ramazan
ramazan

خفن ترین و هیجان انگیزترین شناور سمفونی دریا! wow

مجموعه : علم و فناوری
خفن ترین و هیجان انگیزترین شناور سمفونی دریا! wow

عظمت و شکوه The largest ship in the world بزرگترین کشتی دنیا واقعا انسان را به وجد می آورد و خالق این همه توانایی را می ستاید. در این بخش نگاهی داریم به خفن ترین،هیجان انگیزترین و دیدنی ترین شناور غول پیکر و بی نظیر دنیا. کشتی با عظمتی که مشاهده کلیپ این کشتی و مطالعه عجیب ترین شهر شناور دنیا خالی از لطف نیست. از همراهی شما عزیزان خرسندیم.

 

کلیپ دیدنی و حیرت انگیزترین شهر شناور دنیا در پایان همین بخش

 

عظمت دریا باعث می‌شود محدودیتی در تعیین اندازه کشتی وجود نداشته باشد و به همین خاطر شاهد ساخته شدن غول‌های دریایی در دنیا هستیم که می‌توانند هزاران نفر را همراه با دنیایی از امکانات با خود حمل کنند و درواقع شهری روی دریا را در اختیار مسافران خود قرار دهند. در ادامه با برخی غول‌های دریایی که در کلاس خود رکورددار هستند، آشنا خواهیم شد.

 

خفن ترین و هیجان انگیزترین شناور سمفونی دریا! wow

 

کشتی سمفونی دریا

سمفونی دریا نام بزرگ‌ترین کشتی کروز دنیا است که تا چند روز آینده برای اولین بار به آب انداخته خواهد شد. این کشتی غول‌پیکر با 362 متر طول و 66 متر عرض، قصد دارد حرف‌های جدیدی در گردشگری دریایی بزند و البته قیمتی معادل 3.1 میلیارد دلار دارد که بسیار قابل توجه است. ابعاد بزرگ کشتی‌های تفریحی این امکان را به آنها می‌دهد که دامنه وسیعی از امکانات را در دل خود جای دهند.

استخرهای رو باز، سالن‌های بزرگ سینما، سیرک‌ها و برنامه‌های سرگرم‌کننده مختلف، سالن‌های فاخر و لوکس و بیش از 20 رستوران تنها بخشی از امکانات این غول دریایی است که می‌تواند تا 6680 نفر را با خود حمل کند. این کشتی کروز بزرگ 2200 نفر خدمه خواهد داشت.

 

بزرگترین کشتی‌های جهان

ابعاد بزرگ سمفونی دریا این امکان را فراهم کرده است تا فعالیت‌های مهیج مانند شیرجه از ارتفاع بالا، زیپ لاین، موج سواری مصنوعی و رستوران‌هایی که ربات‌ها بخشی از خدمات را انجام می‌دهد از جمله امکانات این کروز giant غول‌آسا باشد. روی کشتی بیش از 12 هزار درخت و گیاه استوایی وجود دارد که زیبایی خاصی به این کشتی داده است.

 

خفن ترین و هیجان انگیزترین شناور سمفونی دریا! wow

 

به دلیل حادثه تلخ غرق‌شدن کشتی تایتانیک (Titanic) در اولین سفر دریایی‌اش کشتی‌هایی در این ابعاد با حساسیت زیاد‌تری ساخته می‌شوند.

تایتانیک بزرگ‌ترین کشتی بخار بود که در 15 آوریل 1912، در سفر از بندر ساوتهمپتون انگلستان به نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و 1514 نفر از مسافران و خدمهٔ آن جان خود را از دست دادند. کشتی Sea Symphony سمفونی دریا می‌تواند با تعداد بالای مسافرهایی که سوار می‌کند در کل دنیا حرکت کرده و تعاریف جدیدی را در گردشگری دریایی و استفاده از فناوری‌های روز وارد کند.

نفتکش‌ها

در یک قرن اخیر کشتی‌های مسافر بری و تفریحی ابعاد بزرگ‌تری پیدا کردند و در کلاس بندی‌های خاصی با هزینه‌های بسیار زیاد ساخته می‌شوند. اما در صنعت کشتی سازی همچنان نفتکش‌ها ابعاد غول آسایی دارند و با عظمت خود محموله‌های بزرگ نفتی و فرآورده‌های آن را به دورترین نقاط دنیا انتقال می‌دهند. در این میان کشتی سی وایز بزرگ که پیش‌تر با عناوین مختلفی شناخته می‌شددر واقع بزرگ‌ترین کشتی ساخته شده جهان است. طول کلی (LOA) این نفتکش غول‌پیکر به 458.46 متر می‌رسد و بنابراین با اختلاف نسبتا زیاد نسبت به کشتی‌های تفریحی بزرگ، لقب بزرگ‌ترین کشتی جهان را از آن خود کرده است.

تناژ وزن مرده کشتی غول پیکر سی وایز بزرگ به 564 هزار و 650 تن (DWT) می‌رسد و تناژ ناخالص آن 260 هزار 851 جی‌تی است. بزرگ‌ترین کشتی دنیا از سال 1979 تا سال 2009 میلادی در Ocean اقیانوس به پادشاهی خود ادامه داد و در حال حاضر بازنشسته شده است و محموله‌ای جابه‌جا نمی‌کند. در صنعت کشتی‌سازی Oil tanker ‌ نفتکش‌ها معادلات پیچیده‌ای دارند و تولید و ساخت آن فرآیند بسیاری تخصصی و خاصی دارد که در دنیا به صورت بسیار محدود ساخته می‌شوند.

 

خفن ترین و هیجان انگیزترین شناور سمفونی دریا! wow

 

دل و روده‌ای غول‌آسا

وقتی اندازه یک وسیله نقلیه بزرگ می‌شود همه مقیاس‌ها تغییر می‌کند و شاید اطلاع از برخی واقعیت‌های این کشتی‌ها خالی از لطف نباشد. موتوهای دیزل این کشتی‌ها به عنوان قلب‌های تپنده ابعاد بسیار بزرگی دارند و تصور این‌که یک کشتی موتوری به اندازه یک بلوک ساختمانی دارد دور از ذهن است. در درون موتور این کشتی‌ها سیلندرهایی چند متری وجود دارد که بسیار خارق‌العاده و فناوری ساخت آن بسیار پیچیده و انحصاری است.

قدرت برخی از موتور کشتی‌های بزرگ که ابعادی نزدیک به 400 متر طول دارد به بیش از 100 هزار اسب بخار می‌رسد و ارتفاع موتور بیش از 13 متر و طول آن بیش از 27 متر است. برای درک این موضوع توجه داشته باشید که سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا (بوگاتی شیرون) 1500 اسب بخار و پراید 62 اسب بخار قدرت دارد.

یک موتور کشتی نفتکش 14 سیلندر دارد و از نوع دو زمانه است و بیش از 2300 تن وزن را به کشتی اضافه کرده است و برای به حرکت در آوردن این تانکرهای عظیم، با سرعت 102 دور در دقیقه حرکت می‌کنند. در هر سیلندر یک Ship engine موتور کشتی نفتکش در هر مرحله پاشش سوخت نزدیک به 200 گرم گازوئیل تزریق می‌شود.

 

تصاویر خفن از لاکچری و لوکس ترین زندان عربستان/ زندان شاهزادگان

خفن ترین فیلم های پرفروش ترسناک تاریخ جهان + عکس و فهرست

خفن ترین بافت پارچه در دنیا با پخش موسیقی (عکس)

خفن ترین جراحی زیبایی دنیا توسط این زن (عکس)

 

The scariest and most exciting floating symphony of the sea! wow

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان