‌دهد. به هر حال، سیر برای سلامتی مفید است و مصرف آن عوارض جانبی چندانی به همراه نخواهد داشت.

 

راه‌های استفاده از سیر به عنوان درمان خانگی خروپف

* ترجیحا قبل از خواب سیر خام بجوید. با وجود این، شاید بسیاری از افراد این روش را نپذیرند زیرا جویدن سیر خام نه تنها خودتان را اذیت می‌کند بلکه هم بسترتان را نیز آزار می‌دهد!
* راه بهتر برای مصرف سیر، افزودن آن به غذاها است. برای مثال، سیر خام را خرد کنید و با کره مخلوط نمایید و سپس آن را روی نان بمالید و نوش جان کنید؛ هم‌چنین از سیر خام می‌توانید در سس سالاد نیز استفاده نمایید.

 

6: از پیشرفت زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کند

زوال عقل و آلزایمر مشکلات ذهنی مرتبط با فراموشی هستند. سالمندان در برابر این بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر هستند. وقتی پیر می‌شوید، فراموشی امری عادی است. اما در موارد شدیدتر، فراموشی بر فعالیت‌های روزانه تاثیر منفی می‌گذارد. در برخی مراحل زوال عقل و آلزایمر فقط می‌توان از پیشرفت آنها جلوگیری کرد.

 

7: سیر برای درمان موخوره هم مفید است

سیر به تقویت رشد مو کمک‌کرده و موی شما را نرم‌تر می‌کند. زمانی که سیر با روغن‌ها ترکیب‌شود، موی‌تان را نرم‌کرده و بافت کلی آن را بهبودمی‌بخشد و از طرفی باعث کاهش آسیب های محیطی به موهایتان می شود و موخوره موهایتان را کاملا از بین می برد.

 

مواد لازم
* ۱۰ حبه سیر درشت
* ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
* فنجان روغن نارگیل
* ۱ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا
* ۴ قطره روغن درخت چای
* حوله گرم

مدت‌زمان
* ۲۰ دقیقه

روش انجام کار
* سیر را پوست‌کنده و در غذاساز بریزید تا خمیر نرمی به‌دست بیاید. روغن زیتون را به خمیر اضافه‌کرده و چند دقیقه دیگر در غذاساز بگذارید.
* تکه‌های سیر را با یک صافی از روغن زیتون سیردار جداکنید. روغن را در شیشه بریزید.
* بقیه مواد را در این شیشه بریزید و خوب هم‌بزنید.
* ۲-۳ قاشق غذاخوری از این ترکیب روغنی برداشته و بر پوست سر و موی‌تان بگذارید.
* بر نوک موهای‌تان تمرکزکنید چر ا که آنها آسیب‌دیده‌ترین قسمت هستند.
* وقتی همه موهای‌تان با روغن پوشانده‌شد، سرتان را با یک حوله گرم ببندید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.
* موهای‌تان را با یک شامپوی غیرسولفاته ملایم بشویید. به موهای‌تان نرم‌کننده بزنید.
* اجازه‌دهید موی‌تان خشک شود.

 

8: به تقویت سلامت استخوان ها کمک می کند

برخی مطالعات انجام شده بر روی جوندگان نشان می‌دهد مصرف سیر می‌تواند با افزایش سطح استروژن(Estrogen) در جوندگان ماده، از تحلیل استخوان‌ها جلوگیری کند.
هم‌چنین مطالعه‌ای نشان داده است مصرف روزانه‌ مقدار زیادی عصاره سیر یا ۲ گرم سیر‌ خام، به طرز چشم‌گیری از شدت کمبود استروژن در زنان یائسه جلوگیری می‌کند.
خوراکی‌هایی نظیر سیر‌ یا پیاز در درمان پوکی استخوان موثر است.

 

9: به کنترل سطح قند خون کمک می کند

قند خون(Blood sugar) بالا می‌تواند منجر به بیماری‌های جدیی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت شود. از آن‌جایی که درمان بیماری دیابت بسیار دشوار و مستلزم رعایت یک رژیم سخت است، بهتر از از همان ابتدا پیشگیری کرد. مصرف مداوم سیر‌ ترشح انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را کنترل می‌کند، به ویژه وقتی دیابت را تجربه می‌کنید. افرادی که قند خون بالایی دارند باید سیر‌ را در رژیم روزانه‌شان بگنجانند یا مکمل سیر‌ مصرف کنند.

 

10: در جلوگیری از سرطان های خاص موثر است

برخی مطالعات ارتباط مستقیم بین افزایش مصرف سیر و کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاصی چون سرطان کولون، معده، پانکراس، مری، و سینه را نشان داده است. یک مطالعه‌ی جمعیتی نشان داد مصرف بیش‌تر سیر خام یا پخته می‌تواند خطر ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ را کاهش دهد.
خواص ضدباکتریایی سیر‌ آن را قادر می‌سازد از تشکیل و فعال شدن مواد سرطان‌سازا جلوگیری کند، تکثیر سلول سرطانی را کاهش دهد، بازسازی دی‌ان‌ای را ارتقا دهد و سبب مرگ سلول سرطانی شود. هم‌چنین برخی مطالعات نشان داده است که دی‌آلیل‌سولفید موجود در سیر می‌تواند از انتقال PhIP به مواد سرطان‌زا جلوگیری کند. PhIP ترکیبی است که خطر سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

 

11: با کم خونی و کمبود آهن مبارزه می‌کند

علارغم این واقعیت که امریکا کشوری با استانداردهای بالای زندگی است، اما بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت آن به خاطر رژیم غذایی ناسالم، مصرف چربی، و کمبود پروتئین از کم‌خونی رنج می‌برند. بیش‌تر افراد می‌دانند کمبود آهن در جریان خون از دلایل کم‌خونی است. اما در واقع کم‌خونی ناشی از کمبود هموگلوبین گلبول‌های قرمز است که توانایی خون برای انتقال اکسیژن به سلول‌ها و خروج دی‌اکسید‌کربن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علائم کم‌خونی شامل خستگی، ضعف، تنگی نفس، سرگیجه و غش، تپش قلب، رنگ‌پریدگی، قاعدگی طولانی، و دشواری در تمرکز است.

یکی از خوراکی‌های موثر برای کمبود آهن و کم‌خونی، سیر‌ است. به شدت توصیه می‌شود افراد مبتلا به کم‌خونی آن را به رژیم غذایی‌شان اضافه کنند. مصرف سیر به هر شکلی، می‌تواند به جذب آهن کمک کند. زیرا سیر‌ دارای دی‌آلیل‌سولفید است که تولید فروپورتین، پروتئین مسئول جذب و تولید آهن، را افزایش می‌دهد.

 

12: درمان خانگی کمر درد است

سیر حاوی خواص ضد التهابی است؛ بنابراین، باید به عنوان یک درمان خانگی کمر درد در نظر گرفته شود. شما می‌توانید مکمل سیر مصرف کنید یا آن را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید. توصیه می‌شود که هر روز صبح چهار حبه سیر خام را بجوید تا از شدت درد کاسته شود. علاوه بر این، سیر همچنین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان می‌شود؛ بنابراین بدن شما قادر خواهد بود با رادیکال‌های آزادی که باعث بروز سیاتیک و سایر بیماری‌ها و اختلالات مربوط به کمر و اعصاب کمر می‌شوند، مبارزه کند.

 

 13: به درمان دندان درد کمک زیادی می کند

باورش سخت است که این سبزی پرخاصیت بتواند در درمان دندان‌دردهای شدید و آبسه موثر باشد. قرن‌ها است سیر‌ به‌خاطر خواص ضدعفونی‌کننده‌ی قوی‌اش شناخته می‌شود و از سال ۲۰۰۰ پیش از میلاد در چین باستان برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. آلیسین، ترکیبی است که مسئول خواص ضدعفونی‌کننده، ضدباکتری، ضدویروسی و خواص درمانی قوی آن است.
هم‌چنین اگر از جراحت یا خارش رنج می‌برید، استعمال موضعی سیر‌ روی ناحیه‌ی موردنظر می‌تواند باعث تسکین آن شود. این سبزی پرخاصیت یک ضدعفونی‌کننده قوی است، بنابراین اگر دندان‌درد دارید یا دندان‌تان آبسه کرده است، می‌توانید با استفاده از حبه‌های سیر‌ روی ناحیه‌ی عفونی درد آن را کاهش دهید.

برای درمان دندان‌درد می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

روش ۱: سیر و نمک
* یک حبه سیر‌ را له کنید تا خمیر شود
* کمی نمک به آن اضافه کنید
* این ترکیب را روی دندان موردنظر استفاده کنید
* بگذارید چند دقیقه بماند
* دهان‌تان را با آب نمک گرم بشویید

روش ۲: سیر و کره‌ی بادام زمینی
* دو یا سه حبه سیر‌ را له کنید
* یک قاشق کره‌ی بادام زمینی به آن اضافه کنید
* خمیر را روی دندان موردنظر استفاده کنید
* بگذارید چند دقیقه بماند
* دهان‌تان را با آب گرم بشویید

روش ۳: پودر سیر
* اگر به سیر‌ تازه در دسترسی ندارید، می‌توانید پودر سیر‌ بخرید و استفاده کنید. فقط کافی است یک یک گوش پاک‌کن را در پودر سیر بغلتانید و روی دندان موردنظر ضربه بزنید. سپس آن را با آب گرم بشویید. روزی چندبار این کار را تکرار کنید.
هم چنین سیر‌ را با زیره بپزید برای تقویت دندان مفید است و مالیدن سیر‌ پخته به دندان ، درد دندان را تسکین می دهد

14: عفونت ناخن را درمان می‌کند

سیر یک درمان خانگی موثر است که به ناخن‌هایتان کمک می‌کند با باکتری‌های ایجادکننده‌ی عفونت مبارزه کنند. هم چنین لکه‌های زرد روی ناخن‌ها را از بین می‌برد.

برای درمان ناخن‌های عفونی به روش زیر عمل کنید:

* چند حبه سیر را له کنید و آب آنها را بگیرید
* یک گلوله‌ی پنبه را در آب سیر بغلتانید
* آن را روی لایه‌ی شاخی ناخن‌ها بمالید
* دو یا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید تا ناخن‌های سالم‌تری داشته باشید.

 

لاغری با سیر در این ساعت بهترین زمان مصرف سیر

 

15: شما را از گزش پشه ها دور نگه می‌دارد

جلوگیری از گزش پشه‌ها بسیار مهم است زیرا می‌تواند منجر به بیمار شدن شما شود. فکر نکنید با گزش پشه‌ها فقط پوست‌تان قرمز و خارش‌دار می‌شود. گزش پشه می‌تواند خطر بیماری‌های جدی و مرگباری نظیر چیکونگونیا، تب دنگی، و زیکا و غیره را افزایش دهد. جالب آن است که پشه‌ها از این سبزی پرخاصیت خوش‌شان نمی‌آید. بنابراین، سیر یک دافع پشه‌ی طبیعی و قوی است.
برای جلوگیری از گزش پشه‌ها مخلوطی از روغن سیر، موم زنبور عسل، و وازلین درست کنید و روی دست‌ها و پاهایتان بمالید. هم‌چنین از تهویه‌ی هوا استفاده کنید. حتما کنار پنجره بخوابید. اتاقتان را تمیز نگه دارید و توصیه می‌شود زیر پشه‌بند بخوابید.

The properties of garlic for health and treatment of diseases

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان