ramazan
ramazan

آموزش ماساژ واژن و شکم برای کاهش درد قاعدگی

مجموعه : زنان و زایمان
آموزش ماساژ واژن و شکم برای کاهش درد قاعدگی

درد دوره قاعدگی مهم ترین مشکل خانم ها است در این بخش با آموزش ماساژ واژن با روغن نعناع و دستور تهیه آن برای کاهش درد قاعدگی می پردازیم.

 

 گیاه برتر برای درمان درد قاعدگی

1) زنجبیل بخورید
همانطور که در مقاله خواص زنجبیل(Ginger) برایتان به شکل کامل توضیح دادیم، زنجبیل دارای خاصیت تسکین دهندگی است و برای تسکین درد پریود بسیار مفید است و همچنین از خواص ضد التهابی برخوردار است که می تواند درد های ماهیچه ای شما را هم کاهش دهد.
تکه ای کوچک از زنجبیل را در یک فنجان آب قرار دهید و اجازه بدهید آن آب همراه زنجبیل 5 دقیقه بجوشد، حالا بعد از آنکه مقداری خنک تر شد عسل و آبلیمو را هم به آن اضافه نموده و چای زنجبیل خود را تحویل بگیرید.
سعی کنید در دوران قاعدگی روزی سه مرتبه از چای زنجبیل استفاده کنید.
همچنین شما می توانید زنجبیل را به تنهایی بخورید و یا آنرا به غذا های خود اضافه نمایید.

2) زردچوبه بیشتر مصرف کنید
سال های بسیاری است که از زردچوبه به عنوان یک مسکن برای کاهش درد پریود و همچنین در بهبودی روند گوارش(Digestion) غذا ها استفاده می شود. بر اساس مطالعاتی که کارشناسان انجام داده اند؛
زردچوبه دارای خاصیت ضد التهابی قدرتمندی است و می تواند باعث درمان شدن تخریب های بافتی بشود و التهاب مفصل ها را بهبودی ببخشد.
به صورت کلی باید گفت که زردچوبه روند عملکرد سلول های عصبی را منظم و منطقی می کند.

3) ماساژ و بوییدن روغن اسطوخودوس
از خواص اسطوخودوس(Lavender) و روغن آن باید به ضد التهاب و ضد درد بودن آن اشاره کرد. شما با بوییدن اسطوخودوس یا ماساژ شکم آن می توانید درمانی سریع و کارآمد برای درد قاعدگی را تجربه کنید.
نسخه ای قدرتمند:
2 قاشق غذاخوری از روغن نارگیل را با 4 قطره از روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و روزی 2 مرتبه آنرا بر روی کمر و شکم خود ماساژ بدهید.

با خوردن این گیاهان دارویی از شر درد قاعدگی خلاص میشوید.

 

4) آموزش ماساژ دادن و استشمام روغن نعناع برای کاهش درد قاعدگی

نعناع حاوی تاثیرات ضد درد کاملا طبیعی می باشد و مثل اسطوخودوس، هم بوییدن آن و هم ماساژ آن برای کاهش درد قاعدگی بسیار مفید است.
4 قطره از روغن نعناع را با 2 قاشق چای خوری از روغن نارگیل مخلوط کنید و آنرا بر روی واژن، شکم و کمرخودتان بمالید. و به صورت دورانی آن را ماساژ دهید این کار باعث رفع گرفتگی و جریان خون بیشتر در قست های اشاره شده می  شود و صد درصد باعث کاهش دردهای وحشتناک قاعدگی می شود.
همچنین گیاه نعناع در جهت درمان گرفتگی عضلات کارآمدی قابل توجهی دارد و به همین دلیل از عرق نعناع برای تسکین دل دردی که بر اثر سندرم روده تحریک پذیر ایجاد شده است استفاده می شود.

 

5) روغن کنجد عالی است
روغن کنجد از خواص بسیاری برخوردار است که از جمله آنها درمان التهابات و درد ها می باشد.
حتی در طب آیورودا، روغن کنجد جزء برترین روغن های گیاهی برای بهبودی درد قاعدگی شناخته شده است.
و برای استفاده از روغن کنجد هیچ نسخه خاصی نیاز نیست و کافی است که مقداری از آنرا بر روی شکم خود ریخته و آنرا ماساژ بدهید تا درد خود را کاهش بدهید.

6) ریحان بیشتر مصرف کنید
علاوه بر مصرف برگ های ریحان روش های دیگری هم برای کاهش درد قاعدگی با ریحان وجود دارد:
1) یک قاشق غذاخوری از برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش می ریزیم و پوشش آنرا کاملا محکم می کنیم و می گذاریم تا سرد شود.هر چند ساعت آنرا نوش جان کنید تا گرفتگی عضلات شما کاهش یابد.
2) همچنین می توانید مقداری از برگ های ریحان را برداشته و آب آنها را بگیرید و 2 قاشق چای خوری از آنرا به فنجانی آب گرم اضافه نمایید و در دوران قاعدگی روزانه سه مرتبه آنرا مصرف کنید.
با خوردن این گیاهان دارویی از شر درد قاعدگی خلاص میشوید.

7) دارچین و چای خوش طعم آن
در یک فنجان آب جوش یک چهارم از پودر دارچین را بریزید و پنج دقیقه آنرا به حال خود رها کنید و پس از آن مقدار اندکی از عسل را به آن اضافه کنید و حالا داروی خوش طعم شما آماده است.
سعی شود روزانه 2 تا 3 فنجان از چای دارچین میل شود.

8) آب سبزیجات و آبمیوه زیاد بنوشید
در دوران قاعدگی همه خانم ها به علت احتباس آب در بدنشان مبتلا به نفخ شکم می شوند که متخصصان مربوطه توصیه می کنند برای بهبودی این وضعیت از آبمیوه ها و خود میوه ها و همچنین سبزیجات و خود سبزیجات استفاده کنید.

* خانم ها بهتر است در دوران قاعدگی خود از مصرف غذاهای باعث نفخ شکم(Flatulence) و احتباس آب می شوند، خودداری کنند، از جمله:
• الکل
• کافئین
• غذاهای شور
• غذاهای چرب
• نوشیدنی های گازدار
کاهش مصرف این مواد غذایی می تواند به کاهش گرفتگی و تنش در دروان قاعدگی کمک کند. در عوض مصرف چای های زنجبیل، نعنا و یا مخلوط آب لیمو و آب داغ می تواند در تسکین درد قاعدگی موثر باشد. حتی زنان می توانند برای میان وعده های غذایی از میوه هایی مانند توت فرنگی یا تمشک را مصرف کنند.

مجله پزشکی ناز وب

خط پایانی: خانم های عزیز با توجه به این که سیکل پریود شدن خودتان را می دانید یک هفته قبل از شروع قاعدگی با مصرف مغزیجات قدرت و توان بدنی تان را بالا ببرید تا هنگام قاعدگی علاوه بر کاهش خون ریزی از دردهای مکرر نیز رها شوید.

By eating these herbs, you will get rid of menstrual cramps

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان